بی ام و M4 CSL و لامبورگینی هوراکان STO در اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان رقابت پرسرعت و هیجانانگیزی داشتهاند.
دو خودروی موردبحث از برخی جهات میتوانند نقاط اشتراکی داشته باشند چراکه هر دو محصولاتی تولید محدود، پرفورمنس و پیست محور هستند. همچنین M4 CSL و هوراکان STO بهصورت انحصاری با دو صندلی، گیربکس اتوماتیک و طراحی دیفرانسیل عقب تولید میشوند. البته شباهتهای دو محصول آلمان و ایتالیا همینجا خاتمه مییابد زیرا M4 CSL به پیشرانه ۶ سیلندر خطی توئین توربو در بخش جلوی بدنه مجهز است درحالیکه سوپر اسپرت ایتالیاییها از پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی نصب شده در پشت صندلیها سود میبرد.
هر دو خودرو در کلاسهای خودرویی و قیمتی کاملاً متفاوتی قرار دارند اما در اتوبانهای آلمان رقابتی غیرمنتظره داشتهاند. این رقابت در بخشهای بدون محدودیت سرعت از اتوبانهای آلمان اتفاق افتاده است یعنی جایی که M4 CSL و هوراکان STO به راحتی میتوانند سرعتی بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کنند. اگرچه هدف از تولید خودروهای یاد شده سرعت در خط مستقیم نیست اما همچنان جزو سریعترین خودروهای جادهای بازار به شمار میروند.
در بخش فنی و پرفورمنس کفه ترازو به سمت لامبورگینی سنگینی میکند چراکه حداکثر سرعت هوراکان STO به ۳۱۰ کیلومتر در ساعت میرسد اما سقف سرعت بی ام و ۳۰۷ کیلومتر در ساعت است. به نظر میرسد هر دو راننده به دنبال ثبت حداکثر سرعت خودروهای خود بدون شکستن هرگونه قانون محدودیت سرعت هستند. هر دو خودرو در سر پیچها عملکرد سریعتری خواهند داشت و اگرچه هوراکان STO بسیار گرانتر است اما M4 CSL با سقف تولید ۱۰۰۰ دستگاهی خود محصولی کمیابتر به شمار میرود. بی ام و سال بعد نسخه رامتر CS را با صندلیهای عقب تولید خواهد کرد. اگرچه M4 CS مشابه برادر سدان خود یعنی M3 CS خواهد بود اما گفته میشود تغییراتی در چراغهای جلوی آن رخ خواهند داد چراکه بی ام و در حال کار روی نسخه فیس لیفت M4 است و مدل CS بر پایه همین خودروی تازهنفستر تولید خواهد شد.
Alireza
۴ شهریور ۱۴۰۲ببین بی ام وه چی ساخته که پا به پای هوراکان راه میره😍
کرگدن باواریا
۴ شهریور ۱۴۰۲هنر بی ام وه همینه ، خیلی حرفه ها ؛ یه سدان ۴ در همپای بوگاتی ویرون بره حتی سریع تر از اون باشه
نشناسی بهتره
۴ شهریور ۱۴۰۲لامبو: لایک
بی ام و:دیس لایک
انتخاب خودم لامبو💪🇮🇹
Enzo Ferrari 2008
۴ شهریور ۱۴۰۲هر دو عالی هستن
لامبورگینی لایک👍
بی ام و دیس لایک 👎
حالا کدومش ؟
محی
۴ شهریور ۱۴۰۲حتی حاضرم جای اون ماشین کناری ها باشم و اینا مثل فشنگ از کنارم رد بشن
کاربر۳
۴ شهریور ۱۴۰۲لذت بردم.
یه پیشنهاد برای ادمین های سایت پدال.
اگر ویدیو هایی رو که میزارید زیر نویس فارسی داشته باشه باعث میشه بیشتر لذت ببریم.🙏
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ شهریور ۱۴۰۲بله کاملا حق با شماست ولی این فرایند به شدت وقت گیر هست
حسین دهمرد
۴ شهریور ۱۴۰۲چرا ب ام و یدنه موتوروسط نداره؟ محدودیت های موتور وسط چیه؟
Reza Waffen SS
۵ شهریور ۱۴۰۲خدایا چقدر خوبه این هوراکان