بی ام ولامبورگینی

رقابت پرسرعت بی ام و M4 CSL و لامبورگینی هوراکان STO در اتوبان

بی ام و M4 CSL و لامبورگینی هوراکان STO در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان رقابت پرسرعت و هیجان‌انگیزی داشته‌اند.

دو خودروی موردبحث از برخی جهات می‌توانند نقاط اشتراکی داشته باشند چراکه هر دو محصولاتی تولید محدود، پرفورمنس و پیست محور هستند. همچنین M4 CSL و هوراکان STO به‌صورت انحصاری با دو صندلی، گیربکس اتوماتیک و طراحی دیفرانسیل عقب تولید می‌شوند. البته شباهت‌های دو محصول آلمان و ایتالیا همین‌جا خاتمه می‌یابد زیرا M4 CSL به پیشرانه ۶ سیلندر خطی توئین توربو در بخش جلوی بدنه مجهز است درحالی‌که سوپر اسپرت ایتالیایی‌ها از پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی نصب شده در پشت صندلی‌ها سود می‌برد.

هر دو خودرو در کلاس‌های خودرویی و قیمتی کاملاً متفاوتی قرار دارند اما در اتوبان‌های آلمان رقابتی غیرمنتظره داشته‌اند. این رقابت در بخش‌های بدون محدودیت سرعت از اتوبان‌های آلمان اتفاق افتاده است یعنی جایی که M4 CSL و هوراکان STO به راحتی می‌توانند سرعتی بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کنند. اگرچه هدف از تولید خودروهای یاد شده سرعت در خط مستقیم نیست اما همچنان جزو سریع‌ترین خودروهای جاده‌ای بازار به شمار می‌روند.

در بخش فنی و پرفورمنس کفه ترازو به سمت لامبورگینی سنگینی می‌کند چراکه حداکثر سرعت هوراکان STO به ۳۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما سقف سرعت بی ام و ۳۰۷ کیلومتر در ساعت است. به نظر می‌رسد هر دو راننده به دنبال ثبت حداکثر سرعت خودروهای خود بدون شکستن هرگونه قانون محدودیت سرعت هستند. هر دو خودرو در سر پیچ‌ها عملکرد سریع‌تری خواهند داشت و اگرچه هوراکان STO بسیار گران‌تر است اما M4 CSL با سقف تولید ۱۰۰۰ دستگاهی خود محصولی کمیاب‌تر به شمار می‌رود. بی ام و سال بعد نسخه رام‌تر CS را با صندلی‌های عقب تولید خواهد کرد. اگرچه M4 CS مشابه برادر سدان خود یعنی M3 CS خواهد بود اما گفته می‌شود تغییراتی در چراغ‌های جلوی آن رخ خواهند داد چراکه بی ام و در حال کار روی نسخه فیس لیفت M4 است و مدل CS بر پایه همین خودروی تازه‌نفس‌تر تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    ببین بی ام وه چی ساخته که پا به پای هوراکان راه میره😍

    موافقم 70
    مخالفم 5
    1. کرگدن باواریا

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (777 ديدگاه)

      هنر بی ام وه همینه ، خیلی حرفه ها ؛ یه سدان ۴ در همپای بوگاتی ویرون بره حتی سریع تر از اون باشه

      موافقم 36
      مخالفم 7
  2. نشناسی بهتره

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (501 ديدگاه)

    لامبو: لایک
    بی ام و:دیس لایک
    انتخاب خودم لامبو💪🇮🇹

    موافقم 105
    مخالفم 113
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن
    لامبورگینی لایک👍
    بی ام و دیس لایک 👎
    حالا کدومش ؟

    موافقم 76
    مخالفم 106
  4. محی

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حتی حاضرم جای اون ماشین کناری ها باشم و اینا مثل فشنگ از کنارم رد بشن

    موافقم 36
    مخالفم 4
  5. کاربر۳

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (154 ديدگاه)

    لذت بردم.
    یه پیشنهاد برای ادمین های سایت پدال.
    اگر ویدیو هایی رو که میزارید زیر نویس فارسی داشته باشه باعث میشه بیشتر لذت ببریم.🙏

    موافقم 38
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2856 ديدگاه)

      بله کاملا حق با شماست ولی این فرایند به شدت وقت گیر هست

      موافقم 30
      مخالفم 3
  6. حسین دهمرد

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    چرا ب ام و یدنه موتوروسط نداره؟ محدودیت های موتور وسط چیه؟

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. Reza Waffen SS

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    خدایا چقدر خوبه این هوراکان

    موافقم 21
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا