محصولات بامو به دلیل برخورداری از قدرتی بیش از اعلام سازنده بسیار مشهور هستند و بنابراین تعجبی ندارد که مدل جدید M4 CSL نیز قدرت بیشتری نسبت به عددی که بامو اعلام کرده داشته باشد. بااینحال، با توجه به نتایج آزمایش داینو، اختلاف بین قدرت واقعی و اعلامی این خودرو شوکه کننده است. در ویدئویی که انتهای این مطلب میتوانید ببینید، آزمایش داینو ۶۰۴ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور را نشان میدهد درحالیکه بامو خروجی موتور M4 CSL را ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور اعلام کرده است.
با توجه به این آزمایش، کوپهٔ تولید محدود بامو ۵۴ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به اعداد اعلامی دارد. این اعداد بسیار بزرگ هستند و بهخوبی نشان میدهند که چرا M4 CSL بسیار از M4 کامپتیشن وحشیتر است. آزمایشهای رانندگی که با این خودرو انجام گرفته نشان داده است که جدیدترین عضو خانوادهٔ M4 جانور کاملاً متفاوتی است. با توجه به اینکه مشخصات روی کاغذ CSL خیلی فراتر از M4 کامپتیشن نیست، این موضوع در ابتدا کمی عجیب به نظر میرسید اما نتیجهٔ آزمایش داینو کاملاً موضوع را روشن کرده است!
البته نمیتوان صحت کامل این آزمایش داینو را تأیید کرد و حتی اگر این موضوع هم تأیید شود، نمیتوان با قاطعیت گفت که نتایج دقیق هستند زیرا نتیجهٔ آزمایشهای داینو بسته به عوامل مختلفی مثل درست تنظیم نشدن دستگاه میتواند متفاوت و اشتباه باشد. بااینحال، از سوی دیگر قدرت بیشتر M4 CSL نسبت به اعداد اعلامی را هم نمیتوان کاملاً رد کرد زیرا بارها ثابت شده است که خودروهای بامو M قدرت بیشتری نسبت به اعلام کارخانه تولید میکنند؛ بنابراین فعلاً باید منتظر انجام آزمایشهای داینوی بیشتری روی این خودرو بمانیم تا بفهمیم وحشیترین کوپهٔ باواریاییها واقعاً چقدر قدرت دارد.
Reza Waffen SS
۲۳ مهر ۱۴۰۱درود، آلمانیا همیشه تو اعلام مشخصات محتاطانه عمل میکنند
miladzm
۲۳ مهر ۱۴۰۱وات ؟ حالا دیگه نشر ضد اطلاعات از سوی یه کمپانی هم باید درود هم بهش بفرستی ؟ بحث محتاطانه عمل کردن نیست ! کلا ایرانی جماعت عادت دارن از هر چیزی که دوس دارن اسمون ریسمون به هم ببافن صغری کبری به هم بچینن ماسمالیش کنن بره . این یجور دغل بازی برای ایجاد یه جنگ روانیه ! مثلا طرف ماشینش که 600 تا قدرت داره میاد میگه ماشین من 450 تا اسب داره و پس فردا درگ های محصول بیرون میاد میبینی یه محصول 550 اسبی رو راحت شکست داد پیش خودت میگی خدای من این چه تکنولوزی و مهندسی بالا داره که ماشین 100 اسب بالاتر از خوش رو زد . اولین کسانی هم که این دروغ پراکنی و دغل بازی رو رواج دادن طبق معمول کمپانی نیسان بود که عدد اسب بخار جی تی ار رو جعلی و کم اعلام کرد .
مهردادکمال
۲۳ مهر ۱۴۰۱البته من فکر میکنم این قد اعتبار برای این المانیا مهمه که اگر یک محصولشون از چندین هزار محصول تولیدی به فرض در شرایط غیر ایده ال یا مثلا یک خطای سیستمی تست شه و نتایج پایینتر از حد کارخانه نشون بده در اون صورت حس شکست خوردگی و رسوایی خواهند داشت برای همین یک مقدار تو دادن اعداد دینامیک دست پایین اعلام میکنن که مشتری مایوس نشه و از طرفی یک تبلیغ تواضع هم براشون هست و برای تست های مختلف کارشناسا میان این محصولات رو با محصولات هم رده مقایسه میکنن و اخر هم وقتی رقیبان شکست میخورن مخاطب پیش خودش مهندسی آلمانی رو بیشتر از چیزی که واقعا هست میبینه و باز هم یک تبلیغ دیگر برای محصول میشه
بنظر میاد در صنعت آلمان مباحث روانشناختی و علوم انسانی خیلی مورد توجه قرار میگیره که با این ترفند ساده به چه نتایج مهمی می رسن!
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ مهر ۱۴۰۱محتاطانه چیه این رسماً دروغ گفتن
بعد بعضی ها هم میان میگن حالا منتظر بمونیم ببینیم کدوم ماشین میتونه با همچنین نسبت قدرت به وزن میتونه همچنین رکوردی بزنه
دروغ گفتن پورشه و بی ام و در مورد مشخصات ماشین هاشون برای همه فکر کنم مثل روز روشنه
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ مهر ۱۴۰۱شک نکنید همین gt3 rs ببرن رو داینو به جای ۵۲۵ اسب ۶۲۵ اسب قدرت داره !
Clean energy
۲۳ مهر ۱۴۰۱خب آقا بزار ۶۰۰ تا باشه…
بازم همه برای رسیدن به اون تایم ۷۰۰ به بالا نیاز دارن…
اصن تو چون هیتری بخاطر تو قدرت جی تی سه آر اس جدیدو ۷۰۰ اسب میگیریم…
بازم رکوردش عالیه
d1123
۲۳ مهر ۱۴۰۱فکر کنم کلا تو کار تهمت و افترا باشید.
اتفاقا پورشه اومده پیک گشتاور رو اورده پایین که مقدار زیای از 465 نیوتون متر در اغلب اوقات در دسترس باشه.
جدا ازون اگه 620 اسب قدرت داشت که حداکثر سرعتش بیشتر از 300 کیلومتر بر ساعت بود(همراه با دی آر اس). و اگه 620 اسب داشته باشه که واقعا پورشه ترکونده با 4 لیتر حجم از موتور متعلق به چندسال پیش 620 اسب قدرت بگیری واقعا خارج از تصوره.(البته که گوردون موری T50 همین الان با 4 لیتر حجم 650 اسب بخار توان داره)
RezaRs
۲۳ مهر ۱۴۰۱فک کن از انجین ۴ لیتر تنفس h6 پورشه تونسته ۶۲۵ اسب بگیره این که خیلی ناجور تره 😂
لابد تئوری توربوی پنهان gt3rs رو میخوای چند وقت دیگه مطرح کنی بگی پورشه دروغ گفته موتورش توربوشارژه 😂💔 بعد لابد جواب رد لاین بالاشم میشه از دور ۷۰۰۰ به بعد. توربو ها از مدار خارج میشن تا به ۹۰۰۰ rpm برسه
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ مهر ۱۴۰۱فقط برید تست داینو کاررا اس نسل قبل که موتور ترند انجام داد ببینید تا متوجه بشید تست داینو ۴۵ اسب بخار قدرت بیشتر از اعلامی پورشه رو نشون میداد قبل اینکه وارد بحث فنی بشید اول ببینید که سابقه دروغ گفتن دارن
رضا
۲۵ مهر ۱۴۰۱تو که میگی قدرتش بالای ۶۰۰، به این موضوع هم فکر میکنی که از هر لیتر باید بتونه ۱۵۰اسب توان بگیره؟؟!
بی خیال اسم
۲۳ مهر ۱۴۰۱خوشمزه
تست داینوی فورد GT500 یادمون نمی ره که حساب کردن ۸۰۰ اسب حداقل داره
این تست داینو ها هم به چیز های زیادی مثل بالا بودن از سطح دریا و …. ربط داره
بی خیال اسم
۲۳ مهر ۱۴۰۱تست داینوی کوروت c8 بیشتر بود
محمدهادی
۲۳ مهر ۱۴۰۱وحشی بی شاخ و دم واقعی آلمان
🤤😤🤟💪🔥🔥🔥😂👍👏😡😠
REZA
۲۳ مهر ۱۴۰۱چقدر اینCSL خوبه توی سگمنت خودش یه شگفتیه
فريد
۲۳ مهر ۱۴۰۱فک کن پول بدی بفهمی یه چیزی بیشتر گیرت اومده چطوری میشی؟
امیررضا
۲۳ مهر ۱۴۰۱کم پولی هم نیست البته 😂
ولی آلمانیا همیشه این کارو میکنن
امیررضا
۲۳ مهر ۱۴۰۱یادمه M4 competition هم تو تست داینو بجای ۵۱۰ اسب، ۵۴۰ اسب بخار به چرخ ها میفرستاد و ۶۰۰ اسب تو میللنگ تولید میکرد. آلمانیا عمدا همیشه کم میگن، بنز و پورشه هم کم میگن.
BMW
۲۳ مهر ۱۴۰۱اصن جذابیت های بی ام و انتها نداره
در هرلحضه میتونه یه جوری سوپرایزت کنه
Si
۲۳ مهر ۱۴۰۱از روزی که اومدی دوست داشتم
datsun
۲۳ مهر ۱۴۰۱چه دروغه شیرینه برا مشتری و دردناک برای رقبا
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۳ مهر ۱۴۰۱با حرفت موافم
Alan.r
۲۳ مهر ۱۴۰۱رسما تقلبه. تو درگ و ثبت رکورد کلی بهبه و چهچه میکنن که با این نسبت وزن به قدرت این رکورد ها رو ثبت میکنه در صورتی که قدرت موتور خیلی بیشتر از قدرت اعلامی کارخانه است
محمدهادی
۲۳ مهر ۱۴۰۱میشه شرکتای دیگه م خواستن خلاف بکنن اینجوری تقلب کنن؟
تقلب به سبک آلمانی😄🤞
AMIN
۲۳ مهر ۱۴۰۱شتاب صفر تا صدش و یا تاپ اسپیدش تاحالا تست شده؟
اگه شده ممنون میشم لینک بدین
فرامرز
۲۳ مهر ۱۴۰۱من ترجیح میدم قدرت اعلامی کارخانه کمتر باشه ولی در عمل قدرت بیشتری داشته باشه تا اینکه یک شرکت مثلا بگه فلان ماشینم ۲۵۰ اسب بخار قدرت داره اما در واقیعت ۲۰۰ اسب بخار هم قدرت نداشته باشه
به قول دوستمون این دروغ شیرینه
اما اون یکی دروغ چی میتونه باشه؟
SadjadArt
۲۳ مهر ۱۴۰۱اون دروغ نیست واقعیته
کمپانی قدرت سر فلایویل اعلام میکنه
تا به چرخ برسه یه مقدارش تلف میشه
به هر حال سر همین دروغا نباید به تستای خیلی از مجلات اعتماد کرد
دنیای خودرو با اون چیزی که توی مجله میخونید و بلاگرای خودرو میگن خیلی فرق داره تا واقعیت
سوشیانت
۲۳ مهر ۱۴۰۱فقط دارم به کامنت های اونایی که گفتن آلمانی ها قدرتشون رو کم میگن میخندم😂😂😂
قطعا کمپانی نمیاد یه عددی بگه که دور از واقعیت باشه چه بیشتر چه کمتر تو ایده آل ترین شرایط میگن
بی خیال اسم
۲۳ مهر ۱۴۰۱چی گفتی اصلا خدایی؟😂😂😂😂
محمدهادی
۲۴ مهر ۱۴۰۱یزیدتو🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤟
سوشیانت
۲۴ مهر ۱۴۰۱جمله رو با دقت بخون متوجه میشی چی میگم جناب متعصب
MAHDI_GERMANY
۲۴ مهر ۱۴۰۱شما ابتدا نظرت رو پاک کن سپس گوشی رو خاموش کن و مارو خوشحال کن
سوشیانت
۲۴ مهر ۱۴۰۱بنده اصلا برام اهمیتی نداره که شما سه نفر و دوستان متعصب دیگه خوشحال باشین یا ناراحت
R@min
۲۳ مهر ۱۴۰۱با این اعلام قدرت افتضاح نوربرگرینگ بیشتر جلوه می کنه. عملا با 100 کیلو وزن کمتر نسبت قدرت و وزن بین کامارو و CSL یکسان میشه و اصرار اشتباه بی ام و به استفاده از گیربکس های کند استپ ترونیک اینطوری این حجم قدرت رو تباه می کنه.