بی ام و

رکوردزنی سریع‌ترین محصول تاریخ بی ام و در نوربرگ‌رینگ را ببینید

ب‌ام‌و M4 CSL با رانندگی کریستین گبهارت در نوربرگ‌رینگ با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۱۷ ثانیه، ۱۳ ثانیه از M4 کامپتیشن سریع‌تر بوده است.

M4 CSL با تایم ۷ دقیقه و ۱۵.۶۷ ثانیه که توسط «یورگ ویدینگر» به ثبت رسیده، سریع‌ترین ب‌ام‌و تولیدی در پیست نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود. حال اما رانندهٔ تست نشریهٔ اسپرت اتو «کریستین گبهارت» با همین خودرو در جهنم سبز زمان ۷ دقیقه و ۱۷.۰۸ ثانیه را ثبت کرده و بسیار به تایم رسمی نزدیک شده است. M4 CSL موردبحث با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R این تایم را به ثبت رسانده و سپس روی داینو رفته که خروجی موتور را ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۸ نیوتن متر گشتاور نشان داده است. این اعداد به میزان قابل‌توجهی بیشتر از خروجی رسمی هستند که ۵۵۰ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر اعلام شده است.

کریستین گبهارت سال‌ها است که در پیست نوربرگ‌رینگ با ب‌ام‌وها و آلپیناهای سریع تایم زنی می‌کند. وی قبلاً با یک آلپینا B4 گرن کوپه راهی این پیست شد و تایم ۷ دقیقه و ۵۲ ثانیه را ثبت کرد. گبهارت با M4 کامپتیشن محرک عقب که نزدیک‌ترین مدل به M4 CSL در سبد محصولات ب‌ام‌و محسوب می‌شود نیز زمان ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه را به ثبت رسانده و با نسخهٔ چهارچرخ محرک این خودرو موفق شده یک دور این پیست را در ۷ دقیقه و ۲۸ ثانیه طی کند. این تایم‌ها شخصیت پیست محور M4 CSL را بهتر نشان می‌دهند زیرا این خودرو با قدرت بیشتر و وزن کمتر، به میزان قابل‌توجهی سریع‌تر از نسخه‌های معمولی M4 بوده است.

اما از خانوادهٔ سری ۴ که خارج شویم، گبهارت با M5 CS هم تایم ۷ دقیقه و ۲۹ ثانیه و با M5 کامپتیشن تایم ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه را ثبت کرده است. M8 کامپتیشن یک دور نوربرگ‌رینگ را ظرف ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه طی کرده و گبهارت با M2 کامپتیشن موفق به ثبت زمان ۷ دقیقه و ۵۲ ثانیه شده است. دیدن عملکرد M2 جدید در جهنم سبز نیز می‌تواند جالب باشد زیرا این کوپهٔ کوچک خیلی به M4 نزدیک شده است. ب‌ام‌و از M4 CSL تنها هزار دستگاه تولید می‌کند که همگی محرک عقب و با گیربکس اتوماتیک هستند. همتای سدان این ماشین یعنی M3 CS اما به سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive مجهز است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (892 ديدگاه)

    جدا از بی ام و چقدر لذت بخشه تو این پیست رانندگی کردن

    موافقم 46
    مخالفم 5
    1. net

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3393 ديدگاه)

      چراغ باریک جلو زیبا و جلوپنجره کوچک زیبا بی ام و سری ۸ کجا چراغ جلو باریک بد و جلوپنجره بزرگ زشت این ماشین کجا

      موافقم 13
      مخالفم 28
      1. محمد مهدی اکبریان

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (15 ديدگاه)

        دوست عزیز بدون اطلاعات کافی و سلیقه برای چی نظر می دهید ؟
        M4یکی از زبیا ترین ،جذاب ترین،و سریع ترین خودرو های بی ام است که در آن از طراحی خشن و تهاجمی استفاده شده

        موافقم 25
        مخالفم 2
  2. R/T

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    ایول

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      به به
      پس بلاخاره مشخص شد M فور سی اس ال با فاصله معنا داری سریع تر از M فایو سی اسه
      💪💪🔥🔥🔥

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. محمدهادی

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        رفقا فیلمو نگاکنید
        مو به تن ادم سیخ میشه
        چقد رانندگی سریع تو این پیست جرأت میخواد
        چقد حفظ تعادل تو نوربورگرینگ سخته
        اصلاح مسیر هایی بسیار جزئی که اگه یه اپسیلون زیاد یا کم باشه میتونه بلکل ماشینو تو اون سرعت بطور وحشتناکی به دیواره ها بکوبه و همه چیز رو نابود کنه
        من همیشه از دیدن رانندگی های پرسرعت در این پیست جهنمی بشدت هراسان میشم
        این بی ام و اغلب سخت ترین پیچ هارو با حداقل سرعت ۱۰۰کیلومتر طی میکرد و بسیار سرعت بالاییه
        ماشین در بالاترین نقطه ی سرعت هم به ۲۹۷ کیلومتر در ساعت رسید
        این بی ام و بسیار چالاک و عاااالیه
        دمشگرم

        موافقم 17
  3. زیزیگولو

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    تنها گنجی که جستجوی اون به زحمتش میَرزه هدف هستش …. مثل همین چیزی که کمپانیای بزرگی مثل بی ام و دنبال میکنن

    موافقم 33
    مخالفم 3
  4. R

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    گبهارت راننده نیست تایماش افتضاحه نمیدونم چرا ماشین میدن دست این ادم😒

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. محمدهادی

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      راننده بدی نیس
      فیلماشو ببین
      عکس العملای سریعی داره تو بیشتر موارد

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. R

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        به فیلم نیست دوست عزیز تایماشو فقط تو نوربرگرینگ ببین چند ثانیه اختلاف داره ( اونم نه صدم ثانیه )با راننده های خود شرکتا و راننده های دیگه

        موافقم 5
        مخالفم 3
  5. masoud

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    سریعترین bmw با تمام دبدبه و کبکبه
    یک ثانیه عقب تر از camaro ZL1 1LE توی آینه وسط دیده میشه
    با اینهمه پول پاشی و اینهمه تکنولوژی و متریال و …

    موافقم 13
    مخالفم 32
    1. S

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (185 ديدگاه)

      حالا باز این خوبه. طرفدارای متعصبش میان با بنز که نفر اول پیسته مقایسش میکنن دیگه خودت تا تهش برو اینا چقدر تعصب الکی دارن 😂

      موافقم 15
      مخالفم 20
      1. Sh

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (17 ديدگاه)

        اره بنز فقط ابروی خودشو برده که با amg 1 که ۱۰۵۰ اسبه فقط چند ثانیه از پورش که ۷۰۰ اسبه جلو زده به این میگن تعصب بد بخت

        موافقم 10
        مخالفم 9
        1. S

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (185 ديدگاه)

          اولا تو پیست رکورد یه ثانیه هم خیلیه این که 8 ثانیه سریعتر زد. یکم تحقیق کن بعد نظر بده بعدم اصلا هرچی فعلا چندین ساله یا بنز اول میشه یا پورشه. شما چه دستاوردی داشتین که اینطوری انقدر متعصبانه دفاع الکی میکنین؟ تو کدوم پیست تا حالا bmw رکورد زده که بخاد با بنز و پورشه رقابت کنه؟ حرفای خنده دار نزن دوست عزیز…

          موافقم 7
          مخالفم 3
  6. masoud

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    یک ثانیه عقب تر توی آینه وسط camaro zl1 1le دیده شد
    اینهمه پول و امکانات و متریال و…

    موافقم 12
    مخالفم 18
  7. 454

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    بی ام و M4 CSL
    تایم در پیست نوربرگ رینگ: ۷:۱۵:۶۷

    شورلت کامارو ZL1 1LE
    تایم در پیست نوربرگ رینگ: ۷:۱۶:۰۴

    درسته که بی ام و سریعتر بوده ولی باید چندتا نکته رو در نظر بگیریم

    ۱- تایم کامارو برای چند سال قبل هست
    ۲- کامارو این تایم رو با گیربکس دستی ۶ سرعته ثبت کرده
    و اگر‌ از نمونه اتوماتیک ۱۰ سرعته استفاده می کرد تایم بهتری ثبت می کرد
    ۳- کامارو قیمت کمتری دارد و تولید محدود نیست
    البته باید گفت بی ام و از نظر کیفیت و امکانات و …
    برتری داره

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. R@min

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      تایم CSL در مسیر 20.8 کیلومتری ۷:۲۰ هست و تایم کامارو هم در همین مسیر طولانی تر بود و چهار ثانیه سریع تر. گیربکس هم همون ده سرعته اتومات بود.

      موافقم 1
      مخالفم 8
  8. رامین

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    این خرافه پرستی اجداد ما رو به گ…… داد و این همه تعصب کورکورانه نسل جدید ما رو آخه یکی نیست بگه آقا بخدا اینا همه پلاستیک و آهنن با یه آرم و نشانهای مختلف در وسط حالا یکی تو مسافت ۴۰۰ متر نیم ثانیه زودتر برسه یا دیرتر چه سودی به حال ماها داره ماها که دسترسی به شورولت و کادیلاک و بنز و بی ام دبلیو نداریم پس کاش مودبانه گوش به اظهارات و مقاله ها و نقد و بررسی های مجلات و سایت خوب پدال میدادیم و اطلاعات و آگاهی کسب میکردیم و دست از این همه بی شخصیتی و پریدن به هم دیگه برمیداشتیم . طرف همچی ذوق میکنه واسه بی ام دبلیو و تویوتا که انگار مالک تمام و کمال شرکتها هستند جالبه خیلیا رو دیدم هنوز تلفظ تویوتا رو بلد نیستن میگن تیوتا بعد ادعاشون . ای خدا قربونت برم.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. بنده خدا

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یا خداااااا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا