چندی پیش بیامو از نسخهٔ جدید کوپهٔ پرفورمنس خود یعنی M4 CSL رونمایی کرد. این نسخه از یک سو با افزایش قدرت و از سوی دیگر کاهش وزن، پرفورمنس M4 کامپتیشن را ارتقاء داده است. M4 CSL اما هرگز خودروی ارزانی نیست و قیمت آن از ۱۴۰,۸۹۵ دلار آغاز میشود که آن را وارد قلمروی برخی از سوپراسپرتها میکند. حال در ادامه میبینیم که با این مبلغ (کمی بیشتر یا کمتر) چه خودروهای اسپرت دیگری میتوان خرید.
بیامو M4 CSL
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۶ ثانیه |
وزن | ۱۶۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۴۰,۸۹۵ دلار |
با افزایش بوست توربوها، قدرت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بیامو در M4 CSL به ۵۵۰ اسب بخار رسیده که ۴۰ اسب بخار از M4 کامپتیشن بیشتر است. در همین حال، به لطف اقدامات مختلف، وزن این نسخه هم با ۱۱۰ کیلوگرم کاهش به ۱۶۵۰ کیلوگرم رسیده است. این ویژگیها باعث شده M4 CSL بتواند ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو همچنین با ثبت تایم ۱ دقیقه و ۱۵.۶ ثانیه (۷ دقیقه و ۲۰.۲ ثانیه در مسیر طولانیتر)، سریعترین بیامو تولیدی در پیست نوربرگرینگ لقب گرفته است. M4 CSL خودرویی تولید محدود است که تنها هزار دستگاه از آن ساخته میشود و دو برابر M4 کامپتیشن محرک عقب ۷۵,۶۹۵ دلاری قیمت دارد.
آئودی R8 RWD
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۴ ثانیه |
وزن | ۱۶۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۵۱,۸۹۵ دلار |
یکی از سوپراسپرتهای جذابی که با قیمت M4 CSL میتوان خرید آئودی R8 محرک عقب است. هرچند این نسخهٔ پایهٔ R8 محسوب میشود اما همچنان در سینهٔ خود موتور جذاب V10 تنفس طبیعی لامبورگینی اوراکان را دارد که در اینجا ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. R8 محرک عقب از لحاظ وزن هم بسیار به رقیب باواریایی نزدیک است و قیمت آن تنها ۱۱ هزار دلار گرانتر است. با این اضافه پرداخت جزئی میتوان مالک یک سوپراسپرت چشمگیر با پیشرانهٔ ۱۰ سیلندر شد.
نیسان GT-R
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۵ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۸ ثانیه |
وزن | ۱۷۵۲ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۵,۳۳۵ دلار |
هرچند نیسان GT-R هماکنون کاملاً سالخورده شده است اما هنوز هم حرفهایی برای گفتن دارد. این گودزیلای پیر که در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد، با بهروزرسانیهای مختلف سعی کرده همچنان با خودروهایی بسیار جدیدتر از خود رقابت کند. GT-R از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند که در نسخهٔ معمولی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این ماشین به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حدود ۲۵ هزار دلار از M4 CSL ارزانتر است.
پورشه ۹۱۱ GT3
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۴ ثانیه |
وزن | ۱۴۳۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۲,۴۵۰ دلار |
پورشه ۹۱۱ GT3 را میتوان یکی از اصلیترین رقبای M4 CSL دانست. این ماشین یک شاهکار مهندسی است که تحسین همگان را برانگیخته است. GT3 به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبعی جذاب با ردلاین ۹ هزار rpm مجهز است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو که روی استفاده در پیست تمرکز دارد، در نوربرگرینگ تایم ۶ دقیقه و ۵۵ ثانیه را ثبت کرده است که ۲۰ ثانیه از M4 CSL سریعتر است! بااینحال، قیمت این پورشهٔ جذاب تنها حدود ۲۲ هزار دلار از رقیب باواریایی بیشتر است.
شورلت کوروت Z06
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۷ ثانیه |
وزن | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۰۰,۰۰۰ دلار |
یکی از جذابترین خودروهایی که میتوان با قیمت M4 CSL خرید، کوروت C8 Z06 است. این خودرو هم که مثل GT3 روی پیست تمرکز دارد، از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کاملاً جدید استفاده میکند که با ۶۷۰ اسب بخار قدرت، قویترین موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی دنیا محسوب میشود. به لطف این پیشرانهٔ جذاب که ردلاین آن به ۸,۶۰۰ rpm میرسد، Z06 علیرغم اینکه از سامانهٔ چهارچرخ محرک بیبهره است اما ظرف تنها ۲.۷ ثانیه خود را به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. شورلت هنوز قیمت Z06 جدید را اعلام نکرده اما قیمت آن چیزی در حدود ۱۰۰ هزار دلار پیشبینی میشود که این سوپرکار جذاب را به ارزانترین خودروی این لیست تبدیل میکند.
آستونمارتین ونتیج
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۸۵ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۶ ثانیه |
وزن | ۱۵۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۴۶,۹۸۵ دلار |
آستونمارتین ونتیج را هم میتوان یکی دیگر از رقبای مستقیم M4 CSL دانست زیرا این خودرو از بسیاری جهان مثل قدرت، پرفورمنس و قیمت بسیار به رقیب آلمانی نزدیک است. زیر کاپوت این سوپرکار بریتانیایی پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار گرفته است که در اینجا ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند قدرت ونتیج ۴۰ اسب بخار از بیامو کمتر است اما در عوض صد کیلوگرم هم وزن کمتری دارد. قیمت این خودرو هم فقط ۶ هزار دلار از M4 CSL بیشتر است.
مرسدس AMG SL55
قدرت | ۴۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر |
شتاب | ۳.۹ ثانیه |
وزن | ۱۸۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۳۵,۰۰۰ دلار |
نسل جدید مرسدس AMG SL بهعنوان یک رودستر لوکس شاید شباهت و سنخیت چندانی با M4 CSL نداشته باشد اما بهعنوان خودرویی با قیمت مشابه میتواند موردتوجه قرار گیرد. SL55 با قیمتی در حدود ۱۳۵ هزار دلار، نزدیکترین عضو خانوادهٔ SL جدید به کوپهٔ تولید محدود بیامو محسوب میشود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. SL55 بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز است اما ازآنجاییکه هم ضعیفترین و هم سنگینترین خودروی این لیست محسوب میشود، کندترین شتاب را دارد.
GMA
۳ خرداد ۱۴۰۱چرا این ۹۱۱ انقدر خوبه💎، کوروت هم ارزشمند ترینه
viper2
۳ خرداد ۱۴۰۱خوشم میاد کوروت ساخته یه شرکتی هست که تمرکزش روی ماشین اقتصادی هست روی اس یو وی هست روی تراک هست روی ماشین برقی هست و اینقدر خوبه و میتونه با رقبایی رقابت کنه که ساخت یه شرکتی هستن که تمام تمرکزشون روی ماشین اسپرت هست . حالا فرض کنید شورلت میخواست فقط و فقط روی اسپرت تمرکز کنه دیگه کسی میتونست جلوشو بگیره؟؟؟؟
2311
۴ خرداد ۱۴۰۱علتش همونه که بجای توسعه از صفر میره از کارهای دیگران هم الهام میگیره
Reza Waffen SS
۴ خرداد ۱۴۰۱همشون بجز ونتیج
R@m!n
۳ خرداد ۱۴۰۱اگر ملاک قیمت باشه که اصلا مقایسه درستی نیست چون هیچ کدوم این ها رقیب بی ام و نیستن و اکثریت هم از بی ام و با اختلاف سریع تر هستن حتی اون GTR پیرمرد. این مقاله بیشتر نشون میده بی ام و اصلا ارزش این قیمتو نداره.
نمی دونم فاز بعضی فروم های بی ام و چیه کم مونده این ماشینو با موشک F-22 مقایسه کنن. ماشین بسیار عالی هست شکی درش نیست اما در حد خودش !!!! این قیمت فضایی هم نسبت به کاری که رو این مدل شده نمی ارزه اما چون تولید محدوده و برچسب CS خورده قابل اغماضه در صورتی که از لحاظ پرفورمنس نسبت به مدل کامپتیشن تفاوت ناچیزی داره. حالا M5CS با کامپتیشن مقایسه کنیم بی ام و خیلی بیشتر کار کرده به هر حال چون سریع ترین بی ام و تولیدی تاریخه بازم این قیمت رو میشه توجیح کرد. البته از لحاظ ظاهر هم از کامپتیشن بهتره.
اصلی ترین رقبای این ماشین هم کامارو ZL1 1LE و شلبی GT500 هستن که هم ارزون ترن هم سریع تر هم قوی تر. البته خب بخش اعظمی از این قضیه به سلیقه مربوطه که هیچ کدوم از این ماشین ها طرفداراشونو ناامید نمی کنن.
AMIR / ARMI
۳ خرداد ۱۴۰۱دقیقا اصلا ارزش پول پرداختی رو نداره
یه جوری بی ام و روی این m4 csl مانور داد که آدم فکر میکنه چه کاری کرده
کامارو zl1 1le سال 2018 تایم 7:۱۶:۴ ثبت کرده
این خودش نشون میده هیچ چی جای یه ۸ سیلندر نمیتونه بگیره حتی اگه یه ماسل کار باشی که کلی سنگین تری و خیلی چیز های دیگه مخصوص پیست رو ازش محرومی
زنده باد ۸ سیلندر
ایلیا
۳ خرداد ۱۴۰۱الان فراری sf90 با موتور شیش سیلندر با یه موتور برقی از هشت سیلندر هم بهتره دنیا دیگه از این موتورا استفاده نمیکنه دارن همه رو برقی میکنن یه بلن گو هم میزارن صدا اگزوز بده
ایلیا
۳ خرداد ۱۴۰۱خب حرف شما درست ولی چه کار میشه کرد دنیا داره میره سمت متور برقی
KSH
۳ خرداد ۱۴۰۱دقیقا یه ماشین اسپرت رو با سوپراسپور مقایسه کردن خنده داره
Sina10
۳ خرداد ۱۴۰۱به نظرم این هیجان فقط بخاطر نام CSLهست
وگرنه از نظر ظاهری که هیچی ،
میمونه توانایی فنی که عملکردش توی نوربرگرینگ عالی بوده ولی بازهم حتی نزدیک کوروت که خیلی ارزون تره و پورشه نمیشه ، اینا توی یه سطح دیگه فعالیت میکنن ،
فقط به عنوان یه سری ۴ تقویت شده خوبه ، ولی ۱۴۰ هزار دلار برای سری ۴ که در اصل سدان سری ۳ بوده؟ با همین پول M5CS هست که خیلی بیشتر میارزه
توی خط مستقیم هم که از رقبا اکثرا شکست خورده
از اونجا که در اصل یه سری ۴ هست هم نمیشه تجمل خاصی نسبت به استون مارتین و ۹۱۱ توش دید
کلا انچنان ارزش نداره
این کجا و M3 CSL قدیمی کجا
R@m!n
۳ خرداد ۱۴۰۱اگر از لحاظ پلتفرم میگی یکیه که الان همه ماشین های بی ام و رو پلتفرم CLAR ساخته میشن. درسته نسل قبل این قضیه راجبش صادق بود اما M4 جدید واقعا متفاوته چه هندلینگ چه پرفورمنس.
من خودم باشم از بین محصولات روز بی ام و سری ۵ و M4 کامپتیشن رو انتخاب می کنم.
Sina10
۴ خرداد ۱۴۰۱پلتفرم که بین همه یکسانه ،
سری ۴ و سری ۳ عملا یجور حالت موازی با هم دارن ، حالا تو نسل قبل هم از نظر ظاهری هم باطنی کپی هم بودن
اما توی این نسل خب خیلی تغییر کردن دلیل اصلی اضافه شدن این طراحی بحث برانگیز هم همینه
ولی این حالت موازی بودن همچنان وجود داره
یعنی توی بازار اگه کوپه یا نسخه روباز سری ۳ رو بخوای باید بری سراغ سری۴
از سری ۵ اینا رو بخوای باید بری سری ۸ ( در گذشته سری ۶)
منظورم از در اصل سدان سری ۳ و شباهت با سری۴ تقریبا بابت اون پیش زمینه نسل قبله که خب هنوزم شباهت بسیار زیاد اون نسل قبل تو ذهنم مونده😂
خب این نسل جدید هم بی شباهت نیستن مخصوصا توی نسخه M که این شباهت از باطن به ظاهر هم منتقل شده
دادن ۱۴۰ هزار دلار برای سری ۴ که در اصل توی بازار کوپه ی سری ۳ به شمار میره خب غیرمنطقیه
محمد امین
۳ خرداد ۱۴۰۱نیسان gtr ، و 911 gt3 و z06 بهترین رقیب ها هستن
البته خب ۹۰ درصد از کسایی که سوپر کار میخرن، نمی تونن از نهایت پتانسیل ماشین استفاده کنن ، هم به دلیل محدودیتهای محیطی و هم به دلیل محدودیت در توانایی رانندگی ، به همین خاطر ، خیلی از این اعداد در عمل اهمیتی ندارن ، اما نکاتی که برای هر خریدار مهمه و قطعا لمسش میکنه ، کیفیت و دوام قطعات فنی ، مخصوصا موتور و گیربکس و همینطور طراحی و کیفیت رانندگی هست در کنار قیمت ، که من فکر میکنم از این نظر z06 و gtr بیشترین نمره رو میگرن ، درسته gtr قدیمی شده ، ولی هیچکس در مورد طراحی سامورایی مانندش و جذابیت هاش و شتاب خیره کننده اش نمیتونه دوام بیاره
MR.JD
۳ خرداد ۱۴۰۱با نهایت احترامی که برای نام CSL قائلم باید بگم این در مقابل جد خود یعنی M3 CSL E46 چندان به چشم نمیاد :
https://www.bmw-m.com/content/dam/bmw/marketBMW_M/common/topics/magazine-article-pool/2019/bmw-m3-csl/bmw-m3-csl-si.jpg
و از آن طرف کلا انتخابم در این رنج بدون شک پورشه 911 GT3 جدید هست :
موتور 4.0 لیتری شش سیلندر اتمسفریک / با آرایش خطی / گیربکس منوال و …
اما جالب ترین خاصیت پورشه جدید اینه که مستقیم لامبو و بالاتر رو هدف گرفته انگار نه انگار قیمت 100.000 هزار دلاری داره !
الحق که این ساخته اشتوتگارت مدرن ترین کلاسیک حال حاضر هست و والسلام
M@M@DRZ911
۳ خرداد ۱۴۰۱آرایش تخت بود دوست عزیز .🤝
Sina10
۳ خرداد ۱۴۰۱اون M3 CSL یه اسطوره واقعی بود
قابل مقایسه با این نیست که فقط داره از اسم CSL استفاده میکنه
حامد
۳ خرداد ۱۴۰۱همه ی رقباش از نظر طراحی ازش سر تر هستن
(نظر شخصی)
ممد ژانگولر
۳ خرداد ۱۴۰۱میگن کوروتهای جدید موتوراشون به مشکل خورده و روغن پس میده . ولی رسانه ها اصلا پوشش نمیدن جالبه
بیخودی نیست میگن از یک موتور زیادی شتاب و کار بکشی دوامش کم میشه راسته ها
Taha Malek
۳ خرداد ۱۴۰۱فک نکنم درست باشه چون شورلت با این موتور تو لمانز شرکت کرده
ممد ژانگولر
۳ خرداد ۱۴۰۱چی بگم داداش نقل قول یکی از مالکان تو لوس آنجلس بود که شنیدم
محمدرضا
۳ خرداد ۱۴۰۱اگر رسانه ها نمیگن تو از کجا میدونی؟
Black Ferrari
۳ خرداد ۱۴۰۱کوروت و gtr با توجه به قیمت و پرفونمنسی که دارن از بقیه با اختلاف بهترن ( با احترام به نظر بقیه دوستان)
رضی
۳ خرداد ۱۴۰۱من به شخصه بی ام و رو هزاران بار به بنز ترجیح میدم
اما فکر میکردم مردم ایرانی مرسدس دوست باشن
https://www.instagram.com/tv/Cd7rfW-jp0L/?igshid=MDJmNzVkMjY=
الان برام سوال شده واقعا
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳ خرداد ۱۴۰۱طرفدارهای اروپایی خدا وکیلی کج بشینید راست بگید.هیچ کدوم اینا در مقابل کوروت عددی نیستن منظورم z06 نیستا منظورم کوروت پایه هست.مقال پورشه چرا انق ر گرونه ماشینی که دهها سال هزینه طراحی و پلتفرم نکرده موقع قیمت گذاری تقریبا دست تو جیب مشتری میکنه.فکر کنید پورشه قرار بود سوپر کار جدید بسازه با انجین جدید پلتفرم جدید کلا از صفر دیگه یه چیزی مثل کوروت خودتون بگید چه قیمیی میزاشت.
heshmat021
۳ خرداد ۱۴۰۱اینکه پورشه ظاهر کلاسیک اش رو حفظ کرده معنی اش این نیس که از پلتفرم قدیمی داره استفاده میکنه
مشکل پورشه هم نیس فقط، همه اروپایی ها قیمت بالایی دارن نسبت به ژاپنی ها یا امریکایی ها
Clean energy (صیانت!)
۳ خرداد ۱۴۰۱همین پورشه مهندسیش از خیلی ها بیشتره...
شهر نشین
۴ خرداد ۱۴۰۱جایی خوندم:« پورشه ۹۱۱ فقط سه پلت فرم داشته یا عوض کرده.»
ولی از کوروت بهتره.پورشه بلده چکار کنه.
GMA
۳ خرداد ۱۴۰۱حالا چرا فشاری شدی؟! تو کوروت سوار شو اجازه بده این بندگان خدا پولشون را خرج پورشه کنن
2311
۴ خرداد ۱۴۰۱پورشه 918 رو ساخت همه چیش از صفر با خودش
هنوزم از تمام آمریکایی ها سریعتره
کوروت پایه هم بیاد اروپا قیمتش میره 100 هزار پوند
دیگه خیلی ارزون نخواهد بود
Hamid
۳ خرداد ۱۴۰۱خدایش فکر کنم اینها رغیب دیگه نیستند یک جیزی فرا اون
Alireza
۳ خرداد ۱۴۰۱خوب الان با توجه به این لیست غیر از sl55 که هیچ ربطی هم بهش نداره هیچ نکته مثبتی نمیشه تو bmw پیدا کرد که، حالا کوروت رو در نظر نگیریم شما gt3 رو نگاه کن با یکم قیمت بیشتر دو برابر کارایی داره
فرامرز
۳ خرداد ۱۴۰۱وقتی میشه رقیب که تو یه کلاس باشن. درسته اونا تو کلاس بالاتری هستن ولی ب ام و هم لیمیتد ادیشن هست. رقیب این ب ام و تقریبا میشه جگوار ایکس ای پروجکت ۸
Alan.r
۳ خرداد ۱۴۰۱۱:کوروت
۲:گودزیلا
۳:R8
SL رقیب M4 محسوب نمیشه چون بیشتر روی لوکس بودن و رانندگی روزمره تمرکز داره تا رانندگی در پیست حالا اگه Sl63 رو میآورن تو مقایسه یه چیزی
Aboalfazl demon
۳ خرداد ۱۴۰۱بی ام و m4 csl تو تایم خلوت نوربرگرینگ تایم ۷.۲۰ زده
کوروت z06 تو تایم ترافیک و پر ماشین نوربرگرینگ تایم ۷.۱۲ زده
این یعنی کوروت به طور کامل بهتره
و این مقایسه نشون میده این بی ام و اصلا ارزش این قیمت رو نداره
با احترام به طرفداران بی ام و
TML BN
۳ خرداد ۱۴۰۱ولی خدایی اگر شرایط جور باشه gtr خیلی بیشتر میارزه کلا
AMIR / ARMI
۳ خرداد ۱۴۰۱یه نکته ی جالبی به ذهنم رسید شورلت اگه کوروت موتور وسط نمیکرد
احتمالا الان به روز gtr میوفتاد
A.M.D
۳ خرداد ۱۴۰۱یه سوال
بنز پروجکت وان رو کسی خبر نداره چه سالی میاد ؟
mahdi
۳ خرداد ۱۴۰۱بدون درنگ پورشه 911 GT3
در جایگاه بعدی
BMW M4CSL
آئودی R8
کوروت Z06
Clean energy (صیانت!)
۳ خرداد ۱۴۰۱این وسط فقط
کوروت و جی تی ۳
عشق است…
Jdm باز
۳ خرداد ۱۴۰۱من انتخابم gt3 و z06 هست هر دو تنفس طبیعی و جذاب و دیفرانسیل عقب 👌
من که با وجود این رقبای عالی دلیلی برای انتخاب m4csl نمیبینم
Erfan
۳ خرداد ۱۴۰۱ببینید دوستان هر کسی یه سلیقه و انتخابی داره بی ام و کلا رو اکثر ماشیناش قیمت بالاتر نسبت به رقبا میزنه اما اینو فراموش نکنید که اگه کسی عاشق این مدل باشه هر چقدر هم قیمت داشته باشه میده (حالا فقط بی ام و نیست هر برند دیگ میتونه باشه)
نظر شخصی من بین این رقبا قطعا 911
کسی ک ماشین باز باشه میفهمه چی میگم
اما دقت کنین مقاله بیشتر رو سرعت و قدرت
ماشین بحث میکنه وگرنه به لاکچری بودنه که هیچ کسی به پا بنز amg نمیرسه
البته با احترام به نظر بقیه دوستان
reza342
۳ خرداد ۱۴۰۱ارزش گودزیلای عشق
momeni
۳ خرداد ۱۴۰۱هرکاری میکنم از GTR بدم بیاد نمیشه . هرچی ماشین جدیدم میاد نمیتونه توجهمو از اون بگیره . شتابش هم از همه بهتره لامصب .
M.rAMK
۳ خرداد ۱۴۰۱توی این رقابت کوروت ارزش بیشتری داره چون از همه لحاظ سر تره بعدش هم جی تی ار
mm-yarlou
۳ خرداد ۱۴۰۱کوروت انتخاب دوست داشتنی و عاقلانه ای هست
amir
۳ خرداد ۱۴۰۱خارج از کشور مثل ایران مجبور نیستی فلان خودرو رو بخری و وقتی این شاهکار رو میبینی و ۱۴۰ هزار یورو هم تو جیبت باشه خودت تصمیم میگیری اینو بخری یا ماشینی از برند دیگه و دوس داشتن یه ماشین دلیل بر بد بودن ماشینی از برند دیگه نیست !
کسرا
۴ خرداد ۱۴۰۱به نظرم فقط شورلت رقیب واقعی هست که البته به نظر شخصیم بی ام و باز بهتره
کسرا
۴ خرداد ۱۴۰۱به نظرم فقط شورلت رقیب واقعی هست که البته به نظر شخصیم بی ام و باز بهتره
Amir ali
۲۵ خرداد ۱۴۰۱من به شخصه فن استون هستم پس اول ونتیج بعد gt3 بعد هم کروت
ام فور اصلا در حدشون نیست