تجربه رانندگی با خودرو میتواند برای همه افراد مهیا شود. متأسفانه تکنولوژی هنوز برای تحقق همهجانبه این امر پیشرفت کافی نداشته است اما در این ویدئو میخواهیم شما را با سیستمی آشنا کنیم که اجازه میدهد افراد معلول هم پشت فرمان خودروهای اسپرت بنشینند. این سیستم برای افرادی است که فاقد توان حرکتی در پاها هستند. واضح است که افراد عادی از پاهای خود برای کنترل پدال گاز و ترمز استفاده میکنند و برای حل مشکل افرادی که از این نظر ناتوان هستند کنترلهای دستی تدارک دیده شده است. شما میتوانید کارکرد این سیستم را روی بیامو M4 2022 تماشا کنید.
با یک سیستم ساده و سرراست مواجه هستیم. یک دسته زیر فرمان قرار دارد و گاز و ترمز را کنترل میکند. راننده با فشار دادن سمت چپ دسته شاهد شتاب گرفتن بیامو خواهد بود. درصورتیکه دسته به سمت راننده کشیده شود ترمزها فعال میشود. کنترلهای دستی فرایند پیچیدهای ندارند و راننده دسته را به سمت خود میکشد و سپس دکمه استارت روی کنسول مرکزی را فشار میدهد. سپس حالت درایو را انتخاب و حرکت میکند.
راننده میتواند از غرشهای پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۷۳ اسب بخاری M4 نهایت لذت را ببرد. این سیستم حتی اجازه استفاده از پدال شیفترها را نیز میدهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که شاید در نگاه اول استفاده از این سیستم کمی سخت باشد اما با کمی تمرین و ممارست میتوان به راحتی از آن سود برد.
اینکه تکنولوژی برای کمک به زندگی راحتتر انسانها بکار گرفته میشود نکته بسیار خوبی است. قطعاً چنین خلاقیتهایی باعث میشوند دنیا مکان بهتری برای زندگی کردن باشد. یک روز شاید خودروهای خودران حملونقل را برای افرادی که قبلاً دسترسی چندانی به خودرو نداشتند آسان کند و این یک هدف بسیار خوب خواهد بود. به نظر میرسد سیستمهایی همچون کنترل دستی موردبحث میتواند روی خودروهای مختلفی نصب شود.
Clean energy (صیانت!)
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ابن خیلی خوبه که توی خارج انقد به این جامعه بزرگ و ناتوان اهمیت میدن….
اینجا شهرا حتی اوکی نیست طرف با ویلچر بتونه زندگی کنه…. پستی بلندی های عجیب چال و چوله….
واقعا کسی که توی ایران معلولیت زیادی داشته باشه بدبخته…. واقعا هم بدبخته….
A4
۱۱ اسفند ۱۴۰۰آدم بدون بدون معلولیت هم اینجا بدبخته
ناشناس
۱۱ اسفند ۱۴۰۰خیلی هم جالب نیست. چون بیشتر مواقع راننده سعی میکنه با دست چپ هم فرمان رو بگیره هم گاز بده. این چیزی که من دیدم رو پیکان و داخل ایران نصب میکنن و سمت راست فرمان هستش خیلی بهتره البته اون هم گاز میده هم ترمز و کلاج میگیره. مخترع هم آقای رادمنش جانباز قزوینی هستند.
زیزیگولو
۱۱ اسفند ۱۴۰۰برای معلولها که دوست دارن ماشین روندن رو تجربه کنن خیلی خوبه
میلاد
۱۱ اسفند ۱۴۰۰اتفاقا من روی یه 405 شبیه همین دیدم البته گیبرکس اتومات بود اما گاز و ترمز کنار فرمان بود. بنده خدا اینقدر دست فرمونش و کنترل گاز و ترمزش تو ترافیک و شلوغی شهر خوب بود که اول اصلا متوجه نشدم . فکر کنم بعد از یه مدت استفاده راننده مهارت لازم رو پیدا می کنه.
ترکیب این سیستم با کروز کنترل هم برای جاده خارج از شهر می تونه خیلی خوب باشه .
BENZ
۱۱ اسفند ۱۴۰۰این تو سرعت بالا به کار نمیاد چون باید دو دستی فرمان رو بگیری خیلی سخته این طوری رانندگی کردن