بی ام و

بی ام و M4 GT3 EVO با قیمت 625 هزار دلار معرفی شد

بی‌ام‌و نسخه به‌روز شده از خودروی مسابقه‌ای M4 GT3 EVO را با قیمت ۶۲۵ هزار دلار معرفی کرد.


اندکی پس از معرفی نسخه فیس لیفت از M4 استاندارد، ژرمن‌ها مدل‌های مسابقه‌ای را نیز به‌روز کرده‌اند. دو خودروی GT3 و GT4 پذیرای پسوند EVO شده‌اند تا برای فصل ۲۰۲۵ مسابقات موتور اسپرت آماده شوند. همان‌طور که انتظار می‌رود مدل GT3 توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند زیرا در سطحی بالاتر از مدل GT4 به رقابت می‌پردازد.

بی‌ام‌و M4 GT3 EVO مدل ۲۰۲۵ از چراغ‌های جلوی جدید مدل جاده‌ای استفاده می‌کند اما دیلایت های زرد رنگ آن به مدل تولید محدود M4 CS تعلق دارند. جدای از ظاهری جدید، چراغ‌های جلو سبک‌تر هستند و سرویس کردن آن‌ها نسبت به قبل نیز راحت‌تر صورت می‌گیرد. در بخش عقب نیز چراغ‌های لیزری‌ای را می‌بینیم که اولین بار در سال ۲۰۲۲ و روی M4 CSL نصب شده بودند.

این خودروی مسابقه‌ای تازه‌نفس از آینه‌های کوچک‌تر و مجاری هوای بزرگ‌تر در قوس چرخ‌های جلو استفاده می‌کند تا جریان هوا بهتر از اطراف خودرو عبور کند و آیرودینامیک بدنه بهبود یابد. همچنین بی‌ام‌و برای افزایش داون فورس در اکسل عقب زاویه بال بزرگ M4 GT3 EVO را تغییر داده است. از دیگر تغییرات خودروی موردبحث می‌توان به آنتی رول بارهای ویژه در هر دو اکسل، دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر در عقب و دیفرانسیل بهینه شده با تنظیمات راحت‌تر اشاره کرد.

شاید تصاویر منتشر شده از خودرو نتوانند ابعاد بزرگ آن را به نمایش بگذارند. طول ۵۰۱۹ میلی‌متری M4 GT3 EVO تقریباً مشابه سری ۷ نسل E65 است و پهنای ۲۰۳۹ میلی‌متری آن نیز مشابه ابر خودروی بوگاتی شیرون خواهد بود. البته طول و پهنای M4 GT3 EVO نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده است هرچند به منظور کاهش وزن دیگر خبری از رنگ‌آمیزی مرسوم در آن نیست و بی‌ام‌و از پوشش کاتدی استفاده می‌کند. علاوه بر این بخش‌هایی از بدنه دارای فیبر کربن آشکار هستند.

نیروبخش بی‌ام‌و M4 GT3 EVO پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو P58 است که قدرت ۵۹۰ اسب بخار خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال Xtrac راهی چرخ‌ها می‌کند. این گیربکس نسخه ارتقا یافته از نمونه بکار رفته در مدل M8 GTE است. بی‌ام‌و همچنین می‌گوید توربوهای خودرو قابلیت اطمینان بالاتری دارند و در ۲۰ هزار کیلومتر اول استفاده از خودرو نیازی به سرویس آن‌ها نیست. M4 GT3 EVO وظیفه خطیری بر عهده دارد چراکه مدل قبلی توانسته بیش از ۸۰ پیروزی در رقابت‌ها به دست آورد و تاکنون نیز ۹ عنوان قهرمانی را به خانه برده است. قیمت خودروی موردبحث نیز به حدود ۶۲۵ هزار دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. .

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اندازه در حد یه سدان لوکس!!!🤔🙄

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. سهیل

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جاست هیولا

  2. JaMsHiD-R1988

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2774 ديدگاه)

    این ماشین از بی ام و M4 فقط بیرونش شبیه M4 هست .
    همه چی ماشین تغییر یافته و بهبود داده شده خیلی از بخش ها سبک سازی شده و صددرصد از شاسی لوله ای برای سبک سازی و استاندارد های فیا استفاده شده .
    وگرنه الکی بالای ششصد هزار دلار قیمت نداره

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      واقعا وقتی در مورد معرفی یک ماشین مسابقه یی سخنی از وزن خالص و تحمل شتاب جانبی به میان نمیاری ینی چی؟
      الان صحبت کردن درباره تغییر چراغ ها مهم بود یا قابلیت های فنی ش؟

      موافقم 12
      مخالفم 1
  3. 18:45

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (658 ديدگاه)

    تاج پادشاهی ب ام و 👑👑🥇
    منتظر عناوین میخکوب کننده دیگه از این باواریایی سلحشور هستیم…

    موافقم 11
    مخالفم 7
  4. Taha Ayoobi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4343 ديدگاه)

    عجب قیمتی

    موافقم 13
  5. BMW

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    عجب ابهتی🔥

    موافقم 12
  6. M power

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (360 ديدگاه)

    عجب رخی

    موافقم 10
  7. محمد امین

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    رنگ آمیزی ش خیلی خوردنیه

    موافقم 10
  8. علی جردن

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    بخوام توی پیست رانندگی کنم یا یک ماشین مسابقه ایی بخرم انتخابم فقط آستون مارتین ولکان هست ارزش داره واقعا بزاری وسط پذیرایی خونه هروز نگاش کنی

    موافقم 3
    مخالفم 7
  9. Amir

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی خشنه

  10. Hossein

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ابهت از سر و روش میباره لامصب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا