تیونینگ منهارت از یک مدل جدید بر اساس بیامو M4 CSL پردهبرداری کرده است که تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.
منهارت یکی از باسابقهترین تیونرهای مدلهای گوناگون بیامو به شمار میرود و وقتی حرف از انجام چنین کاری به میان بیاید، حرفهای زیادی هم برای گفتن دارد. چند ماه پیش بود که بیامو نخستین مدلهای M4 CSL خود را به دست مشتریان رساند؛ منهارت نیز این فرصت را غنیمت شمرد و تصمیم به تقویت ۱۰۰۰ عدد از آنها گرفت. این مدل جدید که با نام «MH4 GTR II» شناخته میشود M4 اسپرت را به یک سوپراسپرت ردهبالا تبدیل میکند.
منهارت با نصب یک واحد کنترلی پشتیبان موسومبه «MHtronik» که خود توسعهدهنده آن بوده است، موتور S58 بیامو را بهگونهای تقویت کرده است که حال ۷۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور خروجی دارد. این واحد ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی که به دو توربوشارژر مجهز شده گازهای حاصل از احتراق را به یک سیستم اگزوز سفارشی میفرستد که ازجنس فولاد ضدزنگ ساخته شده است.
گازهای خروجی موتور نهایتا به سراگزوزهای ۱۱۰ میلیمتری چهارگانه از جنس فیبرکربن و پوشش سرامیکی میرسند. منهارت به مشتریانش این امکان را داده تا درصورت تمایل، از مبدل کاتالیستی و فیلتر ذرات مضر بنزین موجود در سیستم اگزوز (که وظیفه تصفیه گاز خروجی اگزوز را دارد) استفاده نکنند.
MH4 GTR تصویر بالا به رنگی موسومبه «سیاه متالیک یاقوت کبود» مزین شده است. این خودرو به ترمزهای تقویتشده نیز مجهز خواهد شد. منهارت برای چرخهای این خودرو با «ییدو پرفورمنس» همکاری کرده و از رینگهای ۲۰ اینچی سیاه مات این برند بهره برده است؛ البته قابلیت خرید این رینگ با رنگهای دیگر نیز ممکن است. یک نمونه خاص از این رینگ به رنگ قرمز و سیاه مزین شده است که با بدنه MH4 GTR همخوانی کامل دارد.
کیت بدنه منهارت که یک خدمت پسازفروش برای مالکان بیامو M4 CSL محسوب میشود مجموعا شامل ۱۸ قطعه تازه میشود که همگیشان از جنس فیبرکربن ساخته شدهاند و شامل اجزای زیر میشوند:
- کاپوت هواخنک GTR
- اسپلیتر جلو با هوابُر آیرودینامیک
- تیغههای آیرودینامیک کناره سپر جلو
- برش پشتی طاقهای چرخ جلو و عقب
- گلگیر جانبی
- افزونه گلگیر عقب
- اسپویلر روی در صندوق عقب
منهارت با استفاده از سیستم تعلیق تطبیقپذیر «H&R» ارتفاع خودرو را نیز کاهش داده است تا سواری جذابتر و پایدارتر باشد و ظاهر M4 CSL نیز خشنتر و اسپرتتر باشد. این تیونر آلمانی کابین خودرو را هم بهصورت محدود دگرگون کرده است؛ MH4 GTR به کمربندهای چهارنقطهای، میلهای ایمنی و موکت سفارشی مجهز شده و بههمراه یک کلاه ایمنی مخصوص به راننده تحویل داده میشود تا بر روحیه مسابقهای این M4 CSL تقویتشده تاکید کند.
پروژه منهارت MH4 GTR II درحقیقت ادامه کیت MH4 GTR محسوب میشود که بیش از دو سال گذشته و بر پایه بیامو M4 F82 توسعه پیدا کرده و بود و به کیت «DTM Champion Edition» مجهز شده بود. نظر شما درباره منهارت MH4 GTR چیست؟ آیا این خودرو جذاب را به M4 CSL ترجیح میدهید؟!
HR3
۱۸ آذر ۱۴۰۱الان میان میگن این قشنگه ولی همینو منصوری بزنه میگن شلوغه !!!
#هویت_باخته
مردیم از خوشی
۱۸ آذر ۱۴۰۱در خود باخته بودن بعضی هیچ شکی نیست
ولی منصوری هم تعادل نداره یا خراب میکنه یا شاهکار میسازه
THE1
۱۸ آذر ۱۴۰۱واقعا اوووففف…
چی ساخته بی ام و و چه کرده منهارت….
مهران
۱۸ آذر ۱۴۰۱یکم جیغ نشده🤔
فقط کیت آدرو😍👌
امیرحسین
۱۸ آذر ۱۴۰۱چ جیگری درآورد از کار ساده و دلربا
حالا کوییک رو دور رنگ میزنم سایپا
البته این یه اشتباه بزرگی که سایپا رو با بی ام و و مهارت بیایم مقایسه کنیم
اما ذوق رو میشه مقایسه کرد
و در ایران انگار حتی ذوق خوب بودن هم نیس
انتظار نداریم از کارخونه های ایرانی بنز و بی ام و در بیاد
ولی آخه تو کپی کردن هم انقد ناشی و حال بهم زن
من در تعریف و تمجید از هنر انگشت های منهارت و نبوغش چیزی برای گفتن ندارم فقط لذت میبرم
دوست دارم یکی بهش بگه از طرفم داداچ تو دیونه ای مرد
مهدی
۱۸ آذر ۱۴۰۱دیگه جلو پنجره رو بما انداخت
اما عالی شده
وحشی با ابهت خاص پر قدرت
یک کلام یوزپلنگ …
رامتین
۱۸ آذر ۱۴۰۱بنظرم ADRO جذابتر کار کرده.
Hamid3x
۱۸ آذر ۱۴۰۱اسم منهارت خودش جذابه با این تیونینگ که واقعا جذاب تر شده
Reza Waffen SS
۱۸ آذر ۱۴۰۱فقط قسمت عقبش
Bmw gg6
۱۸ آذر ۱۴۰۱خیلی خوشگله به معنای واقعی چشم نواز اون رنگ جیغ قرمز رو با مشکی متالیک خیلی قشنگه
فرامرز
۱۹ آذر ۱۴۰۱چه خوفی داره