بی ام و M4 کامپتیشن یکی از خبرسازترین محصولات چند سال اخیر این خودروساز به شمار میرود و حالا به شکلی عجیبوغریب در نمایشگاه سما 2022 حضور یافته است. حتماً میدانید که در سالهای قبل وانت پیکاپ مشهور هولدن در استرالیا تولید و عرضه میشد ولی حالا خبری از این خودرو نیست. البته جانشین معنوی آن در سما ۲۰۲۲ حضور دارد! منظور ما این بی ام و M4 مالو است که توسط تیونری کاربلد به وانت پیکاپ تبدیل شده است!
این خودرو در غرفه شرکت STEK اتوموتیو حضور دارد و پوشش بدنه ضد خش با طرح آینهای نیز کاملاً جلبتوجه میکند؛ اما قطعاً عجیبترین ویژگی بی ام و M4 کامپتیشن موردبحث بدنه وانت پیکاپ آن خواهد بود که آن را به اولین M4 وانت در دنیا تبدیل میکند. کار تبدیل این خودرو توسط شرکت دینمان تکمیل شده و باید اذعان کرد این شرکت کار تبدیل M4 به وانت را به خوبی انجام داده است. برای تولید این خودرو بخش عقب سقف بریده شده و تغییرات وسیعی نیز در کابین رخ داده است. همچنین فضای بار عقب سفارشی با فریم فلزی خاص و درب پشتی عملکردی نیز جزو سایر موارد شاخص هستند. قطعات فیبر کربنی روی سپرها و رکابهای جانبی متفاوت از نسخه استوک خودرو هستند و چراغهای جلو و شیشهها نیز تیره شدهاند.
از دیگر تفاوتهای بی ام و M4 کامپتیشن وانت پیکاپ با نسخه کوپه این خودرو میتوان به پوشش جدید پیشرانه و تریم فیبر کربن روی داشبورد اشاره کرد. بخشی از صندلی عقب هنوز هم در کابین دیده میشود هرچند فضای کافی برای نشستن افرادی به غیر از راننده و سرنشین جلو وجود نخواهد داشت. فضای بار نیز برای حمل اشیا کاملاً جادار به نظر میرسد و به زودی پوشش آئرودینامیکی نیز برای آن عرضه خواهد شد تا M4 بیش از پیش به وانت هولدن شبیه شود! اگرچه اکثر پروژههای اینچنینی بر پایه خودروهای تصادفی یا اوراقی شکل میگیرند اما M4 موردبحث در واقع خودرویی صفرکیلومتر بوده و انجام چنین کاری کمی عجیب به نظر میرسد. گفته میشود کل فرایند تبدیل M4 کامپتیشن به وانت پیکاپ در ۶ هفته صورت گرفته که برای چنین شرکتی کاملاً سریع خواهد بود.
وجود پسوند کامپتیشن به معنی استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو است که قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر تولید میکند. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش محدود به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. تاکنون رندرهای بسیار زیادی از تبدیل محصولات مشهور بی ام و به وانت پیکاپ ها منتشر شده اما ژرمنها هیچ خبری را درباره تولید این محصولات تائید نکردهاند و علاقهای نیز به این کار ندارند.
SLR _ 722
۱۴ آبان ۱۴۰۱بالاخره یک رقیب درخور برای وانت آریسان پیدا شد
میلاد زد ام
۱۴ آبان ۱۴۰۱به محض اینکه بار با این ببری
باید بری تعمیرگاه و ضمن پایین آوردن موتور و تعویض یا تا قان های پوکیده
Fault code های سرسام آور BMW رو پاک کنی
البته چند تا بوشکه روغن موتور هم باس همراهت باشه که اگه احیانا یا تا قان نزد روغن و حتما کم میکنه
برای همینه میگم ((((( هیچی ماشین آمریکایی و کره ای نمیشه ))))
Payfast
۱۵ آبان ۱۴۰۱سیف
داود
۱۵ آبان ۱۴۰۱یاتاقان رو که همه میدونن سلطانش ماشین های کره هست
بنیامین
۱۴ آبان ۱۴۰۱آرزوی مدیران سایپا و ایران خودرو (:
❤BMW❤
۱۴ آبان ۱۴۰۱خفنه
کیان
۱۴ آبان ۱۴۰۱شاید با همکاری اینها بوده باشه اصلا، تخصص ما وانت کردن هست !!!
SS
۱۴ آبان ۱۴۰۱کاش تخصص همین رو هم داشتن شاسی وانت هاشون از وسط نصف نمیشد
مهردادکمال
۱۵ آبان ۱۴۰۱امکان نداره پروژه وانت سازی تو ایران اتفاق بیفته مطمینا همین وانت سازی رو با چینی ها انجام دادن اینا حتی نمیتونن توی اندازه چراغ ها تغییرات انجام بدن چه برسه اینکه سدان رو به وانت تبدیل کنن
Hemn
۱۴ آبان ۱۴۰۱زشت و بدون کاربرد
datsun
۱۴ آبان ۱۴۰۱اینم مثل وانت هیوندایست که عقب توسان رو در آوردن اسمش رو گذاشتن پیکاپ سانتاکروز
میلاد زد ام
۱۴ آبان ۱۴۰۱فعلا که همون سانتاکروز پیکاپ سال شد 🤣
datsun
۱۴ آبان ۱۴۰۱فاقد ارزش
Just toyota
۱۴ آبان ۱۴۰۱این دیگه چه سمیه 🤣🤣
Taha Malek
۱۴ آبان ۱۴۰۱با عقل جور در میاد
Asa
۱۴ آبان ۱۴۰۱شاید نتونسته باشیم کاخ سفیدو حسینیه کنیم ، ولی تونستیم bmw رو سایپا کنیم .
ابراهیم
۱۶ آبان ۱۴۰۱این جالب بود ، در نوع خودش حرکت انقلابی محسوب میشه دیگه
SRT
۱۴ آبان ۱۴۰۱خواب های من:
Habib
۱۴ آبان ۱۴۰۱از تاثیرات جهانی پراید وانت. سایپا افتخار ما!
بی خیال اسم
۱۴ آبان ۱۴۰۱😂😂😂
amiirrjdm
۱۴ آبان ۱۴۰۱آقا😂😂😂
بیخیال
mahan
۱۴ آبان ۱۴۰۱واقعا نمیدونم بگم زشته یا خوشگله!خودمم موندم.
رایان
۱۴ آبان ۱۴۰۱وقتی شرکت بی ام و، دو روز میدنش به سایپا و ایرانخودرو
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۵ آبان ۱۴۰۱حاصل ازدواج نسان آبی و m4
جومونگ
۲۱ خرداد ۱۴۰۲کاربردی نداره با این قیمت هم بیشتر جنبه نمایشی داره
فکر کن با این گوسفند یا کاه حمل کن ☠️🔧🏜️