اخیراً مسابقه درگ هیجانانگیزی بیامو M4 تیون شده با هزار اسب بخار قدرت و موتورسیکلت بیامو M1000 RR برگزار شده است.
در شرایط استاندارد قطعاً بیامو M4 استوک شانسی در برابر موتورسیکلت M1000 RR نخواهد داشت اما زمانی که بدانید M4 بسیار ارتقا یافته داستان کاملاً متفاوتی وجود خواهد داشت. هماکنون میخواهیم بدانیم کدامیک از این دو وسیله نقلیه در خط مستقیم عملکرد بهتری دارد. اگر به دنبال خرید بیامو M4 مدل ۲۰۲۴ دیفرانسیل عقب باشید باید حدود ۷۸ هزار دلار بپردازید. با این مبلغ به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتون متر قدرت دست مییابید. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک راهی چرخها میشود. بیامو میگوید محصول ۱۷۷۰ کیلوگرمیاش در عرض ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
اگر خواهان پرفورمنس بیشتر باشید میتوانید مدل کامپتیشن با قیمت فراتر از ۸۲ هزار دلار را انتخاب کنید که سهدهم ثانیه سریعتر است و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیهای را ثبت میکند. اگر هنوز هم به این حد قانع نیستید مدل کامپتیشن xDrive چهار چرخ محرک وجود دارد که از همان پیشرانه مدلهای قبلی استفاده میکند اما صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیهای دارد؛ اما خودرویی که در مسابقه درگ امروز حاضر شده از کیت تیونینگ با قیمت حدود ۴۵ هزار دلار سود میبرد. این خودرو هماکنون ۹۸۶ اسب بخار قدرت (۱۰۰۰ PS) و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و وزن آن نیز خیلی تغییری نداشته و تنها ۵ کیلوگرم سنگینتر شده است.
در طرف مقابل یکی از بهترین موتورسیکلتهای دنیا یعنی بیامو M1000 RR قرار دارد. این دو چرخ فوقالعاده از قدرت، پرفورمنس و استایلی مثالزدنی بهره میبرد و اولین موتورسیکلت مجهز به سیستم ترمز M است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری آبخنک M1000 RR 209 اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. وزن موتورسیکلت بیامو به ۱۹۲ کیلوگرم میرسد و برای خرید آن باید حدود ۴۸ هزار دلار هزینه کرد.
پس از معرفی هر دو وسیله نقلیه نوبت به مسابقه درگ میرسد. مت واتسون پشت فرمان M4 نشسته و در اولین مسابقه لانچ کنترل و گیربکس اتوماتیک خودرو خیلی یکدیگر را دوست ندارند و استفاده از حالت تعویض دستی شانس M4 برای پیروزی را کاهش میدهد. در درگ دوم M4 همانند یک موشک شلیک شده و تا آخر مسابقه فاصله خود با M1000 RR را حفظ میکند؛ اما قبل از مسابقه سوم M4 دچار مشکلاتی میشود که شاید علت آن تیونینگ یاد شده باشد.
تیم فنی با بررسی اسکن نرمافزاری و دادهها مشکل را حل میکنند و این بار هم M4 باعث شرمساری موتورسیکلت بیامو شده و پیروزی را به دست میآورد. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی میکند درحالیکه M1000 RR حدود نیم ثانیه کندتر است. در مسابقه درگ رولینگ هم برتری با M4 است اما در این مسابقه موتورسیکلت نیز با برخی مشکلات جدی مواجه میشود و دیگر نمیتواند در مسابقه دوم شرکت کند. نهایتاً به تست ترمز میرسیم که M1000 RR نشان میدهد هیچ شانسی در برابر M4 تیون شده نخواهد داشت.
Piero Ferrari
۹ بهمن ۱۴۰۲هردو عالی هستن
الف.ی
۹ بهمن ۱۴۰۲چرا این تیم مت واتسون یه بار ماشینو چک نمیکنن قبل از ضبط ویدیو؟
انواع و اقسام سوتیارو میدن
یه بار یه بوگاتی ویرون آورده بودن که نمیتونست لانچ کنه
طراح فورد جی تی رو آورده بودن که به نظر میومد حتی آشنایی با پدال گاز و ترمز نداره
یه سری ماشینای دیفرانسیل عقب رو بردن تو بارون شدید مسابقه گذاشتن
حتی مورد بوده وسط ویدیو ماشین کلا خراب شده از مسابقه کنار رفته
الآنم میگه من فک کردم ماشین خودش دنده عوض میکنه ولی نکرد!
واقعا متنفرم از ویدیو هاش
به نظر میاد یه بیزینس من که هیچی به جز طراحی ماشین به چشمش نمیاد، داره سعی میکنه به جای حرفه ای ها ویدیو ضبط کنه
لول کاری این رو مقایسه کنید با موتور ترند یا حتی درگ تایمز
پ.ن: ردلاین اون موتور سیکلت موقع تعویض دنده 👌👌🤩
مجتبی .
۹ بهمن ۱۴۰۲ماکه تماشاکردیم ولی بااین نتای گرون درگهای مش واتسن اکثرا فاقد اعتباره. منکر محصولات عالیه بی ام و نیستم.
HFball
۹ بهمن ۱۴۰۲ای جان دوتا عشق در کنار هم
mobinf63
۹ بهمن ۱۴۰۲این ام4 عجب چیز خفنیه مخصوصا این مدل تیون شدش.. مت واتسون وقتی پاشو میذاره رو پدال گاز ماشین صدای دایناسور میده.. ایشالا قسمت همه
mobinf63
۹ بهمن ۱۴۰۲یه درگ دیگه هم بود ام4 با تسلا مدل اس پلد.. اون رو هم اگه تونستید آپلود کنید مرسی از سایت عالی پدال
BMW
۹ بهمن ۱۴۰۲به خدا من فقط اگه موتوره رو داشتم راضی بودم🥲🥺چیزی زیادی نمیخوام جدی😁
Alireza
۹ بهمن ۱۴۰۲مسابقه بین ۲ عشق
ماکان
۹ بهمن ۱۴۰۲سلام . انتخاب من بی ام و M4
M power
۱۰ بهمن ۱۴۰۲باید موتور سوار باشی تا بفهمی ۱۰۰۰rr چه عشقی داره
Ali
۱۰ بهمن ۱۴۰۲موتوره شاتون زد