محصولات مدرن بیامو از جمله M4 و M5 در مسابقه درگ برگزار شده در طول ماههای اخیر خوش درخشیدهاند. این خودروها معمولاً به خاطر قدرت کمتری که سازنده نسبت به عملکرد واقعی اعلام میکنند مشهور شدهاند.
در واقع اینطور میتوان گفت که محصولات جدید این برند آلمانی پتانسیلهای واقعی خود را پنهان کردهاند اما با یک تیون نرمافزاری ساده یا ریمپ میتوان این پتانسیل را آزاد کرد؛ اما بدون اینکه تیونینگ سختافزاری در یک بیامو M4 انجام شود، چقدر میتوان قدرت آن را بیشتر کرد؟ آیا چنین خودرویی میتواند بیامو M5 تیون شده را شکست دهد؟
به تازگی درگ تایمز مسابقه درگ بیامو M4 xDrive کامپتیشن را با یک دستگاه M5 تیون شده برگزار کرده است. M4 موردبحث تیونی نرمافزاری دارد که حاصلش قدرت بیشتر بوده است. در ویدئوی منتشر شده میتوانیم مقایسه زمان طی مسافت ۴۰۰ متر توسط دو خودرو را ببینیم. مدل قویتر این مسافت را در ۱۰.۸۲۶ ثانیه طی میکند درحالیکه نسخه استوک M4 رکورد ۱۱.۳۰۵ ثانیهای خواهد داشت. با توجه به اینکه فقط یک ریمپ صورت گرفته بنابراین این خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد.
تقریباً در اواسط ویدئو مسابقه درگ بیامو M4 با M5 کامپتیشن تیون شده برگزار میشود. این سدان پرفورمنس و صورتی رنگ به سیستم اگزوز جدید مجهز شده و ریمپ آن نیز قدرت حدود ۷۵۰ اسب بخاری را به ارمغان آورده است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. در طرف دیگر هم بیامو M4 کامپتیشن تیون شده با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو قرار دارد. کیت تیونینگ نرمافزاری دالر در این خودرو منجر به تولید قدرت حدود ۶۲۰ اسب بخاری میشود. بازهم نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. نکتهای که وجود دارد به وزن کمتر M4 مربوط میشود که شاید بتواند قدرت کمتر این خودرو را جبران کند.
در سه مسابقه درگ برگزار شده این M4 کامپتیشن است که در مسابقه اول با فاصله ای کم پیروز میشود؛ اما در مسابقه دوم برادر بزرگتر استارت بهتری دارد و از همان ابتدا پیش میافتد و M4 نمیتواند از عهده سدان صورتی رنگ بیامو برآید و بازی مساوی میشود؛ اما پیروزی نهایی برای کدام خودروست؟ قطعاً ما نتیجه نهایی را لو نمیدهیم اما میتوانیم بگوییم هر دو خودرو استارت خوبی داشتهاند و این قدرت و وزن است که در نهایت تصمیم میگیرد کدام خودرو را پیروز کند!
مردیم از خوشی
۱۰ دی ۱۴۰۱عکس پست ، ابهت از m5 میباره
#تحریم خودروسازان
Dead man95
۱۰ دی ۱۴۰۱معاون وزارت علوم ما هم گفته قراره اطراف دانشگاه شریف نمونه بومی “سیلیکون ولی “ساخته بشه.
#چهره زشت اعتیاد #
پراید پرنده
۱۰ دی ۱۴۰۱😂😂🗿
vr6
۱۰ دی ۱۴۰۱کاکاسنگی؟
Reza Waffen SS
۱۰ دی ۱۴۰۱رخ M5 رو با هیچی عوض نمیکنم
❤BMW❤
۱۱ دی ۱۴۰۱مخصوصا m5cs
TESLA
۱۰ دی ۱۴۰۱یه gt63 e performance بیارین : هر دو شون رو تو قوطی میکنه 😎😎💪💪🇩🇪🚀
Payfast
۱۰ دی ۱۴۰۱اونطوری که باید m5 Cs رو بیارن
❤BMW❤
۱۱ دی ۱۴۰۱هرهرهر 😂
جوک عالی بود
مهران
۱۰ دی ۱۴۰۱آسمونو 👌😍
بی خیال اسم
۱۰ دی ۱۴۰۱رنگ صورتیش دلبری می کنه M5
M4 هم که اصلا حرفی واسه گفتن نذاشته
R@min
۱۰ دی ۱۴۰۱برندهای آلمانی بخصوص بی ام و پنهان کاری نمی کنن بلکه قدرت رو متناسب با اجزای دیگه و بحث اصلی دوام تنظیم می کنن.
موتورهای سری B و S به راحتی به قدرت های بالاتر می رسن اما در دوام خروجی خوبی نمیدن، این موضوع بخاطر ساختار این موتورها هست. واقعا گرفتن قدرت بالای ۷۰۰ اسب از موتورهای N63 و S63 ساده ترین کار برای خود بی ام و هست، براتون سوال نشده چرا قوی ترین نسخه سری ۵ به ۶۲۷ اسب محدود شده ؟؟
فرید
۱۰ دی ۱۴۰۱M5
#مرسی _ عهه#
ARMAN سابق
۱۰ دی ۱۴۰۱جانم صدای M5
❤BMW❤
۱۱ دی ۱۴۰۱دیوونه کننده اس
واقعا اگه قرار باشه از بین همه خودرو ها یکی رو انتخاب کنم ، قطعا m5cs