تابستان گذشته، تیم اسپرت اتو بیامو M4 کامپتیشن را به نوربرگرینگ برد تا ببیند در این پیست مشهور چه عملکردی خواهد داشت. برای این تایم زنی از نسخهٔ محرک عقب M4 استفاده شد که با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۳۰.۷ ثانیه، بسیار خوب عمل کرد؛ اما همان زمان هم میدانستیم که M4 میتواند در جهنم سبز حتی از این هم سریعتر باشد. حال اما این نشریه دوباره با کوپهٔ باواریایی راهی نوربرگرینگ شده است. این بار شرایط آب و هوایی بهتر است و مهمتر از آن، خودرو از نوع چهارچرخ محرک است. آیا اینها برای شکستن رکورد قبلی کافی است؟
بله کاملاً. M4 کامپتیشن xDrive در نوربرگرینگ تایم ۷ دقیقه و ۲۸.۵ ثانیه را ثبت کرده که بیش از دو ثانیه از همتای محرک عقب خود سریعتر است. هردو خودرو دور پیست را با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ طی کردند اما نسخهٔ چهارچرخ محرک از لحاظ کشش در پیچها مشکل کمتری داشت. تایم این خودرو حتی از M5 CS با ۷ دقیقه و ۲۹.۵ ثانیه هم سریعتر بوده که واقعاً چشمگیر است.
نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک M4 از لحاظ پیشرانه هیچ تفاوتی باهم ندارند. هردو نسخه از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده میکنند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بااینحال، نسخهٔ xDrive با ۱۷۷۵ کیلوگرم وزن، از نسخهٔ محرک عقب ۱۷۰۰ کیلوگرمی سبکتر است. حداکثر سرعت هردو نسخه نیز در صورت تجهیز به پکیج رانندهٔ M به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
بیامو اما قصد دارد تا اواخر امسال نسخهای حتی قویتر و توانمندتر از این خودرو را با نام M4 CSL ارائه کند. این نسخه قویتر و سبکتر از کامپتیشن خواهد بود اما احتمالاً فقط بهصورت محرک عقب ارائه میشود. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم M4 CSL میتواند در نوربرگرینگ از M4 کامپتیشن xDrive سریعتر باشد یا نه.
محمد امین
۱۱ فروردین ۱۴۰۱سریع تر از سدان هزار اسب بخاری تسلا ، درصورتی نصف اون قدرت داره و کمتر از نصف گشتاور … و قیمتش هم حدود ۵۰ هزار تا کمتره …
E tron audi
۱۱ فروردین ۱۴۰۱اگه اونجوری رکورد های نوربرگ رینگ رو قرار باشه حساب کنیم پس باید محدوده سرعت m4 هم فعال می کردیم اگه می تونست نصف اون سدانه تسلا تایم بزنه
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱خخخخخ
با بی ام و فقط خواستی تسلا رو تحقیر کنی؟
Mad.z.Max
۱۱ فروردین ۱۴۰۱چندروز پیش سری سه مدل سال خبرش پوشش داده شد توی سایت، با همون جلوپنجره آشنا و قشنگش، چقدر زیبا بود..
بجاش هرچی اون خوب بود، این یکی دماغش تباه و داغونه!! چیه این که هیچ نمیشه بهش عادت کرد
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱دماغه رو وللش
عملکرد بی نقص آلمانی رو تحسین کن دوست من
امیرسالار
۱۲ فروردین ۱۴۰۱من تو آلمان یکی دیدم ببین تا نبینی نمی فهمی چقدر خفن شده
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۱نوربرگ رینگ پیستی هستش که فقط راننده های حرفه ای داخلش رانندگی میکنن ولی کساییم که عاشق رانندگی با یه ماشین سوپر اسپرت تو یه پیست اسپرتو حرفه ای مثل نوربرگ رینگ هستن هم میتونن با رزرو نوبت واسه یکی دو ساعت با ماشین مورد علاقه شون تو پیست نوربرگ رانندگی کنن
datsun
۱۱ فروردین ۱۴۰۱فکر نکنم اینطور باشه چون من یه کلیپ دیدم هر کی یه بهای رو میپردازه و وارد میشه ماشینهای معمولی ، ون ، وانت ، حتی اتوبوس تو این پیست وارد میشن و حتی ترافیک هم داره گاهی اوقات .
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۱مطمئناً همینطوره …. مفتی که نمیزارن بری اونجا رانندگی کنی!!! باید پول بدی و نوبت رزرو کنی و صبر کنی تا نوبتت بشه
rezarsnewphone
۱۱ فروردین ۱۴۰۱فوق العاده تایم زده
خود بی ام و ببرش هم بهتر میشه
R@m!n
۱۱ فروردین ۱۴۰۱نسل جدید سری 4 کاملا شخصیته متفاوتی از سری 3 پیدا کرد و صرفا دیگه یه نسخه کوپه از سری 3 نیست و این واقعا قابل ستایش هست.
بنظرم می تونه از این هم سریع تر باشه چون راننده خیلی کنترل شده عمل می کرد. برای مثال تایم زنی رسمی کامارو ZL1 1LE رو مقایسه کنین چقدر راننده وحشی و بی پروا رانندگی می کرد.
al-ml-kh
۱۱ فروردین ۱۴۰۱رکورد خیلی خوبی زده ولی برام جایه سواله اکثرا ماشین های BMW توی درگ ،ماشین های مرسدس رو میگیرن ولی تو نوربرگرینگ یا پیست های دیگه هنوز نتونستن مثل مرسدس گردوخاک بپا کنن
در مورد طراحی جلو پنجره M4 هم خدمتتون بگم درسته یه مقدار از اصالت طراحی های BMW دور شده ولی اگه طرح هاش رو با دقت برین تو بهرشون چشم نوازن . به شخصه خودم دوس دارم طراحیشونو و حداقل واسه تنوع هم که شده نسبت به طراحی های سال های قبل قشنگ شده
R@m!n
۱۱ فروردین ۱۴۰۱کدوم سدان مرسدس سریع تر از بی ام و هست ؟؟؟
2311
۱۱ فروردین ۱۴۰۱GT63s
R@m!n
۱۱ فروردین ۱۴۰۱بله فکر کردم ایشون راجب کلاس C و E صحبت کردن، GT63 رو فراموش کردم. ولی فکر کنم همین M4 یا مدل اینده CSL تایم بهتری می زنن.
al-ml-kh
۱۲ فروردین ۱۴۰۱نه دوست عزیز بحت درگ با پیست فرق میکنه حتی همین GT63s رو که دوستمون گفتن تو درگ از M8 گرن کوپه ضعیف تر عمل کرد ولی تو پیست رکورد خیلی عالی تری زد ولی حرفتونو قبول دارم تو کلاس های سی و ای و اس از لحاظ شتابی از BMW ضعیف ترن
ولی همیشه گفتن سری ماشین های BMW بیشتر برا کسایی خوبه که دوست دارن پرفورمنس بهتری داشته باشن ولی بنز بیشتر اون حس راحتی و مرسدس بودنش جذابش میکنه
Kf
۱۱ فروردین ۱۴۰۱اخه تایم های بیمر رو مجله ها گرفتن ولی مرسدس رو خود شرکت گرفته ک خیلی فرقا داره منم حوصله ندارم بگم 😐🤦
تایم های یک مجله رو با هم مقایسه کنی تفاوتا مشخصه
ولی اصلا مهم نیست برام
Jdm باز
۱۱ فروردین ۱۴۰۱چه کرده m4
دمش گرم
محمدهادی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱به به
و بازهم خبری درخشان از سلطان اسپرت های آلمان
این آخرین ارتقاء اف فور چه خبری بود گفتی پدال جان
عشقمان گرفت
به امید پدیده شدن آخرین شمشیر زن اتاق ۴
CSL
ارین صاحب جمعی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱تازه نسل جدید انجین های بیمر در راهه درود بر صنایع انجین سازی باواریا
ماکسیمیلیان
۱۱ فروردین ۱۴۰۱علت مخالفت های تعجب برانگیز چیست؟
محمدهادی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱دروووود
رامتین
۱۱ فروردین ۱۴۰۱عالی. نسخه 550 اسبی نیز سری4 داره ارائه میکنه.
ماکسیمیلیان
۱۱ فروردین ۱۴۰۱سلام و درود!
ب ام و ، ب ام و است دیگر…از پیشرانه ساز برتر توقعی جز این نمیتوان داشت.
یا علی🌷