بی ام وفولکس واگن

هاچ‌بک داغ یا کوپه دیزلی؟ درگ فولکس‌واگن گلف R و بی‌ام‌و M440d

ب‌ام‌و سری ۴ و فولکس‌واگن گلف هرگز رقبای مستقیم یکدیگر به‌حساب نمی‌آیند خصوصاً در نسخه‌هایی که در اینجا می‌بینیم یعنی کوپهٔ دیزلی M440d از باواریا و هاچ‌بک داغ گلف R از ولفسبورگ؛ اما با اینکه دو خودرو کاملاً متفاوت هستند، در یک سری مسابقات درگ، رولینگ و آزمایش ترمز در برابر هم قرار گرفته‌اند. M440d خودروی خاصی است زیرا یک کوپۀ پرفورمنس را با سوخت دیزل به تصویر می‌کشد. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی این ماشین که به سیستم هیبریدی خفیف مجهز است، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

از سوی دیگر، در سینهٔ گلف R یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. اگر خروجی پیشرانهٔ دو خودرو را در نظر بگیریم، باید گفت هاچ‌بک ولفسبورگی در برابر کوپهٔ باواریایی شانسی نخواهد داشت اما بین دو ماشین اختلاف وزن زیادی وجود دارد و ب‌ام‌و حدود ۳۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. همچنین هردو شرکت شتاب صفرتاصد خودروهای خود را ۴.۷ ثانیه اعلام کرده‌اند و بنابراین باید رقابت شانه‌به‌شانه‌ای را شاهد باشیم.

در واقعیت نیز همین‌طور است و خودروها بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند. البته در دو درگ اول، گلف R به دلیل لانچ نه‌چندان خوب، نتوانست حریف رقیب باواریایی شود اما در درگ سوم هرچند بازهم ب‌ام‌و به لطف گشتاور عظیم پیشرانه در ابتدا جلو افتاد اما گلف با یک لانچ عالی، خود را به آن رساند و پیروز شد. سپس برای جبران اختلاف وزن دو خودرو، سه نفر داخل گلف نشستند و ۲۱۷ کیلوگرم به وزن آن افزودند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این وزن اضافی بشدت روی پرفورمنس گلف تأثیر گذاشت و M440d پیروزی راحتی کسب کرد. بااین‌حال، در آزمایش ترمز فولکس‌واگن انتقام گرفت و خیلی زودتر متوقف شد.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M440d

فولکس‌واگن گلف R

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربودیزل ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۴۰ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ اسب بخار ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۳۰ کیلوگرم ۱۴۷۶ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (799 ديدگاه)

    آماتور بودن…

    موافقم 7
    مخالفم 1
  2. TESLA

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    راننده گلف فک کنم دو روز پیش گواهینامه گرفته بود ، گلف r راحت صفر تا صد ۳/۸ یا کمتر میزنه ( مت واتسون باهاش در عرض ۳/۶۹ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده ) ولی این سری ۴ دیزل با اینکه در سریع بودنش شکی نیست ولی طبق گفته خود بیمر بالای ۴ ثانیه صفر تا صد میزنه و در مقایسه با فلوکس وزنش خیلی بیشتره ، همین نسل گلف r تو کانال یوتیوب auto evolution ، گالاردو رو تو ۴۰۰ متر نابود کرده بنابراین باید به راحتی بتونه از پس یه توربو دیزل بر بیاد

    موافقم 10
    مخالفم 6
  3. Sobhan

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    فولکس سری شده یا بی ام و کند شده خیر سرش بی ام و است 😂

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. بی خیال اسم

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      بی ام و دیزل هست

      موافقم 8
      مخالفم 1
  4. ایران

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همه کشورها دارن تست درگ میزارن فکر کنم باید ایرانی ها هم بزارن
    خخخخخخخ
    شوخی نمیکنم جدی میگم

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. TESLA

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      داش آخه بین چیا بزارن !!! مثلا بین شاهین و دنا پلاس بزارن 🤣🤣🤣🤣😂😂

      موافقم 11
      مخالفم 1
  5. ehsan

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    گشتاور بی ام و رو نوشتید ۷۰۰ ‌‌‌اسب بخار ؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. Reza Waffen SS

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    گلف R

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. amir16

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    گلف

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. سپهر

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (388 ديدگاه)

    آلمانی باشه عالیه هاچ بک و کوپش فرقی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا