خرید یک بامو قدیمی با کارکرد بالا همواره کاری با ریسک زیاد بوده مخصوصاً اینکه خودروی مدنظر از نوع M کامل باشد.
البته این خودروی M5 E39 که کارکرد قابلتوجه ۶۵۸ هزار کیلومتری دارد ظاهراً وضعیت بسیار بهتری نسبت به آنچه فکر میکنیم داشته و دلیل آنهم توجه کامل مالکان قبلی به سرویسهای دورهای و تعمیر مشکلات رخ داده بوده است.
به علاوه این خودرو از پیشرانهی اصلی خود استفاده نکرده و در سال ۲۰۰۳ به خاطر مصرف سوخت زیاد با نمونهای دیگر جایگزین شده است. کارکرد واقعی این پیشرانه هماکنون ۵۱۳ هزار کیلومتر است که هنوز هم برای چنین خودرویی زیاد و قابلتوجه است.
بامو M5 E39 هنوز هم خودروی زیبا و جذابی است. این خودروی ویژه علیرغم کارکرد بالای خود در وضعیت خوبی بوده و البته بدنهی آن دوباره رنگآمیزی شده است. کابین نیز دارای پوشش چرمی است.
ما داستانهای وحشتناکی دربارهی مالکیت خودروهای پرفورمنس و قدیمی آلمانی شنیدهایم و بامو M5 هم دراینباره کاملاً مشهور شده است. وقتی به چنین خودرویی فکر میکنیم اولین گزینه نسل E60 مجهز به پیشرانهی ۱۰ سیلندر خواهد بود.
MAHDI
۱۳ تیر ۱۳۹۸خیلی خیلی زیباست.یه BMW همیشه میتونه لذت رانندگی روبه راننده منتقل کنه. حتی اگه سال های زیادی از عمرش گذشته باشه.چسبندگی وهندلینگ خیلی قوی. دقت گیربگس عالی که بهترین هماهنگی رو باموتور داره.وبهترین موقعیت کابین وفرمان برای شروع یک رانندگی لذت بخش ((اگه M باشه که دیگه بهترین بهترین هاست))
کوروش
۱۳ تیر ۱۳۹۸طبق برخی نظرات بسیار تخصصی این ماشین باید با این کارکرد پودر شده باشه موتورش سوخته باشه ، چرخش هاش در رفته باشه ….
داشبورد این ماشین و جیر بکار رفته روی سقف خودش پاسخ برای کیفیت ساخت ماشین های بی ام و هست و تازه این ماشینی است که سالهاست راه رفته بی ام و هیچ وقت خودرو پر استهلاکی نیست بلکه هزینه نگه داری اش بالاست این یعنی اکثر قطعات دخیل در پرفورمنس ماشین که متحمل فشار بالا هستند دوره تعویض کوتاه تری نسبت به سایر برند ها دارند در عوض سالها کوچکترین تغییری در عملکردش ایجاد نمی شه و این تضمین شده است بسیاری از خودرو های قدیمی مشابه بخصوص امریکایی ها عمر بالایی قطعات ولی دچار افت شدیدی عملکرد می شوند نمونه های بازسازی شده زیادی هم در ایران موجود است خودم هم تجربه همکاری در بازسازی کامارو 75 با موتور 5700 با کد L48 داشتم که موتورش فابریک بود اما بعد از سرویس شستشوی کامل بجای ۳۰۰ اسب فقط ۱۴۰ اسب خروجی داشت و با کلی تلاش و تعویض کاربرات ، پیستون ها و … به عدد ۲۰۰ رسیدیم در حالی که 2002 مدل دهه ۷۰ با تعویض توربو و شستشوی موتور و تعویض پمپ اب بدون تقویت به عدد کارخانه می رسید
مرتضی مقدم
۱۵ تیر ۱۳۹۸از ماشین های خطی بین شهری یبار بپرس ببین کارکردشون چقده؟500 هزار تا بینشون کم کارکرد محسوب میشه پودر هم نشدن.کارکرد بالای 800 هزار رو خودم شخصا در خط رشت تهران دیدم .همشونم 405 و سمندن
NAVID۰۰۹۸
۱۳ تیر ۱۳۹۸خب دوستان چرا بحث اَلَکی میکنیم در مورد پُر استهلاکی .
پُر استهلاکی به دو قسمت تقسیم :
۱- خودرویی که از ضعیف ترین قطعات و مواد ساخته میشه مثل چینیها ، ایرانیها و….
۲ – خودرویی که از بهترین مواد و قطعات ساخته میشه ، اما ، اما دارای پیچیدگیها و حساسیتهای بالای فنی و خدمات میباشند ، که خودروهای مَعرکه آلمانی جُزوِشان هستند که اگر به سرویس دوره ای توجه نشه خُب معلومه کُل سیستم به هم میریزه و باقی ماجرا مثل خرید قطعات گران و دست مزدهای گران .
دوستان ، اگر میگویند bmw پر استهلاکه به این دلیله که قطعات حساس و گرانی داره و اگر نه که کسی نمیتونه مُنکر عالی بودن این خودرو بِشه .
تست E46 مدل ۲۰۰۵ در سایت اسب بخار را ببینید تا در بَرزَخ ماندنِ خرید عشق و منطق را بفهمید که اگر عاشق باشین هیچ چیز نمیتونه شما را از عشقتون بگیره ، حتی گرانی و استهلاک .
Ferrari Fxx K Evo
۱۳ تیر ۱۳۹۸M بهترین بهترین ها ؟ جُک خوبی بود?
‘
بی ام و اگه وجودشو داره ریسک پذیر باشه ی سوپرکار یا هایپرکار تولید کنه تا ببینیم با ، بزرگان چند، مرده حلاجه
MAHDI
۱۳ تیر ۱۳۹۸BMW اگه بهترین بهترین ها نبود پرافتخارترین پیشرانه ساز تاریخ نمیشد.تعداد جوایزبهترین پیشرانه سال BMW تاجایگاه دوم چیزی بیشتر از دوبرابره!!!!
BMW اگه بهترین بهترین ها نبود اینطور نمیشد که اکثر محصولاتش برای رقبا سنگ محک نمیشدمثل سری3 وسری5 وM2 وM3 وM5 وX1 وX3 X4وX5 وX6 و X5M وX6M و و و…… که سنگ محکی هستن برای رقبای خودش در مرسدس وآیودی وحتی پورشه و…. وهمینطور برند لوکس BMW یعنی معتبر ترین خودروساز جهان رولزرویس که خودروهای بهترین درجهان هستن.بله این واقعیتی هستش که بالابری وپایین بیای نمیتونی انکارش کنی((این موضوعات رو دراکثر مجلات خودرویی همیشه بهش اشاره میکنن))
اشکان
۱۴ تیر ۱۳۹۸بد نیست ادم قبل اینکه در باره موضوعی نظر بده یه خورده مطالعه کنه رولز رویس چه ربطی به BMW داره رولز یه کمپانی انگلیسیه و فقط تحت مالکیت بیمر هست نه چیز دیگه ای یه خورده راجب مالکیت مطالعه کن.
تحت تملک با ساختن خودرو فرق میکنه کسی که رولز رویس رو میخره به خاطر سابقه اصالت و کلی فاکتورای دیگه است
امین
۱۴ تیر ۱۳۹۸دوست عزیز خیلی از قطعات موجود در پلتفرم رولزرویس مربوط به بی ام و هستش. خود مدیر کمپانی رولزرویس گفته: اگه بی ام و نبود امروز ما در این جایگاه نبودیم.
M
۱۴ تیر ۱۳۹۸استاد اشکان اگه رابطشون فقط مالک و مملوکه و نه بیشتر پس چرا رولز رویث از انجین بیمر استفاده میکنه ؟
انجین 12 سیلندر توربو شارژ 600 اسبی که لرزش و سر و صداش از یه هاچ بک الکتریکی با قدرت کمتر از 100 اسب هم کمتره ( فیلم مقایسشون هست میتونید ببینید)
Bilbo
۱۳ تیر ۱۳۹۸عالی بود فراری جان، من به علم و دانش شما به غایت امیدوار شدم، کاش شما تو این مملکت ما به مقام مهمی تو برسید، چون کاملا مناسب اداره یکی از ارکان ج.ا. هستید.
دم شما گرم، واقعا عالی بود. امیدوارم به زودی فرصتی دست بده شاگرد شما بشیم…
M
۱۴ تیر ۱۳۹۸هههه اینو ببین ! داداش حد اقل اسم فراری رو بردار از رو اکانتت این اسم حرمت داره!
داره رجز میخونه رسما !
ببخشید شما میدونی هم F1 اسطوره ای مکی که بعضی رکورداش هنوز که هنوزه شکسته نشدن و وقتی اسمش میاد خیلی از شاخای خودرو سازی غلاف میکنن و عقب میکشن و حد نهایی یه هایپر کار (دقت کن هاییپر کار نه سوپر کار) جاده ای محسوب میشه از پیشرانه بیمر استفاده میکرد ؟
بی ام و اگه وجودشو داشت !
اشکان
۱۴ تیر ۱۳۹۸بله درسته ولی با سوپروایزری مهندسین مک لارن یعنی تغییرات نهایی رو مهندسین مکلارن تایید یا رد میکردن
Ferrari Fxx K Evo
۱۳ تیر ۱۳۹۸اشتباه میکنی این مرسدس هست که
در هر کلاس ، خودرویی ، پیشرو هست
از کامیونسازی بگیرتا اتوبوس شهری
هلیکوپتر قایق و………نگم برات 🙂
هادی نجفی
۱۴ تیر ۱۳۹۸به دلار ۱۵ هزار تومنی بازار میشه ۱۲۰ میلیون یعنی هم قیمت تقریبا ۲۰۷ صفر مونتاژ ایران یا دنا پلاس
ولی این کجا و این آشغالا کجا، ارزش خرید ایران داره
ولی وقتی راجب به غیر ایران صحبت میکنیم، با توجه به هزینه های سنگین سرویس و همچنین استهلاک بالاش نمی صرفه درسته قیمتش پایینه ولی ۶۰۰ هزار کیلومتر خیلیه چه بنز باشه چه بی ام و چه بنتلی، لا اقل من نمیتونم سوار همچنین ماشینی با این کار کرد بشم
مگر اینکه برای سرمایه گذاری بخری و کلکسیونی بخری
MehdiTurbo
۱۴ تیر ۱۳۹۸جدی الان ۸ هزار دلار میشه ۱۲۰ میلیون !!! از ۲۴ میلیون رسید ۱۲۰ میلیون،خیبی خنده داره اصن ادم فکر میکنه نمیدونه بخند یا گریه کنه ۸ هزارتا۱۲۰ میلیون همین مملکت بدند دست کسی که هیچ ربطی نداره به این کارا این میشه.علم بهتر است یا ثروت ؟ زندگی چیست ؟
بهنام
۱۴ تیر ۱۳۹۸دوستان عزیزی که استهلاک بالای محصولات ب ام و رو نمیخوان قبول کنن بدونن ما هم از دوستداران ب ام و هستیم و یکی از لذت بخش ترین تجربه های رانندگی من مربوط میشه به همون ب ام و اف 60 و 528 که واقعا هیچوقت یادم نمیره. ولی اگه از یه تعمیرکار ماهر که انواع خودروهای خارجی رو تعمیر یا سرویس میکنن سؤال کنین میفهمین که نه تنها استهلاک یا تعویض قطعات در دوره های سرویس از دیگر خودروهای هم رده بالاتره، درصد خرابی و اشکالات متعدد هم چیزیه که ب ام و به اون معروفه. این نه تنها تو ایران که سرویس کار ماهر کم داره یا بنزین و جاده ی نا مرغوب داره معروف شده بلکه همه ی دنیا میدونن ب ام و ماشین پرخرجیه.
اشکان
۱۵ تیر ۱۳۹۸اگر بیمر توانای ساختن یه ماشین سوپرلوکس در حد نام رولز رویس داره چرا اقدامی نکرده .
واقعیت اینه که سنگ محک دنیای سوپرلوکسها رولز رویسه و این کمپانی یک دنیا اعتبار و اصالت رو یدک میکشه .
دراما مورد موتور پاگانی از بنز موتور میگیره استون هم همینطور ولی هیچکدوم از یان در خودرو سازرو بنز نمیدونن بلکه همه اونا رو پاگانی و استون میشناسن.