بامو M5 2019 کامپتیشن یک خودروی مرموز نیست. جزئیات مربوط به این خودرو پیش از این منتشر شدهاند و البته همه شایعات درباره آن صحت نداشتهاند. قدرت پیشرانه به ۶۲۵ اسب بخار نرسیده اما این به معنی عدم حضور سدان پرفورمنس BMW در سطحی بالا نیست. M5 کامپتیشن جدید یک هیولاست! یک جانور مخوف! این خودرو همچنین نشان دهنده استراتژی پرفورمنس جدید بخش M بامو میباشد.
بامو در آینده مدلهای پرفورمنس کامپتیشن بیشتری را خواهد ساخت زیرا این سری خودروها محبوبیت رو به رشدی دارند. حدود ۴۰ درصد تمامی مدلهای نسل قبلی M5 در سراسر جهان با این پکیج فروخته شده بودند. M5 کامپتیشن ۲۰۱۹ نیز به سایر برادران مجهز به این پکیج شامل M4 کوپه و کانورتیبل و M3 سدان ملحق میشود.
همان پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بای توربو که در قلب M5 استاندارد میتپد نیروبخش برادر خشنتر بوده اما مهندسان M بامو قدرت آن را به ۶۱۷ اسب بخار رساندهاند که ۱۷ واحد بیشتر از خروجی برادر عادی است. شایان ذکر است گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری پیشرانه که از دورهای ۱۸۰۰ تا ۵۸۶۰ در دسترس است نسبت به قبل تغییری نداشته اما محدوده ارائه این گشتاور ۱۶۰ دور بیشتر شده است.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت M5 کامپتیشن جدید برابر با ۳.۱ ثانیه بوده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این سوپر سدان نیز تنها ۱۰.۸ ثانیه است که ۰.۳ ثانیه سریعتر از M5 استاندارد میباشد. سقف سرعت این خودرو در زمان تجهیز به پکیج M درایور نیز ۳۰۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
بامو M5 کامپتیشن همچنان چهار چرخ محرک بوده و از همان سیستم M xDrive معرفی شده در M5 استاندارد بهره میبرد. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک M استپ ترونیک که برای انتقال قدرت بیشتر طراحی شده نیروی عظیم پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل کرده و البته راننده هم میتواند از طریق پدال شیفترها دندهها را تعویض کند. این گیربکس دارای سه حالت کارا، اسپورت و پرفورمنس بسیار زیاد است که با استفاده از دکمه روی اهرم تعویض دنده فعال میشود. همچنین خنککننده روغن گیربکس نیز بهصورت استاندارد در این خودرو دیده میشود.
یک جعبه انتقال کاملاً متغیر نیز نیرو را بین لاستیکهای جلو و عقب تقسیم کرده و دیفرانسیل M فعال باواریایی ها نیز میتواند قدرت را بین دو چرخ عقب تقسیم کند تا بهترین پرفورمنس ممکن حاصل شود. BMW همچنین این خودرو را اساساً بهصورت دیفرانسیل عقب در نظر گرفته و حتی راننده میتواند تمامی قدرت پیشرانه را به چرخهای عقب منتقل کند.
عناصر مشکی براق در جایجای این سدان اسپورت به چشم میخورند. این رنگ روی دستگیره دربها و آینههای جانبی دیده میشود. عناصر مشکی یاد شده روی پوشش سپر عقب، اسپویلر عقب و لوگوی M5 نیز کشیده شدهاند.
در داخل کابین نیز شاهد کمربندهای ایمنی مشکیرنگ هستیم. نوشته و گرافیک M5 کامپتیشن روی پشت آمپرها نقش بسته و کفپوشها نیز لوگوی M5 را با خود به همراه دارند.
رینگهای فورج کاری شده ۲۰ اینچی باعث ارتباط راننده با جاده میشوند. سیستم تعلیق نیز دارای سیستم کنترل دامپر متغیر M بوده و سه حالت کامفورت، اسپورت و اسپورت پلاس را دارد که ارتفاع خودرو را ۷ میلیمتر کاهش داده است. BMW محل نصب میله ضد لغزش را کمی تغییر داده و فنرها نیز در جلو و عقب ۱۰ درصد سفتتر از نسخه استاندارد هستند. درون این رینگهای ۲۰ اینچی کالیپرهای ترمز با ۶ پیستون قرار گرفتهاند. خریداران این سوپر سدان میتوانند با پرداخت مبلغ بیشتر ترمزهای کربن سرامیک را نیز خریداری کنند.
نویدی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷M ترین M تاریخ!
بهترین سدان تاریخ!
CNA
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظرم فقط الفا جولیا خیلی باحالتره سدان دو دیفرانسیل زیاد حال نمیده البته کسل کنندم که نیست فقط میخوام بگم بهترین نیس
کوروش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷قطعا بهترین هست با فاصله شما دو دف دوست نداری بزار رو عقب دوست نداری فول ترکشن بده …
الفا و بقیه ازین ها ندارند درسته ؟
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷پادشاه سدان ها
به هیچ ماشینی ترجیح نمیدمش
بهترین ساخته دست بشر
واقعا عالیه
نویدی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷داداش فکر کنم جمله بندیت اشتباهه.
بهتره بگی:
هیچ ماشینی رو به m5 ترجیح نمیدم،
یا m5 رو به همه ماشینها ترجیح میدم.
با عرض پوزش.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷از نظر من Mترین M5تاریخ نسخه 10سیلندر نسل4 بودن که فقط برای یک دوره کوتاه از سال2005تولید شده اونا Mواقعی بودن نعره یک لوکس 10سیلندر
:::فرشاد:::
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷همچنان E63S AMG رو به این شاهکار BMW ترجیح میدم؛ چند صدم ثانیه سریعتر بودن رقیب، نمیتونه دنیایی از پرستیژِ خالص تزریق شده در روح مرسدس AMG رو واسم کمرنگ کنه.
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا و هنوزهم البته معلوم نیست باید درگ ریسشون رو ببینیم و بگیم آیا بی ام و سریع تره یا نه
cls
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷واقعاE63 amg ی چیزه دیگست
emad1990
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷منم با شما هم نظرم.بنز رو بخاطر چند دهم ثانیه با ماشین دیگه ای عوض نمیکنم
الف.ی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷فعلا نه اما اگه بیمر همینجوری در بقیه مدلاشم پیش بره کاملا مرسدس رو کنار خواهد زد
اما شک نکنید اینجوری نخواهد شد.رقابت های جذابتری در آینده خواهیم دید.البته اگه ستاره سه پر ، کاری که با CLS کرد با مدلای دیگه نکنه
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحی CLS جدید عجیب و به معنای واقعی خاصه!عده ای این طراحی رو شکست واسه مرسدس میدونن اما عده ای هم اون رو شاهکار و بسیار زیبا و ظریف میدونن
به نظر خودم بعد از پانامرا زیباترین در گروه خودشه
الف.ی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷من از وقتی یادم میاد طرفدار بنز بودم و همیشه سعی کردم ازش دفاع کنم.هر کاری که میکردن یا هر تصمیمی که می گرفتن ، سعی میکردم دلیلی برای درست بودنش پیدا کنم و موفق هم بودم ولی این بار هیچ دلیل قانع کننده ای برای کاری که با CLS کردن پیدا نمی کنم.یکی نیست بگه هم CLS بنزه هم AMG GT4.هر کدوم که بفروشه سودش تو جیب یه شرکت میره.AMG GT4 هم جای خودش رو در این کلاس باز میکرد.اصلا نیازی به عملا خارج کردن CLS از میدان نبود.خیلی وقته که دیگه مثل سابق با مرسدس حال نمی کنم.نه با طراحی هاش ، نه با سیاست هاش و نه با ماشیناش
بهراد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷بنظرم بهترین های بنز یه E-Class 2014 AMG بود با اون چراغای دو تایی LED اینتلیجنس معروف
یدونه هم S-Class 2014 و شایدم یه مقدار CLS نسل قبل.
قبلنا بیشتر چراغای جلوی بنز بهتر بودن ولی الان چراغای جلو با طراحی شکارچی چنگی به دل نمی زنن شاید بخاطر اینکه به چراغای بریلیانس یا نئونهای دنا پلاس شباهت پیدا کردن.(شوخی)
ولی بهتر بود هر کسی تو صنف خودش فعالیت میکرد. و بنز هم به سبک فست بک پانامرا حجوم نمی برد.همونطور که پورشه هیجوقت سدان معمولی تولید نمی کنه
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷باهاتون موافقم.بنز باید متمرکز تر عمل می کرد و طراحی هاش هم باید دل همه رو به دست بیاره نه فقط عده ی کمی رو
Kazem
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷با این که طرفدار دو آتیشه BMW هستم اما Mercedes-Benz G Class خیلی باحاله با این که از طراحی های بنز چند سالیه دل سرد شدم و به دلم مثل قبل نمیشنیه اما خدایی G Class خیلی خوبه
shirko
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷فوق العاده ای که فوق العاده تر شد .
رامتین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷فقط M8 گرن کوپه
Bilbo
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷نظر منم همینه… گرن کوپه کانسپت، خارق العاده بود، خارق العاده❤❤
بنظرم خیلی راحت میتونه ام ترین ام تاریخ بشه.
Kazem
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷با این جمله خیلی حال میکنم:
M5 کامپتیشن جدید یک هیولاست،یک جانور مخوف.
قدرت M5 رو به رخ میکشه
Stern des südens
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷.
بهترین سدان تاریخ همین M5 هست ، ( در کنار چارجر)
همیشه درخشان بوده و خواهد بود
هنوز هم یه M5 E39 با موتور 4/9 لیتری V8 ، سقف سرعت > 300 کیلومتر بهترین آرزوی ماشینی زندگیمه
❤?BMW❤?
فتنه گوساله سامری
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷خدای من.فقط bmw میتونه یه سری۵آروم وزیبا روتولید کنه وبعد اون رو به یه قاتل بلفطره تبدیل کنه
فتنه گوساله سامری
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷این نماد خودروهای پرفومنس هستش.یک هایپرسدان کامل.بهترین خودروی جهان
فتنه گوساله سامری
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷کمتر سوپراسپرتی درجهان توان مقابله باهاش روداره.من موندم اگه روزی BMWبخواد سوپراسپرت بسازه چطور ماشینی میشه