بی ام و

نعره‌های ب‌ام‌و M5 کامپتیشن در جهنم سبز

در دنیای سوپر سدان ها ب‌ام‌و M5 یکی از بهترین‌هاست. این سدان لوکس میان سایز اگرچه وزن بالایی دارد اما قدرت زیاد آن باعث می‌شود همه‌چیز را فراموش کرده و در پیست مشهور نوربرگ رینگ زمان ۷ دقیقه و ۳۸.۹۲ ثانیه را ثبت نمایید. این رکورد سال پیش توسط نشریه‌ی آلمانی اسپورت اتو به دست آمده و حالا هم همین نشریه دوباره به جهنم سبز بازگشته‌اند اما این بار پشت فرمان M5 کامپتیشن نشسته‌اند.


به لطف قدرت بیشتر و دیگر بهبودهای مدل کامپتیشن نسبت به M5 استاندارد، اسپورت اتو توانسته سه ثانیه از رکورد نسخه استاندارد این سوپر سدان را بهبود بخشد. به این ترتیب M5 کامپتیشن یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۳۵.۹۰ ثانیه طی کرده که کاملاً چشمگیر است چراکه وزن این خودرو ۱۹۸۲ کیلوگرم می‌باشد. راننده‌ی هر دو خودرو یک نفر بوده بنابراین مقایسه‌ی بین رکوردهای دو نسخه از M5 کاملاً قابل‌اعتنا می‌باشد.


البته ب‌ام‌و M5 کامپتیشن سریع‌ترین خودروی چهار درب نوربرگ رینگ نیست. خودروهایی همچون آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو (۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه)، مرسدس-ای ام جی GT 63 S (7 دقیقه و ۲۵ ثانیه) و جگوار XE SV پروجکت ۸ (۷ دقیقه و ۲۱.۲۳ ثانیه) سریع‌تر از باواریایی ها بوده‌اند. البته رکورد جگوار بدون استفاده از صندلی‌های عقب به دست آمده بنابراین از نظر فنی مرسدس سریع‌ترین خودروی چهار درب جهنم سبز است.


با توجه به شرایط می‌توان گفت ب‌ام‌و M8 گرن کوپه سریع‌تر از برادر سدان خود خواهد بود. نسخه استاندارد این خودرو تا چند روز دیگر رونمایی خواهد شد اما احتمالاً نسخه‌ی M آن سال آینده رونمایی خواهد شد. امیدواریم اسپورت اتو این خودرو را نیز به نوربرگ رینگ بیاورد هرچند شکستن رکورد مرسدس کمی سخت به نظر می‌رسد.


به یاد داشته باشید که AMG در حال آماده‌سازی نسخه‌ی قوی‌تر GT چهار درب کوپه‌ی خود با نام GT 73 است که قدرت ۸۰۰ اسبی خواهد داشت و طبق انتظارات اواخر سال آینده رونمایی خواهد شد. این خودرو شاید در پیست سریع‌تر هم عمل کند و رکورد دست‌نیافتنی‌تری بر جای بگذارد. 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (287 ديدگاه)

    واقعا حیف بی ام و با این موتور معرکه ی رقیب واسه بنز ای ام جی و آئودی آر۸ و پورشه۹۱۱ نمیسازه

    1. علی

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (235 ديدگاه)

      آر8 اسطوره تنفس طبیعی اصلا روایت داریم با آر8 باش پادشاهی کن

  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از M5 کامپتیشن در کلاس خودش بهتر هم داریم ایا ؟

    1. Hamid...Audi

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (713 ديدگاه)

      هنوز نه
      ولی امیدوارم RS6 جدید رقابت رو داغ تر کنه.

  3. MAHDI

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نمیدونم چراشرکت BMW خودش در نوربرینگ تلاش نمیکنه برای ثبت رکورد.تمام رکورد گیری هایی که شده معمولا مجلاتی بوده که فقط یک دور پیست روزدن وممکنه درشرایط خیلی خوب انجام نشده باشه.
    اما وقتی خودروهای مثلM5 وM2 کامپتیشن وM3 وحتی M850 توسط راننده حرفه ای درمجلات معتبربه پیست های مختلف برده شده زمان های شگفت انگیزی ثبت کردن

    1. MAHDI

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      برای مثل حتی M2 کامپتیشن و M850 در پیست های مختلف از خودرویی مثل آلفارومیو جولیا سریع تر بودن.چه برسه به M5که خیلی زمان سریع تری ثبت کردن.قبلا زمان چندین پیست مختلف رو براتون گذاشتم کهM5 از چندین سوپراسپرت درپیست های مختلف سریع تربوده

  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    واقعا دیگه اختلاف ۱۰ ثانیه‌ای با مرسدس،‌چیزی نیست که توجیه‌پذیر باشه، واسه یکبارم که شده، واقع‌بین باشین ب‌ام‌و فن‌های گل ⁦❤️⁩

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      فرشاد جان اول که این زمان گیری توسطBMW نبوده.اما مرسدس توسط بهترین راننده ودربهترین شرایط برای ثبت رکورد رفته.
      واینکه در تمام پیست های دیگه خودرویی مثل آلفا جولیا زمانش مثل شوخی هستش کنارM5 وحتیM2 اما اینجا آلفا سریع تره.
      ولی همونطور که گفتم در چندپیست M5 سریع تراز AMG GT4 بوده. البته دوپیست روهم GT4 سری تر بوده. جالب اینه که در پیست مجله CAR MAG ب ام وM5 حتی از AMG GT C هم سریع تر بوده که آقا سید از این موضوع خبر داره.
      اما من ازروی چندپیست که M5 از AMG GT4 63 سریع تر بوده برات اسکرین شات میگیرم ومیذارم واسه پروفایلم که خدای ناکرده فکرنکنی حرفه

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        تایم زدن تو پیستی با طول بیشتر، خیلی شرایطش متفاوت از یه پیست کوچیکه، وقتی تو مسافت خیلی بیشتر خودروها تحت فشار باشن، خودرویی موفق‌تره که با حفظ عملکرد اولیش (دما و قدرت موتور، عملکرد و چسبندگی لاستیک‌‌ها، نیروی ترمز‌ها و. . .) کمترین افت رو داشته باشه و همچین رانندش مدت زمان‌ خیلی بیشتری تمرکزش رو‌ حفظ کنه؛ شما میای رکورد پیستی که یکی دو دقیقه خودروها تحت فشار هستن و اختلافشون گاها صدم ثانیه‌ای هست رو معتبر میدونی، که البته معتبره، اما رکوردهای پیستی که بیشتر از هفت دقیقه خودروها تو حداکثر فشار هستن رو زیر سوال میبری! تو عملکرد فوق‌العاده M5 کامپتیشن شکی نیست اما رکوردهای نوربرگ‌ رینگ نشون میده خودرویی مثل GT63S مدت زمان بیشتری میتونه عملکرد اولیش رو حفظ کنه به نسبت سری‌ پنج M.

        1. Seyed AMG

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          تا اونجایی که من میدونم بجز nurburgring مرسدس AMG GT63S و بی ام و M5 Copetition فقط تو دوتا پیست مشترک دیگه تایم ثبت کردن که هم در sachsenring و هم در hockenheim GP باز AMG GT۶۳S رکورد بهتری ثبت کرده .

          در ضمن یک مجله این رکورد رو ثبت کرده نه فرد معمولی ، چه بسا راننده این مجله هم حرفه ای بوده باشه ، در کل اختلاف ۱۰ ثانیه ای واقعا خیلی چشم گیر …

        2. MAHDI

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          نخیر سید جان. پس اطلاع نداری. شما فقط زمان پیست مگنی کورس رو دیدی ویکی از زمان گیری های M5 توسط AUTO BILD در حالیکه M5 توسط AUTO BILD چندبار زمان گیری کرده. که مدل کامپتیشن یک بارش ازAMG GT4 کندتر بوده ویک بارش سریع تر.رقابت دوم رو هم در این پست براتون فرستادم که جدای از پیروز رقابت شدن برای انتخاب خودروی برتر یک زمان گیری دور پیست هم که حتی زمان گیری دور پیست هم داشتن

        3. Seyed AMG

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          آقا مهدی منظور من نسخه کامپتیشن بود در حالی که تو پیست مگنی کورس M5 از AMG GT63S شکست خورد ، اما تو پیست هوکنهایم AMG GT63 S سریع تر از نسخه کامپتیشن بود ، در پیست sachsenring مجله اوتوبیلد تو رقابت بین این دو تا برای اولین بار M5 کامپتیشن سریع تر بود ، برای بار دوم لاستیک های AMG رو تعویض کردن که رکورد بهتری ثبت کرد و حالا اینطور که از عکس گراوتار شما مشخصه M5 کامپتیشن دوباره تونسته رکورد بهتری در این پیست ثبت کنه …

  5. MAHDI

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته خودروهای مثل مرسدسAMG GT4 63 و پورشه پانامرا توربوS و جگوارپروجکت 8 برای پیست بهتر ساخته شده تا خودرویی مثلM5 و E63 که یک دلیلش داشتن اسپویلرفعال عقب.
    اما با این حال هم M5 در تمام پیست ها ازپورشه پانامرا توربوS سریع تربوده.در 2 پیست از مرسدسAMG GT4 63 سریع تر بوده که البته در2پیست دیگه AMG GT4 63 سریع تر بوده.ودرپیست زاکسنریگ M5 از جگوار پروجکت 8سریع تربوده ولی در پیست گرند تور جگوار بااختلاف کمی سریع تر ازM5 بوده که البته نسخه عادیM5 بوده.

  6. بهراد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (537 ديدگاه)

    چه رقابت خوبی GT73s بیاد با M8 competition
    ببینیم نتیجش چی میشه، این کل کل کردن ها بیشتر به نفع دوستداران دنیای خودرو و راننده هاش هست تا شرکت های سازنده.شاید ام هشت کامپتیشن گرن کوپه با یه موتور هیبریدی و قدرت نزدیک به ۸۰۰ اسب ساخته شد تا این رقابت بازم داغتر بشه.
    به نظرم a class با ۴۱۶ اسب بخار و یه موتور هیبریدی(قدرت کل ۵۵۰ اسب) هم میتونه رکورد خوبی از خودش به جا بزاره

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      همین الان شتاب مرسدس AMG GT63s چهار در، با M8 کامپیتیشن کوپه دو در برابره و با توجه به یه سری اشتراکات فنی M8 با M5 بعیده ب‌ام‌و بتونه رکورد مرسدس رو بزنه، فقط بهش نزدیک میشه؛ حالا چه برسه نسخه چهار درش که قطعا سنگین‌تره و اندکی کندتر؛ همونجور که شما هم اشاره کردی، ب‌ام‌و باید تو M8 گرن کوپه از تکنولوژی هیبریدی با قدرت خیلی بالاتر استفاده کنه، وگرنه عملا رقیب مرسدس، چه GT63s چه GT73 نمیشه.

      1. MAHDI

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        فرشاد جان درگM5 با مرسدسAMG GT4 63 موجوده که بعد فیلمش رو براتون میفرستم.وهمینطور درگ AMG GT4 63 با پورشه پانامرا توربوS اونم از مجلات معتبر.
        منظورم درگ واقعی هستش نه گذاشتن کیلگمتر شما کنار هم.

        البته رقابت بین M5 وAMG GT4 63 انجام شده توسط مجلات خودرویی برای شناخت خودروی برتر کهM5 اول شد.اتفاقا بعد اون رقابتاینبار جگوار پروجکت8 رو در رقابتی باM5 مقایسه کردن که بازهمM5 پیروز شده که در همین پیست تصاویر ونتیجه این رقابت هارومیفرستم

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          از نظر شما فقط نتایجی معتبره که ب‌ام‌و اول میشه ولی مثلا درگ CARWOW که M5 کامپتیشن با اختلاف زیاد آخر شد، اصلا به حساب نمیاد، تایم گیری AutoTopNL با یک راننده, معتبر نیست، رکورد نوربرگ رینگ غیر واقعیه و. . . اینا همشون قوی و تقریبا در یک حد هستن، فقط نتایج گاهی بالا پایین میشه، تنها چیزی که میشه قاطعانه گفت اینه که فعلا هیچ محصول چهار دری از ب‌ام‌و، توانایی شکستن رکورد مرسدس در نوربرگ‌رینگ رو‌ نداره.

        2. MAHDI

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          آقا فرشاد مرسدسAMG GT4 63 بهترین زمانی که ثبت کرده همون11/1 ثانیه مجله CARWOW بود. اما M5 اونجا بخاطر مشکلی که ازش گفتن شد12/4.
          اما M5 در خیلی از مجلات مثل همون CARWOW زمان عادیش11/1 بوده ودر تاپ گیر11 ثانیه رو داره و در کارانددرایو 10/9 و موتور ترند در مدل کامپتیشن زمان 10/5 رو داره.
          مرسدس AMG GT4 63 تا الان چند درگ داشته که سره فرصت همرو میفرستم.هم دزگ کاملش در کانال معتبر DSC OFF که پدال همیشه درگ هاش رو میزاره در اونجا 6مسابقه بین M5 وAMG GT4 63 انجام دادن که دوبار مسابقه درگ. دوبار مسابقه رولینگ ودوبار مسابقه ترمز که نتیجه بمونه تا براتون میفرستمش. دررقابت دیگه اینبار مقابل پورشه پانامرا قرار گرفته که اونم میفرستم. درآخرین درگ هم مقابل لامبورگینی اوروس قرار گرفته که اونو پدال میفرسته.
          اما سایت AUTO BILD رقابتی انجام داده بینM5 و AMG GT4 63 برای انتخاب خودروی برتر که M5 جایگاه اول رو بدست آورد. بعدش مقابل جگوار پروجکت8 قرارش دادن که بازهم M5 اول میشه.

        3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          آقا مهدی گل، یکبار دیگه این بخش حرفم رو بخون لطفا، وگرنه اگر قرار باشه هی رکورد رو کنیم، صدها سایت و مجله و کانال معتبر و غیر معتبر تستشون کردن، اونم نه یک بار و هر بارم نتایج متفاوت بوده.
          [اینا همشون قوی و تقریبا در یک حد هست، فقط نتایج گاهی بالا پایین میشه، تنها چیزی که میشه قاطعانه گفت اینه که فعلا هیچ محصول چهار دری از ب‌ام‌و، توانایی شکستن رکورد مرسدس در نوربرگ‌رینگ رو‌ نداره]
          از طرفیم اختلاف ده ثانیه‌ای اونقدر زیاد هست که نتونی به راننده ربطش بدی، اونم راننده اسپورت اتوکار که یه راننده حرفه‌ایه نه آماتور.

        4. Seyed AMG

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          آقا مهدی همونطور که گفتم تو اون رقابت مرسدس فقط بخاطر قیمت بیشتر نسبت به M5 کامپیتیشن رتبه دوم رو کسب کرد وگرنه تو باقی موارد امتیاز ها نسبتا یکسان بود و تو تستی که در پیست Sachsenring توسط اتوبیلد انجام شد برای بار اول M5 کامپتیشن سریع تر بود اما خودشون گفتن لاستیک های مرسدس مناسب نبوده و تو زمان گیری دوم AMG GT63S رکورد بهتری ثبت کرد اما در این که فعلا M5 سلطان سدان ها در درگ باهات موافقم .

        5. Abbas

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (875 ديدگاه)

          آقا مهدی چرا قبول نمیکنی که مرسدس ۱۰ ثانیه سریعتر از بی ام و بوده؟؟بابا ۱۰ ثاااانیه شوخی نیس تو جهنم سبز?فقط هی به این در و اون در میزنی و آمار و ارقام از اینجا و اونجا میاری که بگی بی ام و سریعتره،حالا گیرم که خوده بی ام و شخصا بیاد تستش کنه نهایتش ۴ ثانیه بهبودش بده که بازم با اختلاف چشم گیری از مرسدس عقب تره

  7. sina

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    به به
    M5 و X5 سنگ محک سدان و کراس اوور

  8. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    مگه رو دست AMG GT4 داریم؟
    بیاید قبول کنیم m8 به GT4 نمیرسه

  9. MASIHA

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (947 ديدگاه)

    تایمش که عالی.. ولی اختلاف 10 ثانیه شوخی بردار نیس بازم.من خودم طرفدار سخت بی ام و و مرسدس هستم. ولی بی ام رو بیشتر دوس دارم. ولی آخه مرسدس بنز سریع ترین تایمی که داشته برای یک چهارم مایل 11.4 بوده و ام 5 کامپ 10.5. در مورد دریفت هم که سلطان دریفت اول ام فایوه بعدش نیسان Z.نمیدونم چرا اینجا اینطوری کرد.به سلطانیش شک کردم? ولی ممکنه به خاطر حرفه ای بودن راننده ی مرسدس و غیر حرفه بودن برای بی ام و بوده باشه آیا.؟؟!! دوستانی که کار بلدن پاسخ بدن خوشحال میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا