شکی وجود ندارد که بامو M5 خودرویی با تواناییهای گسترده است. این خودرو از سال ۱۹۸۴ تاکنون دلهای زیادی را تسخیر کرده و در اتوبانها نیز عملکرد درخوری دارد. M5 هرگز مشکلی در عبور از سرعتهای بالا همچون ۲۴۰ کیلومتر در ساعت نداشته است. این روزها M5 G90 به راحتی میتواند از سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت هم عبور کند و خم به ابرو نیاورد.
اما همیشه هستند کسانی که به دنبال قدرت بیشتر میباشند. برای مثال دستاندرکاران شرکت اوولو اتوموتیو نسل فعلی M5 را ارتقا داده و قدرتی قابلتوجه را گرفتهاند. برای یادآوری باید گفت نسخه استاندارد این سوپر سدان قدرت ۶۰۰ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید میکند اما نسخه تیون شده اوولو اتوموتیو قدرت فوقالعاده ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۰۰ نیوتون متری تولید میکند.
به این ترتیب نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی این خودرو ۴۰۰ اسب بخار و ۵۴۲ نیوتون متر قویتر شده است. در واقع میزان افزایش قدرت M5 کنونی به اندازه کل قدرت و گشتاور E39 M5 بوده است! پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۹ لیتری تنفس طبیعی آن نسل از M5 قدرت و گشتاور ۴۰۰ اسبی و ۵۰۰ نیوتون متری داشته است.
واضح است که اولین کار پس از تیون این هیولا سر زدن به اتوبان خواهد بود. AutoTopNL اخیراً M5 تیون شده را برای تست راهی اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان کرده و هدف نیز پشت سر گذاشتن M5 CS استاندارد با سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت بوده است.
این سوپر سدان آلمانی بر پایه اطلاعات جیپیاس توانسته سرعت ۳۱۹ کیلومتر در ساعت را ثبت کند هرچند با دقت در سرعتسنج میتوان رسیدن به سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت را نیز دید. البته باید به چند نکته اشاره کنیم. اول اینکه تست سرعت و شتاب M5 تیون شده در معابر عمومی انجام شده بنابراین قطعاً جا برای بهبود عملکرد وجود دارد. دوم اینکه سرعت شمار دیجیتالی M5 نسبتاً دقیق بوده و فاصله چندانی با دادههای جیپیاس نداشته است.
خب با این تفاسیر آیا این M5 تیون شده میتواند سریعتر از ۳۲۲ کیلومتر در ساعت نیز حرکت کند؟ قطعاً اینگونه خواهد بود…
محمد مختاری آذر
۳ آبان ۱۴۰۰دوستان من یه سوال داشتم تو مطلب بررسی مگان شما یک آستون مارتین DB7 با موتور 12 سیلندر و قدرت 426 اسب بخار به قیمت 29 هزار پوند میخرید یا یک مگان با قیمت 31 هزار دلار؟ خدایی راست بگید
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ آبان ۱۴۰۰بستگی به اوضاع مالیم داره اگر بتونم از پس هزینه های آستون مارتین بربیام انتخابم بدون شک آستونه ولی اگر نتونم انتخابم مگانه
Reza Waffen SS
۳ آبان ۱۴۰۰DB7
GT
۳ آبان ۱۴۰۰مگان انتخاب عقلانی تری هست، هزینه های نگهداری و تعمیر استون سر به فلک میکشه!
Karl Benz
۳ آبان ۱۴۰۰DB7
Reza Waffen SS
۳ آبان ۱۴۰۰بهتر از این مگه داریم
Karl Benz
۳ آبان ۱۴۰۰اولین باری که اینو ببینم (که احتمالش ۱……../. ٪ هست 🙂) هیچ کاری نمیکنم الا این 😐
Reza Waffen SS
۳ آبان ۱۴۰۰من حتی سوارشم شدم صداش خیلی کر کنندس یعنی وقتی از این سر اتوبان کسایی تبریز میومد از اونور صداشو به راحتی میتونستی بشنوی
M.K karimi
۳ آبان ۱۴۰۰زدن شیرشو کشیدن 😂
SRT
۳ آبان ۱۴۰۰خوبه ولی بیشتر ازینا باید میرفت
این تاپ اسپیدو چارجر هلکت فابریک هم میزنه
Hamid
۳ آبان ۱۴۰۰بیشتر از این میتونست بره و قطعا میره …
امان از دست محدود کننده سرعت!
چه شتاب گیری داشت ولی!
Reza Waffen SS
۳ آبان ۱۴۰۰همه چیز که سرعت نیست، هلکت تا بیاد خودشو به استانداردهای M5 برسونه کار از کار گذشته
aqa awmir
۳ آبان ۱۴۰۰بیمر گنگش بالاس ..اره حاجی
میلاد
۳ آبان ۱۴۰۰چرا فرمونش سمت راست بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
۴ فروردین ۱۴۰۲چرا نداره خوب این ماشین واسه بازار کشور هایی هست فرمون راست هستن 😐 مثل انگلیس 🤷♂️