خودروهای بامو M به لطف ترکیبی از پیشرانههای قدرتمند و گیربکسهای سریع، معمولاً در اکثر مسابقات درگ در برابر رقبای خود پیروز میشوند اما خودرویی که در اینجا میبینید یک M5 معمولی نیست زیرا این سوپرسدان آلمانی تغییرات زیادی را تجربه کرده تا از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی خود حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت بیرون بکشد.
این خودرو توسط شرکت ولوسیتی تیونینگ شده که یکی از اقدامات آن حذف مبدل کاتالیزوری بوده است. این M5 قدرتمند روی لاستیکهای خیابانی میشلن پایلوت اسپرت 4S قرار گرفته و از ورودیهای هوای سفارشی Project Gamma استفاده میکند که هوای موردنیاز اینترکولر را هم تأمین میکنند. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک خودرو هم ریمپ شده تا تعویض دندهها را سریعتر انجام دهد.
حریف سدان باواریاییها در این رقابت اما نسل چهارم هوندا اینتگرا تایپ R است که تغییرات بیشتری را تجربه کرده است. در سینهٔ این کوپهٔ اسپرت ژاپنی یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که قدرت چشمگیر ۶۲۰ اسب بخاری تولید میکند. هرچند این قدرت از بامو کمتر است اما اینتگرا با وزن ۱۲۷۰ کیلوگرم، به میزان قابلتوجه ۶۶۰ کیلوگرم از M5 سبکتر است. همچنین برخلاف نسخهٔ استاندارد، این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود. لاستیکهای جادهای نیمه اسلیک و گیربکس سکوئنشال هم از دیگر ویژگیهای این اینتگرا تایپ R هستند.
در اولین مسابقه که به شکل رولینگ بود، بامو به پیروزی رسید اما در رولینگ دوم، هوندا زودتر خود را به خط پایان رساند. سپس برای اینکه در این بخش یک پیروز قطعی داشته باشیم، رولینگ سومی برگزار شد و دو خودرو شانهبهشانهٔ هم پیش رفتند اما در آخر M5 با اختلافی جزئی مغلوب رقیب ژاپنی شد. سپس نوبت به درگهای از حالت سکون رسید. در اولین درگ، اینتگرا در کشش با مشکلاتی مواجه شد و به همین دلیل بامو پیروز شد اما کوپهٔ ژاپنی با پیروزی در درگ دوم به بازی برگشت.
در درگ سوم، هوندا شروع بسیار بهتر و حتی کمی جامپ استارت داشت ولی پس از آن راننده نتوانست تعویض دندههای خوبی داشته باشد و به همین دلیل، اینتگرا عقب افتاد و تا پایان مسیر نتوانست اختلاف را جبران کند. بااینحال، نگاهی به اعداد و ارقام نشان از پرفورمنس خیرهکنندهای دارد زیرا هردو خودرو در کمتر از ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۱۰.۲۵ ثانیه طی کردند؛ بنابراین، هرچند بامو M5 و هوندا اینتگرا تایپ R خودروهای کاملاً متفاوتی هستند اما در اینجا عملکردی نزدیک به هم داشتند.
ehsan.fa
۱۰ آذر ۱۴۰۱موتور دولیتری ۶۲۰ اسب ، یعنی همه تنظیماتش روی حداکثر قرار داره و سوخت مخصوص استفاده میشه ، این موتور قطعا زیر ۲۰هزار تا عمر میکنه و فقط باید تو پیست استفاده بشه ولی صداش قطعا شنیدن داره
shayan1renault
۱۰ آذر ۱۴۰۱طراحی هوندا ساده وقدیمیه طراحی بنز زیبا وبا اصالت
بی ام و برد
amin
۱۰ آذر ۱۴۰۱بنز…؟
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۰ آذر ۱۴۰۱دادا بنز رو با چشم بصیرت دیدی؟
علی
۱۰ آذر ۱۴۰۱هوندا چی ساخته . مساوی با بی ام و اونم با دویست اسب کمتر . لطفا به هوندا احترام بگذارید
❤BMW❤
۱۰ آذر ۱۴۰۱داداشششششششش
۶۶۰ کیلو کمتر ! میدونی ینی چی؟
شاهرخ
۱۰ آذر ۱۴۰۱باز اینا با این حالت مسخره ویدئوهاشون اومدن
حسین
۱۰ آذر ۱۴۰۱و ایکاش حجم ویدئوی فیلمو میذاشتید که چند گیگه یا مگه.
مهران
۱۰ آذر ۱۴۰۱بی ام و چقدر جذاب👌
جالب بود بی ام و هم محدودیت هاش برداشته میشد،اونوقت…