بی ام و

نگاهی به عملکرد ب‌ام‌و M5 CS جدید در نوربرگ رینگ

زمانی که فقط خودروهای پرفورمنس و سبک‌وزن می‌توانستند رکوردهای خوب در پیست نوربرگ رینگ ثبت کنند گذشته است چراکه محصولات سنگین‌وزن هم در جهنم سبز جولان می‌دهند. با وزن ۱۸۲۵ کیلوگرمی، قوی‌ترین محصول تولیدی تاریخ ب‌ام‌و هندلینگی همچون لوتوس یا کاترهام ندارد اما هنوز هم می‌تواند زمان احساس‌برانگیزی را در چنین پیست چالش‌برانگیزی ثبت نماید.

کریستین گبهارت راننده تست اسپورت اتو پشت فرمان ب‌ام‌و M5 CS جدید نشسته و توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۲۹.۵۷ ثانیه طی کند؛ اما عملکرد این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات پرفورمنس چگونه بوده است؟ این خودرو نه تنها سریع‌تر از M5 کامپتیشن (۷ دقیقه و ۳۵.۹۰ ثانیه) بوده بلکه توانسته سریع‌تر از M8 کامپتیشن (۷ دقیقه و ۳۲.۷۹ ثانیه) یک دور نوربرگ رینگ را طی کند. در نظر داشته باشید که راننده هر سه خودرو یک نفر بوده است.

کریستین گبهارت در سال‌های اخیر پشت فرمان بسیاری از محصولات باواریا در جهنم سبز نشسته که از جمله آن‌ها می‌توان به M2 CS (7 دقیقه و ۴۲.۹۹ ثانیه)، M2 کامپتیشن (۷ دقیقه و ۵۲.۳۶ ثانیه) و Z4 M50i (7 دقیقه و ۵۵.۴۱ ثانیه) اشاره کرد. قطعاً تماشای عملکرد M5 CS جدید خالی از لطف نیست به ویژه اینکه در برخی بخش‌های ویدئو شاهد عملکرد ناب این سوپر سدان آلمانی هستیم.

در دقیقه ۶.۲۸ ویدئو می‌توانید باز شدن جعبه‌داشبورد را ببینید که احتمالاً دلیل آن عدم بسته شدن کاملش به خاطر سیم‌های دوربین روی داشبورد و متعلقات آن بوده است. درحالی‌که خودرو سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعتی داشته راننده تصمیم به بستن جعبه‌داشبورد گرفته تا از پخش شدن اسناد در کابین و احتمالاً خراب شدن بحث تایم‌گیری جلوگیری کند. از دقیقه ۸ نیز می‌توانیم شاهد دست‌یابی این خودرو به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت باشیم.

این تست پرفشار با استفاده از لاستیک‌های پیرلی پی زیرو کورسای استاندارد برای M5 CS انجام شده است.

شایان ذکر است مرسدس-ای ام جی GT63 S هنوز هم خودروی سریع‌تری بوده است. البته این مقایسه منصفانه‌ای نیست زیرا ما درباره رانندگان متفاوتی صحبت می‌کنیم. پشت فرمان محصول AMG دمیان شافرت نشسته بوده و رکوردهای ۷ دقیقه و ۲۳.۰۰۹ و ۷ دقیقه و ۲۷.۸۰۰ را برای دو بخش متفاوت نوربرگ رینگ بر جای گذاشته است.

جگوار XE SV پروجکت ۸ بهتر از همه بوده هرچند حرف‌وحدیث‌های زیادی درباره این خودرو و پیکربندی صندلی‌های آن وجود دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    سلطان چی میگه…
    این ماشین دیگه تکرار نمیشه.

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. Reza

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      👍👍👍

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. AHMET 2002

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      تا نسل بعدی به بیمر فرصت بده شاهین جان
      قطعا تکرار میشه و حتی بسیار بهتر خواهد بود
      این بیمر فوق‌العاده هست اما خاطره انگیز و اسطوره بعید میدونم

      البته اگه به ب‌ام‌و گفته باشی سلطان 😅

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Hamid

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        نسل بعدی؟!
        الکتریکی دیگه …

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          با صدای سشوار…

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. TaimazTRX

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (320 ديدگاه)

      شاهین خان با کامنتت خیلی حال کردم.
      واقعا بعد از E39 این نسل سری ۵ یه نسل طلایی هست!
      البته طراحی چراغ های قبل فیس لیفتش جذابتر بود

      موافقم 3
      مخالفم 1
    4. مهراد

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      رو دستش نیومده و نخواهد اومد

      🇩🇪BMW🇩🇪

    5. Reza

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      فقط همین M5 مونده ها از بی ام و می‌خوایم خواهشاً . . . . تو طراحی این نسخه

  2. محمد مختاری آذر

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    وقت خیلی خوبی نسبت به دیگر بی ام و ها هستش سریعتر از ام8 کامپیتیشن ولی هنوز سریعتر از این هم وجود دارد مثل برخی محصولات بنز یا دیگر کارخانه ها

  3. GT

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    GT63 یکی از جذاب ترین خودرو های تاریخ مرسدس هست، طراحیش واقعا احساس بر انگیزه ❤️

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. Amirreza

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    نسخه چهار در amg gt و m5 cs دو تا خودروی تکرار نشدنین ، پر ابهت ، پر جذبه ، اصیل ، زیبا ، دلنشین و بدون شک بسیار سریع من مطمئنم که amg gt73 میتونه رکورد نوربرگرینگ رو جابجا کنه ، خودروهای آلمانی بار ها ثابت کردن که اگه بخوان میتونن هر ماشینی بسازن ، از هایپر کار ( پروجکت وان ) و سوپر کار ( آئودی r8 ) تا سوپر لوکس ( مایباخ لندولت ) و سوپر سدان ( m5 cs )

  5. محمدرضا

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    این gt63 مخودروی خیلی بهتری هست شکی درش نیست ولی قیمت بیشتری داره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. محمد مختاری آذر

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    دوستان من یه سوال داشتم به نظر شما از نظر طراحی M5CS بهتره یا ام 4 جدید خدایی راستشو بگین؟
    به نظر این استایل بی ام و ام 5 دیگه قدیمی هستش ولی ام 4 جدید یک طراحی جدید را ارائه می کند
    هوب اکه این تغییر اتفاق نمی افتاد دیکه اونوقت محصولات تکراری می شد

    1. taha malek

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (916 ديدگاه)

      مگه این همه سال فقط اندازه جلو پنجرو بدقواره کردن که تغییر کنه
      حاضرم صد سال بی ام و با قیافه های قدیمیش تولید شه ماشینه خوکی تولید نکنه

      1. محمد مختاری آذر

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1000 ديدگاه)

        ولی به نظر من این طراحی ام 4 خیلی بهتره فقط برخی محصولات بی ام و هستند که خیلی خاصند مثل 3CSL یا محصولات دیگر که من هم ان ها را دوست دارم و قابل رقابت با ام 4 جدید هستش ولی من دارم در مورد نسل قبلی ام یعنی نسل 5 صحبت میکنم می گویم نسل6 بهتر از نسل 5 هستش
        ولی نظر دوستان هم قابل احترام هستش

  7. R@m!n

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    اسم M-POWER که وسط باشه کمتر عشقه ماشینی پیدا میشه که واسش هیجان زده نشه

  8. Farzad

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    راستش انتظارم ازش خیلی بیشتر از این حرفا بود ، حتی نتونست از گودزیلای پیر سریع تر باشه !
    و فقط چند صدم ثانیه از پانامرا توربو سریع تر ظاهر شد .
    شاید با یه راننده شجاع تر بتونه رکورد بهتری ثبت کنه .

    1. MAHDI

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این زمان توسط مجله انجام SPORT AUTO انجام شده نه توسط خودروساز. تفاوتش اینه که زمان گیری که این مجله با 911 GT2 و لامبورگینی هوراکان پرفومانته انجام داده بین 10 تا 15 ثانیه کندتر بودن نسبت به زمانی که خودروسازها با راننده خودشون ثبت کردن. مثلا هوراکان زمان 7:7 رو ثبت کرده.همه خودروها در این مجله چندین ثانیه کندتر بودن، اونایی که هم خودروسازها خودشون زمان ثبت کردن و هم این مجله.
      *******
      در عوض M5CS در پیست زاکسنرینگ با اختلاف از GT63S و جگوار پروجکت8 سریع تر بوده. در پیست هوکنهایم هم از پروجکت8 سریع تر بود، اونم با نسخه پروتوتایپ.
      امیدوارم BMW خودش زمان گیری کنه

      1. Farzad

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        بله خب مسلما رکوردی که خودروسازها خودشون ثبت میکنن با این مجله که هیچ وقت رکوردهای خوبی ثبت نمیکنه قابل قیاس نیست .

  9. Sina10

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    رکورد خیلی خوبیه اما انتطار بیشتری داشتم ، البته که رکورد بنز تا اونجایی که میدونم توسط راننده بهتری انجام شد

    ایکاش خود ب‌ام‌و دست به کار بشه و خودش بره رکورد بزنه ، یا یه راننده سطح بالاتر نسبت به گبهارت این کارو بکنه
    چون مطمئنم توانایی های M5 CS خیلی بیشتر از این حرفاست
    البته همین رکورد هم خوبه ولی طبق این رکورد فقط ۳ ثانیه از M8 سریعتره ، در حالی که M5 CS توانایی های خیلی بیشاری نسبت به این رکورد داره ، منتطر بقیه رکورد هاش خواهیم ماند…

    1. MohammadE9

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (42 ديدگاه)

      درود
      رکورد هایی که توسط این مجله ثبت شده در اکثر مواقع بیشتر از 10 ثانیه با رکورد نمونه ی کارخانه با راننده ی شرکت تفاوت داشته!
      یک نکته ی دیگه که خیلی ها دقت نمیکنن بحث تایر هست , بعنوان مثال GT63 S از تایر های چسبنده ی میشلن CUP 2 استفاده کرده که سطح بالاتری نسبت به تایر های پیرلی کورسا مورد استفاده در M5 CS داره قطعا شما به این موضوع اشراف دارید که تایر چقدر میتونه تعیین کننده باشه همینطور که بارها در انواع رقابت های موتوراسپورت دیدیم
      مطمعن باش M5 CS به راحتی هر چه تمام تر و با اختلاف رکورد جگوار رو میزنه اگر بی ام و اقدامی بکنه

      1. Amirreza

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        رکورد جگوارو میزنه اما amg gt73 هم رکورد اینو میزنه در کل اینا بینظیرن

  10. ماکان

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . خیلی دوست دارم که انشاالله هرچه زودتر تعداد زیادی از بی ام و M5 را در ایران وارد کنند و ببینم . البته به اضافه آلپینا B5

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. GT

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      آقا ماکان شما زیر هر مطلبی مربوط به هر ماشینی که باشه میگی انشالله تعدادی زیادی ازش را وارد ایران کنند 😐 با خودت چی فکر کردی؟! فکر نمیکنی این حرفت بچه گانه باشه؟

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. MOS

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        این GT پیش خودش چی فکر کرده که به ماکان تیکه میندازه؟
        شیطونه میگه وسط سایت بگیرم بزنمش

        1. Hamid

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          دقیقا
          نچ نچ نچ نچ
          حیف نمیدونه ماهان جان چقدر طرفدار داره !

      2. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (160 ديدگاه)

        مگه بد میگه؟
        والا ما هم آرزومون همینه‌.
        انشاالله تعدادی از بی‌ام‌و های جدید رو وارد ایران کنن و من هم یکی ازش رو بخرم!

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آخه نه دیگه همش تکرار کنه!

          موافقم 2
          مخالفم 1
      3. Amirreza

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        اگه غیر منطقی میگه ، بگو ، کی دوست نداره تو خیابونای کشورش بجای فرغون و یه مشت ماشین بی مصرف مثل پراید ماشینای بی ام و رو ببینه؟

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          هیچکی…

      4. ماکان

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (788 ديدگاه)

        خدمت همه کاربران عرض کنم که کسانی که از کامنت ها و یا کلاً صحبت های من خوششان میاد ، از اینجور افراد بسیار ممنونم . کسانی هم که از کامنت های من خوششان نمیاد و همین طور برایشان تکراری هستش، باید بدانند که راحت ترین کار این است که هر موقع که اسم من را بالای قسمت یک کامنت دیدند ، اصلاً توجهی به کامنت های من نکنند و نخوانند و بعد هم زود آنها را رد کنند . کسی که شماها را دور از جون مجبورتان نکرده کامنت های من را بخوانید ، راحت می توانید زود کامنت های من را رد کنید برود .
        در ضمن من دارم هر دفعه ای حرف دلم را در بعضی مقاله ها می زنم و کاری به شخص دیگری ندارم .

      5. ماکان

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (788 ديدگاه)

        و یکی هم اینکه هرکس که فکر می کنه افکار من بچه گانه و یا بچه بازی هستش ، باید بداند که در اصل نوع نگرش خودش بد است چون که خیلی از موارد در هیچ جای دنیا مخصوصاً در رابطه با خودرو غیر ممکن نیست . هرکس که با خودش فکر می کنه قوانین خودرویی تا ابد در کشور ایران مثل الان هستش ، مطمئناً خودش مشکل نگرشی داره و بیش از حد بدبین و نا امید هستش .

        1. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          شما خوشبین باش اگه آلپینا خریدی توی ایران به من هم خبر بده!
          انشالله ماشالله میتونی توی ایران بخری 🤣

  11. mm.y@rlou

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    واقعا هم طراحی هم پرفورمنس خیلی جذاب هست به نظرم آخرین bmwدرون سوزی هست که میشه بهش افتخار کرد

  12. BenzSLR

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1960 ديدگاه)

    دم جگوار گرم

  13. مهدی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    7 و 29 خیلی زمان خوبیه
    سلصان سدان هاست

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Farzad

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      بدون شک پادشاه بلامنازع سدان هاست ، خوراکش لوله کردن سوپراسپرت ها تو درگه .
      داشتم به این فکر میکردم که چرا BMW هیچ وقت سوپراسپرت نساخت که اگه میساخت چه نابودگری میشد .

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        با احترام به ب‌ام‌و و نظر دوستان،اما من پادشاه سدان هارو چارجر میدونم…

        موافقم 1
        مخالفم 5
        1. Amirreza

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2732 ديدگاه)

          با حترام به نظر آبتین و فرزاد من پادشاه سدان های اسپورت رو amg gt73 که قراره معرفی شه میدونم البته سدانی که معرفی شده باشه هم amg gt63 s میدونم

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          خب دیگه هرکی نظری داره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا