زمانی که فقط خودروهای پرفورمنس و سبکوزن میتوانستند رکوردهای خوب در پیست نوربرگ رینگ ثبت کنند گذشته است چراکه محصولات سنگینوزن هم در جهنم سبز جولان میدهند. با وزن ۱۸۲۵ کیلوگرمی، قویترین محصول تولیدی تاریخ بامو هندلینگی همچون لوتوس یا کاترهام ندارد اما هنوز هم میتواند زمان احساسبرانگیزی را در چنین پیست چالشبرانگیزی ثبت نماید.
کریستین گبهارت راننده تست اسپورت اتو پشت فرمان بامو M5 CS جدید نشسته و توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۲۹.۵۷ ثانیه طی کند؛ اما عملکرد این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات پرفورمنس چگونه بوده است؟ این خودرو نه تنها سریعتر از M5 کامپتیشن (۷ دقیقه و ۳۵.۹۰ ثانیه) بوده بلکه توانسته سریعتر از M8 کامپتیشن (۷ دقیقه و ۳۲.۷۹ ثانیه) یک دور نوربرگ رینگ را طی کند. در نظر داشته باشید که راننده هر سه خودرو یک نفر بوده است.
کریستین گبهارت در سالهای اخیر پشت فرمان بسیاری از محصولات باواریا در جهنم سبز نشسته که از جمله آنها میتوان به M2 CS (7 دقیقه و ۴۲.۹۹ ثانیه)، M2 کامپتیشن (۷ دقیقه و ۵۲.۳۶ ثانیه) و Z4 M50i (7 دقیقه و ۵۵.۴۱ ثانیه) اشاره کرد. قطعاً تماشای عملکرد M5 CS جدید خالی از لطف نیست به ویژه اینکه در برخی بخشهای ویدئو شاهد عملکرد ناب این سوپر سدان آلمانی هستیم.
در دقیقه ۶.۲۸ ویدئو میتوانید باز شدن جعبهداشبورد را ببینید که احتمالاً دلیل آن عدم بسته شدن کاملش به خاطر سیمهای دوربین روی داشبورد و متعلقات آن بوده است. درحالیکه خودرو سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعتی داشته راننده تصمیم به بستن جعبهداشبورد گرفته تا از پخش شدن اسناد در کابین و احتمالاً خراب شدن بحث تایمگیری جلوگیری کند. از دقیقه ۸ نیز میتوانیم شاهد دستیابی این خودرو به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت باشیم.
این تست پرفشار با استفاده از لاستیکهای پیرلی پی زیرو کورسای استاندارد برای M5 CS انجام شده است.
شایان ذکر است مرسدس-ای ام جی GT63 S هنوز هم خودروی سریعتری بوده است. البته این مقایسه منصفانهای نیست زیرا ما درباره رانندگان متفاوتی صحبت میکنیم. پشت فرمان محصول AMG دمیان شافرت نشسته بوده و رکوردهای ۷ دقیقه و ۲۳.۰۰۹ و ۷ دقیقه و ۲۷.۸۰۰ را برای دو بخش متفاوت نوربرگ رینگ بر جای گذاشته است.
جگوار XE SV پروجکت ۸ بهتر از همه بوده هرچند حرفوحدیثهای زیادی درباره این خودرو و پیکربندی صندلیهای آن وجود دارد.
[دانلود ویدئو]
شاهین
۱۳ خرداد ۱۴۰۰سلطان چی میگه…
این ماشین دیگه تکرار نمیشه.
Reza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰👍👍👍
AHMET 2002
۱۳ خرداد ۱۴۰۰تا نسل بعدی به بیمر فرصت بده شاهین جان
قطعا تکرار میشه و حتی بسیار بهتر خواهد بود
این بیمر فوقالعاده هست اما خاطره انگیز و اسطوره بعید میدونم
البته اگه به بامو گفته باشی سلطان 😅
Hamid
۱۳ خرداد ۱۴۰۰نسل بعدی؟!
الکتریکی دیگه …
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰با صدای سشوار…
TaimazTRX
۱۳ خرداد ۱۴۰۰شاهین خان با کامنتت خیلی حال کردم.
واقعا بعد از E39 این نسل سری ۵ یه نسل طلایی هست!
البته طراحی چراغ های قبل فیس لیفتش جذابتر بود
مهراد
۱۳ خرداد ۱۴۰۰رو دستش نیومده و نخواهد اومد
🇩🇪BMW🇩🇪
Reza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰فقط همین M5 مونده ها از بی ام و میخوایم خواهشاً . . . . تو طراحی این نسخه
محمد مختاری آذر
۱۳ خرداد ۱۴۰۰وقت خیلی خوبی نسبت به دیگر بی ام و ها هستش سریعتر از ام8 کامپیتیشن ولی هنوز سریعتر از این هم وجود دارد مثل برخی محصولات بنز یا دیگر کارخانه ها
GT
۱۳ خرداد ۱۴۰۰GT63 یکی از جذاب ترین خودرو های تاریخ مرسدس هست، طراحیش واقعا احساس بر انگیزه ❤️
Amirreza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰نسخه چهار در amg gt و m5 cs دو تا خودروی تکرار نشدنین ، پر ابهت ، پر جذبه ، اصیل ، زیبا ، دلنشین و بدون شک بسیار سریع من مطمئنم که amg gt73 میتونه رکورد نوربرگرینگ رو جابجا کنه ، خودروهای آلمانی بار ها ثابت کردن که اگه بخوان میتونن هر ماشینی بسازن ، از هایپر کار ( پروجکت وان ) و سوپر کار ( آئودی r8 ) تا سوپر لوکس ( مایباخ لندولت ) و سوپر سدان ( m5 cs )
محمدرضا
۱۳ خرداد ۱۴۰۰این gt63 مخودروی خیلی بهتری هست شکی درش نیست ولی قیمت بیشتری داره
محمد مختاری آذر
۱۳ خرداد ۱۴۰۰دوستان من یه سوال داشتم به نظر شما از نظر طراحی M5CS بهتره یا ام 4 جدید خدایی راستشو بگین؟
به نظر این استایل بی ام و ام 5 دیگه قدیمی هستش ولی ام 4 جدید یک طراحی جدید را ارائه می کند
هوب اکه این تغییر اتفاق نمی افتاد دیکه اونوقت محصولات تکراری می شد
taha malek
۱۳ خرداد ۱۴۰۰مگه این همه سال فقط اندازه جلو پنجرو بدقواره کردن که تغییر کنه
حاضرم صد سال بی ام و با قیافه های قدیمیش تولید شه ماشینه خوکی تولید نکنه
محمد مختاری آذر
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ولی به نظر من این طراحی ام 4 خیلی بهتره فقط برخی محصولات بی ام و هستند که خیلی خاصند مثل 3CSL یا محصولات دیگر که من هم ان ها را دوست دارم و قابل رقابت با ام 4 جدید هستش ولی من دارم در مورد نسل قبلی ام یعنی نسل 5 صحبت میکنم می گویم نسل6 بهتر از نسل 5 هستش
ولی نظر دوستان هم قابل احترام هستش
R@m!n
۱۳ خرداد ۱۴۰۰اسم M-POWER که وسط باشه کمتر عشقه ماشینی پیدا میشه که واسش هیجان زده نشه
Farzad
۱۳ خرداد ۱۴۰۰راستش انتظارم ازش خیلی بیشتر از این حرفا بود ، حتی نتونست از گودزیلای پیر سریع تر باشه !
و فقط چند صدم ثانیه از پانامرا توربو سریع تر ظاهر شد .
شاید با یه راننده شجاع تر بتونه رکورد بهتری ثبت کنه .
MAHDI
۱۳ خرداد ۱۴۰۰این زمان توسط مجله انجام SPORT AUTO انجام شده نه توسط خودروساز. تفاوتش اینه که زمان گیری که این مجله با 911 GT2 و لامبورگینی هوراکان پرفومانته انجام داده بین 10 تا 15 ثانیه کندتر بودن نسبت به زمانی که خودروسازها با راننده خودشون ثبت کردن. مثلا هوراکان زمان 7:7 رو ثبت کرده.همه خودروها در این مجله چندین ثانیه کندتر بودن، اونایی که هم خودروسازها خودشون زمان ثبت کردن و هم این مجله.
*******
در عوض M5CS در پیست زاکسنرینگ با اختلاف از GT63S و جگوار پروجکت8 سریع تر بوده. در پیست هوکنهایم هم از پروجکت8 سریع تر بود، اونم با نسخه پروتوتایپ.
امیدوارم BMW خودش زمان گیری کنه
Farzad
۱۳ خرداد ۱۴۰۰بله خب مسلما رکوردی که خودروسازها خودشون ثبت میکنن با این مجله که هیچ وقت رکوردهای خوبی ثبت نمیکنه قابل قیاس نیست .
Sina10
۱۳ خرداد ۱۴۰۰رکورد خیلی خوبیه اما انتطار بیشتری داشتم ، البته که رکورد بنز تا اونجایی که میدونم توسط راننده بهتری انجام شد
ایکاش خود بامو دست به کار بشه و خودش بره رکورد بزنه ، یا یه راننده سطح بالاتر نسبت به گبهارت این کارو بکنه
چون مطمئنم توانایی های M5 CS خیلی بیشتر از این حرفاست
البته همین رکورد هم خوبه ولی طبق این رکورد فقط ۳ ثانیه از M8 سریعتره ، در حالی که M5 CS توانایی های خیلی بیشاری نسبت به این رکورد داره ، منتطر بقیه رکورد هاش خواهیم ماند…
MohammadE9
۱۳ خرداد ۱۴۰۰درود
رکورد هایی که توسط این مجله ثبت شده در اکثر مواقع بیشتر از 10 ثانیه با رکورد نمونه ی کارخانه با راننده ی شرکت تفاوت داشته!
یک نکته ی دیگه که خیلی ها دقت نمیکنن بحث تایر هست , بعنوان مثال GT63 S از تایر های چسبنده ی میشلن CUP 2 استفاده کرده که سطح بالاتری نسبت به تایر های پیرلی کورسا مورد استفاده در M5 CS داره قطعا شما به این موضوع اشراف دارید که تایر چقدر میتونه تعیین کننده باشه همینطور که بارها در انواع رقابت های موتوراسپورت دیدیم
مطمعن باش M5 CS به راحتی هر چه تمام تر و با اختلاف رکورد جگوار رو میزنه اگر بی ام و اقدامی بکنه
Amirreza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰رکورد جگوارو میزنه اما amg gt73 هم رکورد اینو میزنه در کل اینا بینظیرن
ماکان
۱۳ خرداد ۱۴۰۰سلام . خیلی دوست دارم که انشاالله هرچه زودتر تعداد زیادی از بی ام و M5 را در ایران وارد کنند و ببینم . البته به اضافه آلپینا B5
GT
۱۳ خرداد ۱۴۰۰آقا ماکان شما زیر هر مطلبی مربوط به هر ماشینی که باشه میگی انشالله تعدادی زیادی ازش را وارد ایران کنند 😐 با خودت چی فکر کردی؟! فکر نمیکنی این حرفت بچه گانه باشه؟
MOS
۱۳ خرداد ۱۴۰۰این GT پیش خودش چی فکر کرده که به ماکان تیکه میندازه؟
شیطونه میگه وسط سایت بگیرم بزنمش
Hamid
۱۳ خرداد ۱۴۰۰دقیقا
نچ نچ نچ نچ
حیف نمیدونه ماهان جان چقدر طرفدار داره !
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۳ خرداد ۱۴۰۰مگه بد میگه؟
والا ما هم آرزومون همینه.
انشاالله تعدادی از بیامو های جدید رو وارد ایران کنن و من هم یکی ازش رو بخرم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰آخه نه دیگه همش تکرار کنه!
Amirreza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰اگه غیر منطقی میگه ، بگو ، کی دوست نداره تو خیابونای کشورش بجای فرغون و یه مشت ماشین بی مصرف مثل پراید ماشینای بی ام و رو ببینه؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰هیچکی…
ماکان
۱۴ خرداد ۱۴۰۰خدمت همه کاربران عرض کنم که کسانی که از کامنت ها و یا کلاً صحبت های من خوششان میاد ، از اینجور افراد بسیار ممنونم . کسانی هم که از کامنت های من خوششان نمیاد و همین طور برایشان تکراری هستش، باید بدانند که راحت ترین کار این است که هر موقع که اسم من را بالای قسمت یک کامنت دیدند ، اصلاً توجهی به کامنت های من نکنند و نخوانند و بعد هم زود آنها را رد کنند . کسی که شماها را دور از جون مجبورتان نکرده کامنت های من را بخوانید ، راحت می توانید زود کامنت های من را رد کنید برود .
در ضمن من دارم هر دفعه ای حرف دلم را در بعضی مقاله ها می زنم و کاری به شخص دیگری ندارم .
ماکان
۱۴ خرداد ۱۴۰۰و یکی هم اینکه هرکس که فکر می کنه افکار من بچه گانه و یا بچه بازی هستش ، باید بداند که در اصل نوع نگرش خودش بد است چون که خیلی از موارد در هیچ جای دنیا مخصوصاً در رابطه با خودرو غیر ممکن نیست . هرکس که با خودش فکر می کنه قوانین خودرویی تا ابد در کشور ایران مثل الان هستش ، مطمئناً خودش مشکل نگرشی داره و بیش از حد بدبین و نا امید هستش .
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۱۴ خرداد ۱۴۰۰شما خوشبین باش اگه آلپینا خریدی توی ایران به من هم خبر بده!
انشالله ماشالله میتونی توی ایران بخری 🤣
mm.y@rlou
۱۳ خرداد ۱۴۰۰واقعا هم طراحی هم پرفورمنس خیلی جذاب هست به نظرم آخرین bmwدرون سوزی هست که میشه بهش افتخار کرد
BenzSLR
۱۳ خرداد ۱۴۰۰دم جگوار گرم
مهدی
۱۳ خرداد ۱۴۰۰7 و 29 خیلی زمان خوبیه
سلصان سدان هاست
Farzad
۱۳ خرداد ۱۴۰۰بدون شک پادشاه بلامنازع سدان هاست ، خوراکش لوله کردن سوپراسپرت ها تو درگه .
داشتم به این فکر میکردم که چرا BMW هیچ وقت سوپراسپرت نساخت که اگه میساخت چه نابودگری میشد .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰با احترام به بامو و نظر دوستان،اما من پادشاه سدان هارو چارجر میدونم…
Amirreza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰با حترام به نظر آبتین و فرزاد من پادشاه سدان های اسپورت رو amg gt73 که قراره معرفی شه میدونم البته سدانی که معرفی شده باشه هم amg gt63 s میدونم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰خب دیگه هرکی نظری داره…