دانستن محدودیتهای خود یک توصیه خوب است و همین موضوع میتواند درباره مسابقات درگی که بین خودروهای کاملاً متفاوت برگزار میشود صدق کند. بله BMW M5 CS یک سوپر سدان فوقالعاده است اما واقعیت این است که قدرت زیاد این خودرو یک چالش واقعی یعنی وزن زیاد را روبروی خود خواهد داشت. این خودرو وزن ۱۸۲۵ کیلوگرمی داشته و بنابراین درگ این خودرو با سوپرکاری بسیار سبکتر و تا بن دندان مسلح منجر به نتیجهای قابل مشخص خواهد شد.
مک لارن 720S اسپایدر یک هیولای پیشرانه وسط است که تنها ۱۴۶۸ کیلوگرم وزن داشته و در برابر سریعترین و قویترین محصول تاریخ BMW قرار گرفته است. با اینکه M5 CS به خاطر سیستم چهار چرخ محرک خود سریعتر از زمین کنده شده اما سوپرکار دیفرانسیل عقب مک لارن به راحتی جبران مافات کرده و پیروزی راحتی را تجربه نموده است.
فاصله بین این دو خودرو حتی در مسابقه درگ دوم مشهودتر بوده و این به لطف استارت بهتر 720S در مقایسه با مسابقه اول رخ داده است. با قدرت و گشتاور بیشتر و وزن کمتر، نتیجه این درگ کاملاً مشخص بوده است. البته اگر پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی BMW M در یک خودروی سبکتر قرار میگرفت نتیجه نهایی شاید فرق میکرد.
آنچه این دو خودرو را از یکدیگر جدا میکند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آنها نیست زیرا مک لارن تنها یکدهم ثانیه سریعتر است و زمان ۲.۹ ثانیهای را ثبت میکند درحالیکه شتاب M5 CS برابر با ۳ ثانیه است. به نظر میرسد تفاوت پس از رسیدن به سرعتهای بالا آشکار میشود زیرا 720S شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ادعایی ۷.۹ ثانیهای داشته درحالیکه این رقم برای BMW برابر با ۱۰.۳ ثانیه است.
راندمان آئرودینامیکی نیز فاکتور دیگر بوده و نیازی به گفتن نیست که سوپر اسپورت مک لارن بسیار آئرودینامیک تر از یک سدان جعبهای است.
1123
۴ آذر ۱۴۰۰و همه اینها قبل از تولید مدل اس پلد بود)):
SF90 STRADALE
۴ آذر ۱۴۰۰رولینگ رو بگو که شخصیت نداشته تسلا به باد میره 😂😂
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ آذر ۱۴۰۰کیفیت فیلم برداری ضعیف بود ولی خوبیش این بود که مثل اکثر درگ ها یک ساعت قبل شروع درگ مزخرف نگفتن!
محسن
۴ آذر ۱۴۰۰به نظر من این درگ ها اصلا به درد بخور نیست باید این BMW رو با مرسدس Amg GT63 مینداختن درگ این تو تا واقعا وحشتناک و زیبا خواهد بود.
Aboalfazl demon
۴ آذر ۱۴۰۰واقعا هیچوقت کلاس سدان های پرفورمنس یا اسپرت رو درک نکردم مانند ( M5cs . RS7 . CT5.v )
واقعا چرا باید یه آدم خانوادش رو سوار ماشین ۶۰۰ اسبی کنه که شتاب در حد سوپر اسپرت داره . به نظرم این مشخصات برای یک سدانی که قراره خانوادت رو سوار کنی یکم زیاد از حده
( نظر شخصی )
پارسا
۴ آذر ۱۴۰۰اینو برای کسایی میزنن که تو جوانیشون عشق ماشین بودن الان پا به سن گذاشتن و باید خانواده رو مدیریت کنن اما نمیتونن به عشقشون نه بگن
پیام
۴ آذر ۱۴۰۰وای که اگه بی ام و شرکت مکلارنا بخره چه شود
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۴ آذر ۱۴۰۰😐😐😐
bhdd
۵ آذر ۱۴۰۰این مسابقه فقط جهت هیجان و فان بود وگرنه نتیجه از قبل مشخص بود
مانی
۵ آذر ۱۴۰۰راندمان آئرودینامیکی نیز فاکتور دیگر بوده و نیازی به گفتن نیست که سوپر اسپورت مک لارن بسیار آئرودینامیک تر از یک سدان جعبهای است.
اتفاقا آئرودینامیک سدانهای مرسدس،بی ام و و…با ضریب پسا ۰.۲ تا ۰.۲۳ بهتره
Philipp
۵ آذر ۱۴۰۰نیروی مقاومت هوا تنها به ضریب درگ ربط نداره و به دو چیز دیگه به نام سرعت و سطح برخورد هم مرتبطه
سرعت که هیچی
ولی شما سطح برخورد این دوتا رو با هم مقایسه کن تا بفهمی منظور از راندمان آیرودینامیکی چیه
مال مکلارن حدودا نصف ب ام و ست!
Philipp
۵ آذر ۱۴۰۰مقایسه این دو مثل مقایسه دوغ و بیسکوئیته
یکی یه سدانه
اون یکی یه کوپه موتور وسط
چیشون مشترکه که بینشون درگ گذاشتین؟
مهردادکمال
۲۱ آذر ۱۴۰۰انتخاب من بی ام و