بامو برای اولین بار، بامو نسخهٔ CS را برای M5 ارائه کرده است. این وحشیترین نسخهٔ M5 محسوب میشود و مدلی تولید محدود برای مدل ۲۰۲۲ است. این سوپرسدان آلمانی ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و سریعترین بامو حال حاضر بازار بهحساب میآید؛ اما آیا M5 CS میتواند حریف اولین سوپربایک بامو M شود؟ کارواو در جدیدترین درگ خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.
این موتورسیکلت که M 1000 RR نام دارد، درواقع مدلی مسابقهای است که مجوز تردد در جادهها را خواهد داشت. این سوپربایک آلمانی با تنها ۱۹۲ کیلوگرم وزن، ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر تولید میشود. نسخهٔ جدیدتر M 1000 RR بهزودی با شاتونهای بلندتر و سبکتر راهی بازار خواهد شد و هرچند نمونهای که در این درگ حضور دارد از نسخهٔ قبلی است اما همچنان موتورسیکلت فوقالعاده سریعی بهحساب میآید.
بااینحال از سوی دیگر، M5 CS بسیار قویتر از برادر دوچرخ خود است زیرا پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته هرچند این خودرو کاهش وزنی را نسبت به M5 کامپتیشن تجربه کرده اما هنوز هم با ۱۸۲۵ کیلوگرم وزن بسیار از سوپربایک M سنگینتر است؛ بنابراین، نسبت قدرت به وزن M 1000 RR بسیار از M5 CS بهتر است اما آیا در مسابقهٔ واقعی هم شاهد همین برتری خواهیم بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
بامو M5 CS | M 1000 RR | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۱.۰ لیتری I4 |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار | ۲۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۱۱۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته سکوئنشال |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۸۲۵ کیلوگرم | ۱۹۲ کیلوگرم |
قیمت | ۱۴۰,۷۸۰ پوند | ۳۵,۰۰۰ پوند |
blackwing
۱۱ آبان ۱۴۰۱تو رولینگ اول RR با ترمز کردنش تحقیر کرد مت واتسون رو 😂 جالب بود هیجان مسابقه از توی موبایل قابل لمس بود 🤌🏼
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ آبان ۱۴۰۱سوپربایک باید به جنگ ماشین فرمول یک بره
قدرت بالا وزن پایین، مثل گلوله شلیک می شه
Carbonado Aventador
۱۱ آبان ۱۴۰۱جناب اشتری یه نکته جالب وجود داره اینه که
در نبرد بین موتورای موتو جیپی و فرمول یک
به خاطر اینکه درگ خیلی کمتری تولید میکنن تو خط مستقیم خیلی سریعتر هستن از فرمول یک ها..
تو پیست ردبول رینگ ماشینای فرمول یک بدون drs به سرعت حدود ۳۴۰ الی ۳۴۵ کیلومتر میرسن درحالی که موتو جی پی ها به ۳۶۰ کیلومتر در ساعت میرسن..
.
ولی تفاوت اصلی در پیچ هاست که ماشینای فرمول یک تمام اختلافی که افتاده رو جبران میکنن و جلوتر میوفتن..
در مجموع ماشینای فرمول یک پکیج سریعتری از موتو جیپی ها و سوپر بایک ها هستن
Farzad
۱۱ آبان ۱۴۰۱ولی به نظرم هیجانی که راننده های موتو جی پی تجربه میکنن خیلی بیشتر از راننده های فرمول یکه ، اون کج شدن وحشتناک سر پیچ ها و خطرناک بودنش و همونطور که میدونی پیشرفته ترین سوپربایک هایی که از سوی موتورسیکلتسازیها به بازار مصرف عمومی جهان عرضه میشن در مقایسه با تکنولوژی که در موتورهای مسابقات موتوجیپی به کار گرفته میشن چند گام عقبتر هستند و درباره فرمول یک هم همین طور . فرمول یک موتوجی پی رو در پیست شکست داده اما در دنیای خیابون قضیه بر عکسه .
amir1400
۱۱ آبان ۱۴۰۱البته آقای اشتری ، تسلا مدل s پلد تونسته هم تو رولینگ و هم از حالت ایستاده ب ام و s1000rr و کاوازاکی نینجا h2r رو شکست بده
Amir
۱۱ آبان ۱۴۰۱لینک ویدیو شو دارید؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ آبان ۱۴۰۱https://www.youtube.com/watch?v=mtjhfvPg_0c
https://www.aparat.com/v/nTFOm/
amir1400
۱۱ آبان ۱۴۰۱برو چنل درگ تایمز تو یوتیوب میبینی ، تسلا پلد ۴۰۰ متر رو ظرف ۹/۳ ثانیه میره یعنی تو ۴۰۰ متر هیچ سوپربایکی نمیتونه حتی بهش نزدیک بشه
Carbonado Aventador
۱۱ آبان ۱۴۰۱خیلی سادس..
اس پلد ۴ تا چرخ داره
موتور دوتا چرخ!!
موتور باید کلی مراقب بود که تک چرخ نزنه تو شروع حرکت ولی اس پلد مشکل تکچرخ زدن ندارع…
پس تو مسافت ۴۰۰ متر اس پلد سریعتره
.
ولی تو رولینگ امکان نداره بتونه پا به پای سوپر بایک بره..
زمانی که نینجا h2r به سرعت ۴۰۰ کیلومتر میرسه اس پلد به زور به ۲۷۰ ۸۰ کیلومتر رسیده!!!
Dna
۱۱ آبان ۱۴۰۱35 هزار تا میدی تقریبا پرفورمنسی مث کونیگزرگ وان رو حس میکنی تو هوای آزاد
اگه هزینه نگهداری حالا چه بیمه و استهلاک بالا نباشه عالیه
مهران
۱۱ آبان ۱۴۰۱لعنتی این M5 چقدر جذابه👌
TML BN
۱۱ آبان ۱۴۰۱ولی متأسفانه هر نسل داره از جذابیتش کم میشه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۱ آبان ۱۴۰۱درسته موتور سریع تره ولی حس رانندگی با ماشین یه چیز دیگست
PURIYA
۱۱ آبان ۱۴۰۱خدای من این موتور اونقدر قویه که تو سرعت بالا هم تک چرخ زد ولی انصافا هم m5 خوب پا به پاش اومد اگه تقویت بود حتما میگرفتش باید اون نسخه ای رو می اوردن که پورشه ۹۱۱ رو زد
مهران
۱۱ آبان ۱۴۰۱همین بود که توربوs رو نابود کرد
❤BMW❤
۱۳ آبان ۱۴۰۱یعنی این m5 cs عجب چیزیه که توربو اس رو زده !!!!!!!
واقعا چیز هیولایی هست
meysam
۱۱ آبان ۱۴۰۱من نه موتور سنگین روندم نه ماشین پرفورمنس (ترک موتور سنگین نشستم)
ولی ماشین و موتور معمولی هر دو رو داشتم (پراید و هوندا 125)
به تجربه من تو هوای آزاد و خوب، موتور هیجان و لذت بیشتری داره نسبت به ماشین
Farzad
۱۱ آبان ۱۴۰۱صد در صد ، وقتی با ماشین ۱۱۰ کیلومتر در ساعت میری چیز خاصی احساس نمیکنی ولی وقتی همین سرعتو با موتور سیکلت میری به طور خالص و واقعی میفهمی ۱۱۰ کیلومتر یعنی چی حالا فکر کن با یه سوپربایک بیشتر از ۳۵۰ تا بری ، اوج هیجان و لذت و البته خطر .
meysam
۱۱ آبان ۱۴۰۱موتور سواره خیلی اینکاره نبود
وگرنه با سوپر بایک خیلی خوب دریفت میزنن
تو یوتوب پره کلیپاش
Farzad
۱۱ آبان ۱۴۰۱لطفا از سوپربایک ها و همچنین کامیون ها بیشتر مطلب بزارید .