بیامو M5 CS و پورشه پانامرا توربو S جزو شاخصترین محصولات صنعت خودروی آلمان هستند. در واقع هر محصولی از پورشه که پسوند توربو S را به همراه داشته باشد حرفهای زیادی برای گفتن در خط مستقیم خواهد داشت و شاید شکست دادن آن در مسابقه درگ تقریباً غیرممکن باشد. محصولات توربو S پورشه شاید قدرت ماورایی نداشته باشند اما چندین سال است که در مسابقات درگ قدرتنمایی میکنند. با این تفاسیر آیا سریعترین خودروی بیامو یعنی M5 CS میتواند از عهده پورشه پانامرا توربو S برآید؟ کار واو اخیراً به دنبال فهم پاسخ این سؤال بوده است.
البته از بین تمامی محصولات سبک و پرسرعت توربو S پورشه، پانامرا کمتر باعث ترس رقبا میشود. این خودرو قدرت کمتر و وزن بیشتری نسبت به بیامو M5 CS دارد و به همین خاطر بیامو روی کاغذ مزیت بیشتری خواهد داشت؛ اما جادوی اصلی پانامرا در زمان استفاده از لانچ کنترل مشخص میشود جایی که گیربکس ۸ سرعته عالی، چسبندگی سیستم چهار چرخ محرک و نرمافزارهای الکترونیکی با یکدیگر ترکیب میشوند تا سرعت سرسامآوری را ایجاد کنند. به گزارش پدال و به نقل از BMW بلاگ، اگرچه M5 CS هم از سیستم لانچ کنترل استفاده میکند اما به نظر میرسد این سیستم به نرمی پورشه نیست و خیلی نمیتوان آن را پیشبینی کرد. به نظر شما مت واتسون در بیامو شانس شکست دادن پورشه را دارد؟
کار واو سه مسابقه درگ از سکون برگزار میکند که نتایج بسیار متفاوتی دارند. البته به نظر میرسد واتسون در مسابقه اول زودتر استارت میزند و سوپر سدان باواریا پیروزی راحتی را به دست میآورد. در مسابقه بعدی دو خودرو لانچ بسیار خوبی دارند و پورشه برنده میشود. در نهایت به مسابقه سوم میرسیم که هر دو خودرو لانچ درست و همزمانی دارند. البته نمیخواهیم نتیجه مسابقه آخر را لو دهیم بنابراین توصیه میکنیم حتماً این ویدئوی هیجانانگیز را تماشا کنید.
نکته مهم اینکه سرعت در خط مستقیم هدف و اولویت اصلی سدان اسپرت و لوکس باواریا نیست. قطعاً این خودرو در خط مستقیم هم عملکرد خوبی دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در زیر ۱۱ ثانیه طی میکند اما هدف اصلی این سدان لذت سواری است. به همین خاطر صرفنظر از نتایج درگ با پورشه پانامرا توربو S، سدان بیامو را میتوان جزو بهترین سوپر سدانهای تاریخ دانست.
Reza Waffen SS
۲۷ شهریور ۱۴۰۱بی ام و M5 CS : لایک
پورش پانامرا توربو S : دیسلایک
TML BN
۲۷ شهریور ۱۴۰۱والا هیچکدوم😂😂😂
خیلی گزینه های بهتر و ارزون تر و منطقی تر هست
MohammaD
۲۷ شهریور ۱۴۰۱تو انتخاب اینا که منطق و حساب کتاب دخیل نیس البته 😂 فقط من موندم بین بی ام و m5 کامپتیشن و m5 cs دقیقا چه تفاوت عمیقی هست که cs سی هزار تا گرون تره 🤔 قصد تخریب ندارم برام سواله
Reza Waffen SS
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ارتقاء سیستم تعلیق بر روی نرخهای دمپر تطبیقی جدید با تنظیم فنر بیامو متمرکز شده است، که باید عملکرد و احساس هندلینگ را بهبود بخشد. ترمزها همچنین با پکیج جدید M Compound با روتورهای ترمز سبک تر از چدن یا سرامیک کامل کربن مورد تعویض گرفته اند. کولیس ها را می توان در رنگ های قرمز، آبی یا مشکی انتخاب کرد.
در بخش فناوری، سیستم اطلاعات سرگرمی اکنون دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر با اندازه 12.3 اینچ است. عملکرد iDrive با انتخابگر چرخشی معمولی BMW و سوئیچهای فیزیکی که هنوز وجود دارند، یکسان باقی میماند.
+ 10 اسب بخار افزایش قدرت + کاهش 0.3 ثانیه شتاب 0-100
MohammaD
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ممنون آقا رضا . احسنت به این سطح اطلاعات . حالا می فهمم cs هم اونقدر عالیه که آدم بره سمتش . همون رنگ سبز خاص و رینگ طلایی اش دنیا می ارزه .
محمد هادی
۲۸ شهریور ۱۴۰۱فککنم پاسخ به سوالتون کافی بوده باشه دوست گرامی😄👍
محمد هادی
۲۸ شهریور ۱۴۰۱تازه استاد رضا وافن عزیز
از کاهش وزن صورت گرفته سخنی نگفت
درکل شما بدون که یک درجه ارتقا بالاتریه از کامپتیشن
حسین
۲۷ شهریور ۱۴۰۱اگه از من بپرسی میگم
باید جفتش تو پارکینگ داشته باشی😁
پورشه با وجود وقار بیشتر و وزن بالاش
خوب پا به پای سنگ محک این رده
جلو رفت 👌
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱همه چی به قدرت نیست به زیبایی هم احمیت باید داد که پورشه چه اپشن و چه زیبایی و وقار صد پله از این مدل بی ام دبلیو سری 5 بالاتر هست ختم کلام
محمد هادی
۲۸ شهریور ۱۴۰۱ماششششاله بی ام دبلیو
مطمئن باش اگر گیربکس بی ام و کوچکترین نقص و کم کاری تو طراحی و عملکرد داشت،پورشه هرگز بهش رحم نکرده بود
توان تقریبا مساوی
اون اضافه وزن کمی بالاتر پورشه هم با تورک (گشتاور)پایینتر بی ام و قابل چشم پوشیه
پس فقط برای ماشینا مونده بود عمل سلاح گیربکس
که نتیجه درگ بی نقص بودن گیربکس بی ام دبلیو رو نشون میده که کارخونه چقد تنظیم بادقتی مشابه پورشه ها دست یافته
و باز این لول بالا بودن شرکت بی ام و رو میرسونه
عااااشق این رقابت بودم
چققدر نفسگیر بود سه درگ اصلی
VIPER
۲۷ شهریور ۱۴۰۱M5اینقدر خودروی خوبیه که خیلی سخت میشه جانب داری شو نگرفت و طرفدارش نشد
هر چند عاشق کدیلاک ct 5 v هستم
Si
۲۷ شهریور ۱۴۰۱پادشاه سدان ها بی ام دبلیو
AMIN JAFARI
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ب.ام.و
من کاری ب شتاب گیری و… ندارم ولی فاصله ترمز خیلی مهم تره ک خب ب ام و بهتره
احمدرضا
۲۷ شهریور ۱۴۰۱این مدل ب ام و واقعا زیباس از هر زاویه ای خیلی خوشگله
خان
۲۷ شهریور ۱۴۰۱بی ام و فکنم سبک تره ۰۰۰ ولی در کل بی ام و سَره 😌😌
۹۱۱
۲۷ شهریور ۱۴۰۱با اینکه از بچگی عاشق پورشه بودم، ولی بی ام و انتخابم هست.
محمد هادی
۲۸ شهریور ۱۴۰۱درود به شرفت
یادم باشه یجا تو پست های پدال درمورد محصولات پورشه این حس حقیقت دوستی تو جبراد کنم دوست من
زنده باد سلطان اسپرتی های خانوادگی
BMW
Alan.r
۲۷ شهریور ۱۴۰۱GT 63 E E PERFORMANCE رو به هردوشون ترجیح میدهم
در صورت استفاده از EQ Boost پرفورمنسش از هر دو اینا بهتر میشه لوکستر و زیباتر هم هست
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱بچه ها پانامرا توقف تولید شده یا نه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱اما پانامرا اگه سرعت نداره وقار داره
Royal Driver UK 70
۲۷ شهریور ۱۴۰۱پانامرا یک لیموزین لوکس هم خطاب شده و مدل اکزکتیو با سری ۷ ای۸ و اس کلاس مقایسه میشه. از اونجایی هم که توش بیشتر چرم و چیزای لوکستر هست باید وزنشم بیشتر باشه. روزی اومدن بهم گفتن آخرین ماشینی که میخای چیه ، میگم پانامرا. هردو عالین اما پورشه همیشه برند خاص تری بوده و هست
Royal Driver UK 70
۲۷ شهریور ۱۴۰۱هردو عالین. اما این سیستم چهارچرخ محرک با این گیربکس وحشی ام۵ اصلا شوخی نیست. پانامرا هم عشق است.
بهنام
۲۷ شهریور ۱۴۰۱پانامرا .
Sobhan
۲۷ شهریور ۱۴۰۱وزن پورشه بیشتر بود برای همون باخت 🙌
BMW
۲۷ شهریور ۱۴۰۱دبلیو سر تره
آلمانی باز
۲۸ شهریور ۱۴۰۱چرا ام فایو انقدر تایم چهارصد مترش بد بود؟ تو همین carwow تایم های بهتری داشت مثل ۱۰.۸🤔