آئودیبی ام ومرسدس بنز

رقابت درگ بی ام و M5 کامپتیشن، AMG E63S و آئودی RS6 آوانت

بی‌ام‌و M5 نسل F90 که به تازگی بازنشست شده در نسخه کامپتیشن خود روبروی رقبای مطرحی به نام‌های مرسدس-ای ام جی E63S و آئودی RS6 آوانت پرفورمنس قرار گرفته است. به نظر شما کدام‌یک از این خودروهای آلمانی سریع‌تر خواهند بود؟

مجله کارواو به تازگی سه نمونه از لوکس‌ترین و اسپرت ترین خودروهای آلمانی را در خط مستقیم به صف کرده تا سریع‌ترین آن‌ها را بیابد. آئودی RS6 آوانت پرفورمنس که اخیراً معرفی شده از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. قدرت و گشتاور این مدل نسبت به نسخه استاندارد RS6 بهبود ۳۰ اسب بخاری و ۵۰ نیوتون متری نشان می‌دهد.

سوپر واگن آئودی قوی‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود چراکه پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بی‌ام‌و M5 کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که قدرت و گشتاور پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس-ای ام جی E63S نیز به ۶۱۲ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتون متر می‌رسد. البته قدرت در مسابقه درگ حرف اول را نمی‌زند چراکه وزن نیز فاکتور مهمی است.

با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت آئودی با وزن ۲۰۹۰ کیلوگرم سنگین‌ترین خودروی مسابقه بوده و پس ‌از آن نیز مرسدس با ۱۹۵۰ کیلوگرم و بی‌ام‌و با ۱۸۶۵ کیلوگرم قرار دارند. هر سه خودرو نیروی تولیدی را از طریق گیربکس‌های اتوماتیک به چهار گوشه خودرو می‌فرستند. گیربکس آئودی و بی‌ام‌و از نوع ۸ سرعته و گیربکس مرسدس از نوع ۹ سرعته اتوماتیک است. روند مسابقه به گونه‌ای بوده که رقابت فشرده‌ای به هر سه خودرو وجود داشته و در این میان استارت‌های عالی بی‌ام‌و به چشم می‌آید. در مسابقه درگ رولینگ مرسدس نیز خودی نشان می‌دهد هرچند نتیجه پایانی مسابقه آن چیزی نخواهد بود که انتظارش می‌رفت. نهایتاً نیز به تست ترمز می‌رسیم که علیرغم عملکرد خوب هر سه خودرو تنها یکی از آن‌ها پیروز رقابت خواهد بود. ما نتایج این مسابقات درگ جذاب را لو ندادیم بنابراین توصیه می‌کنیم برای اطلاع از نتایج حتماً ویدئوی زیر را تماشا بفرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Daruosh

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    واقعا سه تفنگ دار به اینا میگن😍😍😈😈

    موافقم 48
    مخالفم 5
    1. R/T

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      👏👏

      1. بی ام و

        ۱۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        کاممااان بی ام دبلیو ❤️❤️😁😁👏👏👏

        موافقم 13
      2. بی ام و

        ۱۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        ولی انصافا هر سه شاااخن شااااخ
        آىودی چه ارتقای عملکردی هیولایی پیدا کرده تو این نسخه
        واقعا عملکرد فنی ش برانزنده ناامش شده
        چققدم خوششکله با این رنگش

    2. Puriya

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (569 ديدگاه)

      برای اونایی مینویسم که فیلمو ندیدن درگ اول آئودی اول بی ام و دوم و مرسدس هم سوم شد درگ دوم هم همین طور اما درگ سوم بی ام و اول آئودی دوم و مرسدس سوم شد تایم آئودی و بی ام و هم هر دو ۱۱.۱ بود مرسدس ۱۱.۳
      رول اول مرسدس اول بی ام و دوم آئودی سوم رول دوم بی ام و اول مرسدس دوم و آئودی سوم شد تو بخش ترمز هم آئودی اول بی ام و دوم و مرسدس سوم شد
      اختلاف بین خودرو ها واقعا کمه ولی همچنان M5 پادشاهی میکنه👑👑

      موافقم 31
      مخالفم 3
  2. Aranmilan

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فک نمیکردم آئودی انقد خوب عمل کنه دمش گرم

    موافقم 24
  3. deutschland

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (155 ديدگاه)

    واقعا دست مریزاد 👏🏼👏🏼
    بالاخره واتسون سر عقل اومد یک درگ منصفانه و هیجان انگیز و خالص بین این سه رقیب آلمانی برگزار کرد و خداروشکر جاروبرقیِ خاصی رو وارد جمع بزرگان نکرد
    جزو معدود ویدیو های کارواو بود که واقعا لذت بردم ازش
    در مورد ماشین ها هم یکی از یکی بهتر ، اگه هر کس روزی پولش رو داشته باشه هر کدوم از اینهارو انتخاب کنه به نظرم ضرر نکرده
    فقط حیف این نسل از مرسدس و بی ام و …طراحی اینا کجا و نسل های جدیدشون کجا

    موافقم 36
  4. assetto fiorano

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آئودی رو به مراتب ترجیح میدم بعلاوه اینکه به اندازه رقبا سریع هستش بلکه کاربردی تر هم هستش و میتونه بین رقبا بهترین انتخاب باشه

    موافقم 24
    مخالفم 3
  5. *ALI*

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    توی درگ اولی اون آئودی عین فشنگ شروع کرد بی ام و وسطی فکنم جامپ استارت کرد ولی تو شتاب گیری و ادامه مسیر فوق العاده بود

    موافقم 20
    مخالفم 0
  6. Ben

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    اینا باید پشت پراید بشینن، ماشین با لانچ کنترل رو هم نمیتونن درست از همه توانش استفاده کنن.

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. harry.potter

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (192 ديدگاه)

      من فکر کنم اینا تو پیاده روی هم مشکل دارن

      تمام نتایج هم دستکاری می کنن

      موافقم 13
      مخالفم 1
  7. Reza Waffen SS

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    M5 رو خیلی دوست دارم ولی RS6 رو انتخاب میکنم

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. کرگدن باواریا

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      یه سوال چرا rs6 رو سدان نساختن؟؟؟؟

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2910 ديدگاه)

        مدل سدان از سری A6 و S6 وجود داره
        سدان کوپه از سری RS فعلا RS5 ساخته شده و RS7 اما RS6 فقط آوانت (استیت) هست

        موافقم 18
  8. BMW

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    عاشق m5 هستم ولی نسل قبلیش رو ترجیح میدادم

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. amirmohammmad

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      دقت کرده باشی متوجه میشی که بی ام و لنت ترمز هاش مصرف شده بود که نتونست تست ترمز رو ببره اون جایی رو می گم که هم صاحبشون و بعد اون راننده های خود کارواو قبل اینکه درگ شروع بشه به سمت جلو حرکت میکرد

      موافقم 3
      مخالفم 3
  9. امیر

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    کاش به جای m5 معمولی نسخه Cs بود و به جای e63 هم gt63 هیبریدی بود ، اون موقع رقابت خیلی جذاب تر میشد 🔥🔥 عملکرد آئودی هم واقعا عالی بود و به عنوان یه استیشن واگن میتونه پا به پای سوپرکار ها بره !

    موافقم 16
  10. نویدی

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (391 ديدگاه)

    M5 یه ماشین رویاییه،تمام عیار.
    آئودی هم با ساخت rs6 گل کاشته.

    موافقم 16
  11. BMW

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    راننده بی ام و چه مرگشه چرا اینجوری رانندگی می‌کرد اول که شروع نیسد بعد لانچ میزد دلم میخواست همونجا بودم از همون شیشه پرتش میکردم پایین

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. Alireza

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    درگ یعنی همین ، سه تا ماشین با پرفورمنس بالا کنار هم مسابقه بدن و در آخر هم بگم که بی ام وه واقعا عالی بود

  13. مجتبی .

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    عملکرد این سه ماشین وکمپانیهاشون فوق العاده هست وشکی در کیفیت هبچکدوم نیست اما من یکی به نتیجه درگهای این شکلی هیچ اعتمادی ندارم وبه نظرم راننده های حرفه ای وحتی راننده های خود کمپانیها باید پشت فرمون باشن. اینجا طرف حتی تنظیمات ماشین روبلد نیست چطوری میتونه از همه توان وتکنولژی ماشین بهره ببره. خداوکیلی زیاد داریم جوونایی که به مراتب بهتر ازاینا میتونن ماشین رو به آستانه توانش نزدیک کنن. این مش واتسن فقط برا وقت گذرونی و برانداز ماشینا باید دیده بشه وگرنه نتیجه هاش!!! سه کمپانی عالی که نوددرصد فلسفه کاریشون یکیه ودرده درصد مابقی راههای متفاوتی رورفتن وپورشه دوست داشتنی.

  14. Ali t

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دلیل اینکه آئودی تو رولینگ از بی ام و جا می موند وزن خیلی زیادشه وزن و لاستیک مناسب تو درگ خیلی تاثیر گذاره این آیودی موتور فوق‌العاده عالی داره حتی از موتور بی ام و بنز هم بهتره چون موتور بازده یکسانی با دو موتور ماشینای دیگه ولی با دوام تره و خرابی خیلی کمتری نسبت به اون دوتا داره

    موافقم 6
    مخالفم 3
  15. Javad

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    جالب بود ؛ به نظرم اگه راننده هاهم ماشین هاشون رو عوض میکردن و از نو مسابقه میدادن جالب تر میشد

  16. سهند

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (670 ديدگاه)

    انتخاب من آئودی RS6

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. امیررضا

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    قابلیت اطمینان کواترو تو لانچ حداقل ده سال از ایکس‌درایو و فورماتیک‌ جلوتره. چه تو برف چه زمین خیس چه خشک، همیشه پشت سر هم عین موشک لانچ می‌کنه. مخصوصاً درگ اول کاملا مشخصه.
    البته کماکان BMW 💪

  18. پیام

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    BMW M5واقعا مثل همیشه عالی بود.ولی در کل هر سه تا رو دوست دارم 🚘🚖🚔

  19. Kian

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    عملکرد هر سه خودرو عالی و در حد هم بودن ولی باز m5 بهتر بود و واقعا بهترین سوپرسدان دنیا هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا