نسل اول بی ام و M5 که با کد E28 شناخته میشود راهی اتوبان شده تا تواناییهای خود را نشان دهد.
این خودرو یکی از جذابترین سدان های اسپرت بازار بوده است. M5 نسل اول که در اواسط دهه ۸۰ میلادی راهی بازار شد ترکیبی از ظاهر با ابهت، کابین راحت و پیشرانه ۶ سیلندر برگرفته از موتور اسپرت با صدایی باورنکردنی بود. حتی پس از گذشت ۴۰ سال از تولید هم این M5 جذاب و دوستداشتنی به نظر میرسد.
کانال یوتیوب AutoTopNL اخیراً با M5 نسل E28 راهی اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان شده تا تواناییهای این سدان چهار در پرسرعت را پس از چندین دهه به نمایش بگذارد. جای تعجبی ندارد که M5 همچنان میتواند در ترافیک خودی نشان دهد و به راحتی سایر خودروها را پشت سر بگذارد. راننده توانسته قبل از رسیدن به ترافیک سرعت ۲۲۸ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. فراموش نکنید زمانی که M5 معرفی شد با سقف سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت جزو سریعترین خودروهای دنیا به شمار میرفت.
اما آنچه بیش از سرعت جلبتوجه میکند صدای تولیدی پیشرانه است. این نیروگاه ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر ۶۹۰۰ دور در دقیقه میغرد و با هر تعویض دنده بر هیجان رانندگی میافزاید. در مقایسه با پیشرانههای توربوی امروزی، نشستن پشت فرمان بی ام و M5 نسل اول تجربه لذت بخشی خواهد بود. در دورانی که شاهد استفاده از پیشرانههای توربو، هیبریدی و همچنین افزایش قابلتوجه وزن خودروها هستیم، امکان ندارد که M5 دوباره به فرمول اولیه خود بازگردد. تنها کاری که میتوانیم بکنیم نگاه کردن به گذشته و مرور خاطرات و لذت بردن از آن چیزهایی است که میدانیم دیگر تکرار نخواهند شد…
یوسف
۱۰ آبان ۱۴۰۳اسطوره بی تکرار…..
به نظرم باید تک تک طراح های جدید بی ام و رو باهاش له کرد…..
ولی حیفه خدایی
amirkhanzadeh
۱۰ آبان ۱۴۰۳فقط به عکس موتورش نگاه کنید
قشنگ از صد بطری شراب اصل قرمز فرانسوی بیشتر مدهوشت می کنه
جرمی کلارکسون
۱۰ آبان ۱۴۰۳ببین این کمپانی الان چی درست میکنه💔🖤
🇰🇷
۱۰ آبان ۱۴۰۳چند وقت پیش صفحاتی از کتابی رو میخوندم راجع به BMW . در قسمتی از کتاب ، نویسنده با باب لوتز صحبت کرده بود ( مدیر سابق GM ) و نکته جالبی رو گفت :
General Motors product chief Bob Lutz, formerly a management board member at BMW in charge of sales and marketing, calls BMW the most focused brand in the industry “and a model for any company trying to figure out what it stands for.” At GM, Lutz regularly holds up BMW brand focus as a benchmark to executives in charge of defining GM’s stable of often muddled brands.
ایشون عقیده داره بیمر ، یکی از متمرکز ترین برندهاست که به خوبی میدونه چیکار میکنه و برای چی خودرو میسازه . حتی بیمر رو الگویی برای مدیرانش در GM قرار داده بود
همچنین از یکی از مدیران کرایسلر نقل قول میکنه :
Chrysler Group’s head of sales and marketing in 2001 and 2002, Jim Schroer, told me he was trying to bring “BMW thinking” to the reorganization of Chrysler’s Chrysler, Dodge, and Jeep brands—not so much Mercedes-Benz thinking, despite the naive slight against his parent company, but “BMW thinking.” Said Schroer, “BMW is relentless in driving home a focused brand message and strategy that everyone in the company, top to bottom, understands. That’s gold when you achieve that in a company.”
ایشون از وجود یک معنا و مفهوم مشترک در بیمر صحبت میکنه . این که از بالا تا پایین کمپانی همه در راستای استراتژی های BMW هستند و پیوستگی بسیار خوبی دارند و این سبک فکری رو به بنز ترجیح داده بود
این کمپانی و محصولاتش ، و همچنین مدیریتش ساعت ها جای بحث داره …
عشق است آلمان 🇩🇪
MehdiTurbo
۱۰ آبان ۱۴۰۳نمیدونم این مصاحبه مال کیه ولی ایا با وجود طراحی های جدید بی ام و بازهم همین دیدگاه داره ؟
البته شایدم داشته باشه شایدم این افت طراحی هم از استراتژی های اگاهانه بی ام و بوده
خود من برام سوال چجوری میشه یه کمپانی با وجود این همه افت طراحی زیاد چه سنگینی وزن چه طراحی دچار افزایش فروش بشه
خیلی واقعا عجیب
من اون زمان میگفتم افت فروش بی ام و ادبش میکنه طراحیش برمیگردانه ولی دیدم رشد کرد
این سوالم واقعا جای سوال برام که اون فرد جوابش خیر یا بله منظورم از بدیهی بودن نه نیست
واقعا چه طرز فکریه چجوری این چاشنی تغییر میدند ایا از دید اون این هم عامدانه و از استراتژی بوده
غیر ممکنه کسی که سالها بهترین طراحی ها را نداشته خودش فکر کن طراحیاش بهتر شده و بی ام و فکر کنم اکثر سالها دچار رشد فروش بوده حتی تو این دو نسل طراحی افتضاحش
Taha Ayoobi
۱۰ آبان ۱۴۰۳جمله آخر مقاله برا هر چیزی صدق میکنه، هر چیزی…
علی منصوری
۱۰ آبان ۱۴۰۳ب اینا میگفتن بی ام و….این طراحی جدید یسریاش توهم این برند زدن
Taha Ayoobi
۱۰ آبان ۱۴۰۳هیچوقت از بی ام و خوشم نیومد، ولی این فرق داره.
کلا سری 5 نسل اول باحاله.
Kiarash
۱۰ آبان ۱۴۰۳هیچوقت از بی ام و خوشت نیومده بوده 😐🤨😳
من کراشم بی ام و هست 😂
و البته هیلمن
Taha Ayoobi
۱۰ آبان ۱۴۰۳نمیدونم چرا واقعا خوشم نمیاد،
یه مدت زوری سعی میکردم خوشم بیاد ولی نشد.
Saeed
۱۰ آبان ۱۴۰۳باید یکبار پشت فرمان BMW328xi با موتور شش سیلندر تخت تنفس طبیعی بشینید و باهاش رانندگی کنید . تا بدونید چرا پرفورمنس و هندلینگ بی ام و زبانزد و برترین دنیاست . دیگه M3 و M5 پیشکش.
Taha Ayoobi
۱۰ آبان ۱۴۰۳ما که نهایت ماشینی که پشتش نشستیم شاهین بوده ولی انشالله قسمت همه
Kiarash
۱۰ آبان ۱۴۰۳🤤👌😎💯🇩🇪👏 عاشقشم
هر یه ماشین باز یدونه از این بی ام و M5 نسل اول نیاز داره
یه اثر هنریه مخصوصا موتورش
hosen
۱۰ آبان ۱۴۰۳مگه میشه m5 رو دوست نداشت واقعا عالی بود
حسین
۱۰ آبان ۱۴۰۳طرز فکر مردم ما از این ماشین هم عقب افتاده تره