وقتی بامو M5 E60 در سال ۲۰۰۴ پدیدار شد پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی آن به شدت جلبتوجه نمود به گونهای که بسیاری از افراد فکر کردند کلاس سدانهای اسپرت به حد نهایی جذابیت خود رسیده است.
این پیشرانه ۵ لیتری که در دل M6 نیز قرار گرفته قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیهای شده و البته سقف سرعت این سدان اسپورت نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
برخلاف M5 مدرن و چهار چرخ محرک، E60 پرچمدار خودرویی دیفرانسیل عقب بوده است. این خودرو بهصورت سفارشی با گیربکس ۶ سرعته دستی در آمریکای شمالی عرضه شد و البته در باقی بازارها با گیربکس نیمه اتوماتیک ۷ سرعته SMG در دسترس بود.
خودروی موردبحث که در دوران هنرنمایی کریس بنگل و انتقادات از طراحیهای او عرضه شده ظاهر و کابین خوبی دارد. همچنین حتی پس از گذشت بیش از یک دهه از عمر M5 E60، این مدل ۲۰۰۸ که مشاهده میکنید سه سال پیش با قیمت حدود ۳۴ هزار دلار خریداری شده و خودرویی روپا و قدرتمند به نظر میرسد. کابین باکیفیت این سوپر سدان هنوز هم موقعیت خوبی داشته اما خب این یکی از جنبههای خودروست.
نکته دیگر به تنظیمات صحیح قوای محرکه مربوط میشود به گونهای که M5 E60 با ۲۷۹ ترکیب پیشرانه و شاسی در دسترس بوده و خودرو بهطور سورپرایز کنندهای راحت است. باواریایی ها این سدان اسپرت را به عنوان کروزری راحت در بزرگراه طراحی کردهاند اما خب در راههای پرپیچوخم نیز ناامید نخواهید شد. البته فرمان خودرو میتوانست تنظیمات بهتری داشته باشد اما در کل M5 طالب سرعتهای بالاست.
اما یک سوال اساسی باقی میماند: آیا M5 E60 ارزش پذیرش ریسک هزینههای مربوط به نگهداری را دارد؟ پاسخ را باید از مالکان واقعی پرسید!
رامین
۱۳ مهر ۱۳۹۹زیباترین چراغای تاریخی بی ام و برای این نسله. هنوز که هنوزه طراحیش بی نقصه
مهراب
۱۵ مهر ۱۳۹۹من فکر میکردم فقط خودم عاشق چشماشم
دنبال این ناز بودن تو چشمای دیگر ب ام و ها هم گشتم ولی دیگه پیدا نشد به این حد ….
امیر
۲۳ بهمن ۱۴۰۲رررامین عشق تیم ما
ررررامین خوشتیپ ما
رضا
۱۳ مهر ۱۳۹۹یه جوری تیتر زدید ریسک های خرید،حالا انگار کسی پول داره بی ام و بخره.
MehdiTurbo
۱۳ مهر ۱۳۹۹این برای اونور ابیاست ما فقط زیر ابی باید بریم
Hadi
۱۳ مهر ۱۳۹۹یکی از بهترین نسل های m5 همینه…
موتور v10 دیفرانسیل عقب و گیربکس ۶ دنده دستی…
لنگه نداره…
blackburn
۱۳ مهر ۱۳۹۹باید بری شوش یا عبدل آباد دنبال قطعه ، خیلی جمع کردنش کار سختیه
Mohammad
۱۴ مهر ۱۳۹۹کاش اقامت آمریکا رو داشتم تردید نمیکردم حتی اگه ۴۵۰۰۰ تا ام قیمتش بود نقد میخریدم
بهراد
۱۴ مهر ۱۳۹۹منم این حسو روی w212 E63s فیس لیفت دارم
AMG_73///
۱۳ مهر ۱۳۹۹این ماشین عشقه
درست مثل همون مقالهای بود که طرف از?cls?
شکایت داشت و میگفت کرولا بخرید(البته پدال اون مقاله رو نذاشته بود)
داداش کسی که m5 میخره جیبش پره
واقعا طراحی این ماشین رو نگاه کنید هم زیباست و هم دلنشین
و انوقت m3 و m4 جدیدو نگاه کنید?
شاید m5 قدیمی بی ام و به اندازه m5 الان زیبا نیست اما دلنشینه
به این میگن طراحی
به این میگن
?BMW?
Ali01
۱۳ مهر ۱۳۹۹واقعا همینم درسته اگه بخوای از نقطه a به b جابجا شی کرولا بگیر ولی اگه ماشینی میخوای که با اون حال کنی و رانندگی و عملکرد و تکنولوژی برتری داشته باشه و کلا ماشین برتری باشه m5 خرجشم دیگه طبیعیه چیزی بین خودروهای عادی و سوپرکار که نوش جونش ارزششو داره
AMG_73///
۱۴ مهر ۱۳۹۹?????
داداش فازت چیه
Mohammad
۱۴ مهر ۱۳۹۹موافقم
h!$@\/\/
۱۳ مهر ۱۳۹۹واااای
این طراحی
موتور ده سیلندر اونم تنفس طبیعی
اونم دف عقب!
?
مانی
۱۵ مهر ۱۳۹۹بعد دیدن موتور ۱۰ سیلند دور بالا الهام گرفته از فورمول یکش
به عنوان طرفدار برای اولین بار بود که احساس کردم مرسدس کم آورده
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۳ مهر ۱۳۹۹هنوزم جذابه و از دیدنش لذت میبرم بعد گذشت این همه سال. همینطور که از دیدن e کلاس w211 و clk های همون سال ها.
چیزی که بعید میدونم برای نسل های فعلی مرسدس و ب ام و اتفاق بیافته.
ماکان
۱۳ مهر ۱۳۹۹سلام . بنده خیلی از نسخه های M مدل های بی ام و خوشم میاد حتی اگر که در نسل بعدی X7 و سری 7 بی ام و آنها را بسازند که البته امکانش هم وجود دارد و نمیشه گفت که صد در صد غیر ممکن است .ساختن خیلی از انواع خودرو ها ممکن است .
MehdiTurbo
۱۳ مهر ۱۳۹۹به نظرم بهترین و پخته ترین عصر خودروسازی تو این چند ده همون موقعست نه تنها برای بی ام برای بنز برای موستانگ و … هنوز عشق ماشین به اون اتیشی از اون دوره دارم حیف تو اون دوره ما تو این شرایط بودیم.
Maserati
۱۳ مهر ۱۳۹۹اره بابا الان همش تو فکر برقین گند زدن تو رویا های ما+طراخی های بیریخت+داشبورد تمام صفحه بدون دکمه!!!!خدایا کاش قبل از این دوران برقی به دنیا میومدم موقع شروعش هم میمردم
MAF
۱۳ مهر ۱۳۹۹ی ماشین خواستنی….
مهرداد كمال
۱۳ مهر ۱۳۹۹همه ماشینای اون موقع قشنگ بودن شما بیاین پروشه کاررا یا فراری انزو مازراتی mc12 مرسدس slr موستانگ ووووو رو ببین خیلی جذاب بودن!!! این m5 و m6گل سرسبد محصولات بیمر بودن
بنظرم تکرار نمیشن
سورنا
۱۳ مهر ۱۳۹۹به نظرم زیباترین چراغای بی ام و همینه لامصب هرچقد میبینی سیر نمیشی مث بنز و طراحی های اون موقعش …
امین
۱۵ مهر ۱۳۹۹پیدا کردن یه دونه از اینها که بی درد سر باشه سخته . اکثرا به خرج افتادن . چون برای رانندگی پرفشار ساخته شدن و خیلی طبیعی که فرسوده بشن. ریسک زیادی داره چون هزینه هاش کمر شکن هست. وقتی که مخصوصا موتور ب مشکل میخوره حتی اگر خیلی کوچک باشه دیگه اون قدرت توانایی ارائه نمیده و مجبوری درستش کنی که بعد 50ک مرتب پیش میاد.
در کل صرفه نداره. چون هم پول . هم زمان زیادی ازت میگیره.
ولی اگر عاشقی دیگه هیچی مهم نیست
امین
۱۵ مهر ۱۳۹۹این لینک جالبتری هست برای معرفی و خرید یک مدل کم یاب دنده دستی با شرایط واقعی
https://www.youtube.com/watch?v=w0X5_gr66JE&feature=emb_rel_pause