در ۴۰۰ متر، مرسدس C63 با ۶۸۰ اسب بخار قدرت سریعتر خواهد بود یا بامو M5 با ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ کیلوگرم وزن بیشتر؟
هرچند بامو M5 یک سگمنت بالاتر از مرسدس C63 قرار دارد ولی این دو خودرو از بسیاری جهات شبیه به هم هستند. هردوی این سوپرسدانهای آلمانی از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی استفاده میکنند که مقادیر زیادی از قدرت و گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. زیر کاپوت M5 همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای بامو را میبینیم که در اینجا با یک موتور الکتریکی همراه است و مجموعاً ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
از سوی دیگر، زیر کاپوت C63 یک موتور بسیار کوچکتر ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است ولی این پیشرانه با کمک یک موتور الکتریکی در عقب، خروجی چشمگیری معادل ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد؛ بنابراین، هرچند C63 نزدیک به ۵۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد ولی در عوض از ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری بهره میبرد. علاوه بر این، هرچند هردوی این سدانها وزن سنگینی دارند ولی مرسدس هنوز هم ۳۴۵ کیلوگرم از رقیب باواریایی سبکتر است که اختلاف بسیار زیادی محسوب میشود.
به همین دلیل است که بامو برای M5 شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیه را اعلام کرده درحالیکه این رقم برای مرسدس ۳.۴ ثانیه است؛ بنابراین، با قضاوت از روی این اعداد، به نظر میرسد بامو شانسی نداشته باشد ولی مسابقهٔ درگ نشان میدهد که مشخصات فنی همیشه واقعیت را نمیگویند. در این مسابقه که در آفریقای جنوبی انجام شده، هرچند دو خودرو ابتدا شانهبهشانهٔ هم پیش رفتند ولی در ادامه پیشرانهٔ بزرگتر بامو تأثیر خود را نشان داد تا ثابت کند هنوز هم یک V8 بزرگ نسبت به یک چهار سیلندر کوچک برتری دارد.
با افزایش سرعت، بهتدریج فاصله بین دو خودرو بیشتر شد و درنهایت M5 بهراحتی پیروز شد. سوپرسدان باواریاییها ۴۰۰ متر را در ۱۱.۱۷ ثانیه طی کرد درحالیکه C63 این کار را در ۱۱.۶۹ ثانیه انجام داد. در مسابقهٔ رولینگ هم M5 از همان ابتدا اجازهٔ نفس کشیدن به رقیب اشتوتگارتی نداد. البته رقیب مستقیم M5 نسل آیندهٔ E63 خواهد بود که آنهم درگیر کوچکسازی پیشرانه است ولی نه به این شدت. طبق شایعات، E63 جدید به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی مجهز خواهد بود. انتظار میرود این خودرو سال آینده معرفی شود.
مشخصات فنی
بامو M5 | مرسدس C63 | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید |
قدرت | ۷۲۷ اسب بخار | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۱۰ کیلوگرم | ۲۱۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۲۳,۲۷۵ دلار | ۸۷,۲۰۰ دلار |
علی
۳ دی ۱۴۰۳شاید بی ام و تو این درگ برنده شد ولی بازنده اصلی داستانه شما نگاه کن تو پیست مخصوص درگ تایم 11.1 زد درصورتی که m5cs نسل قبل بار ها تایم 10.08 تو جاده های معمولی داشته
یه نفر
۳ دی ۱۴۰۳کاری به نتیجه ندارم
این اعداد برای یک موتور دو لیتری چهار سیلندر واقعا فوق العاده هست
بی ام و نه تنها از لحاظ پرفورمنس بلکه از لحاظ طراحی هم به نسبت نسل قبل پسرفت داشته
در حالی که مرسدس واقعا زیباست
Siyavash
۳ دی ۱۴۰۳هم بنز هم بی ام و نسل به نسل دارن خرابتر میشن..جفتشونم نسل قبل عالی بودن v8هایه عصبی بودن با وزن ۱۹۰۰ کیلو ولی الان مشخصات رو نگاه میکنی حال آدم بهم میخوره از وزنشون…
Titanium
۳ دی ۱۴۰۳طراحی های ب ام و و بنز داره تکراری میشه…
S
۳ دی ۱۴۰۳آقای دهقان تا حالا شده یه کلیپ اینجا بزاری بنز توش برنده شده باشه ؟ دقت کردی هرچی کلیپ راجب بنز میزاری فقط میخوای این ماشینو خراب کنی ؟ مرد حسابی اگه راست میگی کلیپایی هم که بنز برتری کامل نسبت به بی ام و یا ماشینای دیگرو داره هم بزار چرا فقط از رو کینه ای که نسبت به بنز داری اینجا پست میزاری با این تعصبات گند زدین به این سایت … فقط درگهایی که بی ام و میبره رو میزاره اینجا فکر میکنه بقیه هم مثل خودش تعصبی هستن والا ما تو یوتیوب و اینستا و جاهای دیگه خیلی درگهای دیگرم دیدیم بنز پیروز شده چرا اونارو نمیزاری ؟؟؟ دقت کردی تو همین چند وقته هرچی پست راجب ماشینای آلمانی گذاشتی فقط برا تخریب مرسدس بوده ؟
Saeed Jame
۳ دی ۱۴۰۳کاری با درگ ندارم ک bmw برد ولی m5 قدرتش بیشتره ی ویدئو دیدم ک رو داینو بجای ۷۲۷ اعلامی ۷۷۲ بود حدود ۵۰ اسب بیشتر