با انتشار تصاویر جاسوسی نسل بعدی ییامو سری ۵، مشخص است که بیشازپیش به بازنشستگی M5 F90 نزدیک شدهایم. با این وجود، تیونرهایی چون منهارت هنوز شورواشتیاق خود را از دست ندادهاند؛ این شرکت در آخرین تلاش خود از مدل MH5 800 بلک ادیشن رونمایی کرده است که به یک موتور ۴.۴ لیتری V8 مجهز شده و همانگونه که از نامش پیداست، بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
۸۱۵ اسب بخار قدرت MH5 800 بهراحتی میتواند با قدرتمندترین سدان شرکتی ییامو، M5 CS، (که سازنده آن را براساس فیسلیفت ۲۰۲۰ آن توسعه داده است) را پشت سر بگذارد. متخصصان آلمانی منهارت با دستکاری موتور V8 موفق شدند تا گشتاوری حیرتآور ۱۰۳۰ نیوتن متر را از آن استخراج کنند؛ گشتاوری که فقط وانتهای بزرگ بازار به آن مجهز هستند. با این حساب احتمالا میتوان با این M5 تقویتشده کوهپیمایی هم کرد!
منهارت درباره موتور اطلاعات زیادی را منتشر نکرده و به همین مورد بسنده کرده که توربوشارژرها بهبود یافتهاند. این خودرو از سیستم اگزوز چهارگانه و دیفیوزر خشن فیبرکربنی نیز سود میبرد. منهارت برای هرچه خشن و جدی نشاندادن چهره این ییامو، یک کاپوت جدید را برایش درنظر گرفته که از مواد سبک ساخته شده است. منهارت MH5 800 بلک ادیشن برای خنکسازی بهتر موتور به کاپوتی با دو خروجی هوا و لوگوی منهارت مجهز شده است تا به بینندگان یادآوری کند که چه کسی مسئولیت تولد این هیولا را برعهده دارد.
اسپلیترهای جلو وظیفه بهبود وضعیت آیرودینامیکی خودرو را برعهده دارند. رینگهای چندپره و فرورفته ۲۱ اینچی MH5 800 شبیه نمونههای موجود در نسخههای بهبودیافته شرکت آلپینا بوده که ظاهر خودرو را بیشازپیش جذاب کردهاند. فنربندی این سدان بزرگ توسط H&R توسعه یافته و نسبتبه نسخه معمولی M5 کمی پایینتر آمده است تا راننده بتواند از قدرت و گشتاور بالایش استفاده مناسبی داشته باشد.
استفاده از اجزای فیبرکربنی در MH5 800 به بیرون خودرو ختم نشده و منهارت در کابین این مدل نیز از پدالهای تعویضدنده، دسته تعویض حالت دنده، دوری دستگیره پنل داخلی در و داشبورد کربنی هستیم. کنسول مرکزی و فرمان نیز رنگ شاهد اضافهشدن فیبرکربن هستند تا سرنشینان به ماهیت عملکردمحور MH5 800 پی ببرند. نظر شما درباره این نسخه بهبودیافته از M5 چیست؟! آیا این خودرو را به M5 CS ترجیح میدهید؟!
NAVID۰۰۹۸
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ببینید چقدر زیباست !
ببینید چه اصالتی داره !
واقعاً bmw چه کرد با خودش !
AMANTE
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست داشتنی,💙
Regra loaded
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اجازه بده فراموش نکنم
پدرام
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی زیباست خدا بخیر کنه طراح جدید ب ام و چه خوابی برای m5 جدید دیده!!!
Jdm باز
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا اصالت از این نسل سری پنج میباره
عاشقشم
احمدرضا
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱به این میگن رُخه یه ب ام و
제네시스
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱جالبه که لکسوس ماشینی برای رقابت با M5 نداره
ارین صاحب جمعی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱کی داره ؟؟؟؟ جنسیس جی ۸۰ ؟؟؟؟
제네시스
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچ کدوم ندارن ، منظورم فقط لکسوس بود
Reza Waffen SS
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱گل بود به سبزه نیز آراسته شد
javadhy
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱M5 cs خیلی ازین خفنتره چون هم سبک تره هم کمی زیباتره اکثرا ماشینای تیونینگ توی یه بخش خاصی بهتر میشن و تو پارامترهای دیگه از ماشین استاندارد ضعیفترعمل میکنن
ماشین باز
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا طراحی ماشین های سه کشور رو دوست دارم المان. امریکا.بریتانیا یا همون انگلیس
پارسا
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱منهارت بعضی بمو هاش خیلی خوبن بعضیا مال شنیتسر
EB110
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱My love M5
رخ عقاب
سرعت یوزپلنگ
معنای واقعی یه ماشین
رامتین
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱حرف نداره. منهارت هم بین تیونرها عالیه
reza-srt
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱این ماشین جدا از اینکه خیلی توپه ولی به دلایلی برای استفاده شهری توی اروپا نمیشه روش حساب کرد
۱_منبع کاتالیستی برای خروج بهتر گاز برداشتن در نتیجه توی خیلی از کشور های اروپایی اجازه تردد نداره
۲-مصرف سوختی که داره خیلی مالیات باید بدی
۳-تورک بالا تقریبا میشه گفت حتی باesp هم به زور میشه کنترلش کرد
فقط به درد یه کلکسیونر یا استفاده پیست میخوره بیشتر، ولی خوراک بازار امریکاست😉
وحید اسماعیل نسب
۸ تیر ۱۴۰۱خیلی خوشگله لامصب