در این درگ، آلپینا B10 و نسخهٔ قویتر B10S در برابر بامو M5 همنسل خود قرار گرفتهاند تا ببینیم M پاور پیروز میشود یا آلپینا.
آلپینا در سال ۱۹۶۵ بهعنوان یک بخش تیونینگ برای محصولات بامو تأسیس شد. در اوایل دههٔ ۲۰۰۰، این شرکت بر اساس سری ۵ نسل E39 مدل B10 و نسخهٔ قویتر B10S را تولید کرد. حال کارواو در درگ جدید خود این دو سدان آلپینا را در برابر M5 همان نسل قرار داده است. M5 بزرگترین پیشرانهٔ این جمع را دارد. یک ۴.۹ لیتری V8 تنفس طبیعی که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو همچنین برخلاف دو مدل آلپینا از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکند و ۱۷۹۵ کیلوگرم وزن دارد.
زیر کاپوت آلپینا B10S موتور کمی کوچکتری قرار گرفته که ۴.۸ لیتری تنفس طبیعی است و ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود تا وزن ۱۶۹۰ کیلوگرمی خودرو را حرکت دهد؛ و در آخر به آلپینا B10 معمولی با موتور ۴.۶ لیتری V8 کوچکتر میرسیم که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی تحویل میدهد. این خودرو ۳۰ کیلوگرم از برادر قویتر خود سبکتر است.
در اولین درگ، آلپینا B10S پیشتاز شده و ۴۰۰ متر را در ۱۴.۶ ثانیه طی کرد درحالیکه M5 برای انجام این کار به ۱۴.۸ ثانیه زمان نیاز داشت. B10 هم با زمان ۱۵.۲ ثانیه آخر شد. در اولین مسابقهٔ رولینگ، در ابتدا سه خودرو تقریباً باهم پیش میرفتند اما تعویض دنده بد باعث شد M5 عقب بیفتد. بدین ترتیب در ادامه آلپیناها تقریباً همزمان از خط پایان عبور کردند و M5 با اختلاف زیادی آخر شد. رولینگ بعدی از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز شد و این بار M5 که شروع بسیار بهتری داشت، پابهپای دو مدل آلپینا پیش رفت اما نهایتاً پیروزی به B10 رسید و B10S هم نتوانست جایگاهی بهتر از آخر کسب کند.
سپس نوبت به رولینگ آخر از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید که این بار M5 توانست دو آلپینا را مغلوب کند. در آخر هم آزمایش ترمز از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برگزار شد که بازهم M5 بهتر عمل کرد.
احمدرضا
۲۵ بهمن ۱۴۰۱عاشق این اتاق ب ام وم
Amiro
۲۵ بهمن ۱۴۰۱نمیدونم چرا یاد سریال هشدار برای کبری ۱۱ افتادم 😂😂😂
محمدهادی
۲۵ بهمن ۱۴۰۱این اتاق عاشق زیااااد داره
سری هفتشم فوق العاده خزیده بر زمین و مخوف بود
استایلی که دیگه تکرار نخواهد شد
چه صدایی دارن،به به چه ناله هایی میزنن
رفقا حقیقتا برنامه مت واتسون بهترین فیلمبرداری و دقت در به تصویر کشیدن تمام ابعاد رقابت رو داره
ازین بابت واقعا باید بهش یه دستمریزاد ویژه گفت
اصن آدم انگار داره فیلم هالیوودی نگامیکنه،اصلا آخراش خسته کننده نمیشه برخلاف سایر برنامه سازای ناشی
Reza Waffen SS
۲۵ بهمن ۱۴۰۱این درگ روزمو ساخت 👌👌👌
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ بهمن ۱۴۰۱عجب صوتی.به به.این اتاق بیمر با اون انجین دیوانش معرکس.
Hadi
۲۵ بهمن ۱۴۰۱E39 M5 اتاق محبوبم بین M5 ها👌🏼
عاشق اون طراحی ساده و با ابهت موتور V8 و گیربکس دستی و دیفرانسیل عقبش…
معرکس…
❤BMW❤
۲۵ بهمن ۱۴۰۱درگ شاه های باواریایی
خیلی با هیبته خیلی خوفه خیلی خفنه خیلی قوی خیلی جیگره ،
عاشق این اتاقم ،
دیوونه اش ام
وحید اسماعیل نسپ
۲۵ بهمن ۱۴۰۱واقعا افسانه هست خیلی ظاهری خشنی داره با اون صدای زیبای موتورش
محمدهادی
۲۵ بهمن ۱۴۰۱دوستان ظاهرا این M5 حاضر در مسابقه یک مشکل بزرگ در گیربکس یا موتور داره
چون به وضوح هنگام شروع درگ به یکباره دچار افت شدید شتبا و جاماندن از بقیه میشد
فککنم یه روغن ریزی عجیب هم ازش تو فیلم دیدم
وگرنه هیچ بعید نبود درمقابل آلپاینا ها پیروز میدان باشه
mercedes
۲ اسفند ۱۴۰۱این اتاق و اتاق M3 E92
از زیبا ترین اتاق های BMW هستن