نسل جدید بامو M5 به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 پلاگینهیبریدی مجهز خواهد بود که بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
بامو مدتی است که به آزمایش نسل بعدی M5 مشغول است و حالا بر اساس تصاویر جاسوسی از پروتوتایپهایی که طی چند ماه اخیر دیدهایم، رندرهایی طراحی شده که سعی دارد نمای بهتری از ظاهر نهایی خودرو را نشان دهد. این رندرها، سوپر سدانی با بدنهای عضلانی، گلگیرهای عریض و دیفیوزر دوبخشی عقب را نشان میدهند. جلوپنجره از مدل الکتریکی i5 M60 گرفته شده زیرا بامو قبلاً اعلام کرده است که پرچمدار خانوادهٔ سری ۵ جلوپنجرهای برگرفته از i5 M Performance پرفورمنس خواهد داشت.
در این رندرها، ویژگیهای معمول محصولات M مثل سقف فیبر کربنی، چهار سر اگزوز در عقب و قاب اسپرتتر آینههای جانبی هم دیده میشود. البته برخی از این ویژگیها را هماکنون در مدلهای M پرفورمنس سری ۵ هم میبینیم ولی در اینجا با گلگیرهای پهنتری همراه است. هرچند این رندرها نسبتاً دقیق به نظر میرسند اما طراحان از یک نکتهٔ مهم غافل شدهاند. روی گلگیر جلو هیچ درگاه شارژی دیدی نمیشود درحالیکه M5 جدید صرفاً بهصورت پلاگینهیبریدی تولید خواهد شد. گفته شده این تنها عضو خانوادهٔ سری ۵ خواهد بود که همچنان از پیشرانهٔ V8 استفاده میکند زیرا در این نسل خبری از نسخهٔ هشت سیلندر M550i نیست.
زیر کاپوت M5 جدید همان پیشرانهٔ آشنای ۴.۴ لیتری S68 قرار میگیرد اما این بار با یک موتور الکتریکی همراه است که گفته شده مجموع خروجی را به بیش از ۷۰۰ اسب بخار میرساند. بااینحال، بعید است که این ماشین قدرتی بهاندازهٔ مدل ۷۴۸ اسب بخاری XM لیبل رد داشته باشد. بامو همچنین قصد دارد M5 جدید را برخلاف دو نسل قبلی، در نسخهٔ استیشن هم تولید کند. پس از M5 تورینگ نسل E34 که فقط در ۸۹۱ دستگاه ساخته شد و M5 تورینگ نسل E61 با پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 تنفس طبیعی، این سومین M5 استیشن تاریخ خواهد بود. همچنین این اولین M5 استیشن محسوب میشود که در ایالاتمتحده هم عرضه خواهد شد.
بخش M بامو اذعان کرده است که پیشرانهٔ V8 را حداقل تا پایان دههٔ جاری حفظ خواهد کرد. بااینحال، در دنیایی که مهندسین خودرو به دلیل قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی بسیار محدود شدهاند، هیبریداسیون تنها راه برای زنده نگه داشتن موتورهای بزرگ هشت سیلندر خواهد بود.
ARIAN
۹ آبان ۱۴۰۲امیدوارم نا امیدمون نکنی. ولی فک کنم قراره خیلی سنگین بشه چون هیبرید هم هست🤔
امین
۹ آبان ۱۴۰۲چقدر زیباست. واقعا زیباترین سوپر سدان دنیاست
MehdiTurbo
۹ آبان ۱۴۰۲جلو پنجره اش برداری عین ماشین چینیا میشه
یعنی این ارم بی ام و این المان ازش بگیری
عکسش میدیدم فکر میکردم یه ماشین چینیه
حیف اون بی ام و قبلیا
بعضی ها کمپانی فرغونم بزنه میگن عالیه چون فقط تعصب دارن
همه دارن میگن زشت شده بعد یه عده
از اخر تو زشتا جز اولیناس
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۹ آبان ۱۴۰۲جلو پنجره هم برداری به خوبی بی ام و بودن خودشو نشون میده ما که دوست داشتیم
امین
۹ آبان ۱۴۰۲حاجی ، اتفاقا زیاد از این برند خوشم نمیاد. ولی طراحی این بینظیره از دید من
JaMsHiD
۱۰ آبان ۱۴۰۲اتفاقا من برعکس !
از ب ام و خوشم میاد ولی از طراحیش بدم میاد
دیجی
۹ آبان ۱۴۰۲پشت ماشین عین لباس بادی زنونه شده
مهدی
۹ آبان ۱۴۰۲بابا به پیر به پیغمبر همان جلو پنجره قدیم عالی است چرا این ژرمن ها گیر میدن به جلو پنجره
AMANTE
۹ آبان ۱۴۰۲دنیای ماشین جوری شده که ماشین ۵۰۰+ یا حتی میشه گفت ۶۰۰+ اسب یک چیز عادی شده و مثل گذشته آدم رو به وجد نمیاره ( حداقل من اینطوریم. )
سواری و هندلینگ هم فدای همین رقابت اسب بخار شده بجز یک سری مدل ها که همچنان خوب ان.
blackwing
۹ آبان ۱۴۰۲داج : ما سال ۲۰۱۹ هلکت ردآی رو با ۷۹۷ اسب دادیم بیرون.. 🗿🗿
نویدی
۹ آبان ۱۴۰۲800 اسب بخار آمریکایی=۵۵۰ اسب بخار آلمانی
😘😈
corvette
۹ آبان ۱۴۰۲کادیلاک ct5 v bw
با این حرفت مخالفه
blackwing
۹ آبان ۱۴۰۲کادیلاک Blackwing بیامو رو میکنه تو گونی وقتی برن تو پیست…
فرهاد
۹ آبان ۱۴۰۲آره دیدم !! مثلا ct5v بلک وینگ با ۶۶۴ اسب قدرت از gt63 هیبریدی ۸۳۰ اسبی تو پیست یا m5 cs پیست محور سریع تر بوده ! منبع : motor trend , hertaigy 🤣
کاربر۳
۹ آبان ۱۴۰۲همه چیز به تعداد اسب بخار نیست،بعضی وقتا میبینی در عمل قضیه فرق میکنه.
JaMsHiD
۱۰ آبان ۱۴۰۲فعلا صفر تا صد دودگی چارجر هفتصد اسبی بدون سیستم لانچ بدتر از بنز CLA45 بدون سیستم لانچ هست
و قشنگ هم سر پیچ ها معلومه کدوم برنده هست !
18:45
۹ آبان ۱۴۰۲اومده تا جهنم بر پا کنه دوباره👑👑👑💥
Enzo Ferrari 2008
۹ آبان ۱۴۰۲ببینم چه می کنه
Porsche
۹ آبان ۱۴۰۲بنز هم یه سدان برقی ۱۰۰۰ اسبی به اسم amg gt4 ev داره میسازه که دیروز عکساش منتشر شد ! منبع : motor one. Com
JaMsHiD
۱۰ آبان ۱۴۰۲طراحی بدنه رو میبینم …
افتضاحه افتضاح حتی بدتر از این شتر گاو پلنگ ب ام و !
یهو بیان به جا صندوق و کاپوت و سقف و ستون تخم مرغ بزارن مارو از این شتر گاو پلنگ ها نجات بدن !
این بنز دیگه مثل بنز قبل سال ۲۰۰۰ نمیشه
Reza Waffen SS
۹ آبان ۱۴۰۲زیادی زشته
Dead man95
۹ آبان ۱۴۰۲این نوار مشکی احمقانه دور جلو پنجره چی میگه.
Fy
۹ آبان ۱۴۰۲از نظر من همه چی تمومه👌
Soroush
۹ آبان ۱۴۰۲این که هنوز v8داره خوبه
ولی احتمالا وزن خیلی زیادی داشته باشه
𝐀𝐥𝐢
۹ آبان ۱۴۰۲میبینمش با رنگ سفید یاد پاندا میفتم
𝐀𝐥𝐢
۹ آبان ۱۴۰۲دوستانی که روی این ماشین تعصب دارن خداییش چه چیز این ماشین جز لوگوش زیباست؟
همایون
۹ آبان ۱۴۰۲سپر عقبش رو خوشمان آمد مخصوصا اون چراغهایی مه بغل گلگیر عقب به صورت عمودی نصب شدن البته عمرا تو نسخه اصلی این مدل سپری ببینیم.امیدوارم بنز هم از خر شیطون پایین بیاد و به جای شش سیلندر همون هشت سیلندر هیبرید بزار رو نسخه AMG یا حداقل واسه نسخه قدرتمندتر s موتور هشت ارائه بده.وجدانن بعد از ارائه هایپر اسکرین نچسب رو نسل جدید E اگه واسه نسخه پرفورمنس هم موتور هشت رو حذف کنه تیر خلاصی بر پیکره E کلاس میزنه بنز.وجدانن اولین باره تو تاریخ که کابین بیمر سری پنج از Eکلاس بنز زیباتر و لوکستره
JaMsHiD
۹ آبان ۱۴۰۲همه دنبال طلا میگردن ولی از یاقوت بی خبر موندن…
Siavash
۱۰ آبان ۱۴۰۲تازگیا مد شده بی ام و زیباترین ماشینه دنیارو هم بسازه باز بعضیا میان میگن بد شده. انگار یجور عادت شده واسشون. تو فضای مجازی تکرار شده و از همدیگه یاد گرفتن و طوطی وار تکرار میکنن.
حسن
۱۱ آبان ۱۴۰۲داداش اینا حقشون ضایع شده و اینا باید بجای طراح شرکتی که (تو سگمنت سدان اسپرت که حرف اول و تو سبک خودش میزنه و فراری هم به خودش اجازه نمیده راجع به طراحیش جسارت کنه )استخدام میشدن ازشون دلخور نشو
مستقل
۸ فروردین ۱۴۰۳ماشین ده سال کار کرده برای مردم شده آرزو مجلس تصویب کرد دست دوم وارد شود ولی آقا ریس جمهور انجام نمیده قانون
Haj mahdi
۱۲ مرداد ۱۴۰۳جلوی ماشین ب کل عوض شده از حالت بی ام و تور خارج شده ولی عقبش خدااس