جنگ اسب بخار خودروها پایان ندارد و تیونرها به دنبال دستیابی به حد نهایی پرفورمنس در پیشرانههای پرقدرت هستند. اینبار بی ام و M5 کامپتیشن نسل F90 به قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار رسیده است/
M5 کامپتیشن در حالت استاندارد قدرتی فراتر از ۶۰۰ اسب بخار دارد اما مالک آن به این ارقام راضی نشده و خواهان دستیابی به قدرتی چهاررقمی است. تیونینگ این خودرو در بخش ظاهری شباهت زیادی به M5 CS دارد و رنگ سبز تیره فروزن و ادوات برنزی ارائه میدهد.
پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو توسط شرکت بریتانیایی MR وانوس تقویت شده تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. شاید تحسینبرانگیزتر از قدرت تولیدی گشتاور آن باشد که به بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار میرسد. این اعداد باعث میشوند M5 وارد قلمروی ابرخودروها شود.
اما چه روشی بهتر از حضور در اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان جهت تست و بررسی این سوپر سدان آلمانی وجود دارد؟ راننده بی ام و M5 تیون شده در عرض ۲.۶۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که حدود سهدهم ثانیه سریعتر از نسخه استاندارد M5 CS خواهد بود. همچنین برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۵.۱۲ ثانیه و از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۷.۷۳ ثانیه زمان نیاز است. خودروی موردبحث مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۹.۸۵ ثانیه طی میکند.
به نظر میرسد راندن چنین خودرویی هیجان فوقالعاده زیادی دارد هرچند علاوه بر هیجان باید مراقب قدرت تولیدی پیشرانه نیز بود چراکه فرستادن ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به اکسل عقب میتواند دم خودرو را به شدت بازی دهد مخصوصاً اینکه حتی در حالت چهار چرخ محرک نیز شاهد هرزگردی قابلتوجه چرخهای M5 هستیم. به عنوان سخن پایانی باید گفت پیشرانه یاد شده کمکم جای خود را به مدل جدید S68 هیبریدی میدهد و نسل جدید M5 که به دو صورت پلاگین هیبریدی سدان و استیشن تولید میشود از آن استفاده خواهد کرد. انتظار میرود این خودرو قدرتی فراتر از ۷۰۰ اسب بخار داشته باشد.
lamno
۲۷ تیر ۱۴۰۲این همون صدایی که یه بی او و در اصل باید بده
Car love
۲۷ تیر ۱۴۰۲کولاک کرد
lamno
۲۷ تیر ۱۴۰۲این صفر تا صد چی بود من دیدم پراام
R/T
۲۷ تیر ۱۴۰۲به به معرکه بود
اگه چهارچرخ محرک میبود راحت ۲ یا ۳ ثانیه پایین تر میبود
Mohamad
۲۷ تیر ۱۴۰۲الان چجوری به این نتیجه رسیدی که این چهار چرخ محرک نیستش
اصن چجوری به مغزت رسیده با اینکه دف عقب باشه 2.61زده تازه اونم با هزار اسب
اصلا خود پدال داخل متن نوشه که این با سیستم چهار چرخ محرکم کمی هرزگردی داره
لطفا یه کم متن هم بخون
R/T
۲۷ تیر ۱۴۰۲باشه من درست نخوندم اما دلیل نیست که شما اینطوری توهین بکنی
Mohamad
۲۸ تیر ۱۴۰۲ببخشید کجای متنم من فوش دادم؟؟
اگر مغز توهنیه از نظر شما که ببخشید
متوجه نمیشم زیر همه نظر هایی که میخای بدی خود سایت میگه توهین کنی کامنتت پاک میشه الان کجایی کامنت من فوش یا توهین به شما هستش من فقط میگم کمی متن هم بخون بعد نظر بده 🌹
R/T
۲۷ تیر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/2021_bmw_m5_cs_images_07.jpg
به به سوپرسدان هیولا حیف که دیگه تولید تولید نشد
Amiro
۲۷ تیر ۱۴۰۲اون جمله معروف رو شاید شنیده باشین
: هی بی او و هایپرکار تو کو ؟
بی ام و : من یه سدان دارم که همه هایپرکارراتون رو میگیره
💙🤍💙🤍
🤌🙂🧡
R@min
۲۷ تیر ۱۴۰۲بی ام و نه پلتفرمشو داره نه گیربکسش و نه تجربه امثال مرسدس و فولکس. هزینه های توسعه یه سوپراسپرت از صفر برای بی ام و میلیاردیه و بازگشت سرمایش هم پر از اما و اگره. اگر می تونست بسازه حتما تو این 20 سال اخیر می ساخت.
“بی ام و : من یه سدان دارم که همه هایپرکارراتون رو میگیره” گفتن این حرف مثل بحث چند سال پیش چند تا خجسته بود که می گفتن دیمن چون تو درگ از مک لارن سریع تره پس ماشین بهتریه اروپایی الکی گرونه. این اظهار نظرا صنعت خودرو از وسط قاچ میده نکنین تو رو خدا.
مهران
۲۷ تیر ۱۴۰۲نمیدونم اما من به تک تک منطقت و دلایلت خندیدم.خصوصا متن اولت...
R@min
۲۷ تیر ۱۴۰۲مشخصه که نمی دونی دوست من خندت واقعیت رو عوض نمی کنه، از هر برندی در سطح توانش انتظار داشته باشی راحت تر کنار میای.
M@M@DRZ911
۲۷ تیر ۱۴۰۲پروفایل تغییر دادی اقا رامین 😉
zl1 از gt500 جذاب تر شد 😂
میخواستم ازت بپرسم یکم درباره انجین ۹۱۸ توضیح میدی ؟ و کلا سیستم هیبریدیش .
R@min
۲۷ تیر ۱۴۰۲من قبلشم 1le گذاشته بودم محمدجان چون جفتشونو بی نهایت دوست دارم خواستم تنوع باشه برای خودم.
اونم سر پست مربوط یادآوری کن حتما میگم.
Alireza
۲۷ تیر ۱۴۰۲وافعا بی ام وه در حد بنز و فولکس نیست؟؟!!!🤔 اره تو راست میگی😉
R@min
۲۷ تیر ۱۴۰۲همتون رو هم جمع شین یه حرف فنی راجب این قضیه بزنین خیلی خوشحال میشم ببینم.
سه خط هم بگین قبولتون دارم من عاشق بحثم. ببینیم از این شما کاربرای جدید چی در میاد بفرما بشدت منتظرم.
Hamilton1970
۲۷ تیر ۱۴۰۲عاشق این ترکیب سبز تیره مات و رینگ طلایی سری ۵ام…
فوقالعادهست….
BMW
۲۷ تیر ۱۴۰۲هیجان میخوای ترس میخوای هیولا میخوای یعنی این حتی راننده هم نمیتونست اولش درست کنترلش کنه شده اسب سر کش رام نشدنی جذاب من عشق من همه هستی و نیستی من 😋🥲🥰🔥🥳
پژمان
۲۷ تیر ۱۴۰۲شتاب صفر تا ۲۰۰ ، کمتر از ۸ ثانیه 🤯
Tesla
۲۷ تیر ۱۴۰۲ولی باز هم پلد کبیر جرررش میده 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪
خلیل
۲۷ تیر ۱۴۰۲چی گفتی ؟؟؟…😡
M/D
۲۸ تیر ۱۴۰۲میتونی یه بار تو مقایسه درست نظر بدی؟
از نظر من مقایسه یه تسلا با بی ام و یا مرسدس بنز عملا اشتباهه
تسلا تو سریع بودن و آپشن بیشتر کار کرده ولی مرسدس و بی ام و روی لاکچری و راحتی بیشتر کار کرده اند.
BMW
۲۸ تیر ۱۴۰۲الان این مطلب چه ربطی به تسلای خمیر تون داره کلا نبودی هستی و فقط حرس میخوری😂😂😂
مجتبی .
۲۸ تیر ۱۴۰۲خود m5cs تقریبا همین عملکرد روداره با ثبات بیشتر وقطعا استحلاک کمتر. البته شاید راننده نتونست همه توان موتور رودرست بکار بگیره.
میلان
۲۸ تیر ۱۴۰۲من یکی از دوستانم آلمان هست می گفت خود آلمانی ها یه ضرب المثل دارن که معنیش میشه بی ام و مرا به تعمیرگاه می برد آلمانی ها بیشتر فولکس واگن و بنز سوار میشن