بی ام و

معرفی ب‌ام‌و M5 سالگرد 35 سالگی با کابینی طلایی!

ب‌ام‌و در حال گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد تولید M5 نمادین بوده و به همین خاطر نسخه‌ای سفارشی از این سدان اسپورت را معرفی کرده است.


این خودرو بر پایه‌ی M5 کامپتیشن ساخته شده و از همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری سود می‌برد. این سدان آلمانی تنها در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن هم ۱۰.۸ ثانیه اعلام شده است.


در بدنه‌ی M5 سالگرد ۳۵ سالگی شاهد استفاده از رنگ بدنه‌ی خاکستری تیره‌ی خاص هستیم. این سدان همچنین از رینگ‌های ۲۰ اینچی M با ظاهری خاکستری سود برده است. کالیپرهای ترمز مشکی براق و حذف نشان M5 در بخش عقب از دیگر تغییرات این خودرو به شمار می‌روند.


اما ب‌ام‌و، دستی هم بر سر و روی کابین کشیده و در این بخش می‌توانیم یک جفت صندلی اسپورت M با پوشش چرم مشکی مرینو و دوخت‌های بژ را ببینیم؛ اما آنچه که واقعاً متمایز است و جلب‌توجه می‌کند ساختار کربن آلومینیوم مزین به طلاست که روی کنسول مرکزی و تریم درب‌ها نقش بسته است. همچنین پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با یک صفحه‌نمایش ۱۰.۳ اینچی مرکزی که اولین بار در X5 و سری ۸ دیده شده بودند همراه هستند. تکمیل کننده‌ی تغییرات کابین این خودروی سفارشی رکاب‌های درب و کنسول مرکزی مزین به نوشته‌های M5 Edition 35 Jahre می‌باشد.


تمامی ۳۵۰ دستگاه در نظر گرفته شده برای تولید با پکیج اجرایی و پکیج راننده‌ی M عرضه خواهند شد. پکیج اولی شامل درب‌هایی با عملکرد بسته شدن نرم، آفتاب‌گیر برقی عقب، صندلی‌های جلوی تهویه دار، سیستم تهویه مطبوع ۴ ناحیه‌ای، صندلی‌های ماساژوردار و… می‌باشد؛ اما پکیج راننده M باعث رسیدن حداکثر سرعت به ۳۰۴ کیلومتر در ساعت می‌شود. همچنین می‌توان در مدرسه‌ی رانندگی M در اسپارتانبورگ هم شرکت کرد.

این خودرو از سیستم اگزوز اسپورت M به همراه کاکپیت زنده‌ی این برند و سیستم‌عامل iDrive 7 ب‌ام‌و برخوردار است. تنها ۳۵ دستگاه از M5 سالگرد ۳۵ سالگی مختص بازار آمریکا بوده و هریک بهای ۱۲۸۹۹۵ دلاری دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    جذاب دوست داشتنی ?

  2. sina

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    خبر رو دیدم حس کردم ترجمه اش کار شاهین باشه با توجه به عشق و علاقه اش به ام5 :)
    مرسی شاهین

    1. مهدی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      سینا جان همون مجله ای که رقابتی انجام داده بود بینM5 و دیمن جدیدترین رقابتش رو انجام داده اینبار بین هوندا سویک تایپR و ب ام وM2
      رقابت جذابیه که هم درگ هستش وهم زمان گیری دور پیست.
      تو یوتیوب سرچ کنی راحت پیدامیشه.

      1. sina

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        چاکرم مهدی جان
        سیویک و ام2 رو دیدم
        ممنون گفتی ❤️

    2. شاهین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام سینا جان
      مخلصم انجام وظیفه بود
      راستی به فکر اون مطلبت هستما نگی یادم رفته!
      ولی سرم خیلی شلوغه شرمنده. در اولین فرصت حلش میکنم.
      فدا

      1. sina

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        بزرگواری شاهین عزیز ?

  3. مهدی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    شاهین جان اولین بررسی آلپینا B7 جدید انجام گرفت.اگه لطف کنید مطلبش رو بزارید ممنون میشم.

    1. شاهین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام مهدی جان
      چشم در اولین فرصت به روی چشم انجام میدم.
      ارادت

      1. مهدی

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        سپاس گذارم.
        شاهین جان رقابت M5 وAMG GT4 63 کانال روسی DSC OFF هم خیلی جذابه.اگه فرصتی داشتید اونم بزارید.چون قبلا ازهمین کانال رقابت هایی رو گذاشتید مثلS63 کوپه وM850 و…
        بازم ممنون

  4. Amirferrari

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    این دیگه تهشه…کامل ترین و بی نقص ترین بی ام و تاریخ…

  5. مهدی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (552 ديدگاه)

    کل ماشین یه طرف ، دسته دنده یه طرف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا