CS یکی از چشمگیرترین خودروهای پرفورمنسی است که تاکنون توسط بامو ساخته شده است اما این ماشین در برابر سوپرکارهای واقعی چگونه عمل خواهد کرد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو M5 CS را در برابر لامبورگینی اونتادور SVJ و نیسان GT-R نیسمو قرار داده است. هرچند M5 CS یک سدان پیست محور است اما بهترین مهندسی موتوراسپرت تیم افسانهای بامو M5 را نشان میدهد. پایه و اساس این خودرو همان M5 کامپتیشن است اما برای بهبود پرفورمنس، مجموعهای از ارتقاءها را تجربه کرده است.
در ابتدا، مهندسان با استفادهٔ گسترده از فیبر کربن، وزن M5 CS را ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به کامپتیشن کاهش دادهاند. علاوه بر این، قدرت موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هم با ۱۰ واحد افزایش به ۶۳۵ اسب بخار رسیده است. ترمزهای کربن سرامیکی بزرگتر و تنظیم مجدد سیستم تعلیق برای عملکرد بهتر در پیست هم تکمیلکنندهٔ تغییرات M5 CS هستند. در این ماشین نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانهٔ xDrive به هر چهارچرخ تحویل داده میشود. به لطف این ترکیب، M5 CS میتواند قدرت چشمگیر موتور V8 خود را به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر تنها ۲.۶ ثانیهای تبدیل کند. چنین شتابی برای یک سدان لوکس ۱۸۲۵ کیلوگرمی واقعاً چشمگیر است.
سوپرکار پرسروصدای لامبورگینی اونتادور SVJ یکی از رقبای M5 CS در این درگ است. این خودرو طبق فرمول سنتی سوپراسپرتها ساخته شده و استایلی فوقالعاده را با یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی که در وسط نصب شده ترکیب کرده است. این نیروگاه ۶.۵ لیتری در این نسخه ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک تک کلاچه متصل شده تا نیروی عظیم خود را به هر چهارچرخ برساند.
و در آخر به نیسان GT-R نیسمو میرسیم که یکی از محبوبترین خودروها در مسابقات درگ محسوب میشود. این ماشین اما سیزده سال است که روی خط تولید قرار دارد و به همین دلیل در مقایسه با رقبای خود کاملاً کهنه شده است ولی بااینحال هنوز هم در پیست درگ حرفهایی برای گفتن دارد. در سینهٔ GT-R نسل R35 یک موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مثل دو خودروی دیگر به هر چهارچرخ منتقل میشود.
خب با توجه به مشخصات خودروها، آیا بامو M5 CS میتواند در ۴۰۰ متر لامبورگینی اونتادور SVJ و نیسان GT-R نیسمو را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
بامو M5 CS | لامبورگینی اونتادور SVJ | نیسان GT-R نیسمو | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۵ لیتری V12 | ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار | ۷۷۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۷۲۰ نیوتن متر | ۶۵۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۲۵ کیلوگرم | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۷۰۳ کیلوگرم |
قیمت | ۱۴۳,۹۹۵ دلار | ۵۲۵,۴۶۵ دلار | ۲۱۲,۵۳۵ دلار |
Kf
۲۹ اسفند ۱۴۰۰شمارو نمیدونم ولی من GTR معمولی رو بیشتر از نیسمو میپسندم
shirko
۲۹ اسفند ۱۴۰۰یا خدا این لامبورگینی چه طراحی و صدای جذاب و زیبایی داره .
MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)
۲۹ اسفند ۱۴۰۰قطعا نیسمو ولی عجیب گرونتره که 80 درصد اگه پول خرید داشته باشم معمولی میخرم
ولی درکل حاضرم نیسمو دسته دو بخرم بجا معمولی نو
MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)
۲۹ اسفند ۱۴۰۰دوست دارم وایسم پرو مغرور بگم جی تی ار اما نمیتونم
بیش از حد پیر شده ولی هنوز چیزی از جذابیتش برا من یکی کم نشده
پس جی تی ار ❤
Kf
۲۹ اسفند ۱۴۰۰یاد جواد خیابانی افتادمااا😂
MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)
۲۹ اسفند ۱۴۰۰😐
گلبم گرف
محمدهادی
۲۹ اسفند ۱۴۰۰مثل این میموند که بگی من مرسدس معمولی رو بیشتر از Amg یا بی ام و رو بیشتر از سری M میپسندم!!
خب معلومه که این لاین از سازنده ها ارتقاء یافته ترین و تنظیم شده ترین خودروی اون سازندست
چرا باید بدت بیاد ازش؟؟
Kf
۲۹ اسفند ۱۴۰۰سواری نیسمو درسته سریع تره ولیی خیلییی خشک ترهه منظورم GTR هست
البته کسایی ک چنین کلاسیو انتخاب میکنن زیاد سواری راحت براشون مهم نیست
واسه همین گودزیلا معمولی پسندمه
مردیم از خوشی
۲۹ اسفند ۱۴۰۰واقعا این bmw ارزش اینقدر پول را داره ، یه سدان خانوادگی با توانایی های یه سوپر اسپرت
دلیلی برای خرید نیسان نمی بینم 😑 اگه قراره ۲۱۲ هزار دلار پول بدم خب یه ۹۱۱ توربو s میخرم
2311
۲۹ اسفند ۱۴۰۰اینجوری ببینیم تسلا مدل اس پلد گزینه بهتریه ولی خب هیچکدوم ازین دوتا حس یه سوپراسپرت رو القا نمیکنن، بیشتر ماشین دیلی درایون. هرچقدر هم هندلینگ خوبی داشته باشن تهش از یه کیمن یا کوروت ضعیف تره
میثم
۲۹ اسفند ۱۴۰۰انتخاب من BMW
Jdm باز
۲۹ اسفند ۱۴۰۰تو درگ ها که m5 cs دوم شد
تو رولینگ هم بار اولش همه رو نابود کرد
تو تست ترمز هم که بهتر از بقیه بود
انتخابم بین اینا m5cs هست قیمتش از همه کمتره و واقعا رقیب سوپر اسپرت ها هستش
من باشم پول این gtr nismo رو میدم یدونه 911gt3 یا 911turbo s میگیرم چون واقعا این نسلش دیگه قدیمی شده و نیاز به یه بروز رسانی حسابی داره
بهنام
۲۹ اسفند ۱۴۰۰جی تی آر رو باید بگیری با بین ده تا هجده هزار دلار تیونینگش کنی ، بین دو تا سه برابر قدرتش رو بیشتر کنی ،بدون نگرانی از آسیب به موتور تقریباً همه ی رقبا رو رنده کنی .
شاید انتخاب خودم در حال حاضر نباشه ولی هستن کسانی که جی تی آر تیونینگ رو میپرستن .
Ali
۲۹ اسفند ۱۴۰۰آره. داج وایپر هم یک همچین چیزیه خوراکش تیونینگه هرچی تیونش می کنن آخ نمیگه واقعا یه وحشی تمام عیاره با موتور ۱۰ سیلندرش همه رو شکست داده تو تیونینگ تنها موتور های همی گردن کلفت امریکایی هستن که تونستن وحشی تر از اون باشن ولی بازم من هنوز خودشو بیشتر دوست دارم کلا تیون اصولی جوابه ولی هزینه های زیادی هم ممکنه داشته باشن
Jdm باز
۲۹ اسفند ۱۴۰۰دقیقا
قابلیت های تینونگش تو تاریخ بی نظیره و بنظرم نباید فابریکشو مینداختن جلوی svj
Iman99
۲۹ اسفند ۱۴۰۰موتور ۸ سیلندر همی امریکایی قابلیت تیونیگش تو تاریخ بی نظیره
فرامرز
۲۹ اسفند ۱۴۰۰اتفاقا تو یکی از همین درگ های کارواو یه جی تی آر تیون شده گیربکسش به فنا رفت! تا وقتی خود شرکت دقیق و مهندسی شده تیون میکنه هیچ علتی نداره دست به موتور و گیربکس ماشین زد. مطمئن باش بعد این همه سال اگه جا داشت یه گودزیلای ۲۰۰۰ اسبی بدون دردسر تولید بشه میشد
Iman99
۲۹ اسفند ۱۴۰۰موتور ۸ سیلندر همی امریکایی قابلیت تیونیگش تو تاریخ بی نظیره .
تنها موتور هایی هم که کارخونه ای و استاندارد گارانتی دارن و بیش از ۱۰۰۰ اسب قدرت میدن موتور های ۸ سیلندر امریکایی هستن مثل رم تی آر ایکس هنسی که از طرف کارخانه گارانتی هم داره با بیش از از ۱۰۰۰ اسب یا مثلا موتور بوگاتی
لامبورگینی هوراکان و داج وایپر هم هرکدوم با موتور ۱۰ سیلندر خودشون بهترین موتور های تیونینگ پذیر هستن موتور های ۶ سیلندری هم هستن که تا این محدوده تیون میشن ولی بازم به پای این موتور های ۱۰ سیلندری که گفتم نمیرسن
چون در محدوده ۳۰۰۰ اسب با بوستی که به موتور ۶ سیلندر وارد میشه خیلی سریع از بین میرن و راحت متلاشی میشن تنها موتور های ۱۰ سیلندری مثل هوراکان و داج وایپر هستن که بهتر هستن
و همچنین موتور های ۸ سیلندر همی امریکایی با قابلیت تیونینگ بی نهایتشون
Iman99
۲۹ اسفند ۱۴۰۰موتور ۸ سیلندر همی امریکایی قابلیت تیونیگش تو تاریخ بی نظیره .
تنها موتپر هایی هم که کارخونه ای و استاندارد و گارانتی دارن بیش از ۱۰۰۰ اسب قدرت میدن موتور های ۸ سیلندر امریکایی هستن مثل رم تی آر ایکس هنسی که از طرف کارخانه گارانتی هم داره با بیشز از ۱۰۰۰ اسب یا مثلا موتپر بوگاتی
لامبورگینی هورامان و داج وایپر هم هرکدوم با موتور ۱۰ سیلندر خودشون بهترین موتور های تیونینگ پذیر هستن موتور های ۶ سیلندری هم عستن که تا این محدوده تیون میشن ولی بازم به پای این موتور های ۱۰ سیلندر نمیرسن
چون در محدوده ۳۰۰۰ اسب با بوستی که به موتور ۶ سیلندر وارد میشه خیلی سریع از بین میرن و راحت متلاشی میشن تنها موتور های ۱۰ سیلندری مثل هوراکان و داج وایپر هستن که بهتر هستن
و همچنین موتور های ۸ سیلندر همی امریکایی با قابلیت تیونینگ بی نهایتشون
datsun
۲۹ اسفند ۱۴۰۰Gtr پایه قیمتش ۱۰۰ هزار دلاره تو بازار ژاپن و آمریکا تقریبا از لحاظ شتاب و سرعت با مدل نیسمو تقریبا برابره نیسمو اصلاحاتی برای پیست انجام شده که گرونتره تو این درگ از رفتار راننده معلومه چقد راننده خوبیه واقعا
mos
۲۹ اسفند ۱۴۰۰از اون کسی که راننده جیتیآر بود مشخص بود نتیجه درگ قراره چی بشه
ضمنأ وزن جیتیآر تو جدول اشتباه زده شده، ۱۷۵۴ کیلوگرمه نه ۱۹۰۳.
مردیم از خوشی
۲۹ اسفند ۱۴۰۰حتی اگه جی تی تر از همه سریع تر بود بازم نمی تونم یا این ظاهر قدیمی کنار بیام با این پول میشه فراری خرید
2311
۲۹ اسفند ۱۴۰۰همین راننده با 911 توربو اس(با قیمت نزدیک به GTR نیسمو) تایم 10.2 میزنه و دیمن رو شکست میده، پس صرفا GTR قدیمی شده ))))))))=
mos
۲۹ اسفند ۱۴۰۰شما درگ هایی که این یارو Yanny توش حضور داره رو ببینی کاملا مشخصه راننده حرفه ای نیست و ««معمولا»» لانچ های خوبی نمیکنه.
بله جیتیآر قدیمی شده و استفاده از لانچ کنترلش خیلی سخت تر از پورشه ست ولی بازم دلیل نمیشه اینجوری خراب کنه.
mos
۲۹ اسفند ۱۴۰۰https://youtu.be/If38HXa9jUA
نمونش اینجا که راننده آئودی R8 بود و تو هر ۳ تا درگ نتونست لانچ خوبی بکنه
King Godzilla
۲۹ اسفند ۱۴۰۰مسخره ترین درگ تاریخ
نه به خاطر باخت جی تی آر
به خاطر اینکه یه سدان رو انداختن با یه سوپر اسپورت نیم میلیون دلاری و اون سوپر اسپرت هم افتاده با یه ماشینی که 4 سیلندر کمتر داره
حال بهم زن ترین لانچ تاریخ با gtr انجام شد
ببین بیمر و لامبو چقدر بدبختن که با ماشینی درگ انداختن که موتورش نصف اونا هم نیست
یه مدل جی تی آر دیدم 8 سیلندر موتورش نیمدونم چیه ولی میدونم 830 اسب قدرت داره با توربو سینگل
اونو بندازین ببین نمتیجه دوست داشتنی میشه
وقتی یه ماشین 4 سیلندر از اون هیولا و 2 سیلندر از بیمر کم داره و تازه به خاطر یه سری چیز های پشمکی قدرت و سرعتش محدود شده چرا باید انتظار برد داشت؟
این گودزیلا اگه تقویت بشه حاضرم شرط ببندم svj رو هم شکست خواهد داد به خاطر فن بودنم نمیگم
ظرفیت موتور رو دیدم
در ضمن داشتم در مورد درگ احمقانه مت واستن بیکار میگفتم
که سدان و سوپر اسپورت و کوپه رو انداخته به هم
پس فردا میبینیم تویوتا تاندرا رو انداخته با پاگنی زوندا r و کیا k5
یه خدا قسم دختر کوچیکم آیلار هم میشست پشت جی تی آر بهتر لانچ میکرد
در ضمن راننده چقدر شبیه دوناروماست
King Godzilla
۲۹ اسفند ۱۴۰۰خدایی 10 منفی؟
عاقلانه اس یه کوپه و یه سوپر اسپرت و یه سدان باهم درگ بندازن؟
میثم
۲۹ اسفند ۱۴۰۰تو این درگ هم اصلا کلاس ماشین مطرح نیست
اولویت اصلی پرفورمنسه اونم بصورت فابریک کارخونه
BMW تو این درگ یه سدان معمولی نیست.
خیلی از سوپر کارها رو نابود کرده
تقریبا همه میدونن من فن ژاپنیام
ولی این BMW با این پرفورمنس و قیمت واقعا شاهکاره
King Godzilla
۱ فروردین ۱۴۰۱میثم جان طبق کامنتایی که ازت دیدم متوجه شدم خیلی منطقی هستی
ولی این کامنتت همه اونارو با خاک یکسان کرد
اخه ام5 فایو سی اس با لامبو
اصن قیمتش مغز نزاشته برام
محمدهادی
۲۹ اسفند ۱۴۰۰سوپر سدانی مثل ام فایو سری سی اس بله
تاحدی با نیم نگاهی برای همین کار ساخته شده
در افتادن با سوپر کارها و نزدیک بودن هرچه بیشتر به اونها برای متعجب کردنشون
2311
۲۹ اسفند ۱۴۰۰اگه جی تی آر میبرد همین مت واتسون میشد بهترین و معتبر ترین برگزار کننده درگ
“ببین بیمر و لامبو چقدر بدبختن که با ماشینی درگ انداختن که موتورش نصف اونا هم نیست”
ببین شما چقدر بدبختی که بهونه کم آوردی میگی تعداد سیلندر، همه چیز به تعداد سیلندره؟
شما نه سیستم پرخوران جی تی آر رو میبینی نه وزن بی ام و رو
اگه هم تایم جی تی آر براتون عجیبه بذارید یادآوری کنم، زمین خیسه
King Godzilla
۱ فروردین ۱۴۰۱هه یه جور میگی سیستم پر خوران انگار 4 تا توربو داره
با منطق تو درگ پراید و ماکسیما همم عجیب نیست که
یعنی چی ربطی به سیلندر نداره😐
ئزن بی ام وه؟
حساب نکردی دوتا سیلندر بیشتر داره و دو سیلندر بیشتر یعنی قدرت بیشتر؟
با منطق تو درگ پارس هم با شیرون اس هیچ اشکالی نداره
از پدال هم انتظار نداشتم
من 630 تا کامنت داشتم الان شده 607
اون بار هم از 670 شدم 580
چرا آخه؟
King Godzilla
۱ فروردین ۱۴۰۱نمیدونم فن کدوم کشوری ولی دوستانی که دیس میدن میدونم خیلیاشون آمریکایی فن ان
میخوام بدونم اگه چلنجر هلکت جای نیسمو بود هم رفتارشون اینطوری بود؟
قطعا نبود اقای امیر آرمی برامون از مفاهیم کشش و نکشش صحبت میکرد
یا آۀمانی فن های عزیز که معروفن به گسل
Jdm باز
۲۹ اسفند ۱۴۰۰چرا بهش دیس دادید؟؟
درست ترین کامتتی بود که دیدم
GERMANY
۱۹ اسفند ۱۴۰۱اصلا فشار چیه ببین دارم میرقصم 🤣🤣
Hamid
۲۹ اسفند ۱۴۰۰جایی که جی تی ار باشه من ماشینی بجز اونو نمیبنم …
حالا میخواد لامبو یا بی ام و باشه …
البته که بنظر من جی تی ار معمولی خیلی ارزش خرید بالاتری نسبت به نیسمو داره …
بی ام و هم مثل همیشه عالی …
واقعا عجیبه این ماشین …
لامبو هم …
چیزه …
خوشگله!
مهردادکمال
۲۹ اسفند ۱۴۰۰دنیا شانس اورده که بی ام و سوپر اسپرت سبک موتور وسط نمیسازه چون همین حالاشم با یه سدان خانوادگی بزرگش داره یک لامبورگینی تا دندان مسلح رو به چالش میکشه
viper2
۲۹ اسفند ۱۴۰۰جی تی ار . با تکنولوژی ۷ ۸ سال پیش و تقریبا هیچ اپدیتی و وزن ۱۹۰۳ کیلوگرمی و قدرت کمتر و تعداد سیلندر کمتر و حجم موتور کمتر و ایرودینامیک نسباتا ضعیف تر تونسته پا به پای اینا بیاد و طبیعی هست که یکمی عقب بیوفته . بعدشم شما پتانسیل تقویت موتور جی تی ار رو با بی ام و و لامبورگینی مقایسه میکنید؟؟؟؟؟ یه بی ام و بیارید که ۳۵۰۰ اسب از موتورش بگیرن و توی درگ استفادش کنن .
Iman99
۲۹ اسفند ۱۴۰۰بعنوان یه امریکایی باز که قبولت هم دارم ولی از شما بعیده وزن جی تی آر رو اشتباه بنویسید وزن جی تی آر ۱۹۰۳ کیلوگرم نیست ۱۷۴۵ تقریبا باید باشه
درمورد پتانسیل تیونینگ هم خود ۸ سیلندر های قوی امریکایی واقعا قابلیت های تیونینگشون تو تاریخ بی نظیره و پتانسیل بینظیری تو تیونینگ دارن و بالاترین قدرت تو تیونینگ ازشون استخراج میشه ولی مقایسه بین ماشین ها با محوریت این موضوع اشتباهه
viper2
۱ فروردین ۱۴۰۱شما لطف داری .
بله درست میفرمایید . موتورای امریکایی مثل یه کاغذ a3 میمونن که کامل سفیده . و تیونر میتونه یه خط روش بکشه یا کامل سیاهش کنه .
در رابطه با وزن ببخشید اشتباه شد . چون تو ویدیو نوشته بود ۱۹۰۳ . منم فکر کردم واقعا ۱۹۰۳ کیلو هست .
ارش
۲۹ اسفند ۱۴۰۰بی ام و چه شتاب خارق العاده ای داشت .
محمدهادی
۲۹ اسفند ۱۴۰۰من که درکل یه بی ام و باز تیرم
ولی وجدانا جایی که نماینده ی ۱۲سیلندر ناااابی از سلطان دلها لامبورگینی باشه
خب قلبا دوست دارم دقیقا همین نتیج یی که بدست اومد بیاد🤟😅
ینی برنده شدن این هم رزم همیشگی فراری ها
و نزدیک بودن هرچه تمام تر بی ام و به اون
اینجوری به هر دو خواسته ی قلبم رسیدم😅🤟✊🔥❤️
Ehsan
۲۹ اسفند ۱۴۰۰اخه این چه بی ام و ای بود
یه بی ام و ام۸ کامپتیشن آلپینا بود لامبورگینی تو اینه بقل هم دیده نمیشد
amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۰انتخابم m5cs
BoZo
۲۹ اسفند ۱۴۰۰بنظرم اصلا ورژن نیسمو جی تی ار با این قیمتش ارزش خرید نداره طرف یه مدل معمولی جی تی ار بخره 20 هزار دلار پول بزاره میتونه 1200 اسب تقریبا بگیره اون موقع هست که جی تی ار ارزش خرید پیدا میکنه
Amir
۱ فروردین ۱۴۰۱BMW همیشه ماشیناشو از همه نظر بهترین میسازه سرعت امنیت طراحی و هر چیز دیگه
Alireza
۱ فروردین ۱۴۰۱تو همه درگ ها لامبورگینی همه رو لوله کرد ایول بهش
پیام
۱ فروردین ۱۴۰۱BMW m5cs انصافا نسبت به پولش خیلی ماشین عالیه یک سدان بیاد با سوپر اسپرت درک بندازه واقعا محشره. عاشق هر سه تاشون هستم
ایلیا
۳ فروردین ۱۴۰۱شاید حرف قبول نکنید ولی GTR قبلی باحال تر از نیسمو بود
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۱فقط بی ام دبلیو
Lambo
۱۳ فروردین ۱۴۰۱فقط لامبورگینی ولاغیر
عاشق لامبرگینی
۲۱ فروردین ۱۴۰۱عشق اول و اخر فقط لامبرگینی
گاو وحشی همرو جررررررر داد🤩
ولی خیلی گرونه
از قیمت هیچ دفاعی ندارم
اما صداش خوب گوش کنین تو درگ فققط و فقط صدای لامبرگینی که میاد
جی تی ار هم خوبه هنوز زندست
بی ام و هم ناموسا چی زده 😳 دمش گرم
ولی در نهایت سلطان اونتادور جر داد و برد
دیگه چی بگم از لامبرگینی
عاشق لامبرگینی
۲۱ فروردین ۱۴۰۱سایت پدال ۲ تا خواهش دارم
۱ اگه میشه ادرس یوتویوب اینا رو بدین (خودتون میدونید کیو میگم)
۲ اگه میشه رقابت بین بوگاتی شیرون . اونتادور svj . فراری لا فراری رو بذارید خیلی برام جا سواله کی سریع تره خواهشا🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺
عاشق این ۳ تا برندم اول با اختلاف لامبرگینی
آلمانی باز
۲۱ فروردین ۱۴۰۱آخه نگاه کن اون ام فایو لعنتی رو!
از همه سنگین تر و ارزون تره ولی بازم تو لانچ هیچکی بهش نمیرسه
یعنی بنازم مهندسی آلمان
پوریا چالش sv
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱Bmwعشق اصلا نگم براتون ولی بدون تعصب svjشاهکارره