بی ام و

ب‌ام‌و: M8 سوپرکار است، نیازی به مدل داغ‌تر نیست!

مدیر بخش M ب‌ام‌و در مصاحبه با نشریه‌ی استرالیایی ویچ کار اعلام کرده این برند باواریایی برنامه‌ای برای تولید یک سوپرکار شاخص ندارد. از نظر او M8 جدید این نقش را بر عهده گرفته و حداکثر پرفورمنس خودروی ساخت M را ارائه کرده است. او گفته M8 سریع‌ترین خودروی تاریخ ب‌ام‌و در نوربرگ رینگ خواهد بود.


مارکوس فلش M8 را قاتل پورشه توربو می‌داند که ادعای گزافی است. ب‌ام‌و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری M5 که قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد در این پرچم‌دار استفاده کرده است. البته قدرت مدل کامپتیشن برابر با ۶۱۷ اسب بخار می‌باشد. در مقام مقایسه باید گفت پورشه ۹۱۱ توربوی فعلی خروجی ۵۳۳ اسبی در حالت استاندارد و قدرت ۵۷۲ اسب بخاری در نسخه S دارد.


البته نسل جدید ۹۱۱ توربو در حال توسعه بوده و ظاهراً قدرت حدود ۶۰۰ اسبی برای مدل استاندارد و خروجی ۶۴۰ اسبی برای مدل S خواهد داشت؛ بنابراین شاید M8 از نسل فعلی پورشه ۹۱۱ توربو بهتر باشد اما شاید راننده‌ی ب‌ام‌و در مصاف با نسل بعدی پورشه لحظات راحتی را پشت سر نگذارد.


فلش می‌گوید اگرچه M8 و M5 از پیشرانه‌ی مشترکی استفاده می‌کنند اما M8 را نمی‌توان یک M5 با دو درب کمتر دانست. او اعلام کرده است: “مرکز ثقل M8 حدود ۲۴ میلی‌متر کمتر از M5 بوده و شما در ارتفاع کمتری قرار گرفته و ارتباط زیاد شاسی و بدنه را حس خواهید کرد. این امر باعث می‌شود بخش جلو بسیار سفت‌تر بوده و فرمان احساس متفاوتی داشته باشد. همه‌ی رانندگان تست ما از وجود چنین تفاوت‌هایی سورپرایز شده‌اند.”


خریداران انتخاب‌های متنوعی درباره‌ی این خودرو خواهند داشت. علاوه بر نسخه‌های استاندارد و کامپتیشن، M8 به‌صورت کوپه یا کانورتیبل هم در دسترس خواهد بود و در آینده هم مدل گرن کوپه سدان تولید خواهد شد.


ب‌ام‌و M8 از ماه سپتامبر وارد بازار می‌شود. قیمت مدل کوپه از ۱۳۳ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای مدل کامپتیشن باید ۱۴۶ هزار دلار بپردازید. قیمت مدل کانورتیبل استاندارد و کامپتیشن نیز به ترتیب ۱۴۲۵۰۰ و ۱۵۵۵۰۰ دلار اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی ۹۱۱

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    با وجود اینکه بی ام و و بخصوص ام ۸ رو خیلی دوس دارم به لحاز فنی عمرا حریف ۹۱۱ توربو بشه البتهدر یگ کلاس نیستند

    1. MAHDI

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مهدی جان M8 رقیب S63کوپه وبنتلی کنتیننتالGT واستوام مارتین لگرا هستش نه پورشه911 توربوSکه یه سوپراسپرته

      1. Seyed AMG

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (145 ديدگاه)

        تا الان چند بار گفتم ، الانم میگم پورشه 911 در اصل یک GT نه یک ماشین اسپرت !! مدل های پایه پورشه ۹۱۱ بجز GT3 و GT2 ویژگی های یک گرندتور رو دارا هستن که مجله Evo تو لیست بهترین گرندتور های مدل کرررا رو قرار داده تو خود متن هم به این موضوع اشاره شده که ۹۱۱ بیشتر به عنوان ماشین اسپرت شناخته شده اما گرایش بیشتری به سمت یک GT داره
        ( (The rear-engined 911 has long been Porsche’s default sports car. But as it grows larger and more sophisticated there’s an argument to suggest it’s more of a GT car now, with the Cayman taking the mantle as the pure sports car) )
        اما خوب این دوتا رقیب مستقیم هم نیستن ، چون توربو اس نسبت قدرت به وزن خیلی بهتری از M8 کامپتیشن داره و هممون میدونیم پورشه با قدرت کم شاخ پرفورمنس ترین سوپر اسپرت ها رو شکونده و این ادعای رئیس بخش M خیلی غیرمنطقیه ، حتی به نظرم با همین نسل فعلی هم توان رقابت نداره
        در ضمن توربو S سوپر GT هست مثل AMG GTR نه سوپر اسپرت

    2. MAHDI

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اما مهدی جان میدونستی M5 در پیست.زاکسنرینگ از پورشه 911توربوS سریع تربوده؟؟؟
      همینطور در برنامه گرند تور بازهم M5 زمانی کاملا مساوی با پورشه911GT3 RS رو بدست آورده.ولی از نیسانGTR وهونداNSX سریع تربوده.

      سریع ترین زمان M5 درپیست زاکسنریک
      BMW M5 زمان ثبت شده_1:31.71
      اونتادورLP750 sv زمان ثبت شده_1:31.79
      پورشه 911توربوS زمان ثبت شده_1:32.30

      زمانM5 معمولی در پیست گرندتور
      BMW M5 زمان ثبت شده_ 1:20.04
      911GT2 RSزمان ثبت شده_1:20.04
      نیسانGTR زمان ثبت شده_1:21.02
      هوندا NSX زمان ثبت شده_1:26.00

      زمان M5 در پیست مجله CAR MAG
      BMW M5 زمان ثبت شده_1:21.20
      مرسدسAMG GT C زمان ثبت شده_ 1:21.90
      استون مارتین ونتیج زمان ثبت شده_1:22.10
      نیسان GTR زمان ثبت شده _ 1:22.15

      البته به این معنی نیست که M5 در تمام پیست ها سریع ترباشه.اما چهBMW M5 و چه مرسدس AMG GT4 63 تاالان نشون دادن که درشرایط خیلی خوب تونستن خیلی از سوپراسپرت هارو درپیست شکست بدن.

      1. Amir

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (730 ديدگاه)

        منظور شما GT3 RS هست دیگه!
        اشتباها نوشتید GT2 RS

        1. MAHDI

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          ای وای. بله اشتباه نوشتم.پورشه GT3 RS درسته. ممنون که گفتید.

    3. Seyed AMG

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (145 ديدگاه)

      نمیدونم چرا هنوز کامنتم تائید نشده … چند بار گفتم الان هم میگم 911 در اصل یک GT …. دیگه حوصله تایپ کردن ندارم?? ایشالله کامنت قبلی تائید بشه ..

    1. ساسان

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      واقعا” زیبا طراحی شده. هدلایتهای BMWیکی از خشنترینهاست.

  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بله راست میگه؛ ایران هم پرچم حقوق بشر دستشه

    1. Mad.z.Max

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      ???

  3. Mad.z.Max

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    من از بین کمپانی های آلمانی، ب ام و رو واقعا دوست دارم، و همیشه هم از رقابت بین محصولات آلمانی خوشحالم، چون همیشه باعث شده مصرف کننده ها محصولات بهتری دستشون برسه :)
    این ام۸ هم واقعا دوس داشتنیه، مخصوصا نسخه کامپتیشن، سقف فلزی، با یه رنگ خاص مثل شکلاتی خاص ب ام و…

    البته علاقم به تولیدات فعلی ب ام و رو اینجوری میتونم بگم:
    اول M2 Competition ?
    بعد M5 Comp
    M3 Comp
    M8 Comp

    1. Seyed AMG

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (145 ديدگاه)

      چه انتخاب عالی ای ❤❤ اما من یه دسته بندی تو انتخاب هام دارم :
      بهترین بی ام و معمولی : سری ۳ ❤
      بهترین بی ام و M : ام 5 ❤
      بهترین بی ام و M Comptition : ام ۲ کامپتیشن ❤
      بهترین بی ام و M CS : ام ۴ سی اس ❤

      1. Seyed AMG

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (145 ديدگاه)

        ببخشید یه مورد یادم رفت …
        بهترین بی ام و نیمه M!: ایکس ۷ M50D

      2. Mad.z.Max

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        دقیقا بهترین ب ام و معمولی همون سری ۳ هست ? البته بازم من سری ۲ رو خیلی عجیب غریب دوست دارم. ترکیب سایز فسقلیش و اتاق دوست داشتنیش و فیس فوق العادش و موتور بینظیرش حتی توی نسخه های معمولی حرررف نداره!
        البته من کلا طرفدار ماشینای جمع و جورم، (تا زمانی که کروک نباشه? حتی مزدا MX5 هم با سقف فلزیشو دوست دارم)

  4. The best or nothing

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    ماست منم شیرینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا