ما در عصری زندگی میکنیم که مصرفکنندگان مختلف پیشرانههای متفاوتی را برای نیازهای خود مناسبتر میدانند و به همین دلیل عجیب نیست که برخی سراغ یک V8 توئین توربو میروند و برخی موتورهای الکتریکی و باطری را ترجیح میدهند. به همین دلیل، در سبد محصولات کنونی بامو مجموعهای از خودروهای بنزینی، دیزلی، هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی حضور دارند تا همهٔ سلایق و نیازها را پوشش دهند و خبر خوب اینکه در این خانواده، بدون در نظر گرفتن نوع پیشرانه، مدلهای سریع زیادی به چشم میخورند.
حال کارواو در درگ جدید خود، دو نمونه از سریعترین خودروهای حال حاضر باواریاییها را در برابر هم قرار داده است. M8 کامپتیشن و iX M60 مدلهای کاملاً متفاوتی هستند. یکی گرند تورری با تمرکز روی پرفورمنس و دیگری یک کراساوور خانوادگی بدون آلایندگی. پیش از تماشای رقابت این دو آلمانی همخانواده، بیایید اعداد و ارقام آنها را باهم مقایسه کنیم تا ببینیم روی کاغذ برتری با کدام است.
زیر کاپوت M8 یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک این نیرو را به هر چهارچرخ میرساند و لانچ کنترل هم به شتاب گیری خودرو از حالت سکون کمک میکند. وزن این کوپهٔ چهارنفره هم ۱۹۷۵ کیلوگرم است. در مقابل، iX در نسخهٔ M60 از قوای محرکهٔ الکتریکی دوموتوره با پکیج باطری ۱۰۵ کیلووات ساعتی استفاده میکند که ۶۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور فوری را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. بااینحال، این کراساوور بزرگ با ۲۵۸۴ کیلوگرم وزن، به میزان قابلتوجهی از برادر کوپه سنگینتر است.
پس از این مقدمهٔ طولانی، بالاخره نوبت به تماشای رقابت بین دو خودرو میرسد. این ویدئو چند نبرد مختلف را نشان میدهد که در آنها ماشینها در حالتهای رانندگی مختلف قرار میگیرند. مطمئناً از دیدن نتیجهٔ برخی از این مسابقات شگفتزده خواهید شد؛ بنابراین حتماً ویدئوی زیر را تا پایان تماشا کنید.
مقایسه مشخصات فنی
بامو iX M60 | بامو M8 کامپتیشن | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۱۹ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۸۴ کیلوگرم | ۱۹۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۶,۹۰۵ پوند | ۱۰۹,۹۲۰ پوند |
NAVID۰۰۹۸
۸ آذر ۱۴۰۱یکی از مسخرهترین درگها ، به جانِ هم انداختن برقیها با بنزینیهاست !!!
آخر چه شباهتی در بحث تولید انرژی با هم دارند که قابل رقابت با هم باشند که یکی هم ببینه فکر کنه برقیها ترکوندند !
به دوستان پیشنهاد میکنم فیلم تحلیل و بررسی برقیها از سالار ریویو در یوتیوب را ببینند که بسیار ساده و شیوا بیان کرده قضیه را و موشکافانه به موضوع میپردازه !!!
این روزها رسانهها چنان از برقیها مطالب پشت سر هم میگذارند که گویی بیش از نیمی از فروش خودروها در جهان را دارند در صورتی که حداقل یک دهه زمان میبره تا به یک تکامل نسبی برسند !
Just toyota
۸ آذر ۱۴۰۱چرا مسخره هست ؟!! چون همیشه بنزینی ها و هیبریدی میبازند مسخره شده ! خواهشا چشمانتان را به واقعیت های جهان باز کنید من کاری با ایران ندارم ولی بقیه نقاط جهان داره هر روز پیشرفته تر از دیروز میشه ، جناب دایسون یکی از فیزیکدانان اعجوبه قرن بیستم حتما زندگینامه ایشان را بخوانید که چه کار های بزرگی در راه پیشرفت علم انجام داده یکی از گفته های ایشان اینه که : هر چقدر یک تمدن پیشرفت میکنه نیازش به انرژی بیشتر میشه و همچین شکل استفاده از انرژی هم تغییر میکنه ، نیروی الکتریسته قدرت خیلی بیشتری نسبت به منابع طبیعی مثل نفت و مشتقاتش تولید میکنه ، جهان هر روزه داره نیازش به سرعت به دلایل مختلف بیشتر میشه ، یکی دیگر از سخنان جناب دایسون هم اینه که خارج از زمین تمدن هایی وجود دارند که میتونند سریع تر از نور خودشون رو منتقل کنند و در واقع یکی از نشانه های پیشرفته بودن از نظر بزرگان علم سریع تر شدن هست ، شرکت های بزرگ خودرو و هواپیما دنیا هم همین راه رو در پیش گرفتن به عنوان مثال قراره نسل بعدی همیم سری ۸ الکتریکی باشه و خیلی سریع تر از نسخه بنزینی کلا قراره تا سال ۲۰۳۰ به لطف باتری های برقی خودرو های شتاب زیر ۲ ثانیه دیگه برامون خیلی عجیب نباشه و از نظر من با پیشرفته تر شدن باتری ها تا ۲۰ سال دیگه هیچ بعید نیست ( در واقع قطعا ) که وسایل نقلیه ای با شتاب زیر ۱ ثانیه داشته باشیم
NAVID۰۰۹۸
۸ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز
دنیای برقیها با سوخت فسیلیها متفاوته و به جانِ هم انداختنشان هم اشتباست !
Just toyota
۸ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز الان تسلا با اختلاف پرفروش ترین برند لوکس آمریکا هست ( یعنی از مرسدس و بیمر یا حتی لکسوس خیلی فروش بالاتری داره ) و پدال چند وقت پیش مقاله ای رو گذاشت که تسلا مدل y در اروپا تو فروش از گلف پیشی گرفته یا به زبانی دیگر چهارمین خودرو پرفروش حال حاضر اروپا هست و ایلان ماسک هم پیش بینی کرده تا پایان ۲۰۲۳ تبدیل به پرفروش ترین خودرو دنیا بشه ، بعد شما میگید برقی سهم کمی از بازار رو دارند 😂😂 در ضمن سرعت تکامل برقی ها ۵۰ برابر درونسوز ها هست و همین الان برقی هایی هستند که شعاع حرکتی بالای ۸۰۰ کیلومتر دارن و تا سال آینده میلادی مدل هایی با شعاع بالا ۱۰۰۰ هم میان ، شما به من یه درونسوز بگو که با یه بار سوختگیری بتونه ۸۰۰ کیلومتر بره ؟ حتی اقتصادی های درونسوز هم این توانایی رو ندارن 😂😂😂
shayan1renault
۸ آذر ۱۴۰۱بنزینی عشقه
یه پیشنهاد دارم همه برقی سوار بشین تا محیط زیست اسیب نبینه
منم بنزینی سوار بشم
فريد
۸ آذر ۱۴۰۱این درگ های مسخره فقط از مت واتسون بر میاد. همیشه هم میتونید ویدئو رو پنج دقیقه بزنید جلو و چیزی رو از دست ندید. ربط این دو تا به هم رو هم من که متوجه نشدم چون یه برندن باید بیان مسابقه بدن؟!!! 👎🏻
Just toyota
۸ آذر ۱۴۰۱باید ix میرفتن تسلا مدل x پرفورمنس رو میاوردن ( نیازی به x پلد هم نیست ) تا m8 بفهمه دنیا دست کیه 😂😂🤣🤣🙌
مهران
۸ آذر ۱۴۰۱چطوره بعدش اون دوج ۳۰۰۰ اسبی رو بیارن…
بنظر من و با احترام،تسلا قاطریه که فقط شتاب داره…
پیام
۸ آذر ۱۴۰۱خیلی عالی میشه بی ام و نسخه cs از m8 را بده بیرون
ممد سوناتا
۸ آذر ۱۴۰۱اون جاروبرقی دماغ گنده چقدر خوشگله
R@min
۸ آذر ۱۴۰۱اون ظاهر M8 و موتور هشت سیلندر S63 رو ول کنی بری زشت ترین برقی بازارو اونم به طرز احمقانه ای گرون تر انتخاب کنی قطعا باید به سلامت عقلت شک کنی.
M@M@DRZ911
۸ آذر ۱۴۰۱حق به توان دو
❤BMW❤
۹ آذر ۱۴۰۱بیامو سلطان