بامو M8 گرن کوپه، پورشه پانامرا توربو و مرسدس AMG GT63 S همگی خودروهای بسیار سریعی هستند اما حالا با تیونینگ و قدرتی بین ۷۴۰ تا ۸۰۰ اسب بخار به مصاف هم رفتهاند.
ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات خودروها داشته باشیم. زیر کاپوت بامو یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که در حالت استاندارد ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در نمونهٔ حاضر در درگ این اعداد به ۸۰۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کردهاند تا M8 قویترین خودروی گروه لقب گیرد. هزینهٔ این تیونینگ حدود ۷,۷۰۰ دلار بوده است.
خودروی بعدی پورشه پانامرا توربو است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند. خروجی این پیشرانه با تیونینگ به ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. هزینهٔ این کار تنها ۲,۵۰۰ دلار بوده است. در آخر هم به مرسدس AMG GT63 میرسیم که موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن در حالت استاندارد ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما با تیونینگی که حدود ۲,۵۰۰ دلار هزینه داشته، این اعداد به ۷۴۰ اسب بخار و ۱۰۵۰ نیوتن متر رسیده است.
حال سراغ تماشای رقابت جذاب این سه سوپرسدان تیونینگ شدهٔ آلمانی میرویم. در اولین درگ مرسدس پیروز شد اما دلیل این پیروزی مشکلی بود که در تعویض دندهٔ بامو پیش آند و آن را عقب انداخت. به همین دلیل، درگ دوباره انجام شد و این بار M8 به پیروزی رسید و مرسدس و پورشه هم به ترتیب دوم و سوم شدند. سپس رانندگان برای سومین تلاش به خط شدند و دوباره مرسدس پیروز شد زیرا بامو بازهم با مشکل تعویض دنده مواجه شد.
ازآنجاییکه مشخص نبود برندهٔ واقعی کدام خودرو است، دو مسابقهٔ درگ دیگر هم برگزار شد که در اولی M8 به پیروزی رسید اما در دومین AMG برنده شد و نشان داد که عملکردی نزدیک به رقیب باواریایی دارد. رقابت مرسدس و بامو آنقدر نزدیک بود که هردو در پایان ۴۰۰ متر تایم ۱۰.۹ ثانیه را ثبت کردند درحالیکه پورشه هم با اختلاف تنها ۰۱ ثانیه پشت آنها قرار داشت. سپس چند مسابقهٔ رولینگ انجام شد و بامو توانست دو رقیب خود را مغلوب کند. در آخرین مرحلهٔ یعنی آزمایش ترمز هم پورشه بالاخره یک پیروزی کسب کرد.
𝐀𝐥𝐢
۲۱ اسفند ۱۴۰۲عاشق هرسه شونم ❤❤❤
Mosi
۲۱ اسفند ۱۴۰۲بنازم
فرشاد
۲۱ اسفند ۱۴۰۲عالی یود هرسه درخشیدن
اما پورشه رو میدادن دست فرهاد یکتا بازین بهتر تیون میکرد این چه تیونی بود
سبحان
۲۱ اسفند ۱۴۰۲یدونه بوسید ایر لطفاً
Zz
۲۱ اسفند ۱۴۰۲😘😂
سبحان
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ببخشید لوسید
ali_x76
۲۱ اسفند ۱۴۰۲اینکه با هزینهای بین ۲ تا ۸ هزار دلار میشه همچین قدرتی از این سوپرسدانها گرفت نشون میده کمپانی برای پاس کردن قوانین الایندگی مجبور شده خودروها رو محدود کنه و تیونرها به راحتی با حذف محدود کننده، به همچین قدرتی میرسه.
B
۲۱ اسفند ۱۴۰۲اصلا احتمال نمیدی ممکنه این تیون ها استهلاک موتور رو بالا ببرن؟
Reza Waffen SS
۲۱ اسفند ۱۴۰۲میون این همه خوشگل کیو انتخاب کنم 😍
ar-ma-n
۲۱ اسفند ۱۴۰۲پژو 308 گزینه خوبی هست 😂❤
خسته
۲۱ اسفند ۱۴۰۲بسیار زیبا و ماندگار در صنعت خودرو
پیام
۲۱ اسفند ۱۴۰۲مرسدس رو به همه ترجیح میدم
مهدی دهقانی
۲۱ اسفند ۱۴۰۲جدیدا کاروو تایمای افتضاح میزنه اینا استوکشون تایم بهتری دارند
بهنام
۲۱ اسفند ۱۴۰۲پانامرا
ar-ma-n
۲۱ اسفند ۱۴۰۲نمیشه انتخاب سخته واقعا bmw یجور پورشه با اون انجین یجور بنزم ک هم میدونن بنزه !!
واقعا درگ خوبی بوده این یکی 😍
Dark Knight
۲۱ اسفند ۱۴۰۲این چه تایم های مزخرفی بود ! شبیه اون درگ ۹۱۱ توربو ۱۰۰۰ اسبی با تسلا plaid شد که تایم ۹۱۱ کلا ۰/۱ ثانیه بهتر از نسخه استوک بود !! همین m8 استوک همیشه بین ۱۰/۸ تا ۱۱ بوده یا gt63 هم همین حدودا ولی اینا با ۱۰۰ اسب بیش تر هم همین تایم رو زدن ! یا ایراد از شرایط پیست بوده یا ماشین ها سالم نبودن و گرنه غیر از این نمیشه دلیلی پیدا کرد
ali
۲۱ اسفند ۱۴۰۲بیمر کلا تعطیل اصولی تیون نشده تو لانچ مشکل داشت
sadra gholami
۲۱ اسفند ۱۴۰۲اینکه پورش یکی از بهترنی ترمز های جهان رو داره درش شکی نیست
ولی از همه عقب تر هم بود.
اما بازم زیاد تفاوتی دیده نمیشد
رامتین
۲۱ اسفند ۱۴۰۲هر سه عالی اند و بنظرم در یه سطح. گرچه خودم m8 را جذابتر میبینم.
BMW
۲۱ اسفند ۱۴۰۲بنازم بی ام و رو نه برای خودش برای طراحیش که واقعا دوست دارم🥲😁🙏
M power
۲۲ اسفند ۱۴۰۲اگه بگم بیمر رو دوس ندارم دروغ گفتم
M8
۲۴ اسفند ۱۴۰۲من عاشق m8 coupe هستم. ولب در کل تیون هر سه ماشین چنگی به دل نمیزنه. من m8 رو میدم level Performance تیون کنه.