به گفتهٔ یکی از اعضای اصلی هیئتمدیرهٔ بامو، این شرکت بهزودی گیربکسهای دستی را بهطور کامل کنار خواهد گذاشت و این شامل مدلهای M هم میشود.
مدیران مختلف خودرویی سالها است میگویند که روزهای عمر گیربکسهای دستی به شماره افتاده است و هرچند هنوز خودروهای کمی با این نوع گیربکس در بازار وجود دارند اما این تعداد رو به کاهش است. بامو یکی از آخرین خودروسازان در بخش لوکس بازار بوده که همچنان گیربکس دستی را ارائه میکند درحالیکه مرسدس و آئودی سالها است این نوع گیربکس را کنار گذاشتهاند. بامو برای مدلهای M2، M3، M4 و اخیراً Z4 M40i گیربکس دستی را ارائه میکند.
بااینحال، «فرانک وبر» در مصاحبهٔ اخیر خود با یک نشریهٔ ایتالیایی گفته است که کار گیربکسهای دستی در بامو تمام شده است زیرا فروش پایین خودروهای دستی هزینههای توسعه را جبران نمیکند. البته وی تاریخ مشخصی را برای حذف گیربکس دستی از خودروهای بامو اعلام نکرده اما گفته است:
اگر یک M دستی میخواهید باید همین الآن بخرید. اینها خودروهای جذابی هستند اما بیایید صادق باشیم، فروش آنها کمتر و کمتر میشود و بنابراین توسعهٔ آنها دیگر منطقی نیست
جالب اینکه وبر این اظهارات را تنها چند هفته پس از معرفی Z4 M40i با گیربکس دستی داشته است که بامو حتی خبر از عرضهٔ آن در بازار آمریکا داده است. این در حالی است که دو سال پیش تویوتا سوپرا هم با گیربکس شش سرعته به بازار عرضه شد. همچنین تقاضا برای خودروهای دستی بامو سال گذشته در آمریکا خوب بوده و حدود ۲۰ درصد از کل فروش مدلهای M3 و M4 و همینطور نیمی از فروش M2 به نمونههای دستی اختصاص داشته است. بااینحال، به نظر میرسد این آمار و ارقام برای اینکه بامو را به ادامهٔ عرضهٔ گیربکس دستی متقاعد کند کافی نیست.
Mr
۲۷ بهمن ۱۴۰۲«همچنین تقاضا برای خودروهای دستی بامو سال گذشته در آمریکا خوب بوده و حدود ۲۰ درصد از کل فروش مدلهای M3 و M4 و همینطور نیمی از فروش M2 به نمونههای دستی اختصاص داشته است. بااینحال، به نظر میرسد این آمار و ارقام برای اینکه بامو را به ادامهٔ عرضهٔ گیربکس دستی متقاعد کند کافی نیست.»
مگه کل بازار خودرو امریکاست؟
تو دنیا فروشش افت کرده منظورش اینه
تو همین آمریکا هم دارید میگی فقط یک پنجم M3 و M4 دستی بوده ، فقط M2 درصدش ۵۰ بوده
parhamiof
۲۷ بهمن ۱۴۰۲بازار امریکا خیلی وسیعه کاملا میتونه سرنوشت یک برند یا مدل رو عوض کنه.
Mr
۲۷ بهمن ۱۴۰۲بهتر چیه بابا دستی
هی دنده عوض کن
حس خوبی میده ولی خسته کننده هست و مخصوصا موقع امتحان رانندگی اذیت میکنه (البته تو کشور های پیشرفته الان با ماشین اتومات امتحان میگیرن! اینجا هنوز با دستی)
Taha Malek
۲۷ بهمن ۱۴۰۲خودرو های m هم ساخته شده واسه لذت رانندگی ساخته نشده راحت باشی
Taha Ayoobi
۲۷ بهمن ۱۴۰۲کسی مجبور نکرده شما رو دستی بخری
الان بی ام و دستی ها رو حذف کنه ماشین های تو ایران اتومات میشن که میگی آخیش؟
Piero Ferrari
۲۷ بهمن ۱۴۰۲دستی یه چیز دیگس وقتی کلاچ میگیری ماشین
تازه جون میگیره
مجتبی .
۲۷ بهمن ۱۴۰۲شاید برای استفاده روزمره و توترافیک خسته کننده باشه اما برا یک ماشین اسپرت لذت خاصی داره کنترل کامل ماشین دست خودت باشه. البته اتومات های تیپ ترونیک میتونه تقریبا هردووظیفه روانجام بده.
Taha Ayoobi
۲۷ بهمن ۱۴۰۲هعی
PegaSus
۲۷ بهمن ۱۴۰۲برای تایتل این مطلب بنظرم این متن مناسب تره:
خداحافظی کامل بی ام و با (لذت خالص رانندگی) حتی در مدلهای M
sina
۲۷ بهمن ۱۴۰۲این دنیا با ماشین بازا دیگه مهربون نیست متاسفانه
مجتبی .
۲۷ بهمن ۱۴۰۲باید باگذر زمان وپیشرفتش کناراومد اما دل آدم وقتی ببشتر میسوزه که ازاین چشمه گذرا یک بارهم درست سیراب نشدیم درحالیکه دربهترین زمان دربدترین جغرافیا گیر افتادیم ودیگه روزهای رفته رو نمیشه برگردوند.
Taha Ayoobi
۲۸ بهمن ۱۴۰۲این نیز بگذرد…
من خودم به شخصه همه دوره های ماشین رو دوست دارم ولی خیلی دوست داشتم توی دوره ماسل کار ها دهه 80 ژاپن زندگی میکردم…
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ایرانخودرو توهم با گیربکس ۴۰۵ خودافظی کن😭
Siyavash
۲۷ بهمن ۱۴۰۲تسلیت به دنده دستی بازها.
خودم بیشتر وقت ها راننده گی با دنده دستی رو ترجیع میدم…ولی یه چیزی بگم الان دیگه دنده دستی زیاد معنایی خاصی نداره و اکثرن ما ایرانی ها عاشق همچین چیزی هستیم…
BMW
۲۷ بهمن ۱۴۰۲خدا لعنتت کنه بی ام و🥲
BMW
۲۷ بهمن ۱۴۰۲بابا میخوایم بخریم ولی چگونه خوب🥲😂🤔ما بدبخت ها اینجاییم شما اونجا…