چندین دهه پس از توسعهٔ یکی از افسانهایترین هایپرکارهای تاریخ یعنی F1، ممکن است بیامو و مکلارن بار دیگر باهم همکاری کنند. طبق گزارش جدیدی از اتو نیوز اروپا، مکلارن و بیامو در حال مذاکره بر سر توسعهٔ یک پلتفرم جدید برای خودرویی اسپرت هستند. در اوایل دههٔ ۹۰ هم شاهد چنین همکاریای بودیم. در آن زمان، بیامو پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی فوقالعادهای را در اختیار مکلارن قرار داد که در ازای هر لیتر از حجم ۶.۱ لیتری خود، بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. این پیشرانهٔ باشکوه بهعنوان یکی از بهترین موتورهای درونسوز تاریخ شناخته میشود.
بااینحال، این بار شرایط کاملاً متفاوت بوده و همکاری این دو شرکت برای ساخت خودرویی الکتریکی خواهد بود. طبق گزارشها، بیامو دیگر صرفاً اقدام به ساخت پیشرانه برای مکلارن نخواهد کرد بلکه دو شرکت در حال مذاکره روی ساخت پلتفرمی کامل برای یک خودروی اسپرت و یا حتی شاید بیش از یک خودرو هستند. در حال حاضر مشخص نیست که بیامو و مکلارن روی ساخت فقط یک سوپراسپرت مثل F1 کار میکنند یا پلتفرمی را توسعه خواهند داد که میتواند در یک خودروی اسپرت برای هردو برند مثل بیامو Z4 و تویوتا سوپرا مورداستفاده قرار گیرد. حتی احتمال ساخت یک پلتفرم انعطافپذیر که در چندین خودرو استفاده شود هم وجود دارد.
تنها چیزی که تاکنون در این رابطه شنیدهایم این است که دو برند در حال بحث برای توسعهٔ یک معماری الکتریکی هستند. البته این خبر هنوز توسط بیامو تأیید نشده است. این یعنی ممکن است همهٔ این گمانهزنیها بیهوده باشند زیرا مکلارن همزمان در حال مذاکره با آئودی هم هست و اگر آن گفتگوها به نتیجه برسند، ممکن است آئودی بخش عمدهای از سهام مکلارن را بخرد؛ بنابراین اگر آئودی که یکی از بزرگترین رقبای بیامو است سهام مکلارن را خریداری کند، بدیهی است که اجازهٔ هیچگونه همکاری را با رقیب باواریایی نخواهد داد. درهرحال، چه مکلارن با آئودی به توافق برسد و چه با بیامو همکاری کند، احتمالاً شاهد اتفاق جذابی در جهان خودرو خواهیم بود.
مازیار
۱۷ فروردین ۱۴۰۱در اینصورت باید حد تصورات از موتوراسپرت رو بالاتر برد
محمدهادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ینی میشه به این بهونه بلاخاره شاهد تولد یک هیولای واقعی از بی ام و باشیم؟!🤔
Amoo HamiD
۱۷ فروردین ۱۴۰۱همه چی خوب بود وقتی تیتر رو خوندم و جایی که رسید به قسمت “برقی!”
خودرو های برقی واقعا فاقد جذابیتن …
از طرفداران خودرو های برقی میخوام یه بار توی شبیه ساز یا حتی گیم آرکید اصلا پشت تایکان ، مدل اس ، ریمک نورا و … بشینن تا متوجه بشن تفاوتشون رو با یه آلفا رومئو دهه هفتادی!
Nima
۱۷ فروردین ۱۴۰۱شبیه ساز کجا ، وقتى دستت به فرمونه میرى تو صندلى کجا!
شما توى شبیه ساز سوار بوگاتى هم میشى! آیا در واقعیت حس و حالش سوار شبیه سازه؟
حتى لمس دستگیره دستش بیشتر از کل اون شبیه ساز که ساعت ها باهاش بازى کنى برات لذت داره.
Humer
۱۸ فروردین ۱۴۰۱دقیقا توی فورزا یه تسلا مدل اس p 900 دارم واقعا ۰ تا ۶۰ مایلش تقریبا یکی هست ول صدا نداره که خیلی بی مزه هست
AMANTE
۱۷ فروردین ۱۴۰۱اینکه بی ام و بیاد و یک سوپر ماشین برقی معرفی کنه خیلی عجیبه.
به نظرم اگه همکاری این دو تایید بشه شاهد یک ماشین اسپرت تمام برقی مثل I8 برای BMW و مثل 570 برای مکلارن خواهیم بود.
یا حتی یک شاسی بلند.
ارین صاحب جمعی
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ای جونننننن سلطان برای نابودی وارد میشود
Mercedes Benz
۸ خرداد ۱۴۰۱بی ام و و مک لارنvsمرسدس بنز
عقاب همیشه تنهاست…
Jdm باز
۱۷ فروردین ۱۴۰۱f1 با قدرت میخواد برگرده 🔥
احمدرضا
۱۷ فروردین ۱۴۰۱از مک لارن اف وان قشنگ تر ندیدم
از بچگیم عاشق بودم و هستم
خیلی ماشین های جدیدتر و بهتر اومدن ولی شماره یک همیشه این بوده و میمونه
کیانوش
۱۸ فروردین ۱۴۰۱یعنی باز باید فن های بی ام و رو تحمل کنیم که تو دهه اینده تمام محصولات مک لارن که معرفی بشه رو بگن بی ام و زده واسش فلان قطعه رو
چه بی ام و چه ائودی کاش مک لارن مستقل بمونه یا لااقل زیر چتر ولکس واگن نره چون ولکس اصلا عملکرد خوبی تو موتور اسپورت نداره و حتی ائودی و پورشه رو مجبور کرد که از رقابت ها بیان بیرون فقط فکر پوله ولکس و خیلی از محصولات خاص برند های زیر مجموعه رو با محصولات با پلتفرم مشترک عوض کرد فقط هفت هشت تا هاچ بک با برند های مختلف داره فقط تو بازار اروپا پورشه و ائودی کم بود کراس اورهاشون اومد لامبورگینی و بنتلی هم گذاشت رو کراس اورساختن
mm-yarlou
۱۸ فروردین ۱۴۰۱اگر قرار باشه تو خودرو های الکتریکی همکاری کنند به نظرم جذاب نیست