از زمان همکاری روی سوپرکار افسانهای F1 در دهه ۹۰ میلادی همواره شایعات متنوعی درباره همکاری دوباره مک لارن و بیامو منتشر شده است. امروز یکی از خبرنگاران مشهور خودرویی با نام جورج کاشر جزئیات جدیدی از این مطالب را ارائه میکند. ظاهراً نمایندههای هر دو خودروساز اوایل سال جاری میلادی و در پشت درهای بسته با یکدیگر ملاقات داشتهاند تا به توافقی درباره یک پروژه فنی دست یابند.
به نظر میرسد مک لارن و بیامو به دنبال همکاری روی توسعه یک پلتفرم سوپر اسپرت الکتریکی هستند که با استفاده از هر برند محصول خاص خود را تولید کند. البته این خودرو یک محصول مشترک با دو نشان مختلف نخواهد بود بلکه از طراحیهای متمایز ظاهری و داخلی سود خواهند برد. اگر این خبر درست باشد یک خودروی احساسبرانگیز و سبکوزن را شاهد خواهیم بود زیرا به نظر میرسد مهندسان دو شرکت به دنبال وزن خالص ۱۵۰۰ کیلوگرمی برای این خودرو هستند. جایگزین معنوی و الکتریکی M1 میتواند از سیستم چهار چرخ محرک و قدرت ترکیبی حدود ۱۱۰۰ اسب بخار سود ببرد.
مجله خودرو میگوید محصول تولیدی بیامو حتی شاید یک سوپرکار نباشد و به عنوان رقیب پورشه تایکان و جانشین سری ۸ گرن کوپه قد علم کند؛ اما این خبر با اخبار موردبحث درباره سری ۸ چهار درب تناقض دارد زیرا گفته میشود سری ۸ گرن کوپه تنها عضوی خواهد بود که پس از ادغام سری ۴ دو درب و سری ۸ و تولد دوباره سری ۶ زنده خواهد ماند. شاید هم برند لوکس ژرمنها بخواهد سری ۸ گرن کوپه را حفظ کرده و آن را به یک سدان بزرگ با قوای محرکه الکتریکی بدل کند.
اگر میخواهید بدانید چرا بیامو خودش نمیتواند چنین محصولی را تولید کند باید گفت این خودروساز میخواهد از تجربه زیاد مک لارن در استفاده از فیبر کربن استفاده کند. پروژه سوپرکار مشترک این دو برند ظاهراً در سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸ معرفی خواهد شد و شاید از کنار آن یک کراس اوور نیز متولد شد. مک لارن قبلاً به کرات درباره عدم تولید شاسیبلند صحبت کرده بود اما شاید با حضور مدیران جدید این خط مشی تغییر کند. حتی فراری هم با پورسانگ جدید وارد دنیای قدبلندها خواهد شد.
مازیار
۲۴ تیر ۱۴۰۱بی ام و کاتانا رو می سازه
اونوقت میده مک لارن تا تیزش کنه
Hl>i
۲۴ تیر ۱۴۰۱بیامو خودش نمیتواند چنین محصولی را تولید کند ؟؟؟!!!!!! چون AMG ندارد
JDM lover
۲۴ تیر ۱۴۰۱بی ام و میخواد از دانش و تجربه مکلارن در سبک سازی و استفاده از فیبر کربن بهره ببره تا سوپرکارش وزن پایینی داشته باشه
نه اینکه بیاد یچیزی درست کنه مثل one اینقدر سنگین باشه
Reza Waffen SS
۲۴ تیر ۱۴۰۱یعنی میتونن واسه F1 یه جانشین شایسته بسازن ؟
فرامرز
۲۴ تیر ۱۴۰۱ب ام و میتونه ولی نمیدونم چرا نمیخواد. وگرنه موتور برقی iX رو تقویت کنن و بذارن رو اتاق i8 که تقریبا ۱۰ سال پیش معرفی شد خودش میشه رقیب ریماک.
M
۲۴ تیر ۱۴۰۱بی ام و یکی از پیشگامان استفاده از فیبر کربن در صنعت خودروسازی و به طور کلی مواد سبک وزن در صنعت خودرو هست
در بی ام و سری 7 هایی که تو ایران هست از core fiber استفاده کرد, از پیشگامان و اولین های استفاده از سازه ها و اتصالات چسبی بود به طوری که بعدا در سوپر اسپرت ها استفاده شد و توی i8 از این تکنولوژی استفاده کرد.
اینکه بی ام و و مکلارن همکاری میکنن بخش اعظم ماجرا کاهش هزینه های تحقیق و توسعه هست اگر غیر از این بود تویوتا وبی ام و با هم همکاری نمیکردن تا تویوتا بتونه از تکنولوژی استفاده مواد سبک وزن بی ام و سودبره و یا بی ام و از موتور تویوتا تو اولین سری های مینی استفاده نمیکرد
JDM lover
۲۴ تیر ۱۴۰۱جانشین F1 افسانه ای یه سوپر کار الکتریکیه؟؟
بخاطر حرمت f1 هم که شده برقیش نکنید
phonix
۲۴ تیر ۱۴۰۱همکاری با مکلارن فکر کنم تنها نقطه اشتراک بنز و بی ام وه هست که طرفداران این دو کمپانی هیچ مشکلی توش باهم ندارن
دو همکاری و دو محصول افسانه ای ببینیم اینم افسانه ای میشه یا نه
RezaRs
۲۴ تیر ۱۴۰۱مشکل سوپر کارای الکتریکی وزنه که به نظرم مک لارن حرکتای خفنی میتونه روش بزنه و روی کاهش وزن حرف ها داره
پیام
۲۴ تیر ۱۴۰۱ماشین اسپرت و خاص بی ام و با قیمت 600 هزار دلاری که پدالم خبرشا کار کرد معلوم نیست کی رونمایی بشه گفتن واسه 50 سالگی بخش M قراره رونمایی بشه؟