محصول جدید بامو موتوراد که «بامو G310R» نام دارد، در واقع، اولین موتورسیکلت از این کمپانی است که از یک موتور کمحجم و تکسیلندر استفاده میکند. این موتورسیکلت قرار است در هندوستان و با شراکت «TVS موتور کمپانی» تولید شود.
وزن کلی G310R به ۱۵۸/۵ کیلوگرم میرسد و بین چرخهای خود، از یک موتور جدید تکسیلندر ۳۱۳ سیسی برخوردار است. این موتور از سیستم خنککننده مایع و همینطور، چهار سوپاپ، دو میلسوپاپ سرسیلندر با انژکتور الکترونیکی بهره میبرد. طراحی سیلندر به صورت Open-deck و متمایل به عقب است. علاوه بر این، سرسیلندر با چرخشی ۱۸۰ درجه، امکان قرارگیری مانیفولد مکش را در جلو فراهم کرده است. در نهایت، این موتور قادر است در ۹۵۰۰ دور بر دقیقه، قدرتی معادل ۳۴ اسببخار تولید کند و حداکثر گشتاور آن نیز به ۲۸ نیوتنمتر در دور موتور ۷۵۰۰ میرسد. مطابق گفته بامو، این موتور جدید برای حضور در بازار جهانی طراحی شده است. بنابراین، میتوان از بنزینهای مختلف با هر درجهای استفاده کرد و در همین حال، هنوز هم از رعایتشدن استانداردهای آلودگی در آن مطمئن بود. G310R از نظر طراحی، بسیار نزدیک به S1000R است؛ این چیزی است که بامو میگوید. امّا این موتورسیکلت بسیار جمعوجورتر و با فاصله محوری کمتر است. همچنین زین آن تنها ۷۸۵ میلیمتر از سطح زمین فاصله دارد. در G310R، مواردی چون یک چراغ جلو و طراحی خاصی المانهای باک بنزین به چشم میخورند و این در حالی است که سطوح دینامیک به کار رفته، یک نمای جانبی چابک و سریع از آن ایجاد کردهاند. مهمتر از همه، مجموعه ابزارهای چند منظورهای است که به صورت استاندارد در این موتورسیلکت ارائه شده است. G310R از یک فریم فولادی لولهای و صلب بهره میبرد. این فریم دارای یک ساختار شبکهای است و یک بخش مجزا در عقب به آن پیچ شده است. برای تعلیق جلو، از یک دوشاخه صلب با قابلیت حرکت در جهات بالا و پایین استفاده شده است. تعلیق عقب نیز متشکل از یک بازوی تابخور آلومینیومی با یک فنربندی استرات به صورت مستقیم است.۱۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
سعید
۲۷ آبان ۱۳۹۴عکس آخری رو دیدم نا خدا گاه مقایسه این تصویر با گروه آدم خوارهایی که هر روز در شهرستانهای کوچک ایران سوار بر موتور سیکلت می بینیم تو ذهنم اومد ، ببخشید ها واقعیت گفتم
mory
۲۷ آبان ۱۳۹۴اگر کسی منظور این آقا رو فهمید به مام بگه؟
محمدرضا معتمدی
۲۷ آبان ۱۳۹۴آمازون زندگی میکنن…
ali
۴ بهمن ۱۳۹۶همه جای این مملکت همینه دادا
متاسفانه ….
امین
۲۷ آبان ۱۳۹۴اولین موتورسیکلت از کمپانی بی ام دبلیو با یک موتور کم حجم و تک سیلندر !!!!
اونا به 313 سی سی میگن کم حجم !!!
بعد برای ما 250 سی سی میشه نهایت قدرت و سرعت و آرزو
سید مهدی
۱۲ فروردین ۱۳۹۷واقعا که ای داد از این قانون
واقعا صد حیف که این موتو هارو فقط باید عکسشون رو نگاه کنیم
موتور هایی که تو کشور های پیشرفته یک موتور دم دستی هست!
محمدرضا
۲۷ آبان ۱۳۹۴یک سواله کاملا بیجا دارم ، واقعا نمیشه فکری به حاله صدای گوشخراشه 125 سی سی های عبوری کرد ؟
sina
۲۷ آبان ۱۳۹۴نه تا وقتی کلا جمعشون نکنن
عباس
۲۷ آبان ۱۳۹۴کلا ساختار موتوریش نمیذاره کم صداتر از این بشه و از این مهم تر اینه که دوستان اینقد پول پرست هستن نمیکنن که یک اگزوز جدید طراحی کنن
بهمن
۲۸ آبان ۱۳۹۴ای گفتی آخرش از صدای این 125 یا دیوونه میشم یا سر به بیابون میزارم
shahab
۲۷ آبان ۱۳۹۴کی همچین شاهکارایی جای موتورای توی خیابوناری ایرانو بگیره، الله و اعلم
سالار
۲۷ آبان ۱۳۹۴موتورسواران مبتدی تا حرفه ای ما اکثرا 125 سوار میشن اونوقت اونا آماتوراشون از 250 شروع میکنن
سید مهدی
۱۲ فروردین ۱۳۹۷دقیقا! متاسفانه :(
حميد
۲۸ آبان ۱۳۹۴عالی مخصوصا رانندش
احمد باقری
۲۸ آبان ۱۳۹۴قدرت خوبی داره. موتور باحالیه.
طه
۲۳ مرداد ۱۳۹۵موتور های کم حجم اومده خفن کاوازاکی 300 (دو سیلندر)هوندا سی بی 300 (تک سیلندر)بنلی(دو سیلندر که به گفته یکی از فروشندگان 300 هست اما 250 به علت سند زدن میگن 250 هست که به ترتیب 35 میلیون ،25 میلیون ،22 میلیون