بی ام وموتورسیکلت

بی ام و موتوراد R18 مگنیفیکا، یک اثر هنری متحرک!

رویداد تاپ مارک‌های موناکو در سال جاری محلی بود که بی ام و از موتورسیکلت جدید چاپر خود رونمایی کرد. این محصول که R 18 مگنیفیکا نام دارد به عنوان پروژه‌های تک ساخت و با همکاری شرکت رادیکال چاپر تولید شده است. این محصول تقریباً به‌صورت دست‌ساز و با ترکیبی از طرح‌های قدیمی و جدید رخ‌نمایی می‌کند. طراح این موتورسیکلت آندره رادالی نام دارد و تفکرات خود از چنین موتورسیکلتی را به واقعیت تبدیل کرده است.

رویداد تاپ مارک‌های موناکو جایی است که محصولات فوق‌العاده لوکس به نمایش درمی‌آیند. R 18 مگنیفیکا مثالی بارز از چنین چیزی خواهد بود زیرا ترکیبی از چوب، آلومینیوم، برنج به همراه فریم سفارشی و رینگ‌های آلومینیومی را نشان می‌دهد.

رادالی می‌خواسته نیم‌نگاهی به موتورسیکلت‌های کلاسیک بی‌ام‌و در گذشته داشته باشد و البته خیلی به گذشته سفر کرده زیرا عناصری از موتورسیکلت‌های دهه ۲۰، ۳۰ و ۴۰ میلادی را در طراحی نهایی مشاهده می‌کنیم. او می‌گوید موتورسیکلت‌های آن زمان از جمله بی‌ام‌و R 37 کلاسیک حس و حالی باورنکردنی داشتند، چیزی که بسیاری از موتورسیکلت‌های مدرن کنونی نمی‌توانند آن را تکرار کنند.

یکی از معدود سطوح موتورسیکلت که توسط دست شکل نگرفته رینگ‌های آلومینیومی هستند اما حتی این رینگ‌ها نیز ظاهر خاص و منحصربه‌فردی دارند. دیسک‌ها و کالیپرهای ترمز کاملاً از متریال سفارشی و فقط برای این موتورسیکلت ساخته شده‌اند.

علیرغم اینکه R 18 مگنیفیکا ظاهری سنتی دارد اما قوای محرکه آن مدرن هستند. این موتورسیکلت از زیرساخت R 18 استوک سود می‌برد و طی فرایند تولید حدود ۱۰۰ کیلوگرم از وزن اصلی‌اش را کم کرده است. در واقع این موتورسیکلت حدود یک‌سوم وزن نسخه اصلی را دارد. وزن R 18 مگنیفیکا فقط حدود ۲۵۰ کیلوگرم خواهد بود.

این اولین باری نیست که رادالی، رادیکال چاپر و بی‌ام‌و موتوراد همکاری می‌کنند. در سال ۲۰۲۰ که یک موتورسیکلت مشابه دیگر با نام اد مایورا معرفی شد. آن موتورسیکلت توانست جایزه بهترین موتورسیکلت سفارشی نمایشگاه موتور بایک اکسپو MBE را کسب کند. فکر می‌کنیم مگنیفیکا هم مشکل چندانی در کسب این جایزه نداشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. جناب ایکس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    همچین چیزی تو این دوره زمونه مخصوصا خیلی نادر و باور نکردنیه

    موافقم 40
    مخالفم 2
  2. مهدی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    محشره
    کمیاب و بی نظیر

    موافقم 29
    مخالفم 2
  3. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (722 ديدگاه)

    سایه هارلی روی موتورهای کروزر سنگینی می کنه طرفداران و فن های بی م وه باید ساخت این رو مدیون هارلی باشن

    موافقم 11
    مخالفم 41
  4. JDM lover

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    عجیب و جذابه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. BMW

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    شوک دهنده بود خیلی جذاب با وقار هست مثل اثر

    هنری میمونه

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (722 ديدگاه)

    پدال چرا از چاپر و بابر های آمریکایی که بر اساس هارلی ساخته میشه مطلبی نیست؟ چون هدف پدال جذب هر چه بیشتر ایرانیان به محصولات آلمانی بنجل اجنبی هست مگه نه آقای احمدزاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 47
    1. فقط کاربرات هشت دهنه

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (722 ديدگاه)

      اون اجنبی هایی که به دیدگاه من دیسلایک دادن و مخالف هستن اطلاعی ندارن که من فقط نظر شخصی خودم رو گفتم و نظرم رو تحمیل نکردم

      موافقم 4
      مخالفم 31
    2. ایلیا

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (501 ديدگاه)

      نه🗿

      موافقم 6
      مخالفم 2
  7. سهیل

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    موتورهای مفهومی بی ام و فوق العادن.

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. فقط کاربرات هشت دهنه

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (722 ديدگاه)

      البته حتما دیسلایک گیر دیدگاه من میاد اما در متن گفته شده این موتور با همکاری رادیکال چاپر ساخته شده در من این ب م و مفهومی نیست چشمات آلبالو گیلاس چیده رادیکال چاپر ساخت کدام کشوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 28
      1. اصغر

        ۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (93 ديدگاه)

        فقط کاربرات هشت دهنه. با نظرات حال نمی کنم خیلی از کلمات نابجا و بد استفاده می کنی

  8. وحید اسماعیل نسب

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    به نظرم بهترین و زیباترین موتور سیکلت بی ام و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا