با اینکه اولین خودروی الکتریکی شکل گرفته بر پایه پلتفرم جدید Neue Klasse بیامو تا سال ۲۰۲۵ تولید نخواهند شد اما ژرمنها در انتشار اطلاعات و جزئیات مربوط به این معماری کاملاً جدید سخاوتمندانه عمل کردهاند. این ساختار باعث میشود شعاع حرکتی و سرعت شارژ محصولات نوین این برند ۳۰ درصد بیشتر از باتریهای کنونی باشد و درعینحال ۲۰ درصد نیز وزن کمتری داشته باشند. همچنین گفته میشود هزینههای تولید نیز تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت و میزان آلایندگی دیاکسید کربن نیز ۶۰ درصد کمتر از میزان کنونی خواهد بود.
از جمله اطلاعات دیگر میتوان به افزایش ۲۰ درصدی تراکم انرژی و تضمین ارائه ۸۰ درصد پرفورمنس حتی پس از ۱۰ سال استفاده اشاره کرد. باتریهای موردبحث شعاع استاندارد ۴۶ میلیمتری و دو ارتفاع مختلف ۹۵ میلیمتر برای خودروها و ۱۲۰ میلیمتر برای شاسی بلندها خواهند داشت. مجله خودرو میگوید بیامو با معرفی خودروهای i3 و iX3 تولید شده بر پایه پلتفرم Neue Klasse انقلابی در محصولات بدون آلایندگی خود ایجاد خواهد کرد.
این مجله بریتانیایی به نقل از فرانک وبر مدیر ارشد تکنولوژی بیامو اظهار میدارد باتریهای یاد شده میتوانند با هر دقیقه شارژ ۴۸ کیلومتر شعاع حرکتی را ارائه کنند. این روند تا ۶۰۴ کیلومتر شعاع حرکتی ادامه خواهد داشت و برای رسیدن باتری از ۰ به ۹۵ درصد شارژ تنها ۱۲ دقیقه زمان نیاز خواهد بود. یکی دیگر از مدیران ارشد این خودروساز نیز چند ماه پیش گفته بود محصولات شکل گرفته بر پایه پلتفرم جدید بیامو شعاع حرکتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر نخواهند داشت. او گفته بود رسیدن به بردهای بالاتر از نظر فنی ممکن خواهد بود اما تیم بیامو نمیخواهد از این رقم فراتر برود زیرا امری ضروری نیست.
مجله خودرو مدعی است خودروهای الکتریکی جدید بیامو قدرتی بین ۲۶۸ تا ۱۳۴۱ اسب بخار خواهند داشت و احتمالاً بیشترین قدرت تولیدی به مدلهای چهار موتوره M مربوط خواهد بود. باتریهایی با ظرفیت ۷۵ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت نیز این پیشرانهها را تغذیه خواهند کرد. لاستیکهای جدید محصولات بیامو نیز به منظور ارائه حداکثر شعاع حرکتی از تکنولوژی جدیدتری سود خواهند برد تا مقاومت چرخشی آنها ۷ درصد کمتر باشد. ترمزهای بهینهتر و سایر بهبودها نیز موجب خواهد شد حداکثر شعاع حرکتی ممکن ارائه شود.
مدیر بیامو گفته است راندمان آئرودینامیکی محصولات شکل گرفته بر پایه پلتفرم جدید این برند ۲۵ درصد بهتر خواهد بود و این خودروساز در حال توسعه یک حالت سواری مخصوص اتوبان است که در سرعتهای بالای ۱۱۳ کیلومتر در ساعت کار میکند تا خودروها آئرودینامیک بهتری داشته باشند. این مدیر ارشد گفته بود تلاشهای زیادی برای بهبود طراحی محصولات بیامو صورت میگیرد. ما میتوانیم انتظار محصولاتی با فاصله بین محوری بیشتر، اورهنگ جلوی کوتاهتر و نمای عقب با آئرودینامیک بهتر را داشته باشیم. قرار است پیشنمایش پلتفرم جدید بیامو Neue Klasse در ژانویه ۲۰۲۳ (دیماه ۱۴۰۱) در CES لاسوگاس صورت بگیرد و این خودروساز از کانسپت جدید ویژن رونمایی کند.
پویان
۱۵ آبان ۱۴۰۱سال 2025 دیره.
تا اون موقع تسلا و چینی ها بازار برقی ها رو کامل میگیرن. البته اگر اروپایی ها علیه چین سیاسی کاری نکنن. همین الان خودروهای چینی با وجود زمان کم فروش کم ولی نسبتا خوبی کردن.
AMIRHOSSE IN GERMANY
۱۵ آبان ۱۴۰۱شاید فروش اونا بیشتر باشه ولی تا سال 2035 هم به تکنولوژی بی ام و , و مرسدس نمیرسن.ژرمن ها بدون فکر کاری رو انجام نمیدن و اغلب ده سال جلوتر هستند.
phonix
۱۵ آبان ۱۴۰۱هیتلر هم همینو میگفت
مردیم از خوشی
۱۵ آبان ۱۴۰۱چینی ها خودرو برقی خوب دارند ولی گران هست و دیگه اقتصادی نیست
با یه جو روانی علیه چین کثیف به شدت فروش چینی ها پایین میاد فقط کافیه رسانه ها تمرکز کنند روی آدم خواری چینی ها یا کشتار مسلمانان و به زور عقیم کردن زنان مسلمان یا زنده خواری موجودات
اینا حقیقته
و این حقیقت کافیه برای نفرت عموم از این قوم کثیف
پویان
۱۵ آبان ۱۴۰۱چه جوگیر شدی شما.
حقایق اینا نیست
❤BMW❤
۱۵ آبان ۱۴۰۱آدم خواری ؟
😆
دوست من ، 😑
محمد
۱۵ آبان ۱۴۰۱حتی بی ام و ix فعلی هم تحسین منتقدان و مصرف کنندگان همراهش بوده ماشین هایی که با این پلتفرم تولید میشن دیگه چه غولی میشن سرعت شارژ ۰ تا ۹۵ درصد تو ۱۲ دقیقه یعنی عملا زمان بنزین زدن پس نسل بعدی این پلتفرم که پنج تا هفت سال بعدش میاد حتما سرعت شارژ کمتر از زمان بنزین زدن میشه ، بنز و بی ام و رسماً دارن کاری میکنن دلمون برای موتور های احتراقی کمتر تنگ بشه
Payfast
۱۵ آبان ۱۴۰۱اگه تو ایران باشه شما ماشینو میزنی شارژ بعد تا وایسی قندشکنت وصل بشه شارژ ماشین کامل شده
❤BMW❤
۱۵ آبان ۱۴۰۱بیامو غول فناوری جهان هستش
Just toyota
۱۵ آبان ۱۴۰۱نمیدونم چرا ب ام و نمیخواد یه خودرو الکتریکی پرفورمنس بالا تولید کنه ، تا سال ۲۰۲۵ قراره الکتریکی های وحشتناک جذابی به بازار بیان ، از جمله فراری الکتریکی که میگن قراره تو پرفورمنس با تسلا رودستر رقابت کنه یا اولین بنتلی برقی که ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت داره و صفر تا صدش حدود ۱/۵ ثانیه هست و از همه اینا باحال تره قراره تسلا رودستر سال دیگه رو خط تولید بره ، فکرشو بکنین تسلا پلد با اینکه سدان ولی تا حالا تقریبا همه هایپرکار ها و سوپرکار ها رو تو درگ مغلوب کرده دیگه وقتی رودستر بیاد کسی حتی جرات نمیکنه بهش پیشنهاد درگ بده 💪💪🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️
Payfast
۱۵ آبان ۱۴۰۱ریمک نورا، ده اینترنشنال کینگ
کیانوش
۱۵ آبان ۱۴۰۱“این خودروساز در حال توسعه یک حالت سواری مخصوص اتوبان است که در سرعتهای بالای ۱۱۳ کیلومتر در ساعت کار میکند تا خودروها آئرودینامیک بهتری داشته باشند”اینکه مرسدس انجام داده قبلا با طبق معمول بعضی ها غیر کاربردی دونستن ولی روزی که بی ام و بیاره میسه خار فناوری
“ما میتوانیم انتظار محصولاتی با فاصله بین محوری بیشتر، اورهنگ جلوی کوتاهتر و نمای عقب با آئرودینامیک بهتر را داشته باشیم” همین کاریه که مرسدس با ساختن پلتفرم اختصاصی واسه eqs و eqe انجام داده و مرسدس تا سال ۲۰۲۵ دومین پلتفرم اختصاصی خودش رو واسه الکتریکی ها به کار میبره و پلتفرم فعلی که eqs روش ساخته شده بازنشست میشه
مرسدس و ولکس تو الکتریکی ها چند سال جلوتر از بی ام و هستن
Porsche 911
۱۶ آبان ۱۴۰۱یادمه وقتی خبر توسعه این پلتفرم اومد
خیلی ها گفتن آلمان عرضه ساخت پلتفرم الکتریکی رو نداره و تهش زیر سایه تسلا خواهند بود
به وضوح مشخصه که کم کم داره تکنولوژی های جدید و پیشرفته توسط شرکت های مختلف وارد بازار الکتریکی ها میشه و به خیلی ها ثابت میشه که پیشگویی هاشون در مورد تسلا غلط بوده و تسلا قطعا در آینده یکه تاز فروش الکتریکی ها نخواهد بود