بی ام و

تصاویر دیجیتالی از بی ام و نئو کلاس کوپه؛ سری ۸ بعدی چگونه خواهد بود؟

پس از انتشار تصاویر جاسوسی بی‌ام‌و نئو کلاس کوپه، طراحان دنیای خودرو دست به طراحی رندرهای دیجیتالی این خودرو زده‌اند.


آیا امکان دارد بی‌ام‌و سرانجام جایگزین معنوی M1 مشهور را تولید کند؟ یا اینکه با یک کوپه برقی دو نفره و آینده‌نگرانه روبرو هستیم؟ واضح است که تصاویر جاسوسی منتشر شده از یک پروتوتایپ مشابه سوپر اسپرت‌ها در هفته قبل باعث سورپرایز افراد زیادی شد؛ و با اینکه شاید این خودرو یک محصول پرچم‌دار پرقدرت نباشد اما بی‌شک هویت یک خودروی اسپرت ویژه را به همراه دارد.

اما صرف‌نظر از سناریوی مدنظر بی‌ام‌و، ما تلاش کرده‌ایم تصاویر دیجیتالی این خودرو را منتشر کنیم. البته اصلاً از کجا مشخص است که این پروتوتایپ به بی‌ام‌و تعلق دارد؟ جدای از جلوپنجره کلیوی شکل کوچک و الگوی استتاری مخصوص بی‌ام‌و، خودروی تست شده از ویژگی‌های طراحی محصولات نئو کلاس سود می‌برد. در واقع این پروتوتایپ برخی ویژگی‌های کانسپت های ویژن نئو کلاس و M ویژن نکست را به همراه داشته است. قرار بود M ویژن نکست در نهایت به خودروی دیگری تبدیل شود اما ژرمن‌ها این پروژه را در سال ۲۰۲۰ بایگانی کردند.

درست همانند پروتوتایپ مرموزی که چند روز قبل شکار عکاسان شد، کوپه مجازی موردبحث نیز دارای آینه‌های جانبی فول سایز و برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلوست. این موارد معمولاً روی پروتوتایپ هایی نصب می‌شوند که در نهایت پیش‌نمایشی از خودروی تولیدی هستند و امیدواریم همین موضوع درباره بی‌ام‌و نئو کلاس کوپه نیز صدق کند. شاید هم بی‌ام‌و می‌خواهد با پلتفرم نئو کلاس خود توانایی‌های عملکردی‌اش را به نمایش بگذارد.

پروتوتایپ موردبحث از چهار موتور برقی استفاده می‌کرد چراکه کالیپرهای ترمز آن مشخص نبودند و این موضوع می‌تواند حاکی از قدرت تولیدی بالا باشد و البته جای تعجبی هم ندارد چراکه باواریایی ها در سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام کردند از تکنولوژی لازم برای تولید خودروهای برقی با قدرت فراتر از ۱۳۰۰ اسب بخار بهره‌مند هستند. همچنین نباید فراموش کرد که بی‌ام‌و در حال سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیون دلاری در استارت آپ آلمانی دیپ درایو است که روی توسعه موتورهای برقی کار می‌کند. اگر مدیران ارشد بی‌ام‌و چراغ سبز تولید یک سوپرکار جدید را صادر کنند احتمال اینکه با خودرویی عادی روبرو شویم پایین است. ما حدس می‌زنیم در نهایت محصولی تولید محدود با قیمت بالا معرفی شود. شاید قیمت این خودروی جدید بالاتر از بهای احتمالی ۷۵۰ هزار دلاری ذکر شده برای ۳.۰ CSL باشد اما فعلاً چیزی مشخص نیست و در حال حاضر نیز با یک پروتوتایپ واقعی که از زبان طراحی محصولات نئو کلاس استفاده می‌کند طرف هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1407 ديدگاه)

    هر چی هست بی ام و نیست

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. زیزیگولو

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6033 ديدگاه)

      اصلاً هیچ شباهت و هیچ ربطی به بی ام‌ و نداره

      موافقم 14
      مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      یک کلام ختم کلام / خاک تو سرت bmw / از عرش به فرش رسیدن به رسم شکل کنار هم گذاشتنِ تولیدی‌هایِ ۳۰ سال اخیر تا اکنون🤦‍♂️😢🤦‍♂️!

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. NAVID@@98

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (661 ديدگاه)

        یک کلا ختم کلام👑🥇 ///درود بَر پادشاه BMW سرت به سلامت پادشاه///
        به رسم شکل برتری تولیدات ۱۰۰ ۱۱۰ سال اخیر تا کنون
        ///پرفروش ترین لوکس ساز جهان پادشاهی میکنه///👑🥇

        همیشه در عرش بوده و هست BMW ///

        موافقم 6
        مخالفم 10
        1. NAVID@@98

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (661 ديدگاه)

          /// یه جایی هم تو نمایشگاه دیدم ازش انتقاد میکنن گفتم خاک تو سر هرکی که چشم دیدن BMW رو نداره یا شاید لیاقتشو ناره هرکی دوس ناره همون پِراید لَگَن سُوار شِه که از سَرِشَم زیاتیه بعد دیدن طرف به اشتباهش پی برد/// 🙅😝😜🖕🙅🙅🙅!!!!!!

          موافقم 5
          مخالفم 11
    3. دیجی

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (403 ديدگاه)

      یاد تویوتا سلیکا مدل 1995افتادم

      موافقم 6
      مخالفم 5
    4. Amiro

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (390 ديدگاه)

      داداش سخت نگیر طرح هایی که bmw همیشه میده بیرون اولش سخت قبول میکنیم همه بعدش از روی ناچاریی دیگه مثل i8 و اون یکی مدل i اسمش یادم نیست اسمش چی بود کلا از یه جایی به بعد مدل های bmw قابل تحمل نیست شما رو نمیدونم ولی یادم میاد به سختی با جلوپنجره bmw series 7 مدل 2021 کنار اومده بودم که یهو مدل جدیدشو دیدم
      حالا داخلش هرچقدر خوبه بیرونش برعکس البته نظر شخصی بنده هست و هرکس نظر خودشو داره

      موافقم 4
      مخالفم 7
    5. الکساندر گراهامبلِ از کنکور برگشته

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      اصلا ببخشید زشت که هست اصلا اصول ایرودینامیکو رعایت کرده؟
      درسته داون فورس قطعا زیاده ولی…..

      موافقم 1
      مخالفم 1
    6. سهیل

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این مسلما یه رندر ناشیانه هست. فقط قسمت های چهارخونه رو حذف کرده. حتی قوس بالای چراغ روی کاپوت رو هم تبدیل کرده به تیغه.
      من واقعا برای نئو کلاس هیجان زده هستم و مطمئنا طرح فوق العاده ای میشه. احتمالا بی ام و کمی از طراحی های افراطی گذشته فاصله میگیره.

  2. محمد

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    برایم اسید بیاورید تا چشمانم رو بشویم

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. froG-driVer

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (805 ديدگاه)

      برای من هم بیاورید تا با آن دوش بگیرم

      موافقم 9
      مخالفم 3
  3. Mehdi TuRbO

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2179 ديدگاه)

    نمیفهمم چرا بی ام و اینکار میکنه
    نمیفهمم چرا وقتی اینکارا رو میکنه حالا ما که هیچی ولی چجوری مردم جهان هجوم میبرند برای خریدش
    و نمیفهمم چرا همه چی درباره ما با جهان فرق داره
    بی ام و گند میزنه به طراحی نمیفهمم میگم دیگه افت فروش میکنه میشه پرفروش ترین عجیب نیست 🤔
    فک کنم چون سالها با هیچ جا هیچ چیز در ارتباط نبودیم و نزدیک ده سال هیچ خودرویی نیومد تو ایران یه چیزی طی اون داشتن تجربه کردن تغییر کرده تو ما نکرده انگار همون خودروهای ده سال پیشی که دیگه نیومد تو ایران میخوایم ولی برای بقیه مردم دیگه اونا بی معنی اینا جذاب
    من فقط راجع به خودرو حرف نمیزنم

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. مازیار

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3100 ديدگاه)

      آقای مهدی موضوع اینه که دلایل برای قضاوت کافی نیست
      به عبارت دیگه سلیقه شخصی برای قضاوت کافی نیست چون بسیار متفاوت هست
      به نظر من دریچه های هوای دوگانه بزرگ شده BMW سری سه و چهار با روح اسپرتی این دو مدل سازگاری خوبی پیدا کرده و خیلی جذاب شده. در مورد سری هفت جدید هم به نظرم دماغه جعبه ای فرم و چهارشونه در عین ظرافت خیلی شیک و باوقار هست. از طرف دیگه من از نمای جلوی سری دو و همچنین XM خوشم نمیاد اما نمای عقبشون رو دوست دارم. برعکس نئوکلاس که از جلوش خوشم اومد.
      میبینی سلیقه ها خیلی متفاوت هست. و یه مورد دیگه
      الان این هجمه عمومی علیه BMW بشدت ترند شده و با معرفی هر محصول جدید شاهد یک لشگرکشی تمام و کمال هستیم تا جایی که بعضی سعی می‌کنن از عباراتی غریب استفاده کنن به زعم اینکه در این مورد از بقیه سبقت بگیرن!!
      .
      .
      گذشت زمان دوست عزیز گذشت زمان بهترین پالایشگر افکار و بازخوردهاست

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        دقیقا آقا مازیار هر کی یه سلیقه ای داره
        قبلاً هدف BMW برای مرد ها و آدمایی که دنبال روح اسپرت بودن بود
        الآن برای اونی که موهاشو سبز می‌کنه و رژ سیاه میزنه

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. مازیار

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3100 ديدگاه)

          والا مو سبز های رژ سیاه زده رو خیلی نمی‌شناسم اما چیزی که هست اینه که بعضی کمپانی ها بسراغ تغییرات بزرگ و ناگهانی میرن نه فقط خودروسازی
          و اینکه تا به اینجای کار که برای BMW جواب داده، و تا زمانی که خوب بفروشه، تولید ‌کننده راضی مصرف کننده راضی … ناراضی
          غیر اینه؟

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. Mehdi TuRbO

          ۲۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2179 ديدگاه)

          نه مازیار من موافق نیستم این طرح زمین تا اسمون با سری سه و جهر و هفت فرق داره
          و بحث اینه خوب فروختن دلیل بر خوب بودن نیست منظورم از لحاظ طراحی کیفی که مشخصه
          منم نمیگم از دید بقیه زشت برای ایرانی ها زشت شده ولی برای بقیه جهان اینطور نیست نه فقط بی ام و بنز بقیه برندام همین داستان داره مثلا تسلا تو ایران بود یه دونه نمیفروخت ولی تو جهان پرفروش ترین شد
          این صحبتی که شما میکنی میدونی داستانش چیه
          بی ام و کارخانه بابام نیست که ازش دفاع کنم یا یه کارخانه دیگه کارخانه بابام باشه بخوام بی ام و را خراب کنم حتی ماشین زیر پامم نیست
          بله یه عده هستند که جوری ذفاع میکنند یا تخریب میکنند انگار این برند یا برند دیگه ای یا کارخانه شان یا ماشین زیرپاشون و یا بهشان بر میخوره یا در حال تخریبند تو همه موضوعاتم شایع کلا تو ایرانیا تعصب شایع یا تیم فوتبال یا رونالدو و مسی یا مذهب
          طرف جوری حمله میکنه یا دفاع انگار داداششه
          ولی دید من به خودرو خودرو کاری به برندش ندارم هیوندا خودروی خوب بزنه تعریف میکنم بد بزنه انتقاد بی ام و همینطور و … همیشه ام کامنتام تو سایت همینطور بوده
          و واقعا این خودرو طراحیش بسیار نا زیباست خود من عاشق بی ام و سری ۵ نسل قبل بودم خیلی جاها دشمنی ندارم که الکی بخوام بگم قبول دارم باز سری چهار یا هفت میتونه برای یه عده زیبا باشه اونا برای من خنثی نسل قبل بیشتر دوست داشتم

      2. JaMsHiD_R1988

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        متاسفانه نه … غیر از این نیست
        اگر خوب نفروشه که یه امر طبیعی هست
        ولی اگه خوب بفروشه باید قبول کنیم که این ها ماشین خوبی هستن

  4. راستگو

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    طراحیش بد نیس
    اما دیگ بی ام و نیس

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Mehdi TuRbO

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2179 ديدگاه)

      اتفاقا نه تنها بی ام و نیست بلکه طراحیشم بد
      این طرح در حد یه چینی درجه دو و سه است حتی تویوتا و هیوندام این طرح میزدند اتفاقا چون تعصب رو اونا کمتر خیلی بیشتر بهش میتوپیدند
      همین طرح هیوندا زده بود کلی زیر همین پست مسخره اش میکردند فقط اسم بی ام و ای که روش باعث میشه ادما بگند بد نیست یا همان رفتتری که با هیوندا داشتند نداشته باشند
      خیلی از چینی ها از این زیباترند یه چیزی مثل تویوتا پریوس هیبریدی نسل اول شده که خیلی زشت بیریخت بود

      موافقم 8
      مخالفم 6
  5. Taha Ayoobi

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3235 ديدگاه)

    خوشگل شده ها

    موافقم 3
    مخالفم 4
  6. SLS

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (490 ديدگاه)

    بی ام و فنا واقعا صبر و تحملشون خیلی بالاس که همچین چیزیو تحمل میکنن
    وگرنه هر کسی بود طراحای بی ام و رو ت.رور میکردن

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. نانو

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (139 ديدگاه)

    این طراحش با جنیفر لوپز فامیل بوده

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4767 ديدگاه)

    بهش نمیخوره بی ام و باشه
    شبیه فراری های دهه ۸۰ میلادی هست که توی دهه ۲۰۱۰ یکم بازطراحی شدن و توی تعداد محدود فروخته شدن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. Amirsh

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد ،
    از اوناس که تو خیابون ببینی از بین بقیه ماشینا متمایزه و سریع متوجهش میشی
    مث i8
    و یه گریزی هم به اون کاسپت vision m داره
    اگه یه نگاه به تصویری که لینک کردم بندازید ، متوجه میشید نه تنها طراحیش اصالت داره ، بلکه خیلی هم بی ام و هست ،
    ب ام و تو سبکای زیادی تو طول فعالیتش کار کرده ، و این زبان جدید طراحیش اتفاقن برگشته به همون ریشه های قدیمیش
    https://images.app.goo.gl/YhwzXdKQ5h7iRDZT9
    https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fcdn.motor1.com%2Fimages%2Fmgl%2FekB6P%2Fs1%2F1972-bmw-turbo-concept1972-bmw-turbo-concept.jpg&tbnid=TXPPy1KdbCC9BM&vet=1&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.motor1.com%2Fnews%2F262414%2Fbmw-turbo-concept-we-forgot%2F&docid=JSmBazXj6kp66M&w=1920&h=1080&source=sh%2Fx%2Fim%2Fm1%2F2&kgs=74392a8a16c22e06&shem=abme%2Ctrie

    موافقم 1
    مخالفم 5
  10. B

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (715 ديدگاه)

    انقدر پشتش بالاست شبیه ۴۰۵ های شوتی شده

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. محمد

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1072 ديدگاه)

    بی ام و از اون کمپانی هایی هست که هر دو الی سه دهه خط طراحیش رو تغییر می دهد ولی امضای کار خودش مثل جلو پنجره کلیوی رو حفظ می کنه.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  12. Amirsh

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد ازش
    قشنگ ازوناست که اگه تو خیابون ببینه آدم ، از بین بقیه ماشینا متمایزه و میدرخشه ، مث i8
    هم خیلی طراحی متناسب و خوبی داره ، هم اتفاقن خیلی بی ام و هست ، اگه به دو تا لینکی که میفرستم توجه کنید ، متوجه میشید که چقد به میراث بی ام و پایبند بوده و چقد اصالت داره ، بی ام و با زبون طراحی جدیدش داره به طراحی های قدیمی خودش ادای احترام میکنه
    به این لینکا نگاه کنید تا متوجه ریشه این مدل بشید :
    https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FBMW_M1&psig=AOvVaw1Mdh44UUbxUB3rgC-S_3z8&ust=1721123424507000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBEQjRxqFwoTCKDH0c3iqIcDFQAAAAAdAAAAABAE
    و
    https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FBMW_Turbo&psig=AOvVaw13zSNmeCtdEwQG8kqqZZi1&ust=1721123514931000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBEQjRxqFwoTCPCxmPLiqIcDFQAAAAAdAAAAABAm

    کاملا از کانسپای m1 و turbo الهام گرفته

    موافقم 2
    مخالفم 3
  13. مهزیار

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (443 ديدگاه)

    عجب سمی

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. رامتین

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3181 ديدگاه)

    واقعا نیاز هست روی این طراحی ها، بازخوردها را بیشتر توجه کنند!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. Absurd Hero

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    جلوش بنظرم خوبه هرچند نمای عقب افتضاحه

  16. bayerischemotorenwerkeag

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    درسته بی‌ام‌و نیست
    درسته هیچی نسل‌های قبلیش نمیشه
    ولی طراحیش یه کم به دل میشینه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. Siyavash

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (714 ديدگاه)

    😑😑

  18. arvin44

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    طراحیش نسبت به XM و سایر نئوکلاسها ملایم تر و ساده تر شده که خوبه اما نمیدونم عقبشو چرا اینجوری طراحی کردن و امیدوارم حداقل بی ام و به بازخوردها توجه کنه و توی طراحی عقب یسری تغییرات رو ایجاد کنه

  19. M power

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    ماشین تعداد محدود هست شایدم کلکسیونی بنظرم ک از قیمتش اینو میگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا