بامو در حال آزمایش کوپهٔ الکتریکی جدیدی از سری نئو کلاس با چهار موتور الکتریکی در چرخها است که طراحی غیرمعمولی دارد.
بامو با سری مدلهای نئو کلاس که قرار است با شش مدل تا سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه شود، در حال تغییر مدلهای الکتریکی خود است و حالا جدیدترین عضو این خانواده در حال آزمایش مشاهده شده است. این خودرو شبیه هیچ بامو دیگری که قبل از این دیدهایم نیست. این محصول جدید باواریا یک کوپهٔ اسپرت است که رادیکالترین مدل نئو کلاس تا به امروز محسوب میشود. البته نمای جلوی این خودرو با چراغها و جلوپنجرهٔ کلیوی شکل باریک، مشابه دیگر مدلهای نئو کلاس است اما پروفیل جانبی هرگز معمولی به نظر نمیرسد.
سقف خودرو کمی بیش از یک کوپهٔ سنتی به عقب کشیده شده و با در صندوقی که بسیار بالاتر از حد معمول یک کوپه قرار دارد ادغام شده است. بهطورکلی، درحالیکه جلوی خودرو که ارتفاع پایینی دارد، شبیه سری ۸ به نظر میرسد، نیمهٔ عقبی خودرو بیشتر به X6 شباهت دارد که در کنار هم قرار گرفتن این دو بخش نمای عجیبی را ایجاد کرده است. یکی دیگر از عناصر طراحی این کوپه، فقدان دستگیرهٔ درها است که بجای آن پانلهای کوچک لمسی روی ستونهای B تعبیه شده است. در عقب هم میتوانیم یک نوار سراسری LED و دیفیوزر برجستهای را ببینیم.
تنها طراحی نیست که این بامو را از دیگر محصولات کنونی شرکت متمایز میکند زیرا به گفتهٔ جاسوسان، این پروتوتایپ به چهار موتور الکتریکی در چرخها مجهز است که این موضوع از فقدان کالیپرهای ترمز سنتی مشخص میشود. بامو سال گذشته برای پیشرفت در موتورهای داخل چرخ، سرمایهگذاری استراتژیکی در شرکت آلمانی DeepDrive انجام داد که نشان از توجه باواریاییها به این تکنولوژی دارد. بااینحال، فعلاً مشخص نیست که این موتورها چقدر قدرت دارند و آیا میتوانند در حد قوای محرکهٔ چهار موتورهٔ سنتیتر بامو که هماکنون با بیش از ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت در حال آزمایش است باشد یا نه.
فعلاً اطلاعاتی در مورد باطریهای این کوپهٔ پروتوتایپ نداریم و مشخص نیست که مثل اکثر خودروهای الکتریکی، باطریها در کف خودرو نصب شدهاند یا در قسمت عقبی حبابی تعبیه شدهاند. همچنین برنامهٔ بامو برای این کوپه هم در هالهای از ابهام قرار دارد اما طبق برخی گمانهزنیها، این خودرو میتواند یک مدل تولید محدود مثل i8 باشد.
omqali
۱۶ تیر ۱۴۰۳بدبخت شدیم، این چیه دیگههه
JaMsHiD-R1988
۱۶ تیر ۱۴۰۳ما که بدبخت نمیشیم ، آلمان بدبخت شده که یه قطب خودرو سازیش رو به نابودی میره
علیرضا
۱۶ تیر ۱۴۰۳هیچ وقت قطب خودرو سازی نبود بعد جنگ تمامی صنایع المان دست امریکا ، فرانسه ، اینگیلیس افتاد خود شرکت بنز بارها برشکست شد و با سرمایع گذاری شاه زنده شد شرکت بیموه هم با شرکت ایزتا و ، وسپا ایتالیا هم کاری کرد تا بیموه ایستا بده بیرون فولکس هم زمانی که سیتروئن مدل افسانه ای ds داد بیرون جذ بیتل چیزی نداشت
omqali
۱۶ تیر ۱۴۰۳آخه چندتا زبان طراحی واسه یه کمپانی میتونه نابودش کنه، آخه سری پنجی که از ون مرسدس سنگین تره چه منطقی داره خدایی
Mercedes
۱۶ تیر ۱۴۰۳دوتا
مرسدس هم همینه
ممد ژانگولر
۱۶ تیر ۱۴۰۳به نظر فوق العاده میاد . حس ششم قوی دارم میگه میترکونه حالا خواهید دید .
DonJavad
۱۶ تیر ۱۴۰۳چقدر زشتهههههه
B
۱۶ تیر ۱۴۰۳شبیه اون خانمایی شده که میرن باسنشونو حجیم میکنن 😂😂
۱۶ تیر ۱۴۰۳با عرض پوزش از کاربران تسلا رو ترجیح میدم به این
روح القدس
۱۷ تیر ۱۴۰۳این چه برف پاک کنیه ؟
آقا این داره مسخره بازی درمیاره بخدا
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/BMW-Coupe-5-767×511.jpg
MehdiTurbo
۱۷ تیر ۱۴۰۳روح القدوس عزیز 😂😂
متاسفانه باید بگم که مسخره بازی درنمیاره واقعا همچین چیزی تولید کرده 😂😂
تو که روح القدوسی پیش خدا پا درمیانی کن بگو بنز بی ام و را به ما مثل بنز بی ام و سابق گردان قطعا ما در زمره گناهکاران بودیم و ناسپاسی کردیم
شاید فرجی شد
Comodor
۱۶ تیر ۱۴۰۳بیامو الان به یه رضاشاه نیاز داره
پیام رنگین کمونی
۱۶ تیر ۱۴۰۳اره رضا شاه مهندس مکانیک و طراحی خودرو بوده
مرسدس هم شاه نجات داد وگرنه طراحیاش نابود بود
حالا شاه که نیست
پسرش فکر کنم دکتری مهندسی الکترونیک و مکانیک داره
بگو بی ام و رو نجات بده
gholii
۱۶ تیر ۱۴۰۳پیف پیف..اه اه
𝐀𝐥𝐢
۱۶ تیر ۱۴۰۳به نظرم پشتش قراره خیلی ناجور باشه
Mr wrong
۱۶ تیر ۱۴۰۳من یقرا فاتحه مع الصلوات
آلمان🇩🇪🇩🇪
۱۶ تیر ۱۴۰۳فکر کنم طراحای بی ام و مسابقه گذشتن ببین کی میتونه زشت تمرین ماشین رو طراحی کنه😑
سهیل
۱۶ تیر ۱۴۰۳به نظرم کمی متفاوت از نئو کلاس هست.
علی ایحال من با مدیر داخلی بی ام و تماس گرفتم و نگرانی ایرانی ها رو خصوصا پراید سوارهای عزیز از طرح جدید رو به سمع ایشون رسوندم. ایشون هم قول دادن که طراحی بعدی حتما شبیه پراید خواهد بود تا ایجاد ترس و وحشت در ایرانی ها از طراحی های جدید کاهش پیدا کنه.
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳هی خدا
Amirsh
۱۶ تیر ۱۴۰۳باحاله که
بابا چطونه وجدانن؟ :)))
این از اینجا که به نظر خیلی جذابه
واقعا دوس دارم بدونم از نظر افرادی که اینقدر از بی ام و انتقاد میکنن ، طراحی ایده آل چی میتونه باشه برای این برند ،
بابا به خدا دیگه مفهوم زیبایی شناسی و طراحی تو خودرو ها خیلی وقته که دچار یه تحول و درگرگونی شده
هر چند سال یه بار یه تحول اینجوری رخ میده تو دیزاین
یه زمان طراحی ها بر پایه طراحی کالسکه بود
یه زمان استریم لاین ترند شد
یه زمان ماشینا با الهام از فضا پیما ها و جت های جنگنده و تب فضا طراحی میشد
یه زمان خطوط شکسته و یه استایل آرت دکو طور اومد
بعدا طراحی تخم مرغی و گوشه های نرم باب شد
و ….
الانم که طراحی ها به نظرم داره میره به سمت مینیمالیسم و کمینه گرایی ( این راجع به چینی ها صدق نمیکنه البته )
که خیلی میتونه جذاب باشه به نظرم
با مقاومت کردن و چشم بستن روی سبک های طراحی متنوع و مختلف ، خودتون و ذائقه ی بصریتون رو آزار میدید فقط:))))
سهیل
۱۶ تیر ۱۴۰۳مهم اینه که فقط بی ام و جرات داره سبک ها رو متحول کنه مثل ویژن که شد الگوی طراحی صد تا خودروساز و مدل دیگه. حالا ممکنه بعضی اوقات هم نگیره. وقتی رهبر طراحی باشی نمیتونی وسط بازی کنی
mosafer
۱۶ تیر ۱۴۰۳یا حضرت طراحی،،،چیه این دیگه
Amirsh
۱۶ تیر ۱۴۰۳پدال از دی اس ۸ هم تصاویر و اطلاعات زیادی درز کرده ، اونم یه پوششی بدید لطفا
JaMsHiD-R1988
۱۶ تیر ۱۴۰۳بلایی که سر سری پنج جدید اومد
عقبش اندازه کراس اوور ارتفاع داره
جلوشم ماشاالله انگار پیکانی هست که عینک آفتابی ضد گلوله زده
دیجی
۱۶ تیر ۱۴۰۳وقتی طراح صنعتی وسنتی باهم میزنه
عمو مایک
۱۶ تیر ۱۴۰۳خدا به داد برسه
اون از هاچبک برقی فراری
حالا هم این .
علی جردن
۱۶ تیر ۱۴۰۳آیا میتواند رقیب امجی سایبرستر برقی باشد ؟
باید جفتشون درگ بزارن
MehdiTurbo
۱۶ تیر ۱۴۰۳😂😂
ساقیت کیه داداش
چین هنوز در حد رینگ کره ام نی چه برسه بی ام و رقیبش باشه
فهمیدیم چینی سواری ولی لطفا اینجا کامنت این مدلی نزار
پس فردا افغانستانم ماشین بزنه وارد ایران بشه یه عده بخرند میاند میگند ایا میتونه بنز رقیبش بشه 😂😂
شماها راحت زندگی میکنید ولی
علی جردن
۱۶ تیر ۱۴۰۳ماشین چینیو مفت نخریدم که برادر من…
بعد کلی تحقیق و مقایسه با آلمانی ها و ژاپنی ها رفتم سراغ چینی ها و پس انداز سالیان سالمو دادم اگر ماشین خوبی نمیساختن مجبور نبودم بخرم بجاش پس اندازامو جای دیگه خرج میکردم وقتی حاظر شدم بخاطرش پول پرداخت کنم یعنی ارزش خریدن داشتند…
BlackWing
۱۶ تیر ۱۴۰۳وقتی درکت از ماشین بازی صفره…
سهیل
۱۶ تیر ۱۴۰۳خطاب به black wing
وقتی درکت از ماشین زیر صفر هست
Arad
۱۷ تیر ۱۴۰۳درود شما درست میفرمایید علی آقا حتما هر وقت در حد ژاپنی و آلمانی پول داشتید چینی بخرید پیروز باشید.
علی جردن
۱۷ تیر ۱۴۰۳حاج آقا با بودجه زیر ۵۰ هزار دلار بهترین انتخاب چینی فول آپشنه نه ژاپنی و آلمانی مدل پایین. بده ۶
MehdiTurbo
۱۷ تیر ۱۴۰۳اینکه تو ایران تو پول یه بی ام و میدی ماشین چینی میخری دلیل بر برتری چین به المان نیست 😂😂
این دیگه چه استدلالی مگه خوب بد بودن ماشین به وضعیت بازاری که من توش زندگی میکنم یا چون من فلان ماشین دارم بهترین
بحث کلی تو شرایط ازاد و جهانی کسی با این پول چینی نمیخره کافیه جدول فروشش که پدال سرچ کرد ببینی تو اروپا فقط یه درصد چینی خریده بودند به جز چین و روسیه همه جا بین یه درصد تا شیش درصد بود فروشش بازار چین و روسیه را حذف میکردی تو جهان فروشش به ۱۵ درصدم نمیرسید تو ژاپن صفر درصد بود 😂😂
داستان اینه چین الان یکی دو لول از کره و ژاپن و فرانسه پایین تر در بهترین حالت
کره و ژاپن از المان و انگلیس البته قیمتاشونم زمین تا اسمون فرق
ولی اینکه تو ایرانی و ماشین چینی داری دلیل بر بهتری بودن چین به المان و کره و ژاپن نیست
تو خودروهای بازار جهانی از پایین به بالا
اول هند دوم چین سوم کره و ژاپن و امریکا چهارم المان و انگلیس پنجمم ایتالیا
که هر چقدرم بیای بالاتر طبیعتا گرونتر
حالا تو ایران وضعیت اینه دلیل نمیشه چین بهتر بقیه باشه و اصلا همین دیدگاه بتعث شده ماشین پانزده هزار دلاری قدر یه پنجاه هزار دلاری تو پاچه ات کنند و قد پول یه بی ام و صفر یه چینی صفر بخری تا وقتی راضی وضعیت همینه فقطم تو نیستی زیادند
الانم زود برای تعریف کردن از چینی پنج سال دیگه بیا کامنت بزار من خودم سال ۹۱ که تازه چینی اومده بود گل سر سبدشان که جیلی بود خریدم
امیدوارم چرخش بچرخه برات ولی خب چین اصلا اون چیزی که میگی نیست و کیفتش یکی دو لول از ایرانی بهتر اصلا قابل مقایسه با کره و فرانسه نیست در حالت صفر میگم کاری به بازار دست دوم ایران ندارم الان جو گیر ظاهر اپشناشی بعدم تو اگه پشت یه ماشین ژاپنی و کره ای بشینی از لحاظ کیفیت و لذت رانندگی غیر ممکن این حرف بزنی بحثم یبارش نیست تو طولانی مدت میفهمی زمین تا اسمان فرقشان هزار کیلومتر با هر کودوم رانندگی کنی میفهمی چقدر تفاوت لذت رانندگی دارند
مازیار
۱۶ تیر ۱۴۰۳از نمای جلوی نئوکلاسی خوشم اومد و به نظرم یه بیس مستعد برای تکامل بیشتر هست
اینم اگه نسخه اسپرت تر ازش باشه به احتمال زیاد خوب خواهد بود
Dark Knight
۱۶ تیر ۱۴۰۳وقتی m3 برقی قراره ۱ مگاوات قدرت داشته باشه ( ۱۳۴۱ اسب بخار ) پس این فکر کنم قراره قوی تر هم باشه ! ب ام و برای برقی ها پرفورمنس و کلا برقی ها راه خیلی خوبی رو پیش گرفته چون از نظر من باید همه برقی ها قوی و سریع باشن تا بتونن کمبود صدا درونسوز ها رو تا حد زیادی یا حتی کاملا با اعداد درشت برای اسب بخار و شتاب های ۲ ثانیه ای یا کمتر بر طرف کنن و فکر نکنم با وجود سیستم های ایمنی جدید و حالت های رانندگی که میتونن خروجی باتری ها رو کم کنن مشکلی برای ایمنی این دست ماشین ها پیش بیاد ، اما از نظر طراحی حقیقتا حتی با این کاور و استتار باز هم میشه فهمید قرار نیست چیزه جالبی باشه مثل اکثر ب ام و های جدید که واقعا به یه بحران شخصیتی خیلی بدی دچار شدن ( قرار بود از چند سال پیش هوش مصنوعی ب ام و های جدید رو طراحی کنه ، کاش زودتر این طرح رو اجرا کنن شاید بهتر از آدم ها بود )
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳جلو پنجره اش شبیه لوگو بی تی اسه😂
Amir
۱۶ تیر ۱۴۰۳هیتلر ببینه سکته میکنه 😂😂
arvin44
۱۶ تیر ۱۴۰۳از بغل بنظرم یکم جذابه جلوش هم جای پیشرفت زیادی داره اما عقبش واقعا افتضاحه
علیزاده
۱۶ تیر ۱۴۰۳اسم بی ام و رو عوض کنید به این ماشین نمیاد حیف اسم و سابقه بی ام و
m8
۱۷ تیر ۱۴۰۳واقعا موندم بی ام و داره با خودش چکار می کنه؟!! دیگه داره حال بهم زن میشه طراحی های جدید باواریا