بی ام و

نسل بعدی بی ام و iX5 و مدل جدید Neue Klasse، خودروی هیدروژنی خواهند بود

بی‌ام‌و در راستای تعهد به فناوری خودروی هیدروژنی، پلتفرم جدید Neue Klasse و نسل آینده‌ی شاسی‌بلند iX5 را هیدروژنی در نظر گرفته است.

بی‌ام‌و از معدود خودروسازانی است که معتقدند برقی شدن لزوماً به معنای جمع کردن باتری‌های سنگین و حجیم در خودرو نیست. خودروساز آلمانی هنوز هم پتانسیل‌هایی را در فناوری هیدروژن می‌بیند، بنابراین iX5 در اواخر سال ۲۰۲۲ سهم کوچکی از خط تولید را دریافت خواهد کرد.

الیور زیپس، مدیرعامل گروه بی‌ام‌و در طول کنفرانس تلفنی در رابطه با گزارش نیم ساله گفت که این شرکت «از قبل درباره نسل بعدی احتمالی خودروها فکر می‌کند». در صورت تایید، در آینده قابل پیش‌بینی این اتفاق نمی‌افتد، زیرا بی‌ام‌و X5 کنونی در سال ۲۰۲۳ فیس لیفت میان‌دوره‌ای دریافت خواهد کرد، به این معنی که نسل بعدی این شاسی‌بلند تا سال ۲۰۲۶ وارد بازار نخواهد شد. با این وجود، سخنان مدیرعامل نشانگر تعهد بی‌ام‌و به فناوری خودروی هیدروژنی و فناوری هیدروژن است.

به گزارش بی‌ام‌و بلاگ، الیور زیپس ادعا می‌کند که هیدروژن نشان‌دهنده‌ی «قطعه‌ی گمشده‌ی پازل است که می‌تواند حرکت به سمت برقی شدن را در مکان‌هایی که پیشرانه‌های الکتریکی با باتری قادر به کشش نیستند، تکمیل کند». برای این منظور، پلتفرم نیو کلاس (Neue Klasse) که در سال ۲۰۲۵ با سدان بی‌ام‌و سری ۳ باتری‌خور کار می‌کند، می‌تواند برای پشتیبانی از پیل سوختی سازگار شود. هم‌اکنون، مدیرعامل ۵۸ ساله فقط می‌گوید بی‌ام‌و می‌تواند پیشرانه هیدروژنی را برای نسل جدید این خودرو تصور کند.

بی‌ام‌و آی ایکس 5 / BMW iX5 هیدروژنی

مدیرعامل بی‌ام‌و معتقد است که حمل‌ونقل شخصی با سوخت هیدروژنی «نیاز به ارزیابی مجدد» دارد، به‌ویژه در بازارهای خاصی که هنوز خودروهای برقی مجهز به باتری‌های معمولی محبوبیت پیدا نکرده‌اند. بی‌ام‌و iX5 هیدروژنی باتری‌های بزرگ خود را با دو مخزن هیدروژنی ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) در شاسی‌بلندی با توان کل ۳۷۴ اسب بخار که وزن آن کمتر از خودروی الکتریکی باتری‌خور با اندازه مشابه بود، تعویض کرده است.

علاوه بر سبک‌تر بودن نسبت به خودروهای برقی معمولی، سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی تنها سه تا چهار دقیقه طول می‌کشد؛ بنابراین با خودروهای بنزینی یا دیزلی قابل مقایسه است. در مورد iX5، بی‌ام‌و این شاسی‌بلند را مهندسی کرد تا از گرمای اتلافی برای گرم کردن داخل کابین استفاده کند و مانند سایر خودروهای هیدروژنی از جمله تویوتا میرای، تنها چیزی که از منتشر می‌شود، بخار آب است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. parsa عشق ماشین

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    گفتم!
    برق هیچ گاه پیشرفت نمیکنه سوخت بعدی خودرو ها هیدروژنه نه برق درسته که قیمت بسیار بالایی داره ولی هیدروژن توان بسیار زیادی داره.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  2. meysam

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    من از طرفداران سرسخت هیدروژنم

    موافقم 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا