برای اولین بار در تاریخ، میزان فروش خودروهای برقی بیامو از تسلا بیشتر شده است.
همزمان با انتشار آمار فروش خودروهای برقی قاره اروپا در ماه جولای، خبر رسیده بیامو تعداد ۱۴,۸۶۹ دستگاه خودروی بدون آلایندگی را در قاره همیشهسبز به فروش رسانده درحالیکه این رقم برای تسلا ۱۴,۵۶۱ دستگاه بوده است. به این ترتیب بیامو در ماه جولای با اختلاف ۳۰۸ خودرو بالاتر از تسلا به عنوان پرفروشترین برند تولیدکننده خودروهای برقی اروپا شناخته شده است.
با اینکه اختلاف چندانی بین آمار فروش دو برند وجود ندارد اما همین پیشتازی بیامو نشان میدهد ژرمنها بیسروصدا برنامههای برقی سازی محصولات خود را پیش میبرند و درعینحال خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و بنزینی را نیز را ارائه میکنند. گفته میشود تسلا ماه قبل با افت فروش در اروپا مواجه شد و میزان فروش خودروهای مدل ۳ و مدل Y کاهش یافت. در ماه جولای فروش تسلا مدل Y با کاهش ۱۶ درصدی به ۹,۵۴۴ دستگاه رسیده و میزان استقبال از تسلا مدل ۳ نیز ۱۷ درصد کاهش یافته و این خودرو فروش ۴,۶۹۴ دستگاهی را ثبت کرده است. همین افت فروش به گروه بیامو اجازه داده تا با اختلافی ناچیز بتواند رتبه اول فروش خودروهای برقی اروپا در ماه جولای را به خود اختصاص دهد.
باید به این نکته اشاره کرد که کل فروش خودروهای برقی اروپا در ماه جولای ۶ درصد کاهش یافته است. احتمالاً علت این افت فروش به خاتمه ارائه مشوقهای دولتی و نگرانیهای خریداران درباره افت ارزش خودروهای خود مربوط میشود. با اینکه گروه بیامو توانسته رتبه اول فروش خودروهای برقی اروپا را از چنگ تسلا خارج کند اما پرفروشترین خودروی برقی ماه قبل این قاره مدل Y بوده و فروش ۹,۵۴۴ دستگاهی آن اختلاف زیادی با خودروهای بعدی دارد. دومین خودروی برقی پرفروش ماه جولای نیز ولوو EX30 با فروش ۶,۵۷۳ دستگاه است و رده سوم هم فولکسواگن ID.4 با فروش ۵,۲۹۵ دستگاه قرار میگیرد. دو خودروی بیامو iX1 و i4 با فروش ۴,۳۰۵ و ۴,۱۹۸ دستگاهی جزو ده خودروی برقی پرفروش ماه جولای در قاره اروپا هستند.
کارشناسان میگویند کل فروش خودروهای اروپا در مقایسه با جولای ۲۰۲۳ حدود ۲ درصد رشد کرده و به ۱.۰۳ میلیون دستگاه رسیده است. در این میان شاسی بلندها سهم ۵۴ درصدی از کل فروش را به خود اختصاص دادهاند. فیلیپه مانوز تحلیلگر جاتو دینامیک میگوید:
مشتریان در اروپا به گزینههای بیشتری نسبت به هر زمان دیگری دسترسی دارند و شاسی بلندها خودروهایی راحتتر و لذتبخشتر برای خریداران زیادی هستند. این موضوع به همراه افزایش عرضه مدلهای ارزانقیمت به مصرفکنندگان کمک کرده تا بجای خودروهای سنتی مدلهای شاسیبلند و کراس اور را انتخاب کنند.
با اینکه تسلا مدل Y پرفروشترین خودروی برقی اروپا در ماه جولای بوده اما عنوان پرفروشترین خودروی کل بازار به داچیا ساندرو با فروش ۲۲,۳۹۸ دستگاهی اختصاص مییابد. پس از ساندرو هم خودروهای فولکسواگن تی راک و تویوتا یاریس کراس با فروش به ترتیب ۱۹,۲۵۴ و ۱۷,۳۱۴ دستگاه قرار گرفتهاند.
شلبی
۲ شهریور ۱۴۰۳دست نامرئی در حال تنظیم بازار و سهام پروازی تسلا هم هر روز بیشتر جذابیتش رو از دست خواهد داد در خوش بینانه ترین حالت از این به بعد سهام تسلا مثل بقیه گروه های خودرسازی در یک بازه نوسان میکنه
heshmat021
۲ شهریور ۱۴۰۳علت ارزش بالای سهام تسلا، ارزش بالای آینده اون و تکنولوژی هاش از نظر سرمایه گذار ها است
وگرنه همه میدونن الان شرکت n تومن ارزش داره و سهامش گرونه
شلبی
۲ شهریور ۱۴۰۳خب حرف منم اینه که اگر تلنولوژی ای هم داشت رقبا بهش رسیدن یا در حال رسیدن هستن و همین الان هم ارزش سهامش نسبت به پیکش خیلی کم شده
Mercedes
۸ شهریور ۱۴۰۳اینو در نظر بگیر که byd تاره امسال وارد اروپا شده!
تکنولوژی تسلا هیچ حرفی در برابر byd نداره
تو امریکا شاخه نسبت به فورد و پونتیاک😂
به علاوه مرسدس در حال تست باتری با برد ۱۰۰۰ کیلومتریه
بیمر نسل جدید نیوکلاس رو داره توسعه میده
ولوو و برقی هاش
تو خود امریکا هم شخصا اگر بخوام آمریکایی بخرم قطعا لوسید میخرم نه تسلا
کلا یه دوره ای تسلا سو استفاده کرد از نبود رقیب
الان هم بخاطر قدرت رسانه امریکا و بازی های ایلان ماسک هنوز قویه
تا ده سال دیگه قول میدم حتی حزو ۵ تا هم نخواهد بود تسلا
بنظر خودم:
رتبه اول و دوم بین بی وای دی و فولکس
رتبه سوم تا پنجم بین بیمر ، مرسدس و احتمالا هیوندای یا شاید یه برند چینی که از باتری های کتل یا بی وای دی استفاده کنه (شاید هم لوسید و عربستان؟!)
froG-driVer
۲ شهریور ۱۴۰۳کاری به هیچی ندارم،ولی رنگارو
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/12.jpeg
محمد
۶ شهریور ۱۴۰۳زیباست بی ام و تسلا رو قبلاً شکست داده بود☣️☠️
Mercedes
۸ شهریور ۱۴۰۳بخوام به اصالت توجه نکنم
چینی برقی رو به تمام برقی ها ترجیح میدم ، دلیلشم دیگه همه میدونن ، تو برقی چین و کره پیشرو هستن ، حالا یه سری از سر تعصب میخوان انکار کنن ، قدرت تغییر واقعیت رو که ندارن ، ذهن خودشون رو میتونن تغییر بدن نه واقعیت جهانو
اگر هم دنبال اصالت باشم
مرسدس ، بی ام و ، فولکس و … برقی های خوبی میسازن
پورش هم که دیگه ترکوند تو نسل جدید ماکان ، از باتری های کتل با برد بسیار بالاتر از رقبای غربی استفاده کرد که تصمیم هوشمندانه ای بود
تسلا هیچ حای این معادله نیست
نه اصالت
نه تکنولوژی برتر
نه ظاهر زیبا و مدرن
نه …
هیچی
محمد
۲ شهریور ۱۴۰۳این همه از ضرورت پلتفرم اختصاصی گفتن آخرشم بیامو با پلتفرم بنزینی پرفروشترین شد
محمد
۶ شهریور ۱۴۰۳منو اشتباه با تو میگیرن
مازیار
۲ شهریور ۱۴۰۳نکته جالب اینکه مدیرعامل همین بیامو گفته بود رشد تسلا همیشگی نخواهد بود!
Saeed Boroomand
۲ شهریور ۱۴۰۳غیب گفته
KAIZEN
۲ شهریور ۱۴۰۳همون زمانی که ایشون به قول شما غیب گفته، یه عده نه تو ایران بلکه اونور آب تسلا رو کرده بودن خدا و خیلی از شرکتها هم میلیارد میلیارد تو برقیها سرمایه گذاری کردن که الان دارن برنامه هاشون رو با کلی ضرر تعدیل میکنن
پس میبینیم غیب نگفته بلکه کاملا با برنامه صحبت کرده
KAIZEN
۲ شهریور ۱۴۰۳جالب تر اینکه مدیر بی ام و مثل تویوتا رویکرد چند مسیری رو انتخاب کرده و همچنان به موتورهای درونسوز و سایر گزینه ها پایبنده
زمان داره بمرور تک و توک شرکتهای عاقل رو از بقیه مشخص میکنه
Faramarz Khosravi
۲ شهریور ۱۴۰۳علت رشد سریع تسلا این بود که مثل یه استارت آپ تحت مالکیت خصوصی ایلان ماسک بود و تقریبا یه دهه ضرر ده بود در حالی که شرکت های سهامی مجبور بودن به سهام دارها جواب گو باشن و اون ها رو تو تصمیم گیری ها سهیم کنن. حالا که تسلا هم سهامی شده و نیاز به زنجیره تامین با مقیاس بالا داره مشکلات بقیه رو داره. در واقع مزیت تسلا این بود که به لطف پول و مدیریت (وعده دادن و شو من بودن) ایلان ماسک مثل فیسکر و … برشکست نشد
سوشیانت
۲ شهریور ۱۴۰۳اتفاقا اصن چیز جالبی نیست هر کسی که دوران تحول صنعت خودرو رو مطالعه کرده باشه میدونه که هیچ شرکتی وجود نداره دائم در حال اوج باشه بی ام و به جای این کار ها باید نشون بده که میتونه یه ماشین هیبریدی یا برقی در حد تسلا بسازه یا نه( دلیل اینکه بنزینی رو نگفتم اینه که احتمالش خیلی کمه که با یک خودروی بنزینی بخواد با تسلا رقابت کنه الان قوی ترین ترین خودروی درون سوز بی ام و بیشتر ۶۲۷ اسب قدرت نداره)
Kiarash
۲ شهریور ۱۴۰۳بی ام و باید بنزینی باشه 🥲
سهیل
۲ شهریور ۱۴۰۳مرسدس هم تونست از پژو سبقت بگیره و ششم بشه. حیف که تو ایران نمایندگی نداره. وگرنه تو ایران و افغانستان پرفروش ترین میشد.
Faramarz Khosravi
۲ شهریور ۱۴۰۳با کدوم پول تو ایران پر فروش ترین میشد؟
سیندرلا
۲ شهریور ۱۴۰۳اختلاف ۳۰۸ عدد ماشین که چیزی نیست ! یه جوری میگن انگاری دوبرابر فروش داشته!
M power
۲ شهریور ۱۴۰۳افرین ب بیمر
18:45
۲ شهریور ۱۴۰۳مردان باواریا همچنان پیشتازند! 👏👏🏆
BMW
۲ شهریور ۱۴۰۳بابا باریکلا 🥲👌🤠
Parham
۳ شهریور ۱۴۰۳بی ام و برد ولی به چه قیمتی؟
محمد
۶ شهریور ۱۴۰۳بچها تسلا داره به طور کلی میره پایین👍