شرکت بیامو در سدان سری ۷ دهه ۸۰ میلادی خود از برفپاککنهای قابلبرنامهریزی استفاده کرده است.
فکر نمیکنیم خودروهای مدرن امروزی فاقد برفپاککنهای تایمر دار باشند. بسیاری از این خودروها دارای سنسور باران هستند و سرعت حرکت برفپاککنها بسته به شدت باران تنظیم خواهد شد؛ اما در دهه ۸۰ میلادی، بیامو تکنولوژی جالبی را برای برفپاککنهای سری ۷ در نظر گرفته بود. در این خودرو راننده تصمیم میگرفت که برفپاککنها چه زمانی فعال شوند و چه مدت طول بکشد که برفپاککن به حالت اول بازگشته و مجدداً فعال شود.
اخیراً یکی از پیج های طرفدار بیامو در اینستاگرام این ویژگی جالب را به نمایش گذاشته است. البته ویدئوی منتشر شده توضیحات زیادی دارد که برنامهریزی برفپاککنهای سری ۷ دهه ۸۰ میلادی را نشان میدهد. برای فعال شدن این ویژگی ابتدا میبایست اهرم را بهصورت متناوب چرخاند و سپس در حالت خاموش قرار داد. سپس راننده میبایست میزان فاصله بین حرکت برفپاککنها را تعیین کرده و سپس به حالت متناوب برگرداند. پس از آن برفپاککنها در بازه زمانی تعیین شده حرکت خواهند کرد.
البته دقیقاً نمیدانیم که بیامو در کدام مدلها و تا چه زمانی ویژگی موردبحث را ارائه کرده است اما جستوجوی سریع در اینترنت نشان میدهد برخی مالکان درباره برفپاککنهای قابلبرنامهریزی بیامو بحث و گفتوگو داشتهاند. همچنین برخی محصولات فولکسواگن نیز دارای ویژگی مشابهی بودهاند و لکسوس نیز برفپاککنهای قابل تنظیم را در خودروهای خود بکار برده است. حتی رلههای افترمارکتی نیز وجود دارند که با نصب در خودرو ویژگی مشابه را ارائه میکنند.
همچنین بخوانید: رایج ترین ایرادات برف پاک کن خودرو
اما آیا برفپاککنهای قابلبرنامهریزی یک تکنولوژی انقلابی هستند؟ قطعاً خیر اما به ما یادآوری میکند که خودروسازان آلمانی تفکر وسیعتری در مقایسه با برندهای آمریکایی آن زمان داشتهاند. در لینکلن تاون کار ۱۹۸۷ ویژگیهایی همچون صندلیهای چرمی و آنتن برقی وجود داشته اما سری ۷ نسل E32 به کیسه هوای راننده، ترمزهای ضد قفل، سیستم صوتی و برفپاککنهای یاد شده مجهز بوده است.
۱۴ خرداد ۱۴۰۳بنظر من اشغال ترین ماشین دنیا که ادای لوکس ها رو در میاره تیبا هست
Hyonda is love
۱۴ خرداد ۱۴۰۳بنظرم هایما x7🤣🤣🤣🤣
۱۴ خرداد ۱۴۰۳بنظر من هیوندای…
به جز آزرا و سانتافه و سوناتا و اپتیما و وراکروز و آوانته و النترا و اکسنت و ون H1 و اکسل و اسپورتیج و جنسیس که مدلاشون زیر ۲۰۲۲ هست
Hyonda is love
۱۴ خرداد ۱۴۰۳خب اینا که توایرانم هستن
بعدشم تو نظرتو دادی دیگه نمیتونی چیزی بگی
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۳تیبا کی ادعای لوکس بودن رو کرده؟
فکر کنم کم حاشیه ترین ماشین ایران باشه.
۱۴ خرداد ۱۴۰۳میخواستم به سری ۷ بپرم ولی دیدم ماشین خوبیه نظرمو یه کوچولو ویرایش کردم 😂
وگرنه اون لوکس رو نمینوشتم
𝐀𝐥𝐢
۱۴ خرداد ۱۴۰۳عجب کابینی داره!
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/bmw_7-series_1992_images_2_800x600-e1717360649782.jpg
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۳اما آیا برفپاککنهای قابلبرنامهریزی یک تکنولوژی انقلابی هستند؟ قطعاً خیر اما به ما یادآوری میکند که خودروسازان آلمانی تفکر وسیعتری در مقایسه با برندهای آمریکایی آن زمان داشتهاند. در لینکلن تاون کار ۱۹۸۷ ویژگیهایی همچون صندلیهای چرمی و آنتن برقی وجود داشته اما سری ۷ نسل E32 به کیسه هوای راننده، ترمزهای ضد قفل، سیستم صوتی و برفپاککنهای یاد شده مجهز بوده است.
آقای ماشالله ماشاالله طبق معمول تو این پست ها پیداش نمیشه
سوشیانت
۱۴ خرداد ۱۴۰۳یه جمله کاملا غلط که من مدرک دارم براش از اونجایی که شما آلمانی فن ها اهل تحقیق نیستین جنرال موتورز تو دهه ۷۰ ایربرگ رو اختراع کرد و هم برای راننده و هم برای سرنشین جلو گذاشت اون وقت بی ام و تو دهه ۸۰ فقط برای راننده داره!
مهندسی آلمانی🤣🤣🤣
JaMsHiD-R1988
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ماشاالله کاری نداره فقط میگه ماشاالله و به آمریکا مینازه . باید سوشیانت رو صدا کنی که آمریکا رو برتر از اروپا میبینه😂💔
سوشیانت
۱۴ خرداد ۱۴۰۳شما ها دلیلتون چیه که اروپا رو برتر از آمریکا میبینید من دلیلم رو گفتم و طبق معمول شما ها هیچ جوابی ندارید
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۳جواب که هست آدم لایق بحث و جواب نیست
سوشیانت
۱۴ خرداد ۱۴۰۳اگه به لایق بودن باشه که خیلی ها لایق نیستن از اطلاعات من بهره ببرن ولی با این حال من دارم لطف میکنم بهتون و واقعیت رو روشن میکنم شما ها اگه جوابی داشتین حداقل یکبار یه لینکی چیزی میفرستادین حتما هم نیاز نیست در جواب به من باشه
JaMsHiD-R1988
۱۴ خرداد ۱۴۰۳برتری فرانسوی ها توی رالی و تپه نوردی که از هر جهت از آمریکایی ها بهترن
برتری آلمانی ها توی مهندسی که ایمنی ماشین های حال رو مدیون آلمانیم
برتری ایتالیا توی سوپر اسپرت سازی
برتری آلمانی ها توی لوکس سازی
برتری بزرگترین ها مثل فیات و پژو توی تولید اقتصادی .
شما یه ماشین بگو بتونه با AMG ONE از لحاظ تکنولوژی و سواری رقابت کنه !
سریع ترین ماشین توی پیسته .
بعدش ، یه ماشین آمریکایی نام ببر با صفر تا صد ۱.۷ ثانیه !
برترین ماشین های فرمول یک توی اروپا به دنیا اومدن .
شما تونستی یه ماشین آمریکایی درخور اسم مسابقات فرمول یک و بیست و چهار ساعته پیدا کنی ، من آمریکایی باز میشم
JaMsHiD-R1988
۱۴ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت درسته آمریکایی های ماسل دهه هفتاد و شصت عالی بودند . ولی هیچوقت هیچ حرفی توی پیست ها بجز پیست های خط مستقیم ندارن . به راحتی از یه آلپین a110 ۲۰۰ اسبی میخورن . همش هرزگردی توی پیچ که هیچ کاربردی جز تموم کردن بنزین و لاستیک نداره
۱۴ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت به نظر من حقیقت رو میگه
سوشیانت
۱۵ خرداد ۱۴۰۳جمشید اینکه قبول داری آمریکایی ها تو خط مستقیم عملکرد خوبی دارن باز نشون میده تعصبت از بعضی ها کمتره ولی اصلا اینطوری نبوده که تو پیست حرفی برای گفتن نداشته باشن مثلا کادیلاک ct5 v بلک وینگ تو پیست از ام فایو سی اس سریعتره تو سوپر اسپرت سازی هم که کوروت از قدیم معروف به قاتل اروپایی ها بوده و هست تو لوکس بودن هم که کادیلاک یه لول از آلمانی ها بالاتر بوده و هست الدورادو بروگهام ۱۹۵۷ یا اختلاف زیاد لوکس ترین ماشین زمان خودش بوده و اسکالید و سلستیک ماشینی با صفرتاصد زیر ۱.۷ هم که میشه به دوج دیمون ۱۷۰ اشاره کرد همین دوج هم اولین ماشین رو تولید کرده بود که به سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت رسید به هین دلایله که میگم آمریکا صنعت خودروش از اروپا بهتره
JaMsHiD-R1988
۱۶ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت میلیون ها بار کاربران بحث کردن
اصلا nhra درست گفته .
ولی شما تا یه راننده مسابقه ای نباشی نمیتونی اون تایمو بزنی !
مثلا تو کاتالوگ ماشین نوشته شتاب صفر تا صد چهار ثانیه ، برای عموم چهار ثانیه هست . برای راننده ریسینگ و درگستر اون تایم سه و سه دهم ثانیه هست مثلا
اوکی؟ دوج اومد تایم پیست و راننده مخصوص رو داد بیرون . وگرنه پایین تر از ۱۵۰۰ اسب یه ماشین دو تنی به هیچ وجه نمیتونه زیر دو بزنه یه قاعده هست .
۱۴ خرداد ۱۴۰۳داش جمشید مگه اروپایی هستی سر اروپا تعصب داری
JaMsHiD-R1988
۱۵ خرداد ۱۴۰۳داش بدون نام
حالا مگه مثلا پیام کره ایه یا سوشیانت آمریکاییه؟
تعصب که خوب نیست ولی هرکاری کنی اروپا توی تقریبا تمام مباحث از آمریکا جلو تره .
اروپا اولین قاره ای بوده که صنعتی شدن رو شروع کرده بود .
قطعا از آمریکا که به دست اروپاییان کشف شده جلو ترن . یه روزی هم آمریکا اصلا عددی نبود . جلو ایران مورچه حساب میشد جلو انگلیس و فرانسه و پرتغال که هیچی …
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۳یعنی هر کس یه ذره تحقیق کنه میفهمه این تکنولوژی ها در مقابل تکنولوژی های قدیمی تر آمریکا عددی نیست😂
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۳مری اندرسون آمریکایی سال ۱۹۰۳ اولین برف پاکن رو که با دست کار میکرد اختراع کرد و به ثبت رسوند ولی در نهایت این کمپانی آلمانی بوش بود که تو سال ۱۹۲۶ اولین برف پاکن برقی را تولید کرد … البته آلمانیا تو خیلی چیزای دیگه در زمینه خودرو یا مخترع بودن یا پیشگام بودن مثل اختراع لامپ زنون که کیفیت و نور اون رانندگی تو شب رو تغیر داد … یا سیستم کنترل پایداری الکترونیک ( ESP ) که سال ۱۹۹۵ در کمپانی بوش توسط یه شخص آلمانی به اسم آنتون فان زانتن واسه مرسدس بنز اس ۶۰۰ اختراع و طراحی شد و از طرف اتحادیه اروپا واسه این اختراع که جون هزاران نفر رو نجات میداد جایزه دریافت کرد … یا شرکت آلمانی کیکرت که سیستم قفل مرکزی رو اختراع کرده و این سیستم واسه اولین بار سال ۱۹۱۴ توسط کمپانی آمریکایی ( اسکریپس پوث ) در تو ماشینای لوکس این کمپانی به کار گرفته شد و البته خیلی چیزای دیگه که اگر بخوام بنویسم یه کتاب میشه
Drifter
۱۴ خرداد ۱۴۰۳اگرچه این بحث که کی یه وسیله رو اختراع کرده یا بهترش کرده اهمیت داره
ولی مهم ترین نکته اینه که هر اختراعی یه روندی رو طی میکنه تا به مرحله اجرا و سوددهی برسه
و هر شخص یا شرکتی که تو این مسیر سهمی داشته به جامعه کمک کرده
حالا اینکه اهل کجا بوده ، مرد یا زن بوده یا سایر مسائل جزئی واقعا مهم نیست
برام عجیبه یه عده واسه طرفدار ماشین آمریکایی یا آلمانی بودن سر و دست هم رو میشکونن
هر کدوم به اندازه خودشون مهم بودن و به پیشرفت کمک کردن دیگه
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۳بحث بیشترین کمک رو این آلمانی ها به بشریت کردند.
ولی این آمریکا و انگلیس بیشترین سود رو بردن.
سوشیانت
۱۴ خرداد ۱۴۰۳کی گفته؟! اختراع پدال و استارت برقی کادیلاک به تنهایی نیم قرن صنعت خودرو رو جلو انداخت
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۳محمد آمریکا یکی از کشورای تاثیرگذار بر صنعت خودروسازی جهان هستش ، استارت الکتریکی ، موتور هشت سیلندر خورجینی ، جعبه دنده اتوماتیک ، خودرو عضلانی و استریو خودرو و ………… خیلی چیزای دیگه که همگی از اختراعات آمریکاییا هستن که واقعاً تاثیر به سزایی روی صنعت خودروی جهان داشتن
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۳کسی سر و دست نمیشکونه، وقتی متن یه جمله اشتباهی نوشته، باید اصلاح بشه.
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۳آمریکاییها هم از این دست اختراعات که صنعت خودروی جهان رو متحول کرده کم نداشتن
amir-mr
۱۴ خرداد ۱۴۰۳بی زحمت یک مقاله هم درباره سری۷ e38 کار کنید
ممنون میشم
JaMsHiD-R1988
۱۴ خرداد ۱۴۰۳این دنیا یدونه سری هفت E32 و E38 و E36 به من بدهکاره
18:45
۱۴ خرداد ۱۴۰۳بله، سری 7 همیشه پیشتاز تکنولوژی بوده حتی همین نسل دهه 80.ضمنا همین خودرو اولین خودروی تاریخ خودروسازی بود که به چراغ های زنون، اولین خودروی آلمانی بعد از جنگ جهانی دوم مجهز به پیشرانه v12، تلفن اختصاصی، اولین سری 7 با مدل اطاق Long، اولین خودروی تاریخ ب ام و که چراغ های عقب اون اِل شکل طراحی شدن که حتی دهه های بعد هم این عنصر طراحی چراغها تو بیمرهای جدید حفظ شد وبسیاری دیگه…
18:45
۱۴ خرداد ۱۴۰۳امیر جان در مورد اطاق e38 شما میتونی مقاله “بررسی طراحی نسل جدید سری 7 با مدل های قبلی” که پدال قبلا گذاشته بود رو بخونی. تو این مقاله تا حدود زیادی به نوآوری های سری 7 علی الخصوص نسل e38 هم پرداخته شده…
Hyonda is love
۱۴ خرداد ۱۴۰۳اینکه چیزی نیست
بهترین ماشین ساز دنیا دستگبره های لمسی داره یعنی با اثز انگشت باز میشه😎
JaMsHiD-R1988
۱۴ خرداد ۱۴۰۳نسل شما باید با قناصه من.قرض بشه .
یک بار دیگه هم این کامنتو گذاشتم تایید نشد . اینقدر میذارم تا تایید بشه
BMW
۱۴ خرداد ۱۴۰۳طراحی داره باهات حرف میزنه اصلا 🔥
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ایربگ راننده داره؟ اینو الدزمبیل تورنادو توی دهه 70 برای سرنشین هم داشت.
سیستم صوتی؟ اون اختراع آمریکا تو دهه 30 بود.
ترمز ضد قفل؟ اون برای بنزه.