بیامو گزارش کرد حاشیه سود بالاتری را در کلاس خودروهای سواری ثبت کرده است. ژرمنها میگویند حاشیه سود ۱۲.۱ درصدی آنها در سهماهه ابتدایی سال جاری میلادی رشد قابلتوجهی را نسبت به حاشیه سود ۸.۹ درصدی مدت مشابه سال قبل نشان میدهد.
بیامو از قیمتگذاری پایدار و نسبتاً بالای خودروهای صفرکیلومتر و کارکرده نهایت استفاده را میبرد. این خودروساز البته میگوید درآمدهای قابل از اعمال مالیاتی آن از ۱۲.۲ میلیارد یوروی سال قبل به ۵.۱ میلیارد یورو کاهش یافته که دلیل آن تقویت کامل جوینت ونچر کاملش در چین یعنی بیامو برلیانس اتوموتیو است. ژرمنها همچنین چشمانداز آینده خود را به خاطر هزینههای بالای تولید و رقابت تغییر ندادهاند. نیکولاس پیتر مدیر مالی ارشد بیامو با انتشار بیانیهای گفته است:
وضعیت ژئوپولیتیکال و اقتصادی هنوز غیرقابلپیشبینی و در تنش هستند. تورم و نرخ بهره در بازارهای کلیدی نیز بالا بوده و همین موضوع درباره قیمت مواد خام نیز صدق میکند
فروش این خودروساز آلمانی در اروپا و چین به ترتیب ۱.۹ و ۶.۶ درصد کاهش دارد که دلیل آن را میتوان تورم و عوارض ناشی از همهگیری کرونا دانست. البته خود بیامو میگوید در ماههای آینده روند مثبت فروش محصولاتش تأثیر خود را نشان خواهد داد. همچنین بیامو انتظار دارد در اروپا، آمریکا و چین با رشد فروش مواجه شود. برندهای لوکس ثابت کردهاند در موقعیتهای افت تقاضا، تورم مستمر و هزینههای بالای مواد خام مقاومتر هستند. اگرچه شرایط تأمین قطعات وضعیت بهتری نسبت به قبل دارد اما بیامو، مرسدس بنز، فولکسواگن و باقی خودروسازان هنوز هم با سیل سفارشهای دریافت نشده روبرو هستند. بیامو نیز همانند رقیب خود مرسدس بنز سرمایه زیادی را صرف توسعه و بازاریابی محصولات گرانتر کرده تا به این ترتیب بتواند تمرکز بالایی روی خودروهای برقی داشته باشد.
خودروساز موردبحث رشد فروش قابلتوجهی را برای مدلهای پرفورمنس M ثبت کرده درحالیکه فروش محصولات کامپکت مینی کاهش یافته است. البته فروش خودروهای فوق لوکس رولزرویس نیز افزایش یافته است. با بهبود روند تولید و افزایش عرضه به بازار خودروسازان با فشارهای فزاینده کاهش قیمتها روبرو میشوند. تسلا هم با جنگ قیمتی خود به این فشارها دامن زده است. دنیل روسکا کارشناس شرکت تحقیقاتی برنشتین میگوید شاید خریداران این سؤال را داشته باشند که چرا بیامو چشمانداز خود در زمینه حاشیه سود به دست آمده را بهبود نبخشیده است. او در این زمینه میگوید:
بیامو همیشه به خاطر پیشبینیهای بسیار محافظهکارانه شناخته میشود. سؤال اصلی بسیاری از سرمایهگذاران این است که آیا تخمینها از حاشیه سود و درآمد شرکت در ادامه سال باید بهبود یابد یا خیر.
مرسدس بنز هفته قبل توانست عملکرد مالی بهتری نسبت به تخمینها داشته باشد. این برند میگوید انتظار حاشیه سود بالاتری را برای پایان سال دارد و میزان ۱۲ تا ۱۴ درصد را اعلام کرده هرچند در ادامه افزوده که این رقم را افزایش نخواهد داد. کسبوکار مالی و لیزینگ بیامو نیز تحت تأثیر نرخ بهره بالا و افزایش قیمتها قرار گرفته و حجم آن ۱۴ درصد و درآمدهایش نیز ۶.۲ درصد کاهش یافته است.
R/T
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲جالبه
شبی که آرام است
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲توجه کنید این ۱۲.۱ درصد سود خالصه یعنی ارزش سرمایه و زمین و وقت و کار و حساب کردن بعد ۱۲.۱ به دست اومده ، چون حسابدار اونجا مسئول این که کارگر چند تا پفک نمکی خورده نیست ، مسئول تعیین قیمت مهندسی ست ، اینجا ظاهرا ۳۰ درصد ۴۰ درصد سوده ولی چون به خاطر دولتی بودن ارزش سرمایه رو نمیندازن ، چون تورم ۳۰۰ درصده ، چون شورای رقابت یا باید با ساز اون برقصه یا این ، چون اعتماد به نفس نیست ، چون دوست ما دیروز از پایگاه رفته شده مسئول تعزیرات ، در نتیجه ده درصدم در ضررن ، نتیجه : وقتی شما پول کلان نداشته باشی نمی تونی بری دنبال تحقیقات چون می ترسی همینم از دستت بره
کرگدن باواریا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲bmw هر محصول گران قیمت جدیدی رو معرفی میکنه تو بازار میترکونه
نمونش x7 بود که سال ۲۰۱۹ انتقاد زیادی از طراحیش شد ولی بازار suv های بزرگ رو قبضه کرد!
بی تعارف میگم آلمان لنگه نداره ، جایگزین هم نداره و همینطور رقیب.
بهزاد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲یادمه چندین ماه پیش استاد تحلیلات گفته بود هیچ شرکتی نمیتونه به حاشیه سود البته سود خالص تسلا برسه و ما اونجا گفتیم لوکس سازان آلمانی سودشون بالا رفته و اینم خبر اثباتی.
البته هنوزم اون چند نفر با عینک صنعت موبایل و داستان نوکیا به صنعت خودرو نگاه میکنن و جالبه این شرکت ها با وجود گران کردن محصولاتشون به استقبال وضعیت موجود رفتن و تسلا با تخفیف و در مسیر برقی شدن به قدری شیک و مجلسی دارن حرکت میکنند که الان اون پرفسور وال استریت مونده چجوری پیش بینی کرد و قرار بود سنتی ها به زودی زمین بخورند!
elonlion
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲حاشیه سود تسلا ۱۴ درصد یا ۹۵۰۰ دلار از هر خودرو الکتریکی بوده
حاشیه سود بی ام و از هر خودروی بنزینی نه تنها کمتر بوده بلکه تو خودرو های برقی به شدت تو ضرر هم هستن
چه ذوق زده هم میشی
Genius
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲امیدوارم چهار پنج تا کمپانی بمونن واسه بشر که حاضر بشن کمیت رو فدای کیفیت کنن و نه برعکس!فرهنگ مصرف گرایی فعلی تو دنیا باعث شده تعداد محصولات فضایی زیاد اما کیفیت و دوام و اون ژنتیک اغواکننده در اونها دیده نشه