سرعت مسابقه خودروسازان در الکتریکی سازی محصولات خود بسیار بالاست. ما حتی ۵ سال پیش هم فکر نمیکنیم چنین چیزی اتفاق بیفتد اما خودروسازان بزرگی همچون جنرال موتورز تعهد خود به حذف پیشرانههای درونسوز را اعلام کردهاند. برای مثال این غول خودروسازی میخواهد تا سال ۲۰۳۵ برنامههای الکتریکی سازی خود را با شدت تمام جلو ببرد هرچند این امر میتواند تغییر یابد. البته دولتها به ویژه در اروپا استانداردهای زیستمحیطی و آلایندگی سخت گیرانه ای را وضع کردهاند و به دنبال منع تولید و عرضه خودروهای درونسوز هستند اما خب خودروسازان باید خود را برای چنین سناریویی آماده کنند.
رویترز میگوید اولیور زیپس مدیرعامل بامو هفته پیش اعلام کرده این کمپانی تا سال ۲۰۳۰ آماده هرگونه منع فروش خودروهای درونسوز خواهد بود. او گفته است:
ما آماده منع فروش خودروهای درونسوز خواهیم بود. فرقی نمیکند که این اتفاق در یک منطقه، شهر، کشور و یا جای دیگری بیفتد، ما محصولاتی برای ارائه خواهیم داشت. گروه بامو دراینباره نگران نیست. البته اینکه منع فروش درون سوزها ایده خوبی است یا خیر سؤال دیگری خواهد بود… اما ما محصولاتی خواهیم داشت.
زیپس جزئیات چندانی را ارائه نکرده اما بامو به شدت برنامههای الکتریکی سازی خود را دنبال میکند. بامو i4 و iX جدید به زودی روانه بازار خواهند شد. البته i4 همچنان بر پایه پلتفرم CLAR که در مدلهای درونسوز بکار رفته تولید میشود. سری ۵ و سری ۷ نیز از همین معماری استفاده میکنند اما خب پلتفرم i4 بهطور قابلتوجهی تغییر یافته است. بامو تا سال ۲۰۲۵ پلتفرم خاص خودروهای الکتریکی را تولید نخواهد کرد.
البته بامو برخلاف جنرال موتورز و فولکسواگن زمان دقیقی برای تبدیل شدن به برندی تمام الکتریکی اعلام نکرده است. این یک تصمیم هوشمندانه است زیرا صنعت خودرو آبستن حوادث گوناگون است.
بهتر است درباره الکتریکی شدن یک برند انعطاف نشان داد و درعینحال اهدافی مشترک با رقبا را اعلام کرد. بامو انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۵۰ درصد محصولاتش از نوع الکتریکی شده باشند.
طرفداران پر و پا قرص بامو به ویژه آنهایی که هنوز درباره الکتریکیها به قطعیت نرسیدهاند احتمالاً از شنیدن سخنان زیپس خیلی خرسند نیستند. آنها گزینه دیگری ندارند و باید با آینده کنار بیایند.
🔥A.H MOTORS🔥
۲۷ مهر ۱۴۰۰خداحافظM4 2016
حداحافظ ای file:///C:/Users/ASUS/Desktop/unnamed.jpg
لعنت بر تو ای file:///C:/Users/ASUS/Desktop/carpixel.net-2020-bmw-m4-coupe-competition-101158-wide.jpg
.
.
.
.
.
:(
مزدا
۲۷ مهر ۱۴۰۰قلبم شیجست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰حالا مگه شما دستت به کدومشون رسیده که غصه میخوری؟ توصیه میکنم بجای های و هوی الکی یه تلاشی از جانب خودمون برای خودروسازی خودمون انجام بدیم تا اینکه برای ماشینی که از نزدیک هم دیدنش نصیبمون نشده غصه بخوریم…
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰وات د فاز ؟
Mad.z.Max
۲۷ مهر ۱۴۰۰داداشی اینایی که گذاشتی لینک نیست، مسیر عکسیه که توی سیستمت سیو کردی…
ما نمیتونیم ببینیم :)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰🤣🤣🤣🤣گفتم چرا هرچی میزنم نمیاره!
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰داداش آدرس فایل دستگاه خودتو شِیر کردی ؟ 😂😂😂
Hamid
۲۷ مهر ۱۴۰۰قاعدتاً 😂
میثم
۲۷ مهر ۱۴۰۰😂😂😂😂😂
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰رحم الله من یقرا فاتحه مع الصلوات
MOHAMADREZA
۲۷ مهر ۱۴۰۰برادر اینا لینک عکس نیستن که 😂😂😂😂😂
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰ضربه ای که شما با این کامنت به ما وارد کردید خودروهای برقی بهمون وارد نکرده بودن خخخ
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰آماده بودن،با این همه مدل برقی جدید که زدن دیگه اظهار تلخی نداره…
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰امیدوارم فکر همه جاش رو کرده باشه برای روزی که خیابانهای آمریکا پر بشه از ماشینهای برقی
واقعا جایگاه شارژ کافی به اندازه پمپ بنزین دارین ؟
بعد پمپ بنزین سریع بنزین میزنی تموم میشه
ولی موقع شارژ کردن برق تو یه جایگاه کلی ماشین منتظر میمونن !
یا فاصله یه جایگاه شارژ با یه جایگاه شارژ دیگه چقدر خواهد بود ؟
علی-کیوج
۲۷ مهر ۱۴۰۰البته همه که نمیان بیرون شارژ کنن
اکثرا شب تو خونه خودشون میزنن شارژ
این خودشم یه مزیت نسبت به بنزینیها
علی
۲۸ مهر ۱۴۰۰میدونم اما شما فرض کن از تهران تا مشهد بخوای بری با تسلایی که مثلا 600 کیلومتر برد داره باید خودروت رو به شارژ بزنی درسته دیر تر میزنی اما واقعا تو راه نیازه
Audi rs e_tron gt
۲۷ مهر ۱۴۰۰بجز اون تا وقتی همه ی ماشین ها الکتریکی شن در برد و سرعت شارژ پیشرفت بیشتری می کنن شاید
تا ۲۰۳۵ که حدود ۱۴ سال دیگه میشه تکنولوژی شارژ بهتر میشه
الان شارژ سری ۲۰ دقیقه است شاید بهتر بشه تا آن موقع به ۵ دقیقه هم برسه
ولی همین خیلی ها هم جای شارژ در پارکینگ خونشون دارن
Audi rs e_tron gt
۲۷ مهر ۱۴۰۰پدال مشکل این کامنت قبلیم که ریپلای کردم چیه؟
حرف بدی توش زدم؟
Audi rs e_tron gt
۲۷ مهر ۱۴۰۰پدال ببخشید وقتی داشتم کامنت قبلی رو می نوشتم کمی عصبانی بودم و یخورده ببخشید بد حرف زدم
بابتش پوزش می خواهم لطفا ببخشید🙏
علی
۲۸ مهر ۱۴۰۰وقتی ادمین بهت دیس میده یعنی مخالفه
Joseph
۲۷ مهر ۱۴۰۰با توجه به برنامه ریزی ها که شده همه شهرها باید ذخیره انرژی داشته باشند که یه نمونه تکنولوژی Tesla Megapack که تسلا راه انداخته هر پک سه مگاوات انرژی ذخیره میکنه که نمونه هایی تو کالیفرنیا، تگزاس ، قطر ، استرالیا که پروژه استرالیا ۴۵۰ مگاوات هستش که این تکنولوژی رو تسلا اجرا کرده که احتمالا بدلیل جاگیری کم و بازده بالا خیلی جاهای دیگه استفاده بشه و یک طرحی که تسلا راه انداخته در طول سه ماه ۲۵۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر قابل اجراست خوبی که اینکار داره فشار روی نیروگاه کم میشه در زمان پیک
https://www.tesla.com/megapack
حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۰خوبه که آماده شده.قبلا هم اشاره کرده کرده بود درون سوزهارو حالاحالاها توسعه میده.الان هم آماده شده و چه بهتر که آماده باشه که یک وقت قانون منع فروش درون سوز اومد به مشکل نخوره.
رضا
۲۷ مهر ۱۴۰۰بزرگترین مشکل آلودگی در شهرها خودروهای سوخت فسیلی هستن ، امیدوارم هر چه زودتر تردد و فروش کلیه وسایل نقلیه بجز الکتریکی ممنوع بشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مهر ۱۴۰۰الکتریکی ها بعد از ۳۰ هزار کیلومتر آلایندگی بیشتری نسبت به بنزینیا تولید میکنن پس بهترین گزینه هیدروژنه
Audi rs e_tron gt
۲۷ مهر ۱۴۰۰الکتریکی ها چه آلودگی دارن ؟
با سوختن بنزین آلودگی هست ولی الکتریکی ها اینطوری نیستن
مهدی موتور
۲۷ مهر ۱۴۰۰داداش هم باتری سمیه هم برق شارژ کردنش هم از سوخت فسیلیه بیشترش
MOHAMADREZA
۲۷ مهر ۱۴۰۰اینکه میگی کمپانی ها میرن سمت الکتریکی چون آلودگی کمتر داره ؛ نشون میده که من اشتباه کردم !
حالا میفهمم حداکثر۷ سالته !!!!
اصولا چیزی به نام سیاست وجود داره که خیلی کثیفه !!!
وقتی بزرگ شدی میفهمی !!
خود همین آقایون هم میدونن که دارن کجا میرن !!
ولی امان از این ۳۰یاست !!!
.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مهر ۱۴۰۰تولیدشون کلی آلایندگی داره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مهر ۱۴۰۰منظورم تولید برق ، باطری و استخراج لیتیومه
M.A.S
۲۷ مهر ۱۴۰۰هیدروژن به طور کلی مزیت های بسیار زیادی داره و مهمترین مزیتشم شاید قابلیت استفاده همزمان در انجین های درونسوز و الکتریکی باشه(البته محصولات الکتریکی ازین دست فک کنم پیل سوختی نامیده میشن و ساختار متفاوتی با الکتریکی های فعلی دارن)
چند وقت پیش هم تویوتا انجین درونسوز هیدروژنی برپایه انجین 1.6لیتری GR یاریس رو معرفی کرد که بسیار هم خوش صدا بود
اما بزرگترین مشکل پیش روی هیدروژنی ها تا جایی که میدونم چگونگی استخراج هیدروژن از سایر ترکیبات مدنظر هست که خودش گرما و آلاینده بسیار زیادی تولید خواهد کرد (درست مثل همون چیزی که در تولید برق خودروهای الکتریکی وجود داره) و تا زمانی که روش های جدیدی برای استخراج پاک تر هیدروژن کشف نشه نمیشه به عنوان بهترین معرفیش کرد
هنوزم به نظرم بهترین روش استفاده از سوخت های سنتتیک هست
Audi rs e_tron gt
۲۷ مهر ۱۴۰۰بله👍
Audi rs e_tron gt
۲۷ مهر ۱۴۰۰پس تو خوبی محمد رضا
وقتی این برند ها می خوان ماشیناشون رو الکتریکی کنن برای آلایندگی یعنی خوب می دونن که الکتریکی ها چه ماشین هایی هستن و چجوری ساخته می شن بنزینی هم همینطور
اونا علمشون تو ساخت ماشین بیشتره .نه شما
اونا بهتر می دونن باید چیکار کنن بهتر می دونن چه ماشین آلودگی داره چه ماشینی نه.
بعد از حرفات واضحه که خودت ۱۱،۱۲ سالت هستش کسی که نمی دونه برقی ها چی هستن و به تسلا مدل اس پلد بد می گه خب این حرف ها عجیب نیست که بگه .صحبت با شما هم فایده نداره بچه ها اینو نمی فهمن
پدال لطفا کامنت منو حذف نکن این مدت محمد رضا به من توهین زیادی کرده بهتره این کامنتو ببینه خیلی وقتا خواستم جوابشو بدم ولی بی خیال شدم .جواب بده یا نه مهم نیست.
Amir Enzo
۲۷ مهر ۱۴۰۰تو اگه انقدر از الکتریکی خوشت میاد اینجا چیکار میکنی
از این سایت برو بیرون
میثم
۲۷ مهر ۱۴۰۰حالا در این حد کوبوندن هم درست نیست رفیق
AMG GT R
۲۷ مهر ۱۴۰۰خدانگهدار بهترین انجین های جهان
خدانگهدار سازنده موتور مکلارن f1
خدانگهدار
Amir Enzo
۲۷ مهر ۱۴۰۰لعنت به دنیا
لعنت به الکتریکی سازی
لعنت به سیاست کثیف
پارسا
۲۷ مهر ۱۴۰۰سال ۲۰۳۰ ما به درون سوز ها :
رفیقم کجایی دقیقا کجایی
کجایی تو بی من، تو بی من کجایی
حسین دهمرد
۲۷ مهر ۱۴۰۰یه جور خط و نشون کشیدنه وگرنه ب ام و بیشترین افتخاراتش رو بخاطر موتور درونسوز داره. احتمال میدم بخاطر همین حرفا هم ارزش سهامش بره بالا.
افشار
۲۷ مهر ۱۴۰۰بی ام و خاک برسر شد رفت 👎👎
میلاد
۲۷ مهر ۱۴۰۰تنها یک جنگ جهانی و یک آشوب سراسری در سطح بین المللی (نظامی یا اقتصادی ) می تونه از رشد این خودرو های بی مفهوم و بی اصل و نسب جلوگیری کنه . یا حداقل ورودشون رو به تاخیر بندازه. امیدوارم حداقل تا 2050 یا 2060 عقب بیفته این همه گیری .
M.K karimi
۲۷ مهر ۱۴۰۰(( البته اینکه منع فروش درون سوزها ایده خوبی است یا خیر سؤال دیگری خواهد بود…)) 🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️
یعنی از این جمله نارضایتی میباره …. 😫
بهنام
۲۷ مهر ۱۴۰۰آقای ب ام و اگه میخوای اینجوری طراحی کنی من میگم کلا تعطیل کنی بهتره.
Kf
۲۷ مهر ۱۴۰۰آینده زیبایی خاصی نداره البته برای من و بعضیا
میثم
۲۷ مهر ۱۴۰۰طراحیاش بخصوص در مدلهای الکتریکی بشدت افت کرده متاسفانه
zeg
۲۷ مهر ۱۴۰۰با اون جلوپنجره های زشتش بایدم خوشحال باشه که همه چی برقی میشه!
با مهربونی جهان زیباتره
۲۷ مهر ۱۴۰۰از شر هزینه سرویس ماشینای درونسوز راحت میشیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰مطمئنی ما راحت میشیم؟ بنزینیاشونم تو خواب ندیدیم الان بخوایم این مدلارو ببینیم! نهایت یه چیزی مثل دایون یا وانت مپنای برقی نصیبمون بشه که بدتر دردسره…