بامو در حال فراخوان بیش از ۵۰ هزار دستگاه از محصولات خود به خاطر مشکل سیستم ترمز است.
این خودروساز آلمانی اعلام کرده برخی مدلهای تولیدی دارای نرمافزار مدیریت پیشرانهای هستند که میتواند باعث آسیب به پمپ روغن شده شود. این پمپ خلا کمکی برای ترمز را ایجاد میکند. این امر میتواند در شرایط خاص شروع به کار پیشرانه مثل دو بار فشار دادن سریع دکمه استارت/استاپ یا برداشتن مختصر پا از روی پدال ترمز در زمان فشار دکمه استارت/استاپ رخ دهد.
بامو میگوید استارت زدن خودروهای دارای این مشکل میتواند باعث از دست رفتن نیروی کمکی ترمز شود اما این مشکل تنها پس از دو یا سه بار استفاده کامل از ترمز پدیدار خواهد شد.
فراخوان یاد شده باعث میشود مالکان بامو M340i و M340i xDrive تولیدی بین ۲۱ فوریه ۲۰۱۹ تا ۲۸ جولای ۲۰۲۰ (تعداد ۱۰۸۷۷ دستگاه)، بامو X4 M40i تولیدی بین ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ تا ۲۲ ژوئن ۲۰۲۱ (تعداد ۴۱۳۴ دستگاه)، بامو 540i و 540i xDrive تولیدی بین ۱۱ ژوئن ۲۰۱۹ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ (تعداد ۵۳۷۵ دستگاه)، بامو 745Le eDrives تولیدی بین ۱۱ فوریه ۲۰۱۹ تا ۲۲ فوریه ۲۰۲۱ (تعداد ۴۷۰ دستگاه)، بامو X3 M40i تولیدی بین ۱۶ آگوست ۲۰۱۹ تا ۲۲ ژوئن ۲۰۲۱ (تعداد ۱۴۰۰۶ دستگاه)، بامو Z4 M40i تولیدی بین ۲۱ فوریه ۲۰۱۹ تا ۱۸ ژوئن (تعداد ۲۱۵۱ دستگاه) و تویوتا سوپرا تولیدی بین ۶ فوریه ۲۰۱۹ تا ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ (تعداد ۱۳۰۱۴ دستگاه) به نمایندگیها مراجعه نمایند.
ژرمنها تخمین میزنند حدود ۲۹ ادعای گارانتی و ۴ گزارش مربوط به این مشکل ثبت شده باشد.
به مالکان خودروها در مورد مراجعه به نمایندگیهای مجاز بامو یا تویوتا و بهروزرسانی رایگان نرمافزار مدیریت پیشرانه اطلاعرسانی خواهد شد.
شایان ذکر است این هفتمین فراخوان تویوتا سوپرا از زمان عرضه در سال ۲۰۱۹ میباشد. مشکلات قبلی این خودرو شامل ریسک آتشسوزی به خاطر جوشکاری معیوب باک سوخت و از خاموش شدن چراغهای جلو بوده است.
خوشنام
۲۳ مرداد ۱۴۰۰مشکلاتی که در تویوتا رخ میده و بخاطرشون فراخوان میده واقعا خطرناک و مرگ آوره.
خطر ترمز و خطر آتش سوزی حتی اگه احتمال کم هم داشته باشه باز بسیار ترسناکه.
شاید منطقی باشه بخاطر وجود احتمال این خطرات کسی سراغ خرید تویوتا نره.
معلوم نیست تا حالا چندین نفر تلفات داشته ولی آمارش رو مخفی میکنند.
porsche
۲۳ مرداد ۱۴۰۰جوک عالی متعالی
mos
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ای وای
ممنون که جنایات تویوتا رو افشا می کنی
کیان
۲۳ مرداد ۱۴۰۰واقعا اتش سوزی ماشین خطرناک هست، دقیقا یاد اتش سوزی هیوندای کونا افتادم، متنش تو سایت هست، از قول صاحب خودرو نوشته بود ک خیلی ترسناک و استرس اور هست ک سوار خودرویی باشی که همیشه ممکنه اتیش بگیره، البته اوج هیجان هست، نه ؟
تازه به مالکان هیوندای کونا بگن ماشیناتون و تو جای مسقف پارک نکنید ممکنه اتش سوزی خونتون و هم بسوزونه و …
خوشنام شماره 125 همیشه تو یادت باشه، لازمت میشه
Reza Waffen SS
۲۳ مرداد ۱۴۰۰جااااان 😂😂😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰میدونی دلیلش چیه ؟ فولکس و هیوندای و فورد و شورولت و …… کم فراخوان ندارن ولی بنز و بی ام و و کادیلاک و …. کمتر فراخوان دارن ، دلیلیش اینه که هیچ شرکتی برای مونتاژ ماشین اقتصادیش به اندازه بک شرکت لوکس مثل بنز دقت و زمان به کار نمیبره اگر میخواست اینکارو بکنه الان انقد کرولا وان اف ۱۵۰ تو دنیا نبود
Mad.z.Max
۲۳ مرداد ۱۴۰۰خدایی مشکلی که ازش نام بردن خیلی خیییلی عجیب غریبه. و احتمال رخ دادنش در طول عمر هر ماشین شاید به یکبار هم نرسه!
شما فکر کن اگه دوبار پشت سر هم دکمه روشن خاموشو بزنی، یا موقع استارت یذره پاتو از رو پدال ترمز شل کنی، ممکنه نیروی کمکی ترمز (همون پمپ خلا ساز) نه نیروی اصلی، توش اختلال ایجاد شه! اثرش حاضرم شرط ببندم حتی معلوم هم نیس
ولی بخاطر مقررات سختگیرانه مجبورن فراخوان بدن.
توی ایران ام جی های ۶ و ۵۵۰ توی چندسال اول که اومده بودن بازار، یه مشکلی داشتن که وقتی ماشین رو استارت میزدی، به مدت ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه رسما ماشین ترمز نداشت!! خداشاهده از مالکینشون بپرسید، ماشین ترمز نمیگرفت، بعد مدیا موتور میگفت این سیستم پیشرفته ترمزه و بعد از روشن کردن ماشین باید یه دو دیقه صبر کنید تا سیستم پیشرفته ترمز کامل راه اندازی بشه!! فک کن! فراخوان که ندادن هیچ، هنوزم همونه داستان!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰سیستم پیشرفته ترمز کاربردش دید و بازدید با عزارییله😂
مهدی
۲۳ مرداد ۱۴۰۰واسم عجیبه که بی ام و چرا فراخوان خرابی داده! چون معمولا بی ام و ها به صورت پیش فرض خراب هستن خودشون 😁
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مرداد ۱۴۰۰نمیدونم بامو خرابی خاصی داره ما نشنیدیم؟!😐😑
این مشکلم چندان چیز مهمی نیست با یه بروزرسانی برطرف میشه…
علی احمدی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰منو یاد خدمات پس از فروش ایرانخودرو و سایپا انداخت