بی ام و

بی ام و باتری خودروهای الکتریکی در چین را بازیافت می‌کند

جوینت ونچر بی ام و برلیانس در چین به دنبال بازیافت عناصر مهم بکار رفته در باتری خودروهای الکتریکی است و می‌خواهد به اهداف کربن خنثی خود دست یابد. چینی‌ها خودروسازان را ملزم به استفاده از سیستم‌های ردیابی باتری‌های ولتاژ بالا کرده‌اند تا به این ترتیب بتوان باتری‌ها را ردیابی و مواد مهم آن‌ها را در بازیافت کرد. سیستم بی‌ام‌و از کدهایی برای ردیابی باتری‌ها در کل زنجیره تولید و مصرف استفاده می‌کند که این فرایند از تست‌های اولیه خودروها تا عرضه در بازار را شامل می‌شود.

باتری‌های بازگردانده شده به بی‌ام‌و بررسی و یا دوباره استفاده شده و یا بازیافت می‌شوند. این خودروساز در حال حاضر از باتری‌های دست‌دوم برای لیفتراک‌های موجود در کارخانه BBA استفاده می‌کند؛ اما بازیافت باتری‌ها به ژرمن‌ها اجازه می‌دهد تا از نیکل، لیتیم و کبالت به دست آمده در تولید باتری‌های جدید استفاده کنند. بخش اعظم این باتری‌ها از خودروهای پروتوتایپ، سیستم‌های تست، نمونه‌های بازگشت خورده و نهایتاً خودروهای اوراقی به دست می‌آیند.

بی‌ام‌و می‌گوید سیستم بازیافت بسته‌ای که ایجاد می‌کند تا ۷۰ درصد دی‌اکسید کربن تولیدی را کاهش خواهد داد. یکی از مدیران این خودروساز در چین اظهار داشته است:

با توجه به کمبود فزاینده منابع و افزایش قیمت کالاها، پیشبرد اقتصاد دوار، افزایش درصد استفاده از مواد بازیافت شدنی و کاهش وابستگی به متریال خام اهمیت ویژه‌ای دارد

او می‌افزاید:

گروه بی‌ام‌و ایده بازیافتی خود در چین را گسترش خواهد داد. این ایده نه تنها به حفاظت از محیط‌زیست بلکه به راندمان بالا و کاهش آلایندگی نیز اهمیت می‌دهد

مرکز تکنولوژی و تحقیقات خودرویی چین پیش‌بینی می‌کند حجم باتری‌های اوراقی در این کشور تا سال ۲۰۲۵ به ۷۸۰ هزار تن برسد. بی‌ام‌و تعهد خود به کربن خنثی شدن تا سال ۲۰۵۰ در کل زنجیره ارزش‌افزوده را اعلام کرده است. این خودروساز می‌خواهد خودروهای الکتریکی سهم حدود ۱۰ درصدی از کل فروشش را در سال جاری داشته باشند و این میزان تا سال ۲۰۳۰ به حداقل ۵۰ درصد خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    چه خوب که چنین مطلبی ترجمه کردید
    اتفاقا همین دیروز با یکی از دوستان تو سایت بحثی داشتیم در این مورد
    عموم فکر میکنن باتری های خودرو های الکتریکی بعد از اینکه کاربری خودشون از دست میدن تبدیل به زباله میشه
    که کاملا اشتباه تسلا هم تمام باتری های خراب خودرو های خودش رو یا باز استفاده می‌کنه
    یا بازیافت می‌کنه
    و زباله به وجود نمیاد

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Farimanico

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (43 ديدگاه)

      عرض ادب و احترام
      اتفاقا اون دوستمون درست گفتند
      اسم بازیافت اومده ولی در عمل و در بهترین شرایط فقط میشه ۳۰% رو بازیافت کرد و مابقی زباله های سمی هستند که بشر امروزی با همه ی پیشرفت در علم در امحای آنها عاجزه.
      باین مقدار دلخوش نباشید 😏

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. AMIR / ARMI

        ۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        میتونی به صفحه ساپورت تسلا مراجعه کنی
        که به عبارتی نوشته
        None of our scrapped lithium-ion batteries go to landfilling, and 100% are recycled.
        هیچ یک از بسته باتری های لیتیوم یونی ما بعد از اسقاط به دفن زباله نمی‌روند و ۱۰۰ بازیافت میشوند

        موافقم 6
        مخالفم 2
    2. فرامرز

      ۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      خیلی از باتری ها بعد از استفاده در خودروها همچنان بیش از نیمی از ظرفیت ذخیره سازیشون رو دارن و میشه ازشون مثلا تو ذخیره انرژی خورشیدی تو روستاهای دور افتاده استفاده کرد یا هر جای دیگه که محدودیت سرعت شارژ و فضای کم وجود نداشته باشه

      موافقم 6
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا